Kirjoittaja Aihe: Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista  (Luettu 2487 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« : 18.03.03 - klo: 22.34 »
Elikkäs.
Kysymykseni ovat aikas laajoja,toivon silti saavani asiallista apua.
Sain isoveljeltä "perinnöksi" suunnilleen vuonna 1995-96 ostetun
Tamiya TR-15T auton(ei taida olla enää olla/koskaan ollutkaan paljon liikkeellä) varustettuna FS-15 koneella.
Nyt kevään tullen tuli mieli päästä kruisimaan... Kone on täysin käyttökelvoton koska ilmanputsari oli rapistunut koneen sisään
ja konetta ei saa putsauksesta puunauksesta huolimatta käyntiin.
Niin kuinka yhteensopivia nämä nyky koneet ovat että saako mitään
kaupasta ostettavaa enää sopimaan ilman väkivaltaa kyseiseen autoon?
Paljonko tälläinen kone maksaa? Mistä saa? Ja ehdotuksia tehokkaasta koneesta otetaan vastaan.

Mika R

  • Vieras
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #1 : 19.03.03 - klo: 09.08 »
Tyypillisesti ton koko luokan mootorit lienee jossain 150 - 200 euron paikkeilla riiippuen onko vetokäynnistintä jne. Tamiyaa jälleenmyy ainakin Tieto-Nikkari Helsingissä josta voisit kysellä. Sopivia varmaan löytyy mutta jos ihan vastaavaa ei löydy voi olla että joudut hankkiaan muutaman muun osan lisää kutn moottoripukin, kytkinkellon jne.

Oletko avannut koneen? Miltä se näyttää ? Kone ei välttämättä ole pilalla jos sisällä ei näy hillitontä kulumista ja ei ole kovin väljä. Se ettei lähde käyntiin voi johtua siitä ettei ole säädöissä ja/tai huonosta tulpasta esimerkiksi.

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #2 : 19.03.03 - klo: 12.54 »
Kiitoksia tiedoista! Joo olenhan minä sen avannut... ehkä liiankin monta kertaa. Kantta on vaikea saada tiiviiksi koska yksi ruuveista on jengaton.Uusi tulppa oli... Siis kun pistin tulpan kiinni ja kokeilin käyntiin niin kerran lupas ja sitten ei tehny mitää... otin tulpan pois ja hehkulanka oli ilmeisesti tarttunut mäntään, koska se oli venynyt sinne sylinteriin. Koska uusi moottori ei ole kovin halpa, taidan vielä viritellä vanhaa konetta jos saisin sen toimimaan. Kone/auto on kai lähes "käyttämätön" sillä on ajettu noin 12 tankillista.

Poissa coronet

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #3 : 19.03.03 - klo: 15.24 »
Eikä sovi unohtaa Nypa ky:tä joka on Tamiyan maahantuoja. Puhelin numero on 09-550095.
Tamiya roks.

Mika R

  • Vieras
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #4 : 19.03.03 - klo: 19.11 »
Ai niin juu, hyvä pointti Eero!

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #5 : 20.03.03 - klo: 14.53 »
Taisi mennä uuden motin ostoksi... Tutkin koneen huolellisesti ja huomasin että kampikammiosta lähtevän sylinteriputken ohittavan imukanavan reunasta on lohjennut iso pala pois.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #6 : 20.03.03 - klo: 17.01 »
Noh, onnea vaan uuden koneen etsintään... Toivottavasti löytyy sopivan edullinen ja kestävä moottori.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #7 : 20.03.03 - klo: 17.04 »
Kiitoksia!

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #8 : 20.03.03 - klo: 17.06 »
Ole hyvä vaan!!! Autamme mielellämme jos tulee jotain kysyttävää moteista.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #9 : 20.03.03 - klo: 22.39 »
Onko kellään kokemuksia Kyosho GS15r tai GX15 moottoreista?
Tuleekos noissa koneissa pilli mukana?
Nuo Kyoshon koneet on kai 100€ pintaan?
Saako erikseen ostaa jotain parenpia kytkinpaloja vanhojen tilalle?
Kytkinkellolla tarkoitetaan osaa minkä sisällä kytkinpalat on ja johon kytkinpalat ottaa kiinni?
Vanhassa Tamiyassa on kytkin sama osa kampiakselin päässä ennen vauhtipyörää olevan "voimansiirtorattaan" kanssa, kuinkas uusissa koneissa/autoissa?

Sanoitte mielellänne auttavan jos tulee kysyttävää moteista.  :D

Poissa Teemu L

  • Veteraani
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #10 : 21.03.03 - klo: 08.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Samu Hällfors"
Onko kellään kokemuksia Kyosho GS15r tai GX15 moottoreista?
Tuleekos noissa koneissa pilli mukana?
Nuo Kyoshon koneet on kai 100€ pintaan?
Saako erikseen ostaa jotain parenpia kytkinpaloja vanhojen tilalle?
Kytkinkellolla tarkoitetaan osaa minkä sisällä kytkinpalat on ja johon kytkinpalat ottaa kiinni?
Vanhassa Tamiyassa on kytkin sama osa kampiakselin päässä ennen vauhtipyörää olevan "voimansiirtorattaan" kanssa, kuinkas uusissa koneissa/autoissa?

Sanoitte mielellänne auttavan jos tulee kysyttävää moteista.  :D


Juu, mulla on kokemuksia GS15r koneesta. Ihan ok ja vääntävä peli. Sisään ajossa oli vaikeaa, mutta säätöjen löytämisen myötä kone toimi loistavasti! Pilliä, kytkinkelloa, kytkinpaloja ja vauhtipyörää ei tule mukaan. Hinta oli Atala RC:ssä 179€, eikä se varmaan muissakaan liikkeissä paljon 179€ hinnasta laske.

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #11 : 21.03.03 - klo: 09.47 »
saahan niitä koneita käytetynäkin, mutta yleensä niillä on ajettu kone loppuun.

Poissa Samu Hällfors

  • Tulokas
    • Profiili
Lisää kysymyksiä Tamiyasta/koneista
« Vastaus #12 : 21.03.03 - klo: 13.29 »
Suositelkaapa jotain 15 sarjan konetta joka irtoisi alle 150€.