Kirjoittaja Aihe: aloittelemassa harrastusta  (Luettu 1924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zam

  • Tulokas
    • Profiili
aloittelemassa harrastusta
« : 25.07.07 - klo: 19.06 »
mitä tulisi tietää ennen kun ostaa käytettyä polttomoottori autoa. :shock: :huh:

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #1 : 25.07.07 - klo: 19.43 »
mitä tulisi tietää ennen kun ostaa käytettyä polttomoottori autoa. :shock: :huh:


Mukana tuleva mylly on sökö tai lähes sökö, joten laske budjettiisi välittömästi uusi pannu tai harrastus kuolee alkuunsa käymisongelmien takia.


Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #2 : 25.07.07 - klo: 23.13 »
Radalle vaan ajamaan ja rohkeasti kyselemään neuvoja/niksejä!!
The

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #3 : 25.07.07 - klo: 23.19 »
Ja heti pitää sitte radalle ehtiä?  :mrgreen:
Tokihan sitä ellei asu paikassa jossa pörrätä..
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa Maakari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #4 : 25.07.07 - klo: 23.26 »
Radalle vaan ajamaan ja rohkeasti kyselemään neuvoja/niksejä!!



Juuri näin kun Wimmu sanoi, auto kotiin (mahdollisemman hyvässä kunnossa oleva ja toimiva) ja sitten radalle ja rohkeesti kysymään apua ja neuvoja. Sitä kautta pääset loistavasti alkuun. Tai ainakin paremmin kun koto pihalla yrittää tapella autoa käyntiin väkisin.. Eli tiivistettynä vaikka ei toi pitkä ollukkaa. Kamat kotii ja heti radalle :wink:
.|RC-Garage|.
 Asso+Futaba+LRP

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #5 : 26.07.07 - klo: 12.50 »
Kannattaa lukea foorumien vanhempiakin juttuja, käyttää foorumien hakuja, Googlea tms ja kannattaa myös kysyä muilta käyttäjiltä jos et löydä hakemaasi. On paljon olemassaolevaa tietoa, jota on helppo löytää kun vähän aikaa "silmittelee". Esim. Ari-Pekan RC-sivuilla on aikas kattava tietopaketti.
Radalla ja muilla ajopaikoilla saat varmasti neuvoja mutta on hyvä olla perustiedot ja vähän laitteiden teoriaa sisäistettynä jo valmiiksi. Siten pääsee radallakin mukavammin jutun alkuun kavereitten kans. Tervetuloa mukaan!

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #6 : 26.07.07 - klo: 14.05 »
Auton koko kunto kannattaa olla myös tiedossa, ettei alku ole pelkkää kunnostamista/huoltoa.
Kannattaa ottaa auton varaosiin myös huomiota, mistä, miten, milloin..
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa zam

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #7 : 26.07.07 - klo: 15.12 »
kiitoksia näilä tiedoilla pääsee vähän matkaa eteenpäin  :grin:
Nyt eikun kattelemaan autoa   :tongue:  :cool:

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: aloittelemassa harrastusta
« Vastaus #8 : 27.07.07 - klo: 02.43 »
Yes! Näin on, radalle vaan, tekemään ne tuhat tyhmää kysymystä, kyllä sieltä vastaaja löytyy.  :wink:
Itse olin mekkari veljelleni 2 vuotta ja viime syksynä aloitin itse ajamaan (no sain auton Jeppeltä), en ole muuten katunut pätkääkään, vaikka rahaa on palanut ja hermotkin hetkittäin.
Mene ihmeessä radalle kyselemään ja koittamaan, siitä se lähtee.
Minä ainakin vastaan ja autan kykyjeni mukaan, jos tullaan kysymään.
Tää harrastus on ainakin itseäni ns. löynyt munille 10 000volt virralla, kun aloin itse myös ajamaan, mielekäs juttu se oli kyllä mekkarinakin.
Kun hankit auton, osta joko Buggy tai Truggy Iso piste. Niillä on kaikkein paras päästä kisaamaan ja itse ainakin koin, paras aloittaa.
Truggy ehkä hieman helpompi, "apupyörät" nimittäin, mutta ei sen huonompi tuo buggykaan ole.

Itse olen suhannut buggy reiskalla, harjoitellen tämän kauden, ilman mitään odotuksia, vain omaksi huviksi, kisoissa kun on pirusti kivampi reenata, on meinaan nostajat radalla.  :lol:

Että tältä pohjalta, oma arkumenttini tähän keskusteluun. Kivaa on ollut jo 3 vuotta ja paranee vaan vanhetessaan...
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi