Kirjoittaja Aihe: Tattarisuon rata Helsingissä  (Luettu 641744 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1200 : 22.04.11 - klo: 21.49 »
Eipä ollut pääportti auki tattiksella ois voinu käydä harjailee/ajeleen.Iltapäivästä olis ollu varmaan jo kuivempi ku aurinko alkoi paistaan kun kävin ihmettelleen portin takana.Mitenkähän nyt viikonloppuna on porukkaa menossa radälle?Vai onko alue suljettu kun pääportti on kiinni?

Käytiin tänään illalla tekemässä vesitalkoot pietro ja mursun kanssa. Vettä oli melkoisesti eli tänään ei ois kyllä päässy ajamaan vaikka oiskin heti sateen loputtua käynyt vesiätalkoot tekemässä. Mutta huomenna rata on varmaan klo 12 aikoihin kunnossa joten uus yritys kauden avaukseen.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Koiranputki

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1201 : 24.04.11 - klo: 10.22 »
Tulossa hieno aurinkoinen pv.
Onkohan ketään avaimenhaltiaa tulossa?  :roll:

NM. 1:1 auto pakattuna  :grin:


EDIT  ;   Kiitos...
 
« Viimeksi muokattu: 24.04.11 - klo: 11.34 kirjoittanut Koiranputki »
Mä mitään tiedä. Kunhan löpisen.
R O M P T O R I L L E   tästä

Poissa V6

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1202 : 26.04.11 - klo: 11.22 »
Rata on pesty tänään.

Radan sivussa olevissa letkuissa on reikiä, joista hiekka pääsee valumaan. Älkää laittako niitä radalle.

Niin ja tietysti kiitokset GHG:lle!
« Viimeksi muokattu: 26.04.11 - klo: 14.13 kirjoittanut V6 »

Poissa GHG

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1203 : 26.04.11 - klo: 13.30 »
Nyt on rata pesty ja imuroitu. V6 hoiti letkujumpan. Kuten yllä mainittu, älkää vetäkö reikäisiä letkuja radalle.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1204 : 26.04.11 - klo: 14.04 »
Hieno homma kyllä nyt kelpaa ajella. Stadin duunari oli tehnyt melko kehnoa jälkeä joten hieno homma että harrastajilta löytyy tällaista kalustoa radan pesuun. Kiitokset tästä.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Pepess

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1205 : 26.04.11 - klo: 15.11 »
.
« Viimeksi muokattu: 31.10.21 - klo: 20.52 kirjoittanut Pepess »

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1206 : 26.04.11 - klo: 16.03 »
Onkos selvinnyt jo millä systeemillä rata on auki ja tuleeko jotkut kiinteät "varmat" aukioloajat, kuten Myyrissä nimenhuudon lisäksi? Entäs millainen hinta-/maksupolitiikka on?

Onko rata tänään auki / tällä viikolla miten auki eli miten on avainten haltijoita paikalla? Nimenhuudossa ei näyttänyt olevan vielä kovin montaa avaimen haltijaksi merkittyä henkilöä, joten siksi kyselen.


Suunnitelmissa on että tattiksen radan aukioloja pyöritettäisiin samalla tavalla kuin myyrissä eli nimenhuudon kautta. Tietyinä sovittuina päivinä rata on auki (sää varauksella). Ratamaksua ei olla vielä päätetty mutta suunnitelmissa on että 2 vaihtoehtoa tulee ratamaksuun 1.Kausimaksu 2.kertamaksu. Maksuliikenne samalla tavalla kuin myyrissä eli maksu ennen radalle tuloa. Avaimia radalle on tällä hetkellä todella niukasti eli avaimenhaltijoita ei ole kuin 5. Avaimia saadaan lisää kunhan nimiä laitetaan ensin tiettyihin papereihin. Rata on tänään auki varmaankin sinne klo 20 asti.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1207 : 26.04.11 - klo: 19.00 »
TP10:llä ei ainakaan kauheasti tarvii vielä ajella. Ihan tiedoksi jos joku harkitsee. Toki voihan sitä mennä kokeilee ja jakaa sitten kokemukset.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1208 : 26.04.11 - klo: 23.45 »
Maanantaina oli yksi TP10 radalla, femmoilla oli ihan ok pito, jos ei ajanu ulos linjalta. Ollinmäki kaasutteli sisään myös C8 autoa. Yksi GT8 myös ja patteri 8 krossi. Jos se on vielä tänään pesty niin tuskin se huonompaan suuntaan meni. Läträsitkö aineilla renkaita Mika?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1209 : 27.04.11 - klo: 00.12 »
Mistähän sitä pitoa sitten saadaan, jos kukaan ei jaksa käydä ajamassa? Käsittämättömät syyt kyllä...

Itse kyllä menen TP-10:llä 'uhrautumaan', kunhan saan jostain fuilia ja pannun sisäänajettua.
---

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1210 : 27.04.11 - klo: 00.30 »
Tänään siellä pyöri taas muutama GT8, yksi femma ja yksi tp10.
Tokihan se vielä hieman liukas on, mutta pääasia että pito on ainakin nyt tasainen.
Ei pölyisiä liukkaita kohtia ainakaan.
Ihan kivasti ne näytti jokainen siellä menevän... TP 10 myös.
Hieman luistossahan tuo siellä eteni, mutta jos nyt pitoa pitäis verrata talven turisti kisoihin niin vähemmän se TP10 tuolla luisteli kuin sähköturistit kuusaalla, oulussa tai laukaalla.

Mitä tuo pienoinen liukkaus haittaa jos ei kiskopidollakaan pärjää  :roll:

Eli kaikki ajamaan vaan.
Ei siellä nyt ainakaan pesun jälkeen hirveän liukasta ollut...
Ja ajamalla sitä pitoa nimenomaan tulee kuten Jarkko totes.

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1211 : 27.04.11 - klo: 07.34 »
Ei meillä ollut mitään ongelmia pidon puutteen takia pesemättömällä radalla, toki jos linjalta meni ulos niin vähän liukkaampaa mutta sekään ei ollut ongelma. Joissain paikoissa mentiin pienessä luistossa ja hauskaa oli, tämä siis 1:5 4WD Minillä, eli se ei ainakaan ole kovin kranttu pidon suhteen.
Kylätason RC-kuski.

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1212 : 27.04.11 - klo: 10.40 »
Perjantaina oltais tulossa kahdella x4:lla ja butteri minillä 16.00 jälkeen.
Onko rata silloin auki?
TRKMANS racing

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1213 : 27.04.11 - klo: 10.48 »
Perjantaina oltais tulossa kahdella x4:lla ja butteri minillä 16.00 jälkeen.
Onko rata silloin auki?

http://pksrca-tattarisuonrc-rata.nimenhuuto.com/player
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1214 : 27.04.11 - klo: 11.25 »
Kevätkunnostuksen tavoitteissa on mukana poistaa yksi radan todellinen turvallisuusriski. Viime kesänä nähtiien useampia tapauksia, joissa auto lähti hyppysistä ennen korokkeen eteen tuloa ja auto lensi yli ratavarikon muurin osuen kontin seinään. Onneksi vältyttiin henkilövahingoilta.

Yksi hyvä ehdotus poistaa tuo riski on ajaa polttisrataa myötäpäivään. Onkohan sitä jo kokeiltu?
Ennen talkoita pitää olla päätös siitä, kuinka riski poistetaan.

Sähkörataa tai ajosuuntaa ei tarvitse muuttaa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1215 : 27.04.11 - klo: 11.35 »
GT-8:illa tuli ajettua "vastakarvaan" joku kisakin. Ei se oikein luonnolliselta tunnu ja pääsuoran pää on vielä pahempi. Varikko"muuria" ei liene varaa korottaa?
Liikaa Kyoshoja

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1216 : 27.04.11 - klo: 12.02 »
GT-8:illa tuli ajettua "vastakarvaan" joku kisakin. Ei se oikein luonnolliselta tunnu ja pääsuoran pää on vielä pahempi. Varikko"muuria" ei liene varaa korottaa?

Pääsuoran pää on nykyisellään katsojien kannalta vaarallinen. Myötäpäivään ajettaessa sekin riski poistuisi.

Varikkomuurin korottaminen jollain tavalla on ollut esillä, mutta ongelmaksi muodostuisi muuriin törmanneiden autojen nopea ja turvallinen poistaminen takaa tulevan liikenteen edestä. Kasa syntyy nopeasti, kun yksi auto on radalla muurin edessä katollaan.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1217 : 27.04.11 - klo: 13.01 »
Perjantaina oltais tulossa kahdella x4:lla ja butteri minillä 16.00 jälkeen.
Onko rata silloin auki?

http://pksrca-tattarisuonrc-rata.nimenhuuto.com/player

eikö tätä voi helpommaksi tehdä?
eli jos saa vaikka ahaa elämyksen ja lähtee radalle ajamaan niin se ei tapahdukkaa noin vaan?
onko tattiksen radalla jotkut vakituiset aukioloajat milloin rata on auki vai joutuuko ensin rakisteröitymään sivustolle ja sitten kollaamaan sivustoa?
TRKMANS racing

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1218 : 27.04.11 - klo: 13.19 »
eikö tätä voi helpommaksi tehdä?
eli jos saa vaikka ahaa elämyksen ja lähtee radalle ajamaan niin se ei tapahdukkaa noin vaan?
onko tattiksen radalla jotkut vakituiset aukioloajat milloin rata on auki vai joutuuko ensin rakisteröitymään sivustolle ja sitten kollaamaan sivustoa?

