Kirjoittaja Aihe: Minkä auton ostan -osio  (Luettu 1215616 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1710 : 19.09.11 - klo: 19.21 »
Traxxas Rally?
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1711 : 19.09.11 - klo: 19.23 »
Trx rally sopinee hyvin, jos pieni koko ei haittaa.
Sillähän kuuluisi päästä kovaakin, jos nopeus kiinnostaa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1712 : 19.09.11 - klo: 20.37 »
Ja rallyyn löytyy vaikka minkä laista rengasta, hyvä pointti myös.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1713 : 19.09.11 - klo: 21.10 »
Itsekkin olen tuota tx rallya katsellut. Kyllähän poitsu tosta tykkäs. Harjattomana tosi kova kulkija. Ilmeisesti kooltaankin lähellä 1/10 autoa? Todella aidon näköinen ym...  Täytyy laittaa harkintaan. Olisko muita ehdotuksia?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1714 : 19.09.11 - klo: 22.09 »
Itsekkin olen tuota tx rallya katsellut. Kyllähän poitsu tosta tykkäs. Harjattomana tosi kova kulkija. Ilmeisesti kooltaankin lähellä 1/10 autoa? Todella aidon näköinen ym...  Täytyy laittaa harkintaan. Olisko muita ehdotuksia?
Matolle suosittelisin kyllä oikeaa 1/10 touring autoa... en millään usko, että se ralliauto oikeasti toimisi matolla, jos on yhtään kireämpi kone. Noihin saa vaikka minkä autojen näköisiä koreja. Itse jaksoin kuukauden Tamiyan DF-03Ra autolla ajella matolla ennen kuin kelvottomat ajo-ominaisuudet sai ostamaan touring auton.

Se on sitten eri juttu, jos on tarkoitus ajaa myös hiekassa ja sateella, mutta kunnossa olevalle radalle kannattaa hankkia rata-auto. (Joka voi näyttää ralliautolta.)

EDIT: Unohdin tärkeimmän: jos teillä on mielessä jokin tietty mattorata, niin ostakaa sellainen auto, jolla siellä muutkin ajaa. Eihän siitä muuten tule rehellistä kilpailua.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 19.09.11 - klo: 22.12 kirjoittanut pijokela »
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1715 : 19.09.11 - klo: 22.39 »
trx rally on kyllä siisti peli, ruvetaan sitten Pekka tekee noillekin "luokkaa" samalla  :tongue:
tällä hetkellä voisin hyvin heittää muut pelit nurkkaan haha jos noilla saatais pihakisat aikaseks - anyone?

70-80 km/h optiopinjonilla joka tulee mukana ja lipo akulla... 26mm/52mm Tamiya rallyrenkaat toimivat erinomaisesti.. niin ja nopeuden voi puolittaa noparista 5-vuotiaalle --> pitkä ajoaika

yksi miinus on keskikardaani, ei ainakaan meillä pysy nipussa hiekalla ja hypyissä, auto kyllä hyppääkin hyvin, canadasta GH:lta alumiininen kardaani toivottavasti fiksaa ton ainoan miinuksen... mut jos pitää renkaat maassa niin en tuntuis tulevan ongelmia vakionakaan. tosin tais muuten vasta hajota kun lipot otettiin käyttöön, paketin nimhillä ei välttämättä olis menny......
« Viimeksi muokattu: 19.09.11 - klo: 22.45 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa sampsi

  • Jäsen
    • Profiili
    • foorumini
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1716 : 20.09.11 - klo: 01.28 »
Hei.koht olisi auton osta edesssä,jotenka mikä auto kananttaaa ostaa ja mitä taas ei.Minua kiinosta matto/asfaltti autot,1:10 ja sähkö.
käytetty tai uusi.Olen pari kertaa MINIllä ajannu matto radalla.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1717 : 20.09.11 - klo: 19.22 »
Jos meinaat ajaa matto tai asfaltti radalla, niin osta kunnon touring auto.
Xray, Yokomo tai Tamiya, noihin saa hyvin vara osia.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa jonu93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1718 : 20.09.11 - klo: 20.22 »
Onko hobao hyper7 harjattomana parempi, kuin tuo ansmann racing deuce? hyperi varmaan laadukkaampi ja varaosien saanti parempi.
- Team Associated  -  SC10 4x4  -

Poissa jepulis222

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1719 : 21.09.11 - klo: 15.47 »
Terve! Nyt kun taas on se aika minulla että uusi auto rupeaa polttelemaan niin päätin kirjoittaa tänne koska en itse osaa opättää kahden auton välillä!  :shocked:
Eli olen ajatellut ostaa ensimmäisen polttiksen joka pitäisi olla 1/8 kokoluokkaa ja olen päätynyt näihin kahtee enkä osaa päättää:

