Itteä alkanut hienoisesti kiinnostamaan jokin sisärata-auto talveksi, nyt kun täällä Tampereella puitteet ovat tiettävästi kunnossa.
Alustavasti tuumasin että ostan Tamiya TT-02:n ja kokeilun kautta ehkä teen sitten drifterin siitä jos ns. normi ajelu ei jaksa innostaa. Kerran driftausta kokeilleena en oikein jaksa uskoa että on oma laji, mutta pakko se on vaan kokeilla uudestaan joskus.
Mutta, nyt huomasin tuollasen Sakura D4 RWD:n, elikkä takavedon, jolla driftaus on paljon näyttävämpää kuin tuo imo jokseenkin hölmön näköinen 4WD-powerslaidaus.
Arvatenkin takapotkun hallinta näyttävästi on paljon haastavampaakin, mutta silti, itseä alkoi takavetodriftaus kiinnostamaan.
Mutta en taas sitten viitsisi ostaa pelkkää takavetoa, nelivedon optio olisi kuitenkin hyvä olla olemassa.
Joten, entäs sitten muut optiot? Saako Sakura D4 4WD:stä tai Tamiya TT-02:sta takavedon poistamalla vaan kardaanin tai jotain muuta keinoa kokeilla takavetodriftausta?
Miksi sitten Sakura myy erikseen sekä takavetoa että nelikkoa? Onko noissa jotain rakenteellisesti ratkaisevia eroja ajettavuuden suhteen?
Entäs TT-02, onko minkälainen hallittava takapotkuna, jos siitä sellasen saa?
Tattista vaan vastauksista.