Kirjoittaja Aihe: Eka polttis?!  (Luettu 3217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Eka polttis?!
« : 26.02.03 - klo: 15.13 »
Moi!
Mikä olis semmonen hyvä auto alottelijalle joka sopis crossiin ja asfaltille?
 :twisted:  :P  :x  :shock:  :?  :)  :(  8)  :o  :lol:  :cry:  :cry:  :wink:  :mrgreen:  :|  :x  8)  :lol:  :oops:  :roll:  :|  :mrgreen:
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Eka polttis?!
« Vastaus #1 : 26.02.03 - klo: 15.21 »
no ihan ensin neuvoksi tuskin kannattaa ostaa kyoshon pureten polttiksia koska niihin uppoo rahaa jo aika paljon, sillä rahalla saisin vaikka uuden inferno mp 7.5. Mutta mä suosittelisin vaikkapa Hobaon hyper 7 sulle...

PS. Lue säännöt ennen kun kirjotat seuraavan viestin, hymiöitä tohon viestiin olisi riittänyt 1kpl, eikä niistä muutenkaan kauheasti pidetä  :!:
Galant VR-4

Mika R

  • Vieras
Eka polttis?!
« Vastaus #2 : 26.02.03 - klo: 16.21 »
Crossiin ja asfaltille. No eipä hirveesti vaihtoehtoja (joka on hyvä):
- Kyosho LandMax II
- Kyosho TR-15 Rally
- HPI Super Nitro Rally
Tässä tapauksessa crossi tarkoittaa off-roadia hiekalla mutta ei ihan perinteisessä mielessä (buggyt)

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Eka polttis?!
« Vastaus #3 : 27.02.03 - klo: 15.29 »
LandamxII, sillä siitä saa pienellä rahalla krossin.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Infero TR-15
« Vastaus #4 : 27.02.03 - klo: 18.39 »
Ajattelinkin ostaa Infero TR-15 :twisted: .
Mistäköhän semmosen vois ostaa? Myykö joku verkko kauppa?
Paljoako toi auto kulkee (normaali varusteilla)?
Kun moottoria ei kannata ajaa sisälle talvella niin kannattasko se silti tehä (jos ostan sen)? Kun mulla ois semmonen kivitalli (aika iso) ilman lämpötila sisällä on noin 0 astetta kun ulkona on - 10 astetta. Se talli on tarkoitettu rekkaautojen korjaukseen. Toki lattialla saattaa olla öljy läikkiä haittaako se? :( . Kesällä vois ajella asfaltilla kun lähin asfaltti on talon toisella puolella. Voi semmosella varmaan kyllä ajaa myös hiekka tiellä ( ei millään hiekkamontulla ). Eikös off road tarkoita sitä että ajetaan juuri kovalla hiekka pohjalla ei hyppyreitä sun muita? :mrgreen:
Meneekö TR-15 kokoomiseen paljonkin aikaa? Onko se vaikee koota?
Itselläni ei todennäköisesti onnistu kokonaan se kokoominen mut varmaan isi auttaa ( ammatiltaan autoilija korjaa sillon tällön autoja )
Luulis että osaa ainakin jollain tavalla koota niitä vaikka ei oo ennen polttista koonnukkaan. :D

- :twisted: ZHoop :twisted: -
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Eka polttis?!
« Vastaus #5 : 27.02.03 - klo: 19.31 »
Tr 15 myydään joka kaupassa, ja täällä rc maailmassakin on niitä myynnissä.Itse suosittelisin ostaa käytetyn, joka on yleensä halvempi ja boonuksena on jotain viriosia.Ei se öljy taida haitata, sillä sun autoosi menee sen verran öljyä ja santaa sisälle ajaessa.Autojen kokoaminen on todella hellppoa, pientä osien näpräystä.Off road tarkottaa että ajetaan hiekka/saviradalla ja isoista hyppyreistä.

Poissa zhoop

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://simo.arkku.net
Eka polttis?!
« Vastaus #6 : 28.02.03 - klo: 19.07 »
Kannattasko sittenkin hommata HoBao Hyper 7? :twisted:
Kulkeeko se yli 60 km/h? Normaali vehkeillä.
Eikös se HoBao hyper 7 sovi myös jotenkin asfaltille ( mut paremmin crossiin )?
RC-autoilua jo kesäkuusta 2003 lähtien!
Websivuni - KLIKKAA Team Associated RC10 B3

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Eka polttis?!
« Vastaus #7 : 28.02.03 - klo: 19.14 »
se on oma päätös minkä sä ostat ei muiden täällä on varmaan jo ollu kahen kuukauden sisällä 10 topikkia mikä on hyvä ensimmäinen auto herranjumala sehän on teidän oma päätös! :|
Prrr

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Eka polttis?!
« Vastaus #8 : 28.02.03 - klo: 19.37 »
Yksi pointti auton valintaan on mielestäni autojen yleisyys ja varsinkin se kuka niitä käyttää. Neuvojen saaminen ongelmatilanteissa on varmempaa, jos joku muu on jo tapellut samojen vikojen kanssa. Ja tietty kisakuskeilla on hommat yleensä  paremmin hanskassa kuin pihasudittelijoilla joten kisakaluston murheisiin saa helpommin vinkkejä.
Tällä palstalla kysellään yleensä neuvoja joihinkin "nikkosupersalama xszzm turbo" autoihin :roll: . Niiden suhteen on varsin vaikea ottaa kantaa, kun ei ole ikinä nähnyt kyseisiä kapistuksia. Kisapeleihin löytyisi enempi vinkkejä.