RoddeR kirjoitti eilen
Lainaus
Suunnitelmissa on että tattiksen radan aukioloja pyöritettäisiin samalla tavalla kuin myyrissä eli nimenhuudon kautta. Tietyinä sovittuina päivinä rata on auki (sää varauksella). Ratamaksua ei olla vielä päätetty mutta suunnitelmissa on että 2 vaihtoehtoa tulee ratamaksuun 1.Kausimaksu 2.kertamaksu. Maksuliikenne samalla tavalla kuin myyrissä eli maksu ennen radalle tuloa. Avaimia radalle on tällä hetkellä todella niukasti eli avaimenhaltijoita ei ole kuin 5. Avaimia saadaan lisää kunhan nimiä laitetaan ensin tiettyihin papereihin. Rata on tänään auki varmaankin sinne klo 20 asti.

Tattiksella ollaan sillä lailla tämän kauden osalta "välitilassa", että kaupunki haluaa antaa RC-radan alueen ja toiminnan PKSRCAn hallintaan, mutta sopimusta ei ole vielä allekirjoitettu.
PKSRCA ei esim. vielä ole saanut sitä määrää avaimia, jota sujuva aukiolo edellyttäisi.
Eikä kaupunki myöskään hoida RC-radan porttien avaamisia ja sulkemisia säännöllisellä aikataululla.

PKSRCAn tavoite on saada sopimus allekirjoitettua viimeistään ensiviikolla ja sen jälkeen käynnistää nopealla tahdilla erikseen infottavan mallin mukainen toiminta.

Lisäystä vielä: Kun kelit on hyvät ja ajohimot kovat, niin ne harvat avaimenhaltijat pyrkivät tietty olemaan radalla runsaasti. Nimenhuuto kertoo tällä hetkellä parhaiten miten radalle pääsee.
« Viimeksi muokattu: 27.04.11 - klo: 14.00 kirjoittanut jarkko »
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa tonij

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1219 : 27.04.11 - klo: 13.51 »
eikö tätä voi helpommaksi tehdä?
eli jos saa vaikka ahaa elämyksen ja lähtee radalle ajamaan niin se ei tapahdukkaa noin vaan?
onko tattiksen radalla jotkut vakituiset aukioloajat milloin rata on auki vai joutuuko ensin rakisteröitymään sivustolle ja sitten kollaamaan sivustoa?

RoddeR kirjoitti eilen
Lainaus
Suunnitelmissa on että tattiksen radan aukioloja pyöritettäisiin samalla tavalla kuin myyrissä eli nimenhuudon kautta. Tietyinä sovittuina päivinä rata on auki (sää varauksella). Ratamaksua ei olla vielä päätetty mutta suunnitelmissa on että 2 vaihtoehtoa tulee ratamaksuun 1.Kausimaksu 2.kertamaksu. Maksuliikenne samalla tavalla kuin myyrissä eli maksu ennen radalle tuloa. Avaimia radalle on tällä hetkellä todella niukasti eli avaimenhaltijoita ei ole kuin 5. Avaimia saadaan lisää kunhan nimiä laitetaan ensin tiettyihin papereihin. Rata on tänään auki varmaankin sinne klo 20 asti.

Tattiksella ollaan sillä lailla tämän kauden osalta "välitilassa", että kaupunki haluaa antaa RC-radan alueen ja toiminnan PKSRCAn hallintaan, mutta sopimusta ei ole vielä allekirjoitettu.
PKSRCA ei esim. vielä ole saanut sitä määrää avaimia, jota sujuva aukiolo edellyttäisi.
Eikä kaupunki myöskään hoida RC-radan porttien avaamisia ja sulkemisia säännöllisellä aikataululla.

