Aloitetaanpas vaikka ensin siitä minkälaisella polttoaineella ajat??
Merkki ja nitro määrä?
Seiska tulppa on jo hyvinkin kylmä ja tarkoitettu suurelle nitromäärälle sekä lämpimille olosuhteille.
Filtteri täytyy olla aina puhdas sekä huolellisesti öljytty.
Moottorit ovat erittäin herkkiä pienimmällekkin lialle.
Eli vaihda välittömästi uusi ilmanputsari. (Öljytty ja vain oikeilla öljyillä)
Ilman kosteus vaikuttaa myöskin hyvin paljon moottorin säätöihin.
Karkeasti ilmaistuna, mitä suurempi kosteusprosentti, sitä enemmän ilmassa on happea, sitä piikimmälle moottori menee.
Eli tarvitsee säätää rikkaammalle.
Ja ihan tarkennukseksi että aurinkoisissakin päivissä voi olla suuriakin heittoja ilman kosteusprosentin kanssa... Mutta ei tähän kannata takertua.
Toin vain asian ilmi että ymmärrettäisiin miksi moottoria ei voida säätää mihinkään tiettyyn arvoon ja sanoa että säädöt ovat kohdallaan.
Ne kun saattavat heittää merkittävästi jopa yhden päivän aikana.
Nyt siis ilmanputsari vaihtoon, seiska tulppa (mikäli polttoaineena on 25% soppaa) ja säädöt kodalleen.
Mikäli nitromääräsi on pienemi niin vaihva tulpaksi nro6