Kirjoittaja Aihe: Jet-Truck  (Luettu 58934 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa m@sse

  • Veteraani
    • Profiili
    • Max-EV
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #30 : 20.04.07 - klo: 19.59 »
R3/4" pitäis olla :roll:
HPI Savage Flux, TRX Bandit/Rustler/Stampede, Tamiya TT-01 drifter. Powered by Castle, EZ-Run & Zippy. | Max-EV Racing

Poissa Jankka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #31 : 21.04.07 - klo: 08.06 »
Noilla juomapulloilla on tuskin mitään tekemistä putkikierteiden kanssa, mut ota pullo mukaan ja mene sovittamaan johonkin LVI alan liikkeeseen.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #32 : 21.04.07 - klo: 20.51 »
Noilla juomapulloilla on tuskin mitään tekemistä putkikierteiden kanssa, mut ota pullo mukaan ja mene sovittamaan johonkin LVI alan liikkeeseen.

Jep, vähän luulen että näin täytyy ensi viikolla tehdä.


Homma jatkui heti aamupäivästä, eikun hobby-peopliin hakemaan juuri tullutta robben lähetystä. Harmiksi jäi vieläkin jälkitoimitukseen etummainen vetoakselin ja vanteet, :undecided: no mutta kaikkea muuta kivaa kyllä tuli, johan tässä rupesi hommat loppumaan osien myötä. :laugh:

Nyt pääsee mm: suunnittelemaan lavettia sekä koria, A-P:lta tarttui myös mukaan lavetille tuleva ns: "hopper" tankki, tankki on tuttuun tapaan dubron ja on tilavuudeltaan 1500ml ja näin ollen kokonais polttoaine määrä kasvaa 2500ml:aan missä on mukana itse veto auton säiliö. Hieman tuossa laskeskelin aiempien turbiini käyttö kertojen perusteella että polttoaine määrä riittää jos kohtuullisesti "kierrättää" noin 10-15 minuutiksi :huh:. Mutta eipä tässä kannata vielä tarkemmin tähän perehtyä ennekuin se todella tulee rakennus projektissa eteen. :wink:

Mutta mutta tämmöistä tavaraa tuli tänään:




Alla olevassa kuvassa on yhden lavetin akselin osakokonaisuus, yllätykseksi akselit olivat 6mm paksuja jotka kyllä kestää vähintäänkin sen mitä olisi suunnitelmissa.




Tämä se oli kivaa puuhaa ruuvata joka vanteeseen 10kpl tuommoisia mikro kokoisia "pultteja" kuvan mitta tikku virkaa toimittava tulitikku on medium kokoinen eli aivan perus tikku. :shocked:
Piti oikein kesken kasaamista lähteä hakemaan biltsistä mikro kokoista hexi avainta kun ei pakista moista löytynyt.

Ps: laitoin ajastimen laskemaan kauan kesti kun kaikki renkaat oli kiinni niin kello näytti 48 minuuttia kun vieläpä kahteen pekkaan veljeni kanssa noita kasattiin, eli ei ihan nopsahti noita radalla vaihtele. :lol:








Tässä on nyt se kori joka olisi tarkoitus sovittaa runkoon, vielä en kyllä tiedä miten se tulee tapahtumaan kun tunnin pyörittelin korin kiinneitä käsissä saamatta niitä sopimaan yhteen. Täytyy varmaan hieman tutkiskella joitain muita foorumeita missä olisi hieman kuvia noista robben koreista. Muuten kyllä kori on todella tukevaa ABS muovia ja muutenkin tuntuisi olevan aika mitta tarkka. :wink:






Lopuksi vielä pieni hahmotelma "yhdistemä" kuljetuksesta, jotain tuon tapaista siitä toivottavasti vielä tulee. Ensi viikolla aloitan tuon lavetin rungon osien suunnittelun ja mahdollisen toteutuksen.

 

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #33 : 23.04.07 - klo: 08.49 »
Hienon näköistä on....

Mutta kai tuohon vaunuun tulee paripyörät, ihan kuin oikeissakin perävaunuissa?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #34 : 23.04.07 - klo: 08.59 »
Itse asiassa nykyisin melkein kaikissa perävaunuissa on yksittäiset pyörät. Melkein kaikissa puolikkaissa ja hyvin monissa täysperissäkin.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #35 : 23.04.07 - klo: 10.15 »
Itse asiassa nykyisin melkein kaikissa perävaunuissa on yksittäiset pyörät. Melkein kaikissa puolikkaissa ja hyvin monissa täysperissäkin.


