Kirjoittaja Aihe: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa  (Luettu 23217 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #60 : 03.08.07 - klo: 08.03 »
Jos bissepullon kippaamisesta kadulla saa Oulussa sakot, miksi pitäs sallia se nuorten harrastusten parissa?
Vähän sama asia ku sallittais huumeet sisätiloissa muttei kadulla.  :police:

On niin kulunu aihe että.... :kiss:

Edelleenkin se yleisön dokaaminen on pikkasen eri asia kuin kilpailijoiden tai heidän huoltajiensa maistelu.

Se ei todellakaan toimi perusteena että muualla euroopassa saa dokata kisoissa ja varikolla, ja on rentoa. Muualla euroopassa myös huumeet on paikoin sallittuja, pitäskö nekin sallia, jos osaa pitää vaan sievästi hauskaa?

Mikähän tässä asiassa on niin vaikeeta ymmärtää?   :afro:
« Viimeksi muokattu: 03.08.07 - klo: 08.06 kirjoittanut Vesa »
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #61 : 03.08.07 - klo: 10.23 »
Näköjään se on vaikea ymmärtää että dokaaminen ja yhden juominen on aivan eri asia.
Tästähän tässä on kokoajan jauhettu.
Aina ollaan foorumilla tuomitsemassa kun suomalainen on juonut oluen tai kaksi maailmalla.
Heti alkaa mussutus että onko pakko dokata, ryypätä, vetää jne jne.

Lasi viiniä tai pullollinen olutta ei ole kenellekään mikään ongelma, paitsi alkoholiongelmasta kärsivälle...

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #62 : 03.08.07 - klo: 11.14 »
Ei huumeitakaan laillisteta vaikka sanoisitki että otat vaan yhet viivat, et enempää  :afro:

Säännöt onki sen takia koska suomalaiset ei yksinkertasesti osaa ottaa sopivasti. Eikä se yksikään olut sinne varikolle kuulu kisan aikana. Piste.

On vähän turha vertaa siihen että muualla saa ottaa olutta kisoissa. siellä muualla myös kisojen järjestämisen taso on useimmiten aika heikko vrt suomen sm kisojen järjestelyjen laatuun. ehkä jengi on vaan siellä niin päissään ettei ne tajua sitä  :afro: :police:

Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #63 : 03.08.07 - klo: 11.38 »
En ole verrannut siihen että muualla saa ottaa mutta suomessa ei, ja haluaisin että suomessakin saa ottaa.
Se ei ole minulle mikään ongelma että on nollatoleranssi.

Se on ongelma että niinkin moni tämän foorumin käyttäjistä ovat tuomitsemassa meidän käytöstä ulkomailla, kun juodaan pari olutta esim sen jälkeen kun omat ajot on ajettu.

Ryyppääminen on erikseen ja parin virvokkeen juominen erikseen.

Suoraansanottuna on naurettavaa edes jauhaa koko aiheesta.

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #64 : 03.08.07 - klo: 12.41 »
En ole verrannut siihen että muualla saa ottaa mutta suomessa ei, ja haluaisin että suomessakin saa ottaa.
Se ei ole minulle mikään ongelma että on nollatoleranssi.

Se on ongelma että niinkin moni tämän foorumin käyttäjistä ovat tuomitsemassa meidän käytöstä ulkomailla, kun juodaan pari olutta esim sen jälkeen kun omat ajot on ajettu.

Ryyppääminen on erikseen ja parin virvokkeen juominen erikseen.

Suoraansanottuna on naurettavaa edes jauhaa koko aiheesta.

Käsittääkseni suomen säännöt pätevät suomessa, joten miksi vääntääkkään....

Suomessa on sallittu tietty promilleraja 1/1 autoa ajamiseen.
Ei tunnu se raja riittävän.... "otan vaan yhden.... vielä.... en mä oo humalassa", ja sitten alkaa "tapahtua"....

Virvokkeita tässä ei käsittääkseni ole missään säännössä kielletty, alkoholi on, ja ne pitää osata erottaa toisistaan.

En halua olla myötävaikuttamassa siihen, että nämä nuoret katsovat sitä "yhden ottoa" ja pitävät sitä ikäänkuin "asiaan kuuluvana", joten hekin alkavat ottaa sen yhden (kerrallaan, kun ikä riittää, ja ehkä jo aiemminkin) , ja suomessa on nähty mihin se johtaa....

Nolla on helpompi valvoa, kuin sitä rajan ylittämistä. Kuka kustantaa sen valvonnan.... kenties hintalisä lisenssiin vai.... kisaan osallistumimaksuihin.... ????

