Kuinkas paljon nuo RTR pakettien harjattomat sähköt loppupelessa vaikuttaa edes SC auton kilpa konfiguraatioon? Eikös noissa kisapeleissä pääsasiassa käytetä 8,5T-10,5T moottoreita ja nuo pakettien mukana tulevat taitavat olla kuitenkin pienempiä?
Samoin ohjaimet? Moni tuntuu vaihtavan sen siihen omaksi parhaaksi havaittuun jossain vaiheessa (joka tietenkin on monin verroin kalliimpi kuin mitä sen RTR paketin mukana tulee :) ).
TeamC:n TR2:ssa on 10.5t moottori.
Mutta ei kukaan huippukuski ostaisi RTR autoa ja sit muuntaisi sitä kilpa-autoksi. Vaan ostavat sit suoraan kitin ja siihen sopivat osat. Harrastaja tai aloittelija taas varmasti harkitsee että kannattaako RTR:stä lähtee liikenteeseen. Ongelma vaan RTR autoissa on se että kaikki on halpaa. Halpa ja hyvä ei taas oikeesti kohtaa.
RTR paketti on hyvä jos ei halua satsata heti niin isoa rahaa, mutta harrastuksen edetessä on valmis sijoittamana kokoajan rahaa autoon. Jos taas on varma että tää on se mun juttu, niin sit suoraan vaan kitti+osat niin tule ehalvemmaksi ja saa heti hyvän kaluston.
Radiot mitä noissa tulee mukaan ovat ihan kelvollisia niillä kääntyy renkaat ja kaasuakin saa anettua ja jopa jarrutettua. Kun taitoa tulee lisää, niin radion ominaisuudet loppuvat varmasti hyvinkin nopeasti.
bottomline, älä osta RTR:ää jos aiot alkutyöksesi vaihtaa puolet autosta, siinä ei vaan ole rahallisesti mitään järkeä. Samoin on hyvä selvittää mitä autosta pitää vaihtaa että se on sama kuin kitti/kilpailukykyinen(kaikki autot ei pakosti edes ole samoja, tai joudut viahtamana niin paljon että se tulee hyvin kalliiksi). Esim TeamC:ssä ei tarvitse vaihtaa muutakuin iskarit ja ne maksaa ~50e.