Kirjoittaja Aihe: Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*  (Luettu 3088 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« : 27.03.03 - klo: 14.28 »
Elikkäs mulla on aivan uusi 14lankanen kone, Novak cyclonen noppari, Hiilet on ihan uudet, välitykset kohdallaan.. akuissa jännite 8.60 ja ihan loistokunnossa nekin..

Kokeiltii toisessa autossa moottoria ja mun akkuja niin kulki hyvin.

Tyyppi sanos että voi johtua noparista, se pitäis säätää.
Jos joku osais neuvoa ton cyclonen säädössä, mulla löytyy manualit mutta en saa mitään selkoo niistä.

vois tarvittaessa lähettää auton + sähköt postissa, sille joka 100% osaa homman.

Eli auto häviää stanu moottoreillekkin...  :oops:

T: Epätoivonen  :(
Galant VR-4

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #1 : 27.03.03 - klo: 14.47 »
Kato varmuudeksi ohjaimen kaasutrimmin asento.. kerran itsekkin ajoin nimittäin 17 käämisellä koneella ja hävisin vakiokoneelle, kunnes seuraavana päivänä huomasin että kaasutrimmi oli melkeen minimissä.

Ne noparin säätöohjeet löytyy varmaan novakin sivuilta: www.teamnovak.com

Edit: Löty tuommonen manuska pdf muodossa jossa neuvotaan kohdassa step5 säätimen ohjelmoiminen. Toivottavasti on sama säädin..
http://www.teamnovak.com/Download/acrobat/atom_cyc.pdf

Otsomaani

  • Vieras
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #2 : 27.03.03 - klo: 15.55 »
Mulla oli kerran trimmi kääntynyt vaan vähän minimiä kohti ja se jo otti puolet vauhdista pois.

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #3 : 27.03.03 - klo: 16.11 »
no, jos joku viitteis suomentaa ton cyclonen set-upin... en saa mitään selkoo ku pää ni sekasi  :|
Galant VR-4

Poissa turtle

  • Veteraani
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #4 : 27.03.03 - klo: 16.38 »
Vai että pää sekasi...

Alla http://www.tranexp.com:2000/InterTran Englanti-Suomi käännös tuosta noparin setupista. ( sivut 17 ja 18 ).

(Nöyrin anteeksipyyntöni tälläisestä forumin saastuttamisesta, mutta en voinut vastustaa kiusausta.)

************

Aiemmin alku nyt kuluva astua , ajonopeus hallita pitäisi olla yhtenäinen jotta vastaanottaja ja jotta hinta akku ahtaa (4-10 kammio ajaksi Pyörremyrsky , 4-6 kammio ajaksi Atomi ), ja lähetin pitäisi olla asetella antava jotta Astua 4.

1. HAPANTUA MODEL AFTER Lähetin

2. HAPANTUA MODEL AFTER AJONOPEUS Hallita Dia MODEL AFTER / LÄHETTÄÄ heilahdus jotta MODEL AFTER asema.

3. Avulla lähetin kuristusläppä kotona epämääräinen asema , ahdistaa ja estää ESC's 1- HIPAISTA napittaa ( ainoa - Hipaista Koristella mukaanluettuna ) ennen kuin arvostus VALODIODI hapantua jähmeä aine puna ( likiarvoinen - apulainen kolme toisen luokan ). huomata Tokko 1- HIPAISTA napittaa on ahtaalla ajaksi vähemmän kuin 3 toisen luokan , VALODIODI jälkisäädös räpytellä puna kuusi silloin tällöin ja te jälkisäädös kaivata jotta alku nyt kuluva jalostaa aikana.

4. ESITTÄMISLUPA AJONOPEUS Hallita 1- HIPAISTA Napittaa

5. KISKAISTA Lähetin LAUKAISIN JOTTA Ml;mellinen KURISTUSLÄPPÄ ASEMA ( alistaa jotta Esiintyä 12) Nyt kuluva raivo olla valmis koska aikaisin koska te esittämislupa 1- Hipaista napittaa jotta taata että ajonopeus hallita oppia Ml;mellinen Kuristusläppä asema. Ehdottaen laukaisin asteittain ja / eli arkaileminen jäljessä aukaiseminen 1- HIPAISTA napittaa toukokuu aiheena l;sitellä kuin Ml;mellinen Kuristusläppä asema jotta olla. Estää laukaisin paikalla ennen kuin arvostus VALODIODI hapantua jähmeä aine kokematon. huomata motorinen jälkisäädös ei ajelu aikana asento - jalkeilla edes tokko se on yhtenäinen jotta ajonopeus hallita.