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Eka polttis?!
« Vastaus #9 : 28.02.03 - klo: 20.19 »
no jaa... on se nyt sinäänsä tyhmää kun täältäkin löytyy näitä topikkeja enemmän ku pitäis.

Tuo mini-z topikki on toimiut erittäin hyvin kun ei oo uusia laitettu vaan kirjoitettu samaan aiheeseen.
Prrr

Mika R

  • Vieras
Eka polttis?!
« Vastaus #10 : 28.02.03 - klo: 21.04 »
Täsmälleen! Minusta pitäisikin tehdä kuten RCCA ja RAdioControlZone eli omia aiheita ei voi perustaa ja kullekin autolle on oma topiccinsa; niinku  toi miniZ topicci meillä. Adminille voi sitten ehdottaa uusia topicceja, esim. uusia automalleja tai muita aiheita, vaikka "maalaus" jne.

Poissa *toba*

  • Veteraani
    • Profiili
Eka polttis?!
« Vastaus #11 : 28.02.03 - klo: 21.08 »
just näin mut kyl tää on hyvä näin tää foorumi mut toi oma-aloitteuisuus ei oo KIELETTYÄ!!!!!
Prrr

Mika R

  • Vieras
Eka polttis?!
« Vastaus #12 : 28.02.03 - klo: 22.20 »
totta

Poissa aho88

  • Tulokas
    • Profiili
polttis aloittelialle
« Vastaus #13 : 10.03.03 - klo: 15.16 »
mul on pure ten alpha ja on tarpeeks hyvä mutta vois kulkee nopeempaa.

Mika R

  • Vieras
Auton valinnasta
« Vastaus #14 : 11.03.03 - klo: 13.44 »
Tässä on mun fiiliksiä autonvalinnasta. Kaikenkaikkiaan toi suositusasia on aika vaikee ja siis todellakin makuasia.
Jos nyt ostaisin itse auton, niin luultavasti en ostaisi monsteria ainakaan. Niihin kyllästyy melko varmasti nopeasti paitsi, jos pääsee ajamaan radalla skabaa muiden kanssa kuten jenkeissä (Suomessa virallista sarjaa ei ole). Jäljelle jää siis touring, rata-autot ja off-roadit.
Rata-autot (.21 moottorilla) on aika kalliita ja ajaminen mulle ainakin liian ryppyotsasta menoa; nehän on vain kisapeleiksi tarkoitettu. Lisäksi niitä ei oikein voi itse viritellä, kun paketissa on yleensä valmiina jo kaikki huipuosat jne paitsi motti ja pilli. Jäljelle jää siis off-road (buggyt,
stadium truckit ja crossarit) sekä touring. Tämä valinta onkin jo vaikeampi. Buggyilla (siis esim Hobao Hyper, MP7.5 jne) pääsee Suomessa ajamaan hyvin kisaa joka tekee tästä mielenkiintoisen. Tosin rapa lentää ja autoja saa olla putsaamassa tämän tästä. Autot joutuvat myös melkoiselle rasitukselle, joten osat kuluvat suht nopeaan (motithan on tehokkaita .21:iä). Rahaa siis palaa jonkin veran. Stadium Truckit ja Crossarit on hinnaltaan edullisempia kuin buggyt koska on pienemmät moottorit ja taka-vetoisia (ei 4-vetoa kuten buggyissa). Suomessa tosin tämäkin jää satunnaiseen pihasuditteluun. Hyvää on siis homman
edullisuus ja off-roadin hauskuus. Tähän vois itse asiassa lisätä vielä Rally pelit (esim Kyosho LandMax II tai TR-15 Rally) joka on buggyn ja
touringin väliltä, eli myös off-roadia. Kisojakin taitaa jo olla, en oo varma. Potentiaalinen valinta tämäkin. Viimesenä touring; siistiä, paljon
virittelymahdollisuuksia, pääsee ajamaan kisaa, mutta myös kallista koska et todennäköisesti tyydy vakioautoon ja viriosiin, moottoreihin jne kuluu rahaa ajan myötä. Tosin hyviä paketteja saa kohtuu hinnalla.
Samoin käytettyjä. Vaikeinta tässä on auton valinta, koska touring auto valmistajia on niin pirun monta (Kyosho, Associated, Mugen, Yokomo, Schumacher, Serpent, Traxxas jne jne) eri hintaisia ja tasoisia.
Itse valitsisin ehkä Kyosho V-One-RR:n. Mun valinnat siis olis ehkä:
- Kyosho V-One-RR (Japsi, ja niistä tämä koska olen Kyosho fani)
- Associated NTC3 (huippuauto jenkeistä kohtuuhintaan, paljon viriosia jne)
- Kyosho LandMax II (Rally peli, on-road ja off-road)
- Kyosho MP7.5 tai vastaava buggy jotain muulta valmistajalta
- Kyosho TR-15 (edullinen ja kestävä rally peli)
Itsellä on 2 Kyosho SuperTeniä; Suomessa ei ole luokkaa kisata (harmi; en tiennyt ostaessa). Hauskaa niissä on paljon viriosia sekä myös 4-tahti mahdollisuus sekä 1/10 isompi koko 1/9 (näkyy radalla) ja tuntuu ajaessa. Eli ekaks sun pitää miettiä mistä lajityypistä olet kiinnostunut, ja sitten vasta autoa.