Jepjep, mutta silloin mennään aivan eri levyisiin renkaisiin (295/80-22.5 vs. 385/65-22.5)jotta saavutetaan sama kantavuus kuin paripyörillä. Tuollaisilla renkailla pakko olla paripyörät, jotta vaunu olisi tieliikennekelpoinen.

Ei enempää tästä aiheesta, voin toki jatkaa jonkun halutessa... On tullut noita vaihdeltua muutaman vuoden ajan ihan työkseni....
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #36 : 23.04.07 - klo: 13.26 »
Nojoo. Mut eiköhän noissa kantavuus riitä tuossa käytössä?  :grin: Kukaan kuitenkaan niitä fillareita kyttää et onko parit vai ei. Eiköhän se fööni vie kaiken huomion.  :cheesy:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #37 : 23.04.07 - klo: 19.16 »
Terve: mietin aluksi tuota paripyörä ratkaisua kun semmoinenkin olisi robben tavaroilla mahdollisuus tehdä, mutta jostakin on tingittävä. :cheesy:

Sitten taas projekti päivitystä:

Eilen liimailin jo koria kasaan ja samalla sovittelin sitä runkoon joka ei kyllä todellakaan ole ihan helppo juttu. Etupuskurin sain jo kyllä runkoon kiinni mutta itse korille on vielä keksittävä toimiva kiinnitys ratkaisu. Ja siinä vaiheessa kun korin sovittamiseen meni hermo niin näin paremmaksi lyödä eiliseltä päivältä hanskat naulaan, tänään onkin sitten jo melkein löytynyt ratkaisu pulmaan. :wink:


Kävin myös tänään hakemassa lavetin rakentamiseen materiaalia ja samalla sain jo rungon kehikon tehtyä, itse runko osan pituudeksi tuli 750mm ja lavetin kokonais kooksi tulee vielä muutamia senttejä lisää kun itse lavan levy tulee kiinni.

Lavettiin liittyen muuten otetaan ehdotuksia vastaan etuakselin kääntöpöydän toteutukseen.

Laittelen kuvia kunhan kerkeän. :cool:


Ps: olen saanut myös jonkin verran yksityisviesteillä todella hyviä ehdotuksia ja parannuksia projektiin liittyen, ja haluan tässä vaiheessa kiittää viestien lähettäjiä. Mutta mutta paljon on vielä tekemistä joten taidankin tästä lähteä rakentamaan. :kiss:

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #38 : 24.04.07 - klo: 10.50 »
Lavettiin liittyen muuten otetaan ehdotuksia vastaan etuakselin kääntöpöydän toteutukseen.
Ostoskärryissä on niitä kääntyileviä pyöriä. Ota kääntöpöytä sellaisesta. Joudut kehittelemään omat kiinnikkeet mutta luulis sen laakerin kestävän noin pienellä kuormituksella.

Vastaavia pyöriä saa Etolasta, biltemasta, Motonetistä jne.

Ei muuta kuin metsästämään sopivan kokoista.

Toinen mahdollisuus on hankkia se robbelta.

PS. Paripyöristä vielä. Riippuu siitä painosta millaset ne renkaat saa olla. Ja toisekseen kuinka scaala uskolliset noi pyörät on? No jaa mut ei se tähän rojektiin paljoa liity, joten annetaan OT:n olla. Tai tehdään tonne OT puolelle oma topikki  :cheesy:

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #39 : 24.04.07 - klo: 19.04 »
Nyt on pakko sanoa että ihan järjettömän hieno idea tuo Scrapin kääntöpöytä idea vaikka ei oma projekti olekkaan :D
Itsellä ei olisi kyllä tullut mitään tuollaista mieleenkään.

Komea rojekti, toivotaan että tätä aletaan tilaamaan isompiinkin ratakisoihin kuivaamaan rataa :wink:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #40 : 24.04.07 - klo: 21.02 »
Scrap: kiitos neuvosta, huomenissa olisi tarkoitus ruveta tuota tarkemmin miettimään.

Tässä nyt niitä lupaamiani kuvia sekä pientä projekti päiväkirjaa.