PKSRCAn tavoite on saada sopimus allekirjoitettua viimeistään ensiviikolla ja sen jälkeen käynnistää nopealla tahdilla erikseen infottavan mallin mukainen toiminta.

kiitoksia täydentävästä vastauksesta.
menemme sitten toiselle radalle perjantaina.
toivottavasti saatte pikaisesti sopimukset kuntoon niin päästään radalle ajelemaan.

« Viimeksi muokattu: 27.04.11 - klo: 13.57 kirjoittanut tonij »
TRKMANS racing

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1220 : 27.04.11 - klo: 14.48 »
kiitoksia täydentävästä vastauksesta.
menemme sitten toiselle radalle perjantaina.
toivottavasti saatte pikaisesti sopimukset kuntoon niin päästään radalle ajelemaan.

Ihan niinkuin myyrissä kannattaa ilmoittaa "ajohalukkuudesta" eli jos haluat ajaa tiettynä päivänä merkkaa itsesi sisään ja kirjooita jokin kommentti esim "onko avaimenhaltija paikalla 12-15?" Näin avaimenhaltijat näkevät koska olisi tarvetta tulla avaamaan ja voivat paremmin hahmottaa omia aikatauluja että mahdollisimman moni pääsee ajamaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1221 : 27.04.11 - klo: 23.23 »
Torstaille peräänkuulutetaan portinavaajaa
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1222 : 27.04.11 - klo: 23.27 »
Perjantaina oltais tulossa kahdella x4:lla ja butteri minillä 16.00 jälkeen.
Onko rata silloin auki?

http://pksrca-tattarisuonrc-rata.nimenhuuto.com/player

Keneltä tuon salasanan saa?
Kyosho GT Racing Art

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1223 : 27.04.11 - klo: 23.32 »
Salasana on PKSRCA
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1224 : 28.04.11 - klo: 09.16 »
Kevätkunnostuksen tavoitteissa on mukana poistaa yksi radan todellinen turvallisuusriski. Viime kesänä nähtiien useampia tapauksia, joissa auto lähti hyppysistä ennen korokkeen eteen tuloa ja auto lensi yli ratavarikon muurin osuen kontin seinään. Onneksi vältyttiin henkilövahingoilta.

Yksi hyvä ehdotus poistaa tuo riski on ajaa polttisrataa myötäpäivään. Onkohan sitä jo kokeiltu?
Ennen talkoita pitää olla päätös siitä, kuinka riski poistetaan.

Sähkörataa tai ajosuuntaa ei tarvitse muuttaa.

Mitäs jos poistettaisiin se ongelma kanttari. Silloin kun on pikkuradan ajovuro, laitettaisiin siihen irrallinen molla, sellainen joka on varustettu punnuksella. Tai sitten vaan sähkökisoihin.
En ole muistaakseni isoa rataa ns.väärään suuntaan ajanut, en siihen kantaa ota mitenkä se taipuu.
Täytyy vaan muistaa ennen sitä päätöstä, että nykyinen pääsuoran alku ja mahdollinen tuleva pääsuoran loppu. Siinä muuttuu pito oleellisesti, kyseinen kohta on aikoinaan ryssitty pikeämisellä. Se onko pääsuoran jälkeiseen mutkaan kiva tulla köröttelemällä, tuskin.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1225 : 28.04.11 - klo: 13.25 »
On totta, että se nimenomainen kanttari ajanottolinjan päässä on se mikä useimmin heittää auton hallinnasta.

Kanttarin jos piikkaa pois, niin se ei heitä autoa samalla tavalla enää. Mutta samalla aukeaa mahdollisuus ajaa sekin kanttari oikaisten ja entistäkin kovemmalla vauhdilla ohi varikon. Sama tilanne on edellisen ratamerkinnän kohdalla, missä kanttarin sijaan on vain maalaus. Kisoissa kanttarien yli ajamisia valvotaan, mutta treeneissä vauhdit varikkosuoralla ehkä kasvaisivat nykyisestä.

Jos halutaan ehkäistä nopeuksien kasvu ja oikaiseminen tuolla alueella, niin joku rautatolppa kanttarin tilalla voisi olla aika tehokas pelote.

Kun ajosuunnan vaihtaminen ei saa täällä kannatusta, niin nouseeko parhaaksi vaihtoehdoksi koroketta kohti tulevan, käytännössä suorana nyt ajettavan loivan chikaaniosuuden hidastaminen tekemällä siitä tiukempi S-mutka, jota ei pysty vetämään suoraan?
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1226 : 28.04.11 - klo: 13.31 »
Yksi GT-8 kilpailu on ajettu toissasyksynä vastasuuntaan.
Rata toimi hyvin niinkin päin.
Silloin pääsuoran alussa, eli siellä oikeassa nurkassa oli se mutka vielä jyrkempi, eikä niinkuin se nykyään on tuollainen loiva.

Ainut paha paikka oli väärään suuntaan ajaessa radan oikealla...
Eli kun on tultu pääsuoralta radan oikeaan alanurkkaan 180 mutkaan ja siitä lähdetään kohti pääsuoraa tälle lyhyelle välisuoralle.
Siinä 90 mutkassa saa auton hyvin herkästi vähintään letkuihin ja letkut suoralle.
Mutta tämä vaara on tosin vain autoille, eli tottakai todella paljon pienempi paha kuin varikolle lentävät autot.

Niin joo ja varikolta ulos tulo myös sellainen että kisatilanteessa tarttee varikolta tulevan oikeasti katsoa tarkkaan mihin väliin tulee...
Siinä kanttarilla kun on vauhtia reilusti enemmän kuin oikeaan suuntaan ajettaessa varikon ulostulolla.
Mutta nimenomaan nämä ovat vain pieniä autojen törmäämiseen liittyviä.
Mielummin hajonneita tukivarsia kuin murtuneita jalkoja.
« Viimeksi muokattu: 28.04.11 - klo: 13.35 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa HarriK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1227 : 28.04.11 - klo: 14.06 »

Jos halutaan ehkäistä nopeuksien kasvu ja oikaiseminen tuolla alueella, niin joku rautatolppa kanttarin tilalla voisi olla aika tehokas pelote.

Kun ajosuunnan vaihtaminen ei saa täällä kannatusta, niin nouseeko parhaaksi vaihtoehdoksi koroketta kohti tulevan, käytännössä suorana nyt ajettavan loivan chikaaniosuuden hidastaminen tekemällä siitä tiukempi S-mutka, jota ei pysty vetämään suoraan?

Rautatolppaa mietin kyllä itsekin, ei huonoa idea.
Kannatan tämän lyhyen chikaaniosuuden mutkistamista ja siihen kanttarit.
Tälle Chikaaniosuudelle tultaessa voi jo pelkästään riittää, että tehdään siihen vihreälle kohdalle kanttari joka ajajakorokkeelta katsoen vasemmalle jää. Tässä kohtaa usein tapahtuu ns.oikaisu tai kurvaisu radan ulkopuolelle ja siitä johtuen vauhtien kasvu.
Itsekkään en halua henkilövahinkoja sattuvan, kun kumminkin siinä varikolla ollaan jos ei muuten niin ainakin polttis kisoissa.
Toivottavasti tuli ilmaistua selkeästi

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1228 : 28.04.11 - klo: 15.28 »
Eikö tehdä nyt vaan päätös että kokeillaan rataa myötäpäivään.
Ajetaan viikko pari myötäpäivään niin ehtii porukka tottumaan siihen.

Tottakai siitä tulee aluksi valittamiasta eikä tunnu luonnolliselta, koska siihen nykyiseen ajosuuntaan porukka on tottunut.
Jos rata olis alunperin ollut myötäpäivään ja nyt mietittäis syystä tai toisesta vastapäivään ajamista niin samat kommentit tulis jälleen...

Myötäpäivään ajamisella tosiaan poistuu monta turvallisuusriskiä.
Jos pääsuoralla jollain karkaa auto niin auto löytyy kaseikosta... ei jonkun katsojan nilkkojen kautta varikkoteltasta.
Varikolle hyppääminen on käytännössä mahdotonta jne.

Nyt kiertosuunnan muuttaminen on vielä hyvin helppoa kun ei ole rataan ehtinyt mitään kovin kummoista pitouraa syntymään, eli ei kummoisia ongelmia sen suhteen että pitolinja olisi hieman pielessä toisesta suunnasta ajettaessa.

Mielummin kokeillaan ja nimenomaan edes hieman pidempään kuin yksi päivä, että ehtii porukan ennakkoasenteet karisemaan ja tottumaan toiseen suuntaan ajamiseen...
Mielummin kuin minkään autoja tappavien rataesteiden asennus.

Rata toimi yhden GT kisan verran myötäpäivään kivasti... Miksi ei nytkin.

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Tattarisuon rata Helsingissä
« Vastaus #1229 : 28.04.11 - klo: 16.43 »
Joo vois kokeilla myötäpäivään pitkää rataa, ja tosiaan pidempään kuin päivä-pari. Pari vastapallon paikkaa kyllä on, mutta niin on vastapäivään profiilissakin.
---