Ei muuta kuin sinne ulkomaille kisaamaan ja himoja tyydyttämään....  :cool:

Se on Tapsa aika ottaa yhteys AA kerhoon jos et pysty jättämään yhteen. Naurettavaa että on väännettävä tälläsestä asiasta. Ja kyllä, väännän itsekin. Ja ihan periaatteen vuoksi kun itse olen näitä ketkä pystyy juoda YHDEN oluen janoon jopa katsomossa. Tässä yleistetään jokaiseen tuo että ei pystytä ottamaan yhtä. Mun mielestä olisi hyvä sääntö esimerkiksi että jos havaitaan humala tila niin automaattisesti diskaus kisasta ja seuraavaan kisaan pistementys tms. Siinä osaisi jättää yhdenki ottamatta ne kellä jää ryyppy päälle JO siitä yhdestä.

Täällä muutamat takaavat jo kanssakilpailijoiden kyvynkin jättää se siihen yhteen.
Periaatteenvuoksi vääntämiseen tämä on aivan väärä paikka, ja tarpeetonta....

Mitä tulee omaan kykyyni jättää se yhteen, niin mulla ei ole tarvetta sitä ottaa kisoissa, edes katsomossa....

Olen ollut työssä, jossa asiakkaille tarjottiin niitä saunailtoja pitkin viikkoa, ja jostain syystä mulle päätyi niiden asiakkaiden kotiin holhoaminen. Samoin työkaverienkin. Moni työkaverini sortui silloin noihin seurauksiin....
Kaikki vain syystä, ettei muistettu sitä, että kaikki tarjottu viina ei ole tarkoitettu juotavaksi (varsinkaan yhtenä iltana), joten mikäli joskus otan sen toisenkin, niin hakeudun sitten sinne.... yritän välttää sitä yhtä, koska se johtaa siihen toiseen....


Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #65 : 03.08.07 - klo: 14.23 »
Lainaus
Virvokkeita tässä ei käsittääkseni ole missään säännössä kielletty, alkoholi on, ja ne pitää osata erottaa toisistaan.

Eikö tästä juuri ole muodostunut ongelma. Kun alkoholipitoisen juomankin voi nauttia virvokkeena, ainakin jotkut.

ja Tapsa kirjoittaa myös
Lainaus
Mitä tulee omaan kykyyni jättää se yhteen, niin mulla ei ole tarvetta sitä ottaa kisoissa, edes katsomossa....

Ja kohta perään

Lainaus
yritän välttää sitä yhtä, koska se johtaa siihen toiseen....

Eli selvästi ajat tätä asiaa oman ongelmasi takia jättää se yhteen?? toivottavasti ei.


MUTTA olisi hienoa jos jätettäisiin ryyppäämisestä , dokaamisesta ja muista liiallisen alkoholin käytön termeistä puhuminen tässä yhteydessä kun siitä ei todellakaan ole kysymys!!
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #66 : 03.08.07 - klo: 15.01 »
Lainaus
Tapsa kirjoittaa myös
Lainaus
Mitä tulee omaan kykyyni jättää se yhteen, niin mulla ei ole tarvetta sitä ottaa kisoissa, edes katsomossa....

Ja kohta perään

Lainaus
yritän välttää sitä yhtä, koska se johtaa siihen toiseen....

Eli selvästi ajat tätä asiaa oman ongelmasi takia jättää se yhteen?? toivottavasti ei.


 :lol:
Esittele mulle yksikin henkilö, joka on nähnyt mut ottavan tilkkaakaan alkoholia tähän harrastukseen liittyen missään.

Taitaa olla ainakin kaksi vuotta kun olen ottanut sitä yhtäkään, ja kaukana näistä kuvioista.
Täytyy olla aikamoinen mielikuvitus, jos tää olis ongelma, ja endoin tahdoin sitä vaikeuttaisin itselleni.
Eiköhän tää ilmiselvästi ole ongelma näihin mielikuvituksellisiin selityksiin keksiville ja vaatijoille. On se kova pala olla ilman sitä yhtäkin ne muutamat tunnit.... :lol:
Kyllä porukat nauraa makeesti kun tämän kerron ja nää versiot täällä foorumilla.... :lol:
 
 
« Viimeksi muokattu: 03.08.07 - klo: 15.06 kirjoittanut TTKoo »
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #67 : 03.08.07 - klo: 15.45 »
En puhu nyt sun alkoholin käytöstä kisoissa , vaan siitä että kaikista sun jutuista olen saanut käsityksen että et pysty jättämään yhteen. Eli silloin on jonkin sortin ongelma alkoholin suhteen ja sen perusteella tuomitset muutkin. Anteeksi kovasti jos olen väärässä.

Olishan se hienoa kun asenne alkoholiin ei olisi kellään tuommonen. Vaan siihen osattaisiin suhtautua, yksi tai kaksi kaljaa olis virvoke ja sitte ryyppäämiset olis erikseen.

Ja vielä hienompaa olisi kun ei yhden henkilön tekemisien perusteella tuomittaisi kaikkia kuten tässä on käynyt. kuinka monta kertaa olen nähnyt kirjoitettavan "tänään krossamaan (ryyppäämään) tms. Ei hyvä.
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #68 : 03.08.07 - klo: 16.00 »
Ja vielä hienompaa olisi kun ei yhden henkilön tekemisien perusteella tuomittaisi kaikkia kuten tässä on käynyt. kuinka monta kertaa olen nähnyt kirjoitettavan "tänään krossamaan (ryyppäämään) tms. Ei hyvä.

Nimenomaan.
On turha tuollaista sontaa heittää mikäli ei itse pysty yhtä olutta joskus ottamaan.
Krossiin ei liity yhtään sen enempää ryyppääminen kuin muihinkaan luokkiin.

Taitaa vaan olla krossijampat sitten sen verran avoimempia että kehtaavat myöntää juoneensa oluen tai kaksi ulkomaan kisoissa omien ajosuoritusten jälkeen pelkkänä virvoikkeena.
Muut tekevät sen ilmeisesti sitten piilossa tai vetävät kunnolla kannikat olalle.
Ei tämä asia muuten voi olla tällaisen väännön paikka.

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #69 : 03.08.07 - klo: 21.10 »
jaa pakko se on itsekkin jotain kommentoida asiasta(ja sen vierestä)

Onko nyt siis niin,että kun on omat ajot ajettu ja nostovuorot hoidettu,niin et saa ees katsomossa nauttia yhtä olutta?
Jos niin tosiaan on,niin toivottavasti se koskee myös satunnaisia katsojia mitkä tulevat seuraamaan kilpailua=vuoden kielto käydä katsomassa kilpailuja :D

Toisekseen jos tolle linjalle lähdetään lasten/nuorien suojelun takia etteivät he vain näkisi jonkun nauttivan a-finaalista katsomossa nauttien yhden oluen,niin mielestäni olisi aiheellista kieltää myös tupakointi kisoissa,koska aivan yhtäpaljon nuoriso saa siitä vaikutteita että se olisi jotenkin hyväksyttyä/suotavaa.
On meinaan varmasti vaarallisempaa polttaa tupakkaa kun juoda yksi olut nauttien.
Harvempi tupakoitsija kuitenkaan polttaa vaan sen yhden tupakan päivän aikana.

Samalla voitaisiin keskittyä siihen mitä siinä buffetissa on tarjolla,koska suomen nuoriso on ylipainoisempaa kuin koskaan aikaisemmin ja grillattu makkara,hampurilaiset,limut ja karkit on kaikki pirun epäterveellisiä.

jos tolle linjalle halutaan kerta lähteä ni käyttäkää tota ylivaltaa sit ees kunnolla.
Eli pelkkiä ituja ja salaattia sinne buffettiin tarjolle.

je en itse tosiaankaan toivo et siel ois myynnissä olutta,mut tollanen poliisivaltiotoiminta kyl pistää naurattamaan :D
Diipa daapa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #70 : 03.08.07 - klo: 21.24 »
jaa pakko se on itsekkin jotain kommentoida asiasta(ja sen vierestä)

Onko nyt siis niin,että kun on omat ajot ajettu ja nostovuorot hoidettu,niin et saa ees katsomossa nauttia yhtä olutta?
Jos niin tosiaan on,niin toivottavasti se koskee myös satunnaisia katsojia mitkä tulevat seuraamaan kilpailua=vuoden kielto käydä katsomassa kilpailuja :D

Toisekseen jos tolle linjalle lähdetään lasten/nuorien suojelun takia etteivät he vain näkisi jonkun nauttivan a-finaalista katsomossa nauttien yhden oluen,niin mielestäni olisi aiheellista kieltää myös tupakointi kisoissa,koska aivan yhtäpaljon nuoriso saa siitä vaikutteita että se olisi jotenkin hyväksyttyä/suotavaa.
On meinaan varmasti vaarallisempaa polttaa tupakkaa kun juoda yksi olut nauttien.
Harvempi tupakoitsija kuitenkaan polttaa vaan sen yhden tupakan päivän aikana.

Samalla voitaisiin keskittyä siihen mitä siinä buffetissa on tarjolla,koska suomen nuoriso on ylipainoisempaa kuin koskaan aikaisemmin ja grillattu makkara,hampurilaiset,limut ja karkit on kaikki pirun epäterveellisiä.

jos tolle linjalle halutaan kerta lähteä ni käyttäkää tota ylivaltaa sit ees kunnolla.
Eli pelkkiä ituja ja salaattia sinne buffettiin tarjolle.

je en itse tosiaankaan toivo et siel ois myynnissä olutta,mut tollanen poliisivaltiotoiminta kyl pistää naurattamaan :D

Voi härre gyd än då.
Kerro minulle missä saa alkohoolia juoda lain puitteissa ja missä saa tupakoida lain puitteissa.
Mitä tulee puffetin toimintaan niin ota nyt niskastas kiinni ja ole järkevä edes tämän kerran.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Pinkki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #71 : 03.08.07 - klo: 21.33 »
No eipä siitä oo ikinä mitään sanottu ettei voi tollasella paikalla sitä YHTÄ! olutta juoda.
Ymmärtääkseni häiritsevään alkoholin käyttöön lähinnä puututaan.
Ja ihan yhtä paljon se tupakointikin on tätä nykyä kielletty jos se häiritsee muita.
Vai oletko sitä mieltä että se antaa lapsille/nuorille oikean kuvan että se ois jotenki hyvä asia?
Passiivinenkin tupakointi on vaarallista jos satut siinä vieressä olemaan.
ja eikö tämän säännön eräs tarkoitus ollut ettei anneta nuorisolle huonoja vaikutteita?
Vai ymmärsinkö kaiken väärin?

Niin jollain on vaan sellanen tapa et pitää vetää se 3 makkaraa ja 4 hampurilaista,sehän se vasta terveellistä on.

Ota ittees ihan rauhassa vaikka jalasta kiinni jos helpottaa

P.S. mitäs tietoa sulla on mun aikaisemmasta käytöksestä vaitätkö mua jotenki typeräks tolla kommentilla vai hä?




Niin ja jos siis ei menny jakeluun,niin edellinen viesti oli kirjoitettu tarkoituksellisesti provosoiviksi ihan vaan sen takia että en pysty sietämään tollaista poliisivaltio meininkiä mikä täällä tuntuu paikoitellen olevan ilmassa.
« Viimeksi muokattu: 03.08.07 - klo: 21.40 kirjoittanut Pinkki »
Diipa daapa

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #72 : 03.08.07 - klo: 22.00 »
Säännöt onki sen takia koska suomalaiset ei yksinkertasesti osaa ottaa sopivasti. Eikä se yksikään olut sinne varikolle kuulu kisan aikana. Piste.

Vesa osui asian ytimeen, jos kaikki kilpailijat ja mekaanikot olisivat niin älyllistä sakkia ettei sääntöjä tarvittaisi niin sehän olisi vallan mukavaa, mutta kun ketju on yhtä heikko kun se heikoin lenkki...

Se on ongelma että niinkin moni tämän foorumin käyttäjistä ovat tuomitsemassa meidän käytöstä ulkomailla, kun juodaan pari olutta esim sen jälkeen kun omat ajot on ajettu.

Käsittääkseni tämä topic on saanut alkunsa hiukan toisesta tilanteesta, etköhän Hoke hiukan liioittele omaa osuuttasi keskustelun käynnistymiseen...en mä sua ainakaan tuomitse, tulostasokin ulkomailla olisi voinut jäädä kuivin suin heikommaksi...
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Alkoholin käyttö pienoisautoilutapahtumissa
« Vastaus #73 : 03.08.07 - klo: 22.04 »
AKK-Motorsport ry:n linjan mukaisesti rangaistukset alkoholin vaikutuksen alaisena
toimimisesta menevät seuraavasti. Mikäli veressä on alkoholia 0,2 promillea tai
vähemmin, niin kilpailukiellon pituus on 12kk. Tätä suuremmilla lukemilla   
kilpailukielto on 24kk. Raskauttavaksi tekijäksi luetaan alkoholin käyttö
pienoisautoilussa, koska kyseessä on nuorisolaji. Alkoholia ei siis saa nauttia
kilpailupaikan ulkopuolellakaan ja tulla takaisin kilpailualueelle, koska tällöin
nollan promillen raja ylittyy. Huomatkaa, että tämä koskee myös mekaanikkoja ja   
rangaistuksen kärsii aina kuljettaja.
Tuossa ei pitäisi olla enää mitään epäselvää. Jos jollain on hyvä syy avata tämä topicci uudestaan niin kertokoon, näillä näkymin on nautittu sen verran etta topicci pysyy lukossa vähintään 12 kk.