Tosiaan lauantaista lähtien olen perehtynyt oikeastaan koriin ja sen kiinnittämiseen joka osoittautui melko hankalaksi kun ei meinannut oikein mitään ideaa syntyä :huh:. Mutta tarpeeksi kun yrittää niin kyllä sen pitää onnistua vaikka väkisin, korinsarjan mukana tuli jos jonninmoista kiinnikettä mutta läheskään kaikkia en käyttänyt sopivuus ongelman vuoksi, eli jonkun verran joutui tekemään omia kiinnikkeitä. Loppujen lopuksi olen melko tyytyväinen kiinnitys ratkaisuun, joutui myös nostamaan koria jonkun verran etteivät pyörät osu koriin tosin samalla nuppiin tuli hieman maastokuorma auton ulkonäköä. :cheesy:









Tässä olisi nyt se lavalle tuleva pullo joka toimii myös polttoaine säiliönä, Maalasin pullon uusiksi kun alkuperäinen harmaa ei oikein miellyttänyt. 5 pohjamaali kerrosta sekä 2 kerrosta vannemaalilla ja lopuksi kirkas lakka pintaan, vielä en uskalla oikein pullolle tehdä mitään ettei lakka pinta ota siipeensä.





Eilen myös kirjoittelin alkavani lavettia tekemään, tänään sain jo "perus" runkoa hieman kasattua. Alumiini profiilit on ostettu K-Raudasta ja valmistaja on (ALFER) myös akselien kiinnikkeet on saman valmistajan listakiinnittimiä joita pystyi hyödyntämään lavetissa. Huomenna olisi tarkoitus ruveta pohtimaan kääntöpöytä ratkaisua. :cool:







Ensi kertaan taas.!!!!!

Poissa Tomas

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #41 : 24.04.07 - klo: 21.59 »
Moi Eki!

Tosta nyt ei näytä tulevan yhtään mitään  :grin:  :p

Poissa Scrap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #42 : 25.04.07 - klo: 10.54 »
No hyvä jos musta oli apua.

Tuli toi mieleen kun mietin oman rokkiksen kääntöpöytä ongelmaa.

Mut jos nyt ensin sais sen 1/5 vetoauton tehtyä  :roll:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #43 : 25.04.07 - klo: 17.03 »
Moi Eki!

Tosta nyt ei näytä tulevan yhtään mitään  :grin:  :p


tomas: pakko se on kuitenkin yrittää. :kiss:


Ps: Radalle sieltä ajamaan  :p

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #44 : 26.04.07 - klo: 20.56 »
Jotain saatiin myös tänään aikaiseksikin.

Yritin tänään hieman hahmotella tuota lavettia ja varsinkin kääntöpöytä ratkaisua, sen verran tuossa lavetin suunnittelussa tuli takapakkia että jos nyt laittaisin tuon ohjaus akselin rungon alle niin kääntösäde olisi todella laaja johtuen siitä että renkaat osuisivat runko "palkkiin" :undecided: tätä ongelmaa pohdittuani päädyin semmoiseen ratkaisuun että lavetista tulee hieman "hanhenkaula" mallinen. Kävin tänään eräälle metalli pajalle jättämässä tilauksen kahdesta 8mm alumiini palasta joita vielä hieman jyrsitään, mutta tästä tarkemmin kunnes saan tarvittavat osat ja pääsen sovittelemaan.

Se mitä tein lavetille muuten tänään niin lisäsin kaksi tukevaa alumiini lattaa poikittain runkoon, kolmaskin on vielä tulossa. näillä saadaan aika paljon kierto jäykkyyttä lavettiin sekä toimivat itse lavan pitimenä.

ps: kuvassa mustan suojan alla seinustalla on 1/5 rata-auto joka voi toimittaa mittatikun virkaa kuvassa.







Nikkaroin myös vetoauton polttoaine säiliölle yksinkertaiset pitimet 4mm kierretangosta ja päälle kutiste sukka. (tämä ei kaipaa sen enempää selittelimisiä) :lol: :lol: :lol:






Myös korin osat vahvistelin epoksilla, jos hyvä tuuri käy niin ensiviikolla voisi olla mahdollisuus päästä maalailemaan koria. Näillä näkymin korin väriksi olisi tulossa "medium" oranssi.

