taitaa ruuvilukite tehota vain metalli metallia vasten. Jos pultti on metallia ja tulee muoviin kiinni, ei taida kannattaa, voi rikkoa muovista jengat. Jos taas muovista on jengat menneet niin pika liimaa pieni turaus sinne ennen ruuvin kierittämistä, jolloin pikaliimasta tulee uudet kierteet. Jotkut ovat joskus puhuneet kanelin ja pikaliiman seoksesta. Täältä foorumilta löytyy jostain ohjeet tohonkin ongelmaan jos kierteet on korkannu.
Jep, sillä ruuvilukitteella ei olekaan tarkoitus liimata kiinni niitä, vaan uudessa vain toimia ikäänkuin "jarruna".
Asson TC3:ssa kaikki ruuvit kierrettiin muoviin, ja ongelmia oli aivan vastaavien ruuvien/kierteiden kanssa, ja tipan puolikas auttoi hyvin.
Ohjauspala on muistaakseni molempiin puoliin sama, jolloin jos onnistuu esim. pikaliimalla tekemään siihen jonkinlaiset kierteet, niin silti se kerran korkannut kannattaa vaihtaa toiselle puolelle jolloin se on yläpuolella.
Sieltä toisesta ohjauspalasta lähti se alaspäin oleva pultti irti kesken kisojen.
Tapsa (TTKoo) sanoi että kannattaa laittaa ruuvilukitetta tippa että pysyy.
Niissä taitaa olla alkuperältä jo jotain lukitetta.
En usko että olisi alunperin mitään.... uudessa vain se pinta kiiltää kuin olisi.
Yllä täsmensin sen, miksi kierrelukitetta.
jarkkom on aivan oikeassa, osat ovat niin halpoja, että uusi vain sinne, ja sen korkanneen voi sitten vaikka sillä pikaliimalla elvyttää äärimmäiseksi hätävaraksi.