6. HYÖKKÄYS Lähetin LAUKAISIN JOTTA Ml;mellinen JARRUTTAA ASEMA ( alistaa jotta Esiintyä 13) Nyt kuluva raivo olla valmis koska aikaisin koska VALODIODI hapantua jähmeä aine kokematon jotta taata että ajonopeus hallita oppia Ml;mellinen Jarruttaa asema Ehdottaen laukaisin asteittain ja / eli arkaileminen jäljessä arvostus VALODIODI hapantua jähmeä aine kokematon toukokuu aiheena l;sitellä kuin Ml;mellinen Jarruttaa asema jotta olla. Estää laukaisin paikalla ennen kuin arvostus VALODIODI räpytellä kokematon.

7. EDESTAKAINEN Lähetin KURISTUSLÄPPÄ JOTTA EPÄMÄÄRÄINEN Asema arvostus VALODIODI jälkisäädös hapantua jähmeä aine puna , ilmaisten että arvonmukainen ohjelmoiminen has täysin. Sinun ajonopeus hallita on kas noin asento ja valmis jotta ajaa!

huomata Tokko lähetin laskeva aari heilahdus , se jälkisäädös olla pakollinen jotta lopettaa edellä jakso jälleen. Tokko arvoitus aari kokenut aikana asento - jalkeilla , hapantua lähettää ajonopeus hallita ja kertaus aivan portaat kotona nyt kuluva jakso. ASTUA 5: Ajonopeus Hallita Asento - Jalkeilla ( jatkuva )

***********

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #5 : 27.03.03 - klo: 16.51 »
Eipä tuoltakaan ohjelmalta suomennus kovin hyvin onnistu  8)

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #6 : 27.03.03 - klo: 16.56 »
no ei kovin hyvin, alko suorastaa jo hymy paistamaan  :D
Galant VR-4

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #7 : 28.03.03 - klo: 07.49 »
Tuosta suomennoksesta ei tainnut olla paljoakaan apua, joten laitan nyt hieman selvemmät ohjeet.

- Laita lähettimestä ATV tai EVA maksimiin, kaasutrimmi keskelle jne.
- Laita lähetin päälle
- Kytke virta noparille
- Paina noparin setup-nappia (lähetin neutraalilla) kunnes valo on vilkkumaton punainen (noin kolme sekuntia)
- Päästä nappi irti
- Paina lähettimestä kaasu pohjaan melko nopeasti. Pidä kaasu pohjassa kunnes noparin valo muuttuu vilkkumattomaksi vihreäksi (jos kaasun painamisessa viivästelee kovasti, voi täydeksi kaasuksi ohjelmoitua joku puoli kaasun asento)
- Paina lähettimestä jarru pohjaan melko nopeasti kaasun ohjelmoinnin jälkeen. Pidä jarru pohjassa kunnes noparin valo muuttuu vilkkuvaksi vihreäksi
- Palauta kaasu neutraalille, jolloin valo palautuu vilkkumattomaksi punaiseksi
- Tämämn jälkeen lähettimessä ei saa koskea kaasun trimmiin, ATV (EPA) -säätöihin jne.


Haluttu ohjelma valitaan seuraavasti (1=Stock, 2=Drag Brake, 3=Modified):

- Laita lähetin päälle
- Kytke virta noparille
- Paina noparin setup-nappia kunnes valo on vilkkumaton vihreä (noin kuusi sekuntia)
- Päästä nappi irti
- Nyt valo vilkkuu punaista niin monta kertaa kun valittu ohjelma on numeroltaan
- Painamalla nappia pikaisesti siirrytään seuraavaan ohjelmaan (taas vilkkuu)
- Kun nappi on noin viisi sekunttia painamatta ohjelman näytön jälkeen, valittu ohjelma tallentuu muistiin

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #8 : 28.03.03 - klo: 08.08 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
 Haluttu ohjelma valitaan seuraavasti (1=Stock, 2=Drag Brake, 3=Modified):

Siinäpä erinomaista jelppiä kysyjälle!
Off-topic: Nopareissa, joissa on eri ohjelmia kuten yllä, mitä ne vaikuttavat?

Otsomaani

  • Vieras
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #9 : 28.03.03 - klo: 14.25 »
Lainaus käyttäjältä: "VesaK"
Nopareissa, joissa on eri ohjelmia kuten yllä, mitä ne vaikuttavat?


Ainakin LRP IPC V7.1 noparissa ohjelimilla on aika suurikin ero. 1=ohjelmalla auto lähtee erittäin rauhallisesti kun taas 4 ohjelmalla auto lähtee oikein äkäisesti. IPC:ssä on yös erikseen säädettävä jarru ja drag brake (en suosittele drag brakea ykssuuntasen etudiffin kanssa).

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #10 : 28.03.03 - klo: 14.33 »
Lainaus käyttäjältä: "turtle"
Vai että pää sekasi...

Alla http://www.tranexp.com:2000/InterTran Englanti-Suomi käännös tuosta noparin setupista. ( sivut 17 ja 18 ).

(Nöyrin anteeksipyyntöni tälläisestä forumin saastuttamisesta, mutta en voinut vastustaa kiusausta.)