Poissa tomppa82

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #45 : 27.04.07 - klo: 18.59 »
Aika pitkän näköinen tuo vetoauto. Mitäs tuon polttoaine-säiliön ja ohjaamon väliin tulee?
Ajokunnossa LRP Blast S10 TX2 ja Surge grusher-vene.
Lisäksi muutamia innostusta odottavia auto-projekteja

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #46 : 27.04.07 - klo: 19.40 »
Aika pitkän näköinen tuo vetoauto. Mitäs tuon polttoaine-säiliön ja ohjaamon väliin tulee?


Terve: Tuossa "väli" tilassa on paikka hump pak malliselle akulle toistaiseksi, tarkoituksena on ehkä jossain kohtaa hieman detaljoida tuo alue jollain tyylikkäällä metallilevy suojalla :huh:.

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #47 : 29.04.07 - klo: 20.05 »
Noniin hieman taas päivitystä :wink:.


Kävin perjantaina hakemassa teetättämi lavetin kääntöpöytään tulevan runko osan eräästä metalli pajasta. Nyt olisi sitten vielä se isompi ongelma edessä kun pitäisi jotenkin saada se ohjaus pyöräkin kiinni. Jonkinlainen mielikuva minulla on jo kehitteillä joka vaati testiä ennen toteutusta :lol:, lisäsin myös lavetille kolmannen tukipalan taakse ja samalla pääsin mittaamaan myös kuinka ison lavan tuohon päälle laitan. Näillä näkymin lavan mitat tulevat olemaan 750mm pitkä/190mm leveä ja 5mm vahvuisesta alumiinilevystä. Näin ollen kokonais lavetin pituus on noin 880mm :shocked:.




Käväisin myös perjantaina motonetissä josta käteen tarttui erittäin sopiva "heavy" kuulalinkki lavetin vetoaisaan. Vielä tällä hetkellä on vielä vähän auki minkälaisen aisasta teen että sen saa tuohon linkkiin kiinni.



 :afro:

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #48 : 29.04.07 - klo: 20.15 »
tee semmonen linkki että voit peruuttaa nupilla lavetin eteen ja ottaa sen mukaan ilman 1:1 avustusta  :grin:

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #49 : 02.05.07 - klo: 20.48 »
Hieman taas on tullut nikkaroitua.


Nyt rupeaa tuo vetoauto olemaan joitakin pieniä päivityksiä vaille valmis, kunha vaan tulis ne vanteet ja etu kardaani joskus :undecided:.

Maalasin tänään koriin jo pohjamaalin ja huomenna olisi tarkoitus kokeilla jo vetää lopullista väriä pintaan, saas nähdä kuinka käy :huh:. Maaliksi valitsin dubli colorin aika perus oranssin.





Rakentelin vastaanottimelle pienen kotelon ABS muovista sekä myös rattaat saivat suojan ympärille.




Lavetin teko on tällä hetkellä hieman jäissä kun en ole vielä löytänyt sopivia osia kääntöpöytään, idea on mutta osat puuttuvat. Enkä rupea vielä turbiinia sovittelemaan ennekuin tuo perus runko on kasassa. :wink:

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #50 : 04.05.07 - klo: 12.34 »
On kyllä hieno projekti! Odotan innolla valmistumista!
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #51 : 04.05.07 - klo: 20.10 »
On kyllä hieno projekti! Odotan innolla valmistumista!

Itse rekkahan tällä hetkellä odottelee enään vanteita sekä etukardaania, että pääsisi kokeilemaan toimiiko koko laitos ollenkaan :huh:.

Tänään sai kori sitten viimeiset maalikerrokset pintaan sekä lakkaa myös, aluksi hieman arvelutti lakkaus kun en tiennyt sopiiko kahden eri valmistajan sprayt yhteen. Laitan myöhemmin kuvia. :cool:


EDIT:

No niin tässä hieman huono laatuinen kuva jonka otin kännykkäkameralla, jätin korin rauhassa kuivumaan viikonlopun yli ja jos ensiviikolla pääsisi jo laittamaan kiinni (jos on kuiva).

Ps: kori ei ihan noin painava ole että tuo kuivumis telineen 3mm teräs lankakin taipuisi. :tongue: :laugh:

« Viimeksi muokattu: 04.05.07 - klo: 21.19 kirjoittanut .21 »

Poissa Jameson

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #52 : 04.05.07 - klo: 21.02 »
Tää on varmaan ainut juttu täällä mitä oikeen innolla seuraa! :azn:
Orange Patriot, Marzzochi, Hayes, Jotain ihan muuta...

