Kirjoittaja Aihe: Thunder Tiger AT-10 viritys  (Luettu 11011 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Thunder Tiger AT-10 viritys
« : 29.07.07 - klo: 13.25 »
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?cPath=21_86&products_id=1590
Eli tuli tollanen auto hommattua, ja nyt pitäisi saada vauhtia lisää. Eli mitä kannattaa hommata että tulisi reilusti lisää nopeutta? Sellaista sain selville että tähän käy kaikki 540 moottorit. Ja nopeudensäädinkin pitäisi uusia. Eli suositelkaa. Budjettina on ~200€.
Olen uusi, joten en tiedä lähestulkoon mitään viellä näistä RC jutuista. Muutenkin tuo moottori ja nopari jo aika kehnossa kunnossa, ostin meinaan auton käytettynä. Mutta ajeltua on tullut jo monestikin ja mitä erilaisemmilla vehkeillä :smiley:

Edit: Eikös noi pinjonit laiteta siihen moottoriin kiinni? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=30_51
Mitä eroja niillä on? Esim. pinjoni 16p ja pinjoni 20p, onko 16p vähemmän hampaita?

Ja sitten eikös nämä isorattaat ole niitä jota pinjonit pyörittävät? http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/index.php?cPath=30_63
Onko 72 T:ssä vähemmän piikkejä kuin 96 T:ssä?

Jaa niin minkälaisia koreja tähän autoon käy? Käykö kaikki 1/10 tarkoitetut korit?
« Viimeksi muokattu: 29.07.07 - klo: 18.45 kirjoittanut vilvan- »

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #1 : 29.07.07 - klo: 18.50 »
Mamba Max harjaton setti, sillä saa auton kulkemaan liikaakin tarvittaessa. Saa alle 200e ulkomailta tilattuna, mutta jos haluut tukee suomen kauppiaita niin sitten voi mennä yli 200e. Muihin kysymyksiin en osaa vastata :smiley:
- Tapsa

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #2 : 29.07.07 - klo: 20.22 »
Pinjoni tulee moottorin akselille ja 16p pinjonissa on vähemmän hampaita, eli jos vaihdat pienemmän pinjonin vanha tilalle , auto kiihtyy nopeampaa ,mutta huippunopeos on huonompi.

Pinjoni pyörittää isoratasta.

kaikki sopivan kokoiset korit, mutta joissakin koreissa pitää muuttaa hieman kiinnitys tapaa.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #3 : 29.07.07 - klo: 21.59 »
Olisko missään vähän infoa tosta mamba maxista? Jos linkin saisi että vaikka suoraan voipi tilata(Mielellään helposti ja edullisesti, vaikka ulkomailta).
Mitenkäs näissä isorattaissa, Onkos 72 T:ssä vähemmän piikkejä kuin 96 T:ssä?

Tai no löytyykö mistään vähän edullisempaa, ei tarvitse olla mitään huippuviritys juttuja, tollasia nopareita ja moottoreita? Jos tässä ensiviikolla kävis harrasteessa tai Atala RCssä kattomassa löytyykö mitään.
« Viimeksi muokattu: 29.07.07 - klo: 22.10 kirjoittanut vilvan- »

Poissa savage23

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #4 : 29.07.07 - klo: 22.28 »
Täällä on jonkin näköistä Mambaa http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/WTI0095P?FVSEARCH=Mamba+max&search=Go
Mambojen hinnat liikkuu noin 154e paikkeilla..
Täällä ois jotain tietoo Mamboista jos Englanti taittuu http://www.castlecreations.com/products/mamba_max.html
Rc18t FT
Futaba Savage x

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #5 : 30.07.07 - klo: 15.49 »
Heh, nojoo. Mikä noista sitten kannattaa hommata? Minkälaisia eroja noilla eri kv jutuilla on? Noista tilaisin tietenkin heti kalleimman, mutta onkos se sitten ihan kannattavaa?

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #6 : 30.07.07 - klo: 16.49 »
Kierros per voltti. Eli teoriassa 5700 malli kiertää 2v akulla 11400 kierrosta minuutissa.Itselleni on tulossa 5700 malli.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #7 : 30.07.07 - klo: 20.20 »
1/10 Mamba Max ESC/7700kV Combo
Ja tämä kiertää 15400 kierrosta 2 voltilla? Eli tämä on tehokkaampi ja ehkä kannattavampi?
Tuolla Ebayssa noita kattelin, oli alle 200dollaria vai mitä nyt onkaan :huh:

Eli mulla on 7,2 voltin akku. 7700kV kiertää minuutissa 55440 kierrosta. Ja toi 5700kV malli kiertää tolla akulla 41040 kierrosta. Mutta eikös sitten toi 7700kV kuluta enemmän sähköä ja on sitten lyhyempi ajoaika? Eli periaatteessa jos ostaa ton tehokkaamman, täytyy ostaa myös vähän järeämpi akku.

