Päävalikko

tulppa & valinnan vaikeus!

Aloittaja w00p, 25.04.07 - klo: 12.28

w00p

En pidä itseäni kovinkaan PRO/HC harrastajana, vaikka noilla autoilla on jo n.7v.(enemmin/vähemmin)tullut harrastettua. Vieläkin ikee "paniikki" millaista tulppaa autossa (tt eb4) tulisi käyttää. Eli miten se meni kuuma vaiko kylmä kesäkelille??? :undecided:

Sami L

Pääsääntönä: Mitä kuumempi keli, kireempi kone, enempi nitroa jne, niin kylmempi tulppa.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

HVoltage

#2
Tulpan vaihtajan elämää ei helppota se että Sirion 7 ei ole sama kuin Novarossin 7.

On siis suotavaa käyttää on saman valmistajan erilämpöisiä tulppia niin ei mene ihan arpomiseksi.

EDIT: Huomasimpa että Sami L oli maininnut toisessa topikissa että nuo 7 ja 7 on jotakuinkin sama...  mutta onko sitte 6 ja 6, entä 8 ja 8...
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

w00p

#3
kiitos!! Taas pärjäilee.. sen tiesinkin että valmistajien välillä on suuriakin eroja..
tossa "talvella" sirion 5. toimi ihan ok. mut nyt se sanoi työ sopimuksensa irti. Joten tieni johtaa ostokisille. :lol:


Sami L

Jeppe, sanotaanko että ne on riittävän lähellä, jotta ainakaan minä (micromotorituning extraordinaire, yeah rite) olisin mitään eroa huomannut valmistajien välillä koneen toiminnan kannalta. Enpä varsinaista vertailua ole suorittanut, mutta kutosella ja seiskalla on koneet toimineet kelissä kuin kelissä, niin Sirion kuin Novarossinkin tulpilla. (.21 kokoiset moottorit, Novarossi P5 ja Vega Hurricane)
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

w00p

Laittelin tossa, jemmasta löytyneen McCoy:n 8 paikoilleen.
Ja näytti se ainakin 16% löpöllä toimivan suht ok.. :undecided: