Kirjoittaja Aihe: Xray Touring säädöt asfaltille?  (Luettu 1704 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Xray Touring säädöt asfaltille?
« : 12.10.07 - klo: 09.34 »
Eli nyt hallussa Xray T1 FK05. Ihan ok autolta vaikuttaa, osat laadukkaita. Ongelma on että ajoalusta olisi asfaltti, kun nyt tulisi kuiva päivä. Tai sitten yksi hiekkakenttä, mutta sinne en aio kyllä mennä, ei tuo ole hiekalle tarkoitettu , mulla siihen crossi :roll:

Eli siinä nyt cs27 renkaat, ajelin niillä autotallissa, jossa betonialusta. Renkaat eivät pitäneet lainkaan? Mille alustalle ne on tarkoitettu? Käyvätkö rajatorpan radalle?:)

Niin asfaltista vielä, eli minkälaiset renkaat kannattaa hankkia?

Pitääkö pohja käsitellä jotenkin, joku suojalakka tms? Koska olen kuullut että hiilikuitu pöly erittäin vaarallista, mitä se siis tarkoittaa? Eli että se joutua keuhkoihin?

Ps. Pakko sanoa että ensituntuman perusteella 1/10 sähköcrossi on kyllä hauskempi , on hienoa ajella hyppyreistä, iskareissa kunnon liikkumavara yms. Mutta ehkä sitten radalla tajuan homma jujun!

Ps2. Mikä pinjoni kannattaisi olla 12x1 koneelle? 22?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« Vastaus #1 : 12.10.07 - klo: 10.17 »
Tavallisella asfaltilla et luultavasti saa autoa pitään millään kunnolla, koska se on liian epätasainen, pölyinen ja muutenkin likainen. Mene ajaan sisälle tai RC-autoille tarkoitetulle radalle.

CS27 renkaat eivät ole huonot asfaltilla, jos vain se asfaltti on kunnossa (=tasainen ja ehdottoman puhdas). Lisäksi ilman lämpötilan pitäisi olla huomattavasti lämpöisempi.

Et sinä ajamalla saa siitä pohjalevystä irtoamaan hiilikuitupölyä siten, että se aiheuttaisi jotain ongelmia. Jonkun kontaktimuovin tms. voi vetää pohjaan asfalttiajelua varten, jotta pohjalevy vahingoittuisi vähemmän. Se on halvempi vaihtaa kuin pohjalevy.

Pinjoni riippuu isorattaan koosta, radasta, ajotavasta jne. Ei voi siis sanoa ihan suoraan. Valitse sellainen, ettei moottori tule tulikuumaksi. Moottori saa kuitenkin lämmetä.
« Viimeksi muokattu: 12.10.07 - klo: 12.49 kirjoittanut l150040 »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« Vastaus #2 : 12.10.07 - klo: 11.20 »
Eli nyt hallussa Xray T1 FK05. Ihan ok autolta vaikuttaa, osat laadukkaita. Ongelma on että ajoalusta olisi asfaltti, kun nyt tulisi kuiva päivä. Tai sitten yksi hiekkakenttä, mutta sinne en aio kyllä mennä, ei tuo ole hiekalle tarkoitettu , mulla siihen crossi :roll:

Eli siinä nyt cs27 renkaat, ajelin niillä autotallissa, jossa betonialusta. Renkaat eivät pitäneet lainkaan? Mille alustalle ne on tarkoitettu? Käyvätkö rajatorpan radalle?:)

Niin asfaltista vielä, eli minkälaiset renkaat kannattaa hankkia?
/quote]

Pitoa ei tällä hetkellä saa ulkona asfaltilla minkäänlaisilla touring-auton renkailla. Tämä muuttui sisälajiksi tässä maassa 6 viikkoa sitten. Sisälläkin alustan tulee olla pölytön, jotta pidosta voisi edes haaveilla. Kauppakeskuksen tms. parkkihallissa on turha toivoa pitoa, mutta sen sijaan driftailuun sellainen pidottomuus sopii hyvin.

Rajatorpassa cs27 toimii OK ja pitoa piisaa matossa. Tervetuloa sinne kokeilemaan uutta autoa.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa Fbzero

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« Vastaus #3 : 12.10.07 - klo: 12.58 »
Eli nyt hallussa Xray T1 FK05. Ihan ok autolta vaikuttaa, osat laadukkaita. Ongelma on että ajoalusta olisi asfaltti, kun nyt tulisi kuiva päivä. Tai sitten yksi hiekkakenttä, mutta sinne en aio kyllä mennä, ei tuo ole hiekalle tarkoitettu , mulla siihen crossi :roll:

Eli siinä nyt cs27 renkaat, ajelin niillä autotallissa, jossa betonialusta. Renkaat eivät pitäneet lainkaan? Mille alustalle ne on tarkoitettu? Käyvätkö rajatorpan radalle?:)

Niin asfaltista vielä, eli minkälaiset renkaat kannattaa hankkia?
/quote]

Pitoa ei tällä hetkellä saa ulkona asfaltilla minkäänlaisilla touring-auton renkailla. Tämä muuttui sisälajiksi tässä maassa 6 viikkoa sitten. Sisälläkin alustan tulee olla pölytön, jotta pidosta voisi edes haaveilla. Kauppakeskuksen tms. parkkihallissa on turha toivoa pitoa, mutta sen sijaan driftailuun sellainen pidottomuus sopii hyvin.

Rajatorpassa cs27 toimii OK ja pitoa piisaa matossa. Tervetuloa sinne kokeilemaan uutta autoa.

Heh nyt kun katsoo ulos niin tajuaa kyllä että miksi muuttunut sisälajiksi  :tongu

Oli vaan liian kova into ajamaan. Pitääpä imuroida tuo autotalli, jossain pakko vähän päästä ajamaan  :roll:

Pitääpä rajatorppaan mennä, asun tällä hetkellä vielä sen verran kaukana, mutta ensi kuun alussa muutto Kauniaisiin, sieltä sitten..Jos sinne nyt kehtaa tulla  Futaba megatech junior radioilla.  :embarrassed: :angel:

Ps. Diffi tai hihnapyörästö rohisee, mistä tiedän että kaikki kunnossa? Koska mielestäni äänet ei kuullosta hyvältä. Kuuluuko teidän Xraysta muutakuin moottorin ääni? Koska tämän rattaat yms . pyörivät osat kyllä pitävät ääntä! Diffi on kyllä herkkä ja pehmeä kun pyörittelee... Edessä on muuten lukko veto, onko se hyvä asia?

Onko tässä jonkinlaista slipper clutchia tms?

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: Xray Touring säädöt asfaltille?
« Vastaus #4 : 12.10.07 - klo: 15.32 »
Futaban Megatech on ihan käypänen radio ainakin aluksi, ei siitä huolta.

Jos moottoriäänen lisäksi kuuluu muuta, niin usein syynä on liian pieni välys pinjonin ja isorattaan välissä. Jos isorattaasta kokeillen välystä ei ole tai se on lähes olematon, niin lisää vähän ja kokeile uudestaan.

Spooli eli lukkodiffi edessä helpottaa ajamista, koska myös etupyörät ovat mukana jarrutuksessa. Hyvällä pidolla sitä ei käytetä niin paljon, koska takarenkaiden pito riittää jarrutuksessa eikä perä karkaile omille teilleen.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi