Jos se on 48dp, niin siinä isorattaassa on 100 hammasta. Tuo 1,8 mm hampaiden väli ei oikein istu laskennalliseen hampaiden väliin, koska laskennallisesti 48dp rattaassa hampaiden välin pitäisi olla noin 1,6 mm. Lisäksi minulla on sellainen mielikuva, ette noissa vanhemmissa "japaninihmeissä" olisi ollut ei-tuumanen hammasjako.
Eli laske sen isorattaan hampaat. Jos se ei ole 100-hampainen (+-1), autossa on käytössä joku ei-tuumainen hammasjako. Tällöin kannattaa tutkia, josko isoratas olisi nykystandardin mukainen ja vaihdettavissa nykyisiin 48dp rattaisiin (pinjonit menee samalla vaihtoon). Voit myös päätellä saman pinjonin perusteella 20 hampaisen 48dp pinjonin halkaisija pitäisi olla 11,6 mm.
Lisää laskuja voit tehdä
http://personal.inet.fi/koti/liljeroos/muuta/muuta.html sivun lopusta löytyvällä laskurilla.
64dp rattaita ei ole käytännössä koskaan käytetty krossareissa, koska nämä rattaat ovat hyvin pienihampaisia.