Tuli mieleen että löytyykö mistään suomalaisesta nettikaupasta noita Mamba Maxeja?
« Viimeksi muokattu: 30.07.07 - klo: 20.45 kirjoittanut vilvan- »

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #8 : 30.07.07 - klo: 20.51 »
Osta se 5700 malli,siinä on ihan tarpeeksi tehoa.(ainakin niiden mielestä ketkä tuon setin omistavat) ja Sabesta  saa mambaa. :wink:
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #9 : 30.07.07 - klo: 20.59 »
Terve taas
Tuli tässä mieleen, että mitä eroja on vaikka noilla 15 lankaisella ja 17 lankaisella koneella? Kumpi on tehokkaampi?

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #10 : 30.07.07 - klo: 21.10 »
15.
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #11 : 30.07.07 - klo: 21.13 »
Tuleeko Mambassa johdot mukana?
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #12 : 30.07.07 - klo: 21.31 »
Kyllä tulee.
- Tapsa

Poissa JPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.mtr.fi
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #13 : 31.07.07 - klo: 12.30 »
En tuosta Mamba Maxista ihan tarkalleen tiedä, mutta ainakin 1:18 autoihin tarkoitetut kovimmin kiertävät Mambat (kv6800/kv8000)ei sitten toimi kunnolla kennoakuilla vaan vaativat LiPo-akut, jotta tarpeeksi kova virransaanti onnistuu.
DuraTrax Vendetta Fucktory Team
 Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly...


Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #15 : 31.07.07 - klo: 13.08 »
Kyllä. Vääntöä vähemmän tossa pienempi lankalukuisessa, mutta kiertää enemmän. Toisinpäin sitten tuossa suurempi lankamääräisessä koneessa, eli vääntää enemmän mutta kiertää vähemmän.

Kumpikaan noista moottoreista ei sitten ole harjaton, jos harjatonta ajattelit hankkia. Tuo orionin Vortec on sitten hyvin paljon laadukkaampi ja sieltä harjallisten moottoreiden kalleimmasta ja parhaimmasta päästä, hinta sen verran suuri.
- Tapsa

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #16 : 31.07.07 - klo: 16.37 »
Eli jos tahtoo vauhtia niin vähempilankainen kulkee kovaa. Mutta ei sitten välttämättä sovellu krossaukseen...
Mitä eroa muutes on noilla harjallisilla ja harjattomilla moottoreilla?

Jaa pikaisen googlettamisen jälkeen sain vastauksen, Eli harjattomat ovat huoltovapaita.
« Viimeksi muokattu: 31.07.07 - klo: 16.48 kirjoittanut vilvan- »

Poissa 5R

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #17 : 31.07.07 - klo: 16.50 »
Juu,eli harjattomissa ei ole hiiliä ,eli laakerit kuluvat pelkästään.
Traxxas Rustler MM 5700

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #18 : 31.07.07 - klo: 21.36 »
Onko muuten mahdollista laittaa tähän autoon tuollaista buggy koria? Tois hieman vaihtelua nykyiseen. Ja saakohan tähän jostain sellasta puskuria tai jotain sen tyylistä, että jos nyt vaikka puuta päin törmää tolla :laugh: niin säilyisi osat vähän ehjempinä..

E: Tuli tässä mieleen, että mistä tietää sopiiko kyseinen moottori tähän mun autoon? Moottori pitäisi kai olla joku 540 luokkaa. Käykö esim. tämä moottori siihen http://www.hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=NO90650 ?
« Viimeksi muokattu: 31.07.07 - klo: 21.57 kirjoittanut vilvan- »

Poissa Kyy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #19 : 01.08.07 - klo: 19.50 »
Laita vilvan nyt ekana kuulalaakerointi tohon autoon, on vakiona pelkät liukulaakerit. Saat ajettavuutta ja ajoaikaa aika paljon niillä. Löytyy TT:n osia myyvistä liikkeistä alle 20€ koko setti. (sabe,Jr.hobby,Hobby people)
Itsellä sama peli, ajattelin kans vauhtia lisää laittaa. Mietin että kannattaako laittaa harjaton systeemi suoraan kun menee nopari uusiksi kuitenkin jos laittaa alle 17t motin.
En kehtais akku varastoa uusiksi laittaa on siis 3700mAh 6kennoisia akkuja. Mikähän tohon ois paras? se 5700mamba vai harjallinen 9t joka tulis vähä edullisemmaksi.
Towerhobbiesta vois tilata, tämän hetken dollarin kurssilla voittaa aika paljon.

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #20 : 01.08.07 - klo: 20.45 »
Pistäkkö linkin suoraan siihen sivulle jossa noita kuulalaakereita on :laugh: En valitettavasti tiedä niistä, mutta vähempihän niissä on kitkaa ja kuluu vähemmän?
« Viimeksi muokattu: 01.08.07 - klo: 20.50 kirjoittanut vilvan- »

Poissa Kyy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #21 : 01.08.07 - klo: 21.44 »
Tilaa mistä vain noista liikeistä tuotenumerolla TTPD8927(hobbypeople hyvä mut ens viikon lomalla). Suosittelen, todella suuri ero. Työtä se vähän vaatii niitä on 17kpl.
Joko löysit virikoneen?
Vieläkö etit toista autoa vai kyselitkö muutenvaan? ;)
« Viimeksi muokattu: 01.08.07 - klo: 21.49 kirjoittanut Kyy »

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #22 : 01.08.07 - klo: 22.10 »
Huomenna täytyy sitten laittaa tilaukseen.
En ole viellä virikonetta löytänyt, mutta mamba maxia olen ajatellut.
Toista autoa etsiskelin viellä tossa paripäivää sitten, mutta sitten tästä nykyisestä hajosi nopeudensäädin lähes lopullisesti(viellä sentään jaksaa "siedettävästi" mennä eteenpäin). Eli pitää ostaa uusi nopeudensäädin ja moottori, kenties MambaMaxia...Ja siihen meneekin kaikki liikenevät kolikot :cry:. Olisihan se ollut kiva mennä pientä kisaa kavereitten kanssa(heillä nyt vaan ei satu olemaan tälläisiä hupiautoja :laugh:)

PS. Kyy, onkos se sun auto siellä huuto.netissä myynnissä?
« Viimeksi muokattu: 01.08.07 - klo: 22.13 kirjoittanut vilvan- »

Poissa Kyy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #23 : 01.08.07 - klo: 22.33 »
No mistäs muusta oisin arvannu.
Ajattelin virittää tätä tai palata taas nitro aikaan. Tehoja lisää nääs. Se mamba max 5700 voi ollakin ok. Ootko Towerhobbiesta vilkassu. 212$+ postikulut n 25$ -20$ koodilla 010K4 + Mahd verot jos jää tulliin(jota en usko) Eli n. 155€.
Mut osta minulta pois, sovitaan passeli hinta. Ehdin vielä tälle kaudelle ostaa polttiksen.

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #24 : 01.08.07 - klo: 22.55 »
Katsoo nyt kun tuo yksi tyyppi lupasi hommata mulle tollasen Mamba Maxin. Pitäisi säästää viellä kannettavaan koneeseen opiskelukäyttöäkin varten :cheesy:(mitäs mä kannettavalla teen kun en sillä kuitenkaan mitään opi hehhehh...) rahaa kun sattuu olemaan liian rajallinen määrä...

Kumpi muuten kannatta tähän truckiin noista Mamboista, 5700 vai 6900? Toi jälkimmäinen tuntuu houkuttelevammalta, mutta käyttäjillä kokemuksia enemmän tosta edellisestä.
Onko niillä paljonkin eroja, esimerkiksi ajoaikaan?

Poissa Kyy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #25 : 01.08.07 - klo: 23.24 »
Juu eihän se pakko ole, kyll opiskeluun kannattaa enemmin satsata.
Mut meillä on yhteinen ongelma, jos joku kertos mikä se ois hyvä motti. Minä ainakaan tohon LIPO tekniikkaan vielä lähde. Ostin tän TT:n kattoakseni vieläkö se vanhaa kiinnostaa, ja kiinnostahan se. Ens kesänä Nitro aikaan takaisin viimeistään. Pitää laittaa tää kulkemaan viel kovaa tälle kesää.
Mikä noparille tuli?
Kerro sit kokemuksia Mambasta. Noi Rustlerit kuulus ainakin kestävän mutta onko näistä kellään kokemusta.

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #26 : 02.08.07 - klo: 13.39 »
Miksen löydä tolla tuotenumerolla mitään TTPD8927? Olenkohan muutenvaan niin avuton :roll:, vai löytyykö tolla niitä kuulalaakereita?

Niin siitä noparista, menin yhtenä aamuna ajeleen ulos, muuten oli kuiva keli, mutta nurmikko olikin sitten niin kosteaa kun pari kertaa hurautin nurmelle, niin auto ei enää totellut(välillä meni eteenpäin, pakki ei toiminut enää ollenkaan). Siispä kuivasin auton sisustan, irrotin noparin ja kuivasin kunnolla(myös sisältä). No, seuraavana päivänä auto toimi hyvin, pystyin jopa hieman pakittamaan. Nytten tässä ajelin hyppyreistä tällä, lopetin ajelun ja menin sisälle. Otin korin pois, ja huomasin että nopari oli irronnut alustasta ja kuoret lennellyt sikinsokin. Putsasin pölyt pois siitä ja kokosin sähkärinteipillä kokoon, ja laitoin vähän tarttuvammalla 2puoleisella teipillä kiinni alustaan. Testasin ja auto liikkui viellä :lol:. Olin sitten lopun päivän ajamatta, ja seuraavana päivänä tuli uudet etualatukivarret postissa, eli eilen(vasemman puoleinen oli edellisen omistajan jäljiltä hajonnut, korjasin sen nauloilla, rautalangalla ja kuumaliimalla:). Eilen pääsin ajeleen taas, ja huomasin että ohjaus jostain syystä "pätkii", ja pakki ei toimi enää ollenkaan.

Semmosta tarinaa. 5700 Mamban taidan hommata, ei viitti ottaa riskiä, jos tarviikin jotain tehokkaampaa akkua.

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #27 : 02.08.07 - klo: 14.24 »
Mulla on tommonen mamba max + 5700kV ollut tommosessa HPI Wheely Kingissä (Joo sillä ei voi ajaa noilla tehoilla, mutta hauska),
Tehoissa ei ollut valittamista 3300mah halpis-nimhillä ja ajelu sinänsä luisti tuollakin patterilla. 2s 3300mah lipolla pääsikin tosin sitten kyllä aivan uusiin sfääreihin.
MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #28 : 02.08.07 - klo: 14.35 »
Katsoo nyt kun tuo yksi tyyppi lupasi hommata mulle tollasen Mamba Maxin. Pitäisi säästää viellä kannettavaan koneeseen opiskelukäyttöäkin varten :cheesy:(mitäs mä kannettavalla teen kun en sillä kuitenkaan mitään opi hehhehh...) rahaa kun sattuu olemaan liian rajallinen määrä...

Kumpi muuten kannatta tähän truckiin noista Mamboista, 5700 vai 6900? Toi jälkimmäinen tuntuu houkuttelevammalta, mutta käyttäjillä kokemuksia enemmän tosta edellisestä.
Onko niillä paljonkin eroja, esimerkiksi ajoaikaan?

Liian tehokkaiden moottoreiden asentaminen näyttäisi olevan aika trendikästä tällä hetkellä, mutta täytyy muistaa, että kaksipyörävetoisissa autoissa tehoa ei yksinkertaisesti saa siirrettyä alustaan kuin rajallisen määrän. Toisaalta tehokkaampi moottori pääsee raskaammassa autossa vähän pienemmällä kuormituksella, kun konetta ei tarvitse piiskata joka kiihdytykseen liipasin pohjassa. "Tehoon tottuu nopeasti, tehottomuuteen ei koskaan". Ota 6900... Ei ole oleellista eroa ajoajassa pienempitehoisen kanssa, eikä tarvitse akkukauppaankaan heti lähteä.
« Viimeksi muokattu: 02.08.07 - klo: 14.46 kirjoittanut Bulvaani »
Tiim Lahti

Poissa vilvan-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Thunder Tiger AT-10 viritys
« Vastaus #29 : 02.08.07 - klo: 19.10 »
Joo toi 6900 hommaan, kiitokset rohkaisusta!
Ei hemmetti toi nopari taitaa olla jonkinsortin oikosulussa, aloin sisällä ajella tolla ja kattelin mikä mahtaisi tossa pakissa olla. Otin auton syliin ja pidin pakkia pohjassa, ja alkoi yhtäkkiä nousta käryä. Noparista taisi käryt tulla ja akku oli aivan helv*tin kuuma. No, ei auta nyt ajella. Mutta odottavan aika on todella pitkä. Parinviikon päästä vasta pitäisi Mamba Maxin kanssa päästä räpeltämään. Pitäisi se kuulalaakeri juttu tilata ja muuta pientä. Renkaat ja vanteetkin pitäisi tässä joskus.