Kirjoittaja Aihe: Hiilet & niiden vaihto  (Luettu 1445 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Hiilet & niiden vaihto
« : 11.08.07 - klo: 21.46 »
Minulla on Orionin 17*2 Havoc, josta hiilet alkavat olla melkolailla loppu. Uusia en ole vielä kuitenkaan uskaltanut ostaa, sillä en ole löytänyt Orionin omia hiiliä, enkä ole varma sopiiko muiden valmistajien hiilet ko. mottiin. Miten on, voinko laittaa esimerkiksi Reedyn tai jonkin muun valmistajan hiilet (kunhan ovat pystyhiilet) huoletta sisään?
 Entäpä sitten kun olen kuullut, että kollektori (ko) pitää sorvata samalla kun hiiliä vaihdetaan- Onko näin? Teenkö suuremman tuhon, jos pelkät hiilet vaihdan sen kummemmin höyläämättä, kuin jos jätän vanhat sanalla sanoen luokattomat hiilet sisään?

 - Samppa
Näin  tänään.

Poissa Tonttuli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hiilet & niiden vaihto
« Vastaus #1 : 11.08.07 - klo: 22.09 »
Ei sitä sorvata tartte mutta sisään pitää ajaa ja hyvin hienolla hiakka paperilla voi kollektorin puhdistaa tulee yhtä hyvä kun sorvilla jos tarpeeksi hienoa hiakka paperia , ja kollektorista häviää pintaakin hitaammin kun sorvaa misella , jos hiilet sopivat kanaviin niin mitkä tahansa hiilet käy.

Poissa SO

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hiilet & niiden vaihto
« Vastaus #2 : 13.08.07 - klo: 13.08 »
Kiitos tästä. Lähdenpä ostoksille.
Näin  tänään.

Poissa Mikko M

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hiilet & niiden vaihto
« Vastaus #3 : 13.08.07 - klo: 13.55 »
Minulla on Orionin 17*2 Havoc, josta hiilet alkavat olla melkolailla loppu. Uusia en ole vielä kuitenkaan uskaltanut ostaa, sillä en ole löytänyt Orionin omia hiiliä, enkä ole varma sopiiko muiden valmistajien hiilet ko. mottiin. Miten on, voinko laittaa esimerkiksi Reedyn tai jonkin muun valmistajan hiilet (kunhan ovat pystyhiilet) huoletta sisään?
 Entäpä sitten kun olen kuullut, että kollektori (ko) pitää sorvata samalla kun hiiliä vaihdetaan- Onko näin? Teenkö suuremman tuhon, jos pelkät hiilet vaihdan sen kummemmin höyläämättä, kuin jos jätän vanhat sanalla sanoen luokattomat hiilet sisään?

 - Samppa

Sorvaamalla saa paljon parempaa jälkeä kuin hiomapaperilla ja hiilet olisi hyvä vaihtaa samalla. Lopuksi sisäänajetaan kone. Voit ostaa huoletta vastaavat eri valmistajan hiilet.