1) Losi 8IGHT B 2.0 ( http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0084 ) johon sisältyisi kaikki tarvittava paitsi polttoainepullo ja akut.  :laugh:

2) Traxxas slayer pro ( http://traxxas.com/products/models/nitro/5907slayerpro4x4 ) johon myös sisältyisi kaikki jopa polttoainepullo ja oikeastaa kaikki tarvittava mitä aloittamiseen tarvitsee!  :grin:

Joten kumpaa suosittelisitte minulle koska kumpikin on budjetin sisällä ja sopivia ensimmäisi polttikisia?!  :huh:

Poissa Hiekkamonttu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1720 : 21.09.11 - klo: 19.49 »
mutta jos meinaa vaan montulla pihassa ajella niin kantsii katella traxxasin vxl malleja.

Ei VXL oikein sovi budjettiin joka on noin 0-300€ Jos tuolla välillä olisi joku hyvä auto... Paitsi jos tilaan Saksasta
« Viimeksi muokattu: 04.10.11 - klo: 18.13 kirjoittanut Hiekkamonttu »
We are back in business... Sp RS2 ja Patron TR4SC!

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1721 : 21.09.11 - klo: 19.58 »
Terve! Nyt kun taas on se aika minulla että uusi auto rupeaa polttelemaan niin päätin kirjoittaa tänne koska en itse osaa opättää kahden auton välillä!  :shocked:
Eli olen ajatellut ostaa ensimmäisen polttiksen joka pitäisi olla 1/8 kokoluokkaa ja olen päätynyt näihin kahtee enkä osaa päättää:

1) Losi 8IGHT B 2.0 ( http://www.losi.com/Products/Default.aspx?ProdID=LOSB0084 ) johon sisältyisi kaikki tarvittava paitsi polttoainepullo ja akut.  :laugh:

2) Traxxas slayer pro ( http://traxxas.com/products/models/nitro/5907slayerpro4x4 ) johon myös sisältyisi kaikki jopa polttoainepullo ja oikeastaa kaikki tarvittava mitä aloittamiseen tarvitsee!  :grin:

Joten kumpaa suosittelisitte minulle koska kumpikin on budjetin sisällä ja sopivia ensimmäisi polttikisia?!  :huh:

Moi!

Losi, jos meinaat ajaa radalla ja Traxxas, jos meinaat vaan bashata.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa tr3me

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1722 : 25.09.11 - klo: 20.59 »
"Himoto Nascada 4WD - Nyt uudella 2,4g radiolla

1:10 Sähkö touringauto Ready To Run asennus
Uusi, parannettu malli! Vanhan mallin pohjalta tehtyjä parannuksia mm. suojattu hammasvälitys, jonka ansiosta hiekka ei enää riko rattaita.
Himoto Nascada 1/10 SCALE 4WD RACING CAR
Nascada paketissa on kaikki tarvittava mukana: rattiradio, ajoakku 7,2v 2000 mAh, laturi ja manuaali. Tarvitset vain lähettimeen 8 kpl. AA paristoja ja ajo voi alkaa. "

Osoitteesta http://www.rckauppa.fi , ei saa suoraa linkkiä tuotteelle. Hintaa 140e, kannattaako ostaa ekaks autoks? Vissiin ihan ajovalmis settikin.

Tässä kuva http://www.rckauppa.fi/contents/media/hsp_exeme_01_keltainen02.jpg

Poissa Aso

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1723 : 25.09.11 - klo: 21.44 »
Moro. Tarvitsisin apua auton(ajo valmiin paketin) valinnassa. Raha on tietysti se ensimmäinen rajoittava juttu, 300€ on jo ihan kipurajoilla. Eli varmaankin käytettyä kannattaisi etsiskellä vai? Pitkän harkinnan jälkeen olen enempi kallistumassa polttikseen. Käyttö olisi ihan takapiha/hiekkamonttu ajoa. Pari autoa mitä katellu on Savage X4.6 ja hpi mt2 G3.0, savage hieman kalliimpi, mutta onko laadukkaampi? Miten hyvin löytyy varaosia? Toki muitakin merkkejä/malleja saa ehdotella?
Savage ss 4.6

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1724 : 25.09.11 - klo: 23.03 »
Osta mielummin savage se maksaa sulle vielä monia hauskoja hetkiä takasin, se on hyvä ja laadukas monsu, itsellä on 3 vuoden kokemus savagesta ja aina on ollut hankinnan arvoinen, tuota mt2 3,0 ei enään valmisteta.
savagen osia saa hobbylinnasta erittäin hyvin.

  markus
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa battery

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1725 : 26.09.11 - klo: 07.27 »
Oon harkinnut uutta polttisvehjettä (edelliseen ei saa varaosia oikein), tuntuu että LRP S8BX olisi paras vaihtoehto omassa hintaluokassa. LRP on hobbylinnankin valikoimissa niin  luulisi, että varaosia saa vielä muutaman vuodenkin päästä. Onkohan tuohon hyviä viritys palikoita? Muitakin autoja saa ehdottaa kyllä :wink:

Poissa Driverz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1726 : 26.09.11 - klo: 17.12 »
Nonni... Sanokaapa joku laadukas ja hyvä polttis. Monsteri tai stadium tai buggy, ei nyt nii väliä. Tai sanokaa ees joku merkki. hinnalla ei nyt nii väliä mut ei ny bensa vehkeitten hintoja kummiskaa. Uus tai käyetty.
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1727 : 26.09.11 - klo: 17.19 »
Nonni... Sanokaapa joku laadukas ja hyvä polttis. Monsteri tai stadium tai buggy, ei nyt nii väliä. Tai sanokaa ees joku merkki. hinnalla ei nyt nii väliä mut ei ny bensa vehkeitten hintoja kummiskaa. Uus tai käyetty.

Hpi Savage, Traxxas Revo 3.3... Sit siihen lisäks nitroa ja aloitustarvikkeita...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa driftipirjo

  • Tulokas
    • Profiili
    • Tinkkiski
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1728 : 26.09.11 - klo: 19.07 »
Edit: ei varmaan enää mitään ongelmaa... :undecided:
« Viimeksi muokattu: 26.09.11 - klo: 19.32 kirjoittanut driftipirjo »

Poissa jimipee

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1729 : 26.09.11 - klo: 19.14 »
Olis hakusessa Tamiya TT-01D RTR paketti jollain Nissan Skyline/Nissan Silvia korilla, mutten olen löytänyt mistään suomen verkkokaupasta, eurocarista tms. enkä haertle.de:stä. Nyt ajattelin nöyrtyä ja kysyä nätisti apua: Voisiko joku tietäväinen linkata minulle kyseisenmallisen auton?

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOAUTOT-Tamiya/57800-XB-Tamiya-BMW-M3-SPORT-EVO-TT-01D-Type-E-Drift-Spec-108935
Siinä olisi mutta Bemmin korilla paitsi ainahan sitä voi uuden ostaa sekä tuohan olisi oiva harjoituskori ajamiseen ja maalaukseen. Ja jos ei varastossa ole niin laittaa viestiä myyjälle...
Axial SCX-10, Chevrolet Blazer

Poissa Driverz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1730 : 26.09.11 - klo: 23.10 »
Mitä mieltä olette HPI Savage X 4.6?
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

Poissa Driverz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1731 : 28.09.11 - klo: 15.02 »
No nyt löytyi hyvä auto varmaankin... Olisiko JQ productionsin The Car hyvä?????
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

Poissa Pellefant

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1732 : 28.09.11 - klo: 18.27 »
Ehdotelkaa vaihto ehtoja. Auton hinta max.550€(auton mukana pitäisi tulla kaikki ajoon tarvittava). Tarkoitus ois ajaa joskus kilpaa. 4WD Polttis. Jos rullaava ni sanokaa myös sähköt.
Eiku menoks...

Poissa hpi racing

  • Veteraani
    • Profiili
| HPI RACING | FUTABA | PRO-LINE | SCHUMACHER | TURNIGY | ULTIMATE RACING | SPEED PASSION | MUCHMORE | TEAM ASSOCIATED
   | HUDY | NOSRAM | ZiPPY |

Poissa Driverz

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1734 : 04.10.11 - klo: 20.17 »
Ajattelin että monsteri olisi varmasti parempi joten voisitteko kertoa joitakin laadukkaita malleja. Olen ajatellut savagee tai jotain sellasta.
|HPI Savage X 4.6|HPI Savage Flux HP|Heng Long Mad Truck ilman moottoria (Tarjota jotai harjatonta??)|
Don't drive faster than your RC angel can fly!

Poissa -TeroS-

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1735 : 07.10.11 - klo: 09.50 »
aihe oikeastaan vanheni kohdallani käsiin :)
« Viimeksi muokattu: 07.10.11 - klo: 16.25 kirjoittanut -TeroS- »
Traxxas Slash 4x4 Ultimate "Anthrax"

Poissa JoniR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1736 : 10.10.11 - klo: 13.15 »
Moi

Onko autojen laadulla eroja? Kumpi näistä on laadukkaampi tai parempi? Mitä tulisi ottaa huomioon autoa valittessa.

http://www.racersrcshop.com/venom-gambler-brushless-blue-p-1157.html

http://www.hobbypeople.com/shop/index.php?main_page=product_info&cPath=11_12_14&products_id=24014


Kiitoksia vastauksista etukäteen.
Axial Honcho, LRP S10 SC

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1737 : 10.10.11 - klo: 13.29 »
Traxxas slässiä on kehuttu täälä paljon ja on yhdellä tutullakin kestänyt hyvin. Tuosta toisesta en tiedä mutta näyttäisi ainakin, että tuo toinen on harjaton ja tuo slässi ei. Eli toinen luutavammin kulkee kovempaa. :wink:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)

Poissa Linssi89

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1738 : 10.10.11 - klo: 21.58 »
Morjensta,

Itselläni on alkanut rc-kuume polttaa, joten olisi enään autoa vailla  :azn: Aikaisempaa kokemusta ja tietämystä ei pahemmin löydy, mitä nyt on tullut tutkittua ja lueskeltua kaikenlaista infoa. Sen verran pitkälle olen päässyt jo valinnan suhteen että löytyy kaks vaihtoehtoa. Pelkkää ''vakavaa'' harrastustoimintaa hehe.

Traxxas Slayer Pro 4x4 http://traxxas.com/products/models/nitro/5907slayerpro4x4

Traxxas Slash 4x4 Ultimate http://traxxas.com/products/models/electric/6807slash4x4ultimate

Elikä nitro ja sähköinen. Jos aattelee kumpi on huoltovapaampi niin ei sillä ole silleen merkitystä, koska säätäminen on osa hauskuudesta  :laugh: (Tietenkin jos vaikka ny nitro version kanssa joutuu tappelee nyrkkien kanssa niin sitten haha). Mutta kuinka on hinta/laatu suhde ja onko sittenkin jotain muuta mahdollista ehdokasta esim. HPI Baja 5SC SS mutta tietenkin halvempaa  :wink: Ymmärrätte varmaan minkä tyylinen rc-auto on hakusessa. Luulen kumminkin että näistä kahdesta on vaikea löytää parempaan takapihalle.

Kysymyksiä riittäisi esim.
1. Kumpi on ns. parempi (joo nitro kulkee kovempaa) onko paljon eroa kiihtyvyydellä, käyttäytymisellä, säätömahdollisuuksilla jnejne?
2. Noista jousituksista jos nyt verrataan noita kahta Traxxia niin niiden ratkaisu on vähän erillainen?
3. Kummalla pystyy ajeleen kauemmin yhdellä latauksella/tankkauksella?
4. Pystyykö noita säätämään sellaisiksi että niillä pystyisi ajaa asfaltti radoilla? Meinaan sillain kun asfaltti radoille tarkoitetuilla autoilla, muutenki kuin vahtamalla slicksit alle.

Jos on muitakin teknisiä eroavaisuuksista toisen hyväksi mistä olisi hyvä tietää, niin ne toisivat helpotusta auton valinnalle  :smiley:

Tälle olis ollut hyvä varmaan tehdä oma aihe esim. Traxxas Slayer vs. Traxxas Slash. Jos niitä nyt on edes kannattavaa verrata. En tiedä.

Kiitos jo etukäteen kaikille auttajille.

Poissa pijokela

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Minkä auton ostan -osio
« Vastaus #1739 : 10.10.11 - klo: 22.45 »
Onko autojen laadulla eroja? Kumpi näistä on laadukkaampi tai parempi? Mitä tulisi ottaa huomioon autoa valittessa.

Kiitoksia vastauksista etukäteen.
Huomasin, että harkitset tuolla käytetynkin paketin ostamista. Ehkä joku tarjoaa sinulle kaiken, mitä tarvitset, mutta jos niin ei käy, niin saat kyllä koottua tarvittavat kamat muutenkin:
- Auto HPI Blitz + 8.5T moottori + servo @ 120€+postit?: http://rc10.fi/index.php?topic=60817.0
- Futaba 2PL ratti @ 40€ + 2 * lipoakut @60€: http://rc10.fi/index.php?topic=61142.0
- Nopari Xerun 120A 1S (toimii se 2S akuillakin, tää on oikeasti liian hyvä, muttei löytynyt halvempaa): http://rc10.fi/index.php?topic=60575.msg552880#msg552880
- Laturi vaikka kaupasta, kun ei tullut sopivaa käytettyä vastaan: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/veneet-akut-ja-laturit/expert-ld-15z-r01004

Yhteensä: 361€.
On se toisaalta aika paljon, mutta "RTR" paketeissa ei koskaan ole kunnollisia akkuja tai laturia ja ne tuo tuohon viimeisen satasen. :wink:
Tamiya DF-03Ra | Xray T3 2011 | HPI Blitz | CRC gen xi