************

Aiemmin alku nyt kuluva astua , ajonopeus hallita pitäisi olla yhtenäinen jotta vastaanottaja ja jotta hinta akku ahtaa (4-10 kammio ajaksi Pyörremyrsky , 4-6 kammio ajaksi Atomi ), ja lähetin pitäisi olla asetella antava jotta Astua 4.

1. HAPANTUA MODEL AFTER Lähetin

2. HAPANTUA MODEL AFTER AJONOPEUS Hallita Dia MODEL AFTER / LÄHETTÄÄ heilahdus jotta MODEL AFTER asema.

3. Avulla lähetin kuristusläppä kotona epämääräinen asema , ahdistaa ja estää ESC's 1- HIPAISTA napittaa ( ainoa - Hipaista Koristella mukaanluettuna ) ennen kuin arvostus VALODIODI hapantua jähmeä aine puna ( likiarvoinen - apulainen kolme toisen luokan ). huomata Tokko 1- HIPAISTA napittaa on ahtaalla ajaksi vähemmän kuin 3 toisen luokan , VALODIODI jälkisäädös räpytellä puna kuusi silloin tällöin ja te jälkisäädös kaivata jotta alku nyt kuluva jalostaa aikana.

4. ESITTÄMISLUPA AJONOPEUS Hallita 1- HIPAISTA Napittaa

5. KISKAISTA Lähetin LAUKAISIN JOTTA Ml;mellinen KURISTUSLÄPPÄ ASEMA ( alistaa jotta Esiintyä 12) Nyt kuluva raivo olla valmis koska aikaisin koska te esittämislupa 1- Hipaista napittaa jotta taata että ajonopeus hallita oppia Ml;mellinen Kuristusläppä asema. Ehdottaen laukaisin asteittain ja / eli arkaileminen jäljessä aukaiseminen 1- HIPAISTA napittaa toukokuu aiheena l;sitellä kuin Ml;mellinen Kuristusläppä asema jotta olla. Estää laukaisin paikalla ennen kuin arvostus VALODIODI hapantua jähmeä aine kokematon. huomata motorinen jälkisäädös ei ajelu aikana asento - jalkeilla edes tokko se on yhtenäinen jotta ajonopeus hallita.

6. HYÖKKÄYS Lähetin LAUKAISIN JOTTA Ml;mellinen JARRUTTAA ASEMA ( alistaa jotta Esiintyä 13) Nyt kuluva raivo olla valmis koska aikaisin koska VALODIODI hapantua jähmeä aine kokematon jotta taata että ajonopeus hallita oppia Ml;mellinen Jarruttaa asema Ehdottaen laukaisin asteittain ja / eli arkaileminen jäljessä arvostus VALODIODI hapantua jähmeä aine kokematon toukokuu aiheena l;sitellä kuin Ml;mellinen Jarruttaa asema jotta olla. Estää laukaisin paikalla ennen kuin arvostus VALODIODI räpytellä kokematon.

7. EDESTAKAINEN Lähetin KURISTUSLÄPPÄ JOTTA EPÄMÄÄRÄINEN Asema arvostus VALODIODI jälkisäädös hapantua jähmeä aine puna , ilmaisten että arvonmukainen ohjelmoiminen has täysin. Sinun ajonopeus hallita on kas noin asento ja valmis jotta ajaa!

huomata Tokko lähetin laskeva aari heilahdus , se jälkisäädös olla pakollinen jotta lopettaa edellä jakso jälleen. Tokko arvoitus aari kokenut aikana asento - jalkeilla , hapantua lähettää ajonopeus hallita ja kertaus aivan portaat kotona nyt kuluva jakso. ASTUA 5: Ajonopeus Hallita Asento - Jalkeilla ( jatkuva )

***********


ROTFLMAO    :lol:

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #11 : 28.03.03 - klo: 14.40 »
siis todelliset kiitokset l150040, aivan loistavat ohjeet, kiitos. Kyllä lähtee..  8)
Galant VR-4

Poissa Vihrea

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rcee.has.it
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #12 : 28.03.03 - klo: 14.46 »
Kävinpähän ulkona ajaamassa, auto kulki niinkuin TS-10 autojen kuuluu kulkea  :)  jes, suurkiitokset kaikille !
Galant VR-4

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #13 : 28.03.03 - klo: 15.26 »
Lainaus käyttäjältä: "Vihrea"
Kävinpähän ulkona ajaamassa, auto kulki niinkuin TS-10 autojen kuuluu kulkea

Ulkokausi on siis jo avattu Turussa! Sinnehän se kesä tuleekin vähän aikaisemmin kuin meille muille  :wink:

Otsomaani

  • Vieras
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #14 : 28.03.03 - klo: 17.05 »
Vielä yksi teholisäys voisi olla kollektori tipat.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Missä vauhti? *neuvoja kipeesti*
« Vastaus #15 : 28.03.03 - klo: 17.59 »
kollektori tipat vois olla ihan jees!

Ps.laitoin sulle otsomaani YV:tä
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."