Poissa Nege

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #53 : 04.05.07 - klo: 23.16 »
Jep! aina odottaa et millon tulee lisää kuvia. Hieno tulee.  :cheesy:

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #54 : 04.05.07 - klo: 23.35 »
Mua kiinnostaa nähdä ja kuulla tuo turbiini huutamassa hoosiannaa.

Mutta muutenkin hienoa työtä tekee.
Axial SCX 10 TR

Poissa Äijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #55 : 05.05.07 - klo: 00.03 »
Harmi vaan että (verraten livehäppeningiin) videolla nuo turpiinit ei kuulosta eikä varsinkaan tunnu juuri miltään.  :cry:

Mutta siitä huolimatta kiinnostas nähä äksönpätkää tosta.
"Power is nothing, without control."

Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #56 : 05.05.07 - klo: 16.36 »
Harmi vaan että (verraten livehäppeningiin) videolla nuo turpiinit ei kuulosta eikä varsinkaan tunnu juuri miltään.  :cry:

Mutta siitä huolimatta kiinnostas nähä äksönpätkää tosta.

Äijä puhuu kyllä totta, muutaman videon olen nähnyt missä oli edes lähellä oikea ääni. Ja kuulossuojaimet varsinkin jos lähellä turbiinia oleskelee on kutakuinkin välttämättömät. :wink:


Poissa .21

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #57 : 09.05.07 - klo: 21.19 »
Heh, olin melkein menettänyt toivon että milloin ne vanteet sekä etu kardaani tulee :cry:. No tänään se tapahtui että tavarat olivat tulivat robbelta hobby-peopliin :cheesy:, no ei eikun hakemaan äkkiä pois ja testailemaan.

Hieman olivat kyllä kieltämättä tiukat laittaa nuo renkaa vanteille, vielä en ole niitä liimannut kun annan niiden ensiksi hieman venyä pari päivää vanteilla.

Kiinnitin myös korin tänään joka saikin kuivua ihan rauhassa viime perjantaista lähtien, lisäsin myös muutamia detalji tarroja. Korista puuttuu vielä "mannin" keula tarra joka toivon mukaan olisi huomenissa noudettavissa eräästä tarraliikkeestä, myös lavan tankkiin on tulossa pakolliset JET-A1 merkinnät.

Hieman tuli myös takapakkia kun sovitin noita renkaita lavan kanssa niin laahasivat lavan pohjaa mutta tätä kyllä osasinkin odottaa, homma hoituu kunnes pääsen taas koneen ääreen ja leikkamaan rengas aukot. :cool:








Ja sitten se kaikkein tärkein:

Olihan se pakko laittaa akkuu lataukseen ja kokeilla liikahtaako koko laitos minnekkään, no liikahtihan se ja vieläpä yllätykseksi kohtalaisen hienosti en kiinnittänyt vielä etu kardaania kokeilun ajaksi joten ajoin testit ajot 4x6:lla :laugh: hieman ehkä turhan liian isot välitykset vielä mutta on tulossa uudet kunnes semmoiset löydän, rattaat pitävät myös hieman ääntä mutta toivat kivasti ääniefektiä ajoon. :afro:

No tästä jatketaan vetoauton viimeistelyllä ja lavettia rupean rakentamaan heti kunnes saan erään koneen joka on tilauksessa. :wink:

Poissa Mazza

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #58 : 10.05.07 - klo: 02.05 »
Itehän oisin tieten jo käyny offaamassa tuolla kovasti, liian herkulta kukkapenkkien möyrijältä tuo vaikuttaa :undecided:

... Ei saa, pitää kohta itekki alkaa säästään rahaa osia varten... :grin:
Ishima Rave M1.0Re | Associated RC10L | TQ Racing WGT/PRO-10 | Kyosho e-Mad Force crawler | Olohuonelelu Radline 1:24 buggy

Poissa Sakkeri91

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Jet-Truck
« Vastaus #59 : 23.05.07 - klo: 23.04 »
Noo, miksei rojekti edisty? :D Tässä on kohta kaksiviikkoa mennyt eikä ole mitään kuulunut :huh: