Kirjoittaja Aihe: HPI E-Firestorm 10T RTR  (Luettu 327026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #930 : 23.05.12 - klo: 10.44 »
Mielestäni deansit on yliarvostettuja. Itse kyllästyin niihin ja siirryin putkiliittimiin. Paljon helpompia kolvata.
Tämä siis minun mielipiteeni.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #931 : 05.06.12 - klo: 08.05 »
Firestormi kotiutu eilen ja apuja tarvitaan. Kuinka tuo esc ohjelmoidaan, kaikennäkösiä valoja vilkkuu ja ääniä kuuluu, mutta mihnä vaiheessa kaasua painetaan ja kuinka kauan? Voi olla että sainkin jo tuon ohjelmoitua, (vahingos) mut tän jälkeen renkaat käänty linkkuun eikä trimmin säätö vaikuta mitää. =S Menikö ohjelmointi terveelleen vai onko autosta joku hajalla kun noi renkaat on vinos? Nyt tarvis vääntää ihan rautalangasta ohjeita. Googlella yritin ettiä, mutta en löytäny mitään.

Kiitän jo etukäteen suuresti avunantajaa!

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #932 : 05.06.12 - klo: 09.33 »
Itsellä on ainakin ohje kirjassa selvät ohjeet ohjelmointiin.No siis omasta mielestäni.
Jos vaan vähänkin osaa englantia taivutella niin...

1. Lähetin päälle ja kaasu liipaisin täydelle kaasulle,kun liität virta johtoa.(Muista kaasu liipaisin
    täydellä kaasulla,kunnes toisin mainitaan).
2. Kun olet liittänyt virta johdon,kuulet lyhyen sarjan ääniä,kahden sekunnin tauon ja pitkän sarjan   
    ääniä
    Vaihe kaksi aikana noparissa paloi ensin kaikki valot,sitten vihreä ja sitten punainen.
3. Laita kaasu liipaisin täydeltä kaasulta täydelle jarrulle,kuulet pitkän sarja ääniä.
    Vaihe kolmen aikana noparissa paloi punainen ja sitten keltainen valo.
4. Päästä kaasu liipaisin neutraali asentoon. Tämän jälkeen kuulet pitkän sarjan ääniä ,kahden sekunnin 
    tauon ja lyhyen sarjan ääniä.  Vaiheen neljä aikana noparissa paloi ensin keltainen sitten kaikki valot ja   
    lopuks keltainen valo.
5. Sitten vaan virta pois sekä autosta,että lähettimestä.(En ole varma tarviiko tätä vaihetta viisi
    tehdö,mutta itse ainakin tein.
    Näin sen ainakin itse tein ja sitten tein vielä erikseen Auto-LiPo cut-off asetuksen,koska LiPo akut
    sen vaativat.
    Yritin tarkistaa,että kirjoitin kaikki vaiheet oikein,mutta varaudu siihen,että tästä löytyy virheitä.
    Hyvää kesää vaan kaikille.  Niin ja nuo vaiheet on numeroitu itse,eli siis ei ohje kirjan mukaan.
« Viimeksi muokattu: 05.06.12 - klo: 09.46 kirjoittanut Joo »

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #933 : 05.06.12 - klo: 09.57 »
Mitäs nuo kanava napit 1,2 ja 3 tarviiko ne olla missä asennossa? Johtukohan tuo renkaiden linkkuun kääntyminen jos ohjauksen trimmi oli ääripäässä kun tota yritin kalibroida? Ja sitten se tärkein, voinko kalibroida tuon uudestaan tällä samalla ohjeella?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #934 : 05.06.12 - klo: 10.45 »
Itsellä nuo kanavanapit on kaikki kohdassa N ,jos tarkoitit niitä missä on CH.1 , CH.2 ja CH.3.
Mutta joo trimmin pitää olla neutraali asennossa kun ruvetaan kalibroimaan noparia. Tämä selviää ohjekirjan sivulta 10. Niin ja nopeudensäätimen pystyy ja pitääkin kalibroida samoilla ohjeilla.

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #935 : 05.06.12 - klo: 11.03 »
Lähinnä tarkoitin että voinko kalibroida uudestaan samalla lailla ilman mitään "tee ensi se ja se ja sit laitat sen ja sen" :)

Kiitos paljon vastauksista. Tuskan hiki tuli jo tän auton kans heti ekana päivänä.

Eiköhän se nyt säätöihin saada. :)

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #936 : 05.06.12 - klo: 23.25 »
nopari on ohjelmoitu oikeaoppisesti, 1 kanava piti laittaa r-asentoon, niin renkaat meni suoraa, ainakin melkein. Kaikki muut napit näyttäis toimivan mut ei toi steering nappi millä säädetään renkaat suoraan, että auto siis kulkee suoraan. Mutta kun tätä vipua vääntelee ei tapahdu YHTÄÄN mitään. :( Oon moneen kertaan lukenu manuaalin läpi, mutta vastausta ei tohon toimimattomuuten löydy, ei edes ongelma tilanne sivulta. Onko siis enää muita vaihtoehtoja kuin että itse ohjain on hajalla? Ite en enää muuta keksi. Ja tuo on siis vielä sen verran pahasti vinossa, ettei tolla kyllä ajamaan lähdetä ja kun renkaitakaan ei saa säädettyä suoraan, niin...

Onko muilla ollu samaa ongelmaa?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #937 : 06.06.12 - klo: 08.26 »
Joo,no eipä kyllä itsellä ole tuollaista ongelmaa ollut.Hitusen on kyllä itselläkin renkaat vinossa,koska auto puoltaa vasemmalle.
Itse en pysty nyt kokeilemaan,että mitä tapahtuisi,kun autoa pitäsisi hieman korjailla.
Niin siis siinä ohjaimessahan on myös DIR nappi,siitäkin varmaan pystyy säätämääm jotakin ohjaukseen liittyvää.Jos ei ratkaisua löydy niin kannattaa varmaan kysellä sieltä liikkeestä mistä auton ostit tai jos ostit yksityiseltä myyjältä niin vaikka sitten joltakin muulta auton jälleenmyyjältä.

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #938 : 06.06.12 - klo: 10.04 »
Hobbylinnasta tilasin, sinne soitto heti 12 kun aukee.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #939 : 06.06.12 - klo: 23.16 »
Tässä yleisvinkki, jos renkaita ei saa radion säädöillä suoraksi, eli siis ohjaus servon keskitys.

1. Irroita servon varsi servosta.
2. Laita ohjauksen keskitys trimmi nollille ohjaimesta.
3. Laita virrat päälle autoon, ohjausservo keskittyy.
4. Kiinnitä varsi takaisin servoon sellaisessa asennossa, että ohjaus on niin suorassa, kuin voi olla.
5. Säädä tarvittaessa ohjauksen trimmillä vielä hienosäätöä.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #940 : 07.06.12 - klo: 00.46 »
Tässä yleisvinkki, jos renkaita ei saa radion säädöillä suoraksi, eli siis ohjaus servon keskitys.

1. Irroita servon varsi servosta.
2. Laita ohjauksen keskitys trimmi nollille ohjaimesta.
3. Laita virrat päälle autoon, ohjausservo keskittyy.
4. Kiinnitä varsi takaisin servoon sellaisessa asennossa, että ohjaus on niin suorassa, kuin voi olla.
5. Säädä tarvittaessa ohjauksen trimmillä vielä hienosäätöä.

Toni

Just hetki sitten koitin tätä, jos sen näin sais suoraan, mut ei tuo menny ku enemmän vinoon ja kun trimmi ei toimi, niin tota saa suoraan vaikka voissa paistais. Radio lähtee takas hobbylinnalla.

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #941 : 08.06.12 - klo: 13.44 »
Mites muuten muilla firestormin omistajilla, lähteekö teillä auto liikkeelle, kun väännätte ohjaimen nopeuden säätimen tappiin asti, eli siis ns. maximi tehot käytössä. Itellä tekee näin.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #942 : 09.06.12 - klo: 15.30 »
Mites muuten muilla firestormin omistajilla, lähteekö teillä auto liikkeelle, kun väännätte...

Siis tarkoitatko sitä TH nappia,jos näin niin ei ole tullut kokeiltua...

Sitten oma kysymys.Miten tuo nuitten LiPo akkujen kanssa,riittääkö se,että olisi päällä vain se Auto LiPo cut-off vai tarvitaanko tuohon joku muu erikseen ostettava laite.
Kiitän,jos joku osaisi vastata,koska en ole vielä viitsinyt ajaa "täysillä" ,koska olen varjellut LiPo akkuani alipurkautumiselta.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #943 : 09.06.12 - klo: 18.10 »
Onko ohjekirja tallella, voisin uskoa, että siinä on infoa asiasta.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #944 : 09.06.12 - klo: 18.26 »
Mites muuten muilla firestormin omistajilla, lähteekö teillä auto liikkeelle, kun väännätte ohjaimen nopeuden säätimen tappiin asti, eli siis ns. maximi tehot käytössä. Itellä tekee näin.
Veikkaus: Onko mahdollista, että pyörittelet trimmiä? Siihen ei tarvi koskea, ainakaan ajon aikana. Annat sen olla niin, että auto on paikoillaan.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #945 : 09.06.12 - klo: 18.48 »
Onko ohjekirja tallella, voisin uskoa, että siinä on infoa asiasta.
Toni

Jos minulle vastasit,niin kyllä ohjekirja löytyy ja nyt lähiaikoina olisi tarkoitus testata,että pysäyttääkö tuo
Auto LiPo cut-offi auton.Tähän mennessä olen ajanut autolla niin,että kun se on vähän ruvennut hyytymään niin olen lopettanut ajot.Kennojen voltti määrä on silloin ollut joko 4voltin ylä tai alapuolella.Tarkoitus oli alunperin kysyä,onko joku käyttänyt jotakin noparin ohjemointiin tarkoitettua laitetta,mutta todennäköisesti pärjään tuolla Auto-LiPo cut-offilla.
Niin ja Auto LiPo cut-offi on tietysti ollut ajojen aikana päällä,mutta ei ole ainakaan kertaakaan pysäyttänyt ajojani.

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #946 : 09.06.12 - klo: 20.13 »
Mites muuten muilla firestormin omistajilla, lähteekö teillä auto liikkeelle, kun väännätte...

Siis tarkoitatko sitä TH nappia,jos näin niin ei ole tullut kokeiltua...

Sitten oma kysymys.Miten tuo nuitten LiPo akkujen kanssa,riittääkö se,että olisi päällä vain se Auto LiPo cut-off vai tarvitaanko tuohon joku muu erikseen ostettava laite.
Kiitän,jos joku osaisi vastata,koska en ole vielä viitsinyt ajaa "täysillä" ,koska olen varjellut LiPo akkuani alipurkautumiselta.

Juuri sitä nappia tarkotin. Eli onko siis max tehot käytössä kun th-trimmi on keski asennossa? Itellä eilen lipo cut off katkas ajot, laturi näytti varaukseksi 7V eli 3.5V/kenno, 2S lipot siis käytössä.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #947 : 09.06.12 - klo: 20.33 »
Th trimmillä säädetään se, että auto pysyy paikallaan, eikä liiku itsestään eteen tai taakse, tehoihin se ei vaikuta.

Toni
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...


Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #949 : 09.06.12 - klo: 23.33 »
Th trimmillä säädetään se, että auto pysyy paikallaan, eikä liiku itsestään eteen tai taakse, tehoihin se ei vaikuta.

Toni

Ominaisuuksiin kuuluu portaaton nopeuden säätö, mistä tätä sit säädetään? Kyllä mulla ainakin tehot tippuu yli puoleen kun väännän tota vasemmalle, tappiin asti. :O

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #950 : 09.06.12 - klo: 23.46 »
Portaaton nopeuden säätö on sulla liipasimessa  :cool:

Throttle trimmillä ei oo mitää merkitystä tehojen suhteen, säädät sen vain niin, että auto ei liiku eteen eikä taakse päin paikallaan.

Sähköautoissa en oo ite tarvinnu koskaan koko nuppia, tehtaaltakin ovat aina säätäneet sen siihen keskelle.

Kovaa ajoa vain! :)
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #951 : 10.06.12 - klo: 14.53 »
Nyt kun kerta asia tuli puheeksi,niin oletteko ohjelmoineet tuon noparin LiPo cut-offin joka ajokerta.
edit:  Niin joo ja kuuluuko teillä tuosta noparista tasaisin väliajoin piippaus.
« Viimeksi muokattu: 10.06.12 - klo: 15.23 kirjoittanut Joo »

Poissa Mike

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #952 : 10.06.12 - klo: 15.49 »
Nyt kun kerta asia tuli puheeksi,niin oletteko ohjelmoineet tuon noparin LiPo cut-offin joka ajokerta.
edit:  Niin joo ja kuuluuko teillä tuosta noparista tasaisin väliajoin piippaus.

En usko että on tarvetta ohjelmoida lipo cut offia joka kerta, eikö se sielä muistissa pysy samalla lailla kun ohjelmoidaan kaasu/jarru/neutraali, eikä niitäkään tarvi ohjelmoida joka kerta.

Täälä kuuluu kans tuo piippaus tasasin väliajoin. Mikähän mahtaa olla?

Poissa patikka

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #953 : 10.06.12 - klo: 17.12 »
kysytääs nyt vielä täältä ku kärähti motti tosta niin olisko tää combo sopiva firestormiin? http://fi.eurorc.com/product/678/hobbywing-xerun-65t-sensored-motor-combo-x4a-esc-120a

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #954 : 14.06.12 - klo: 10.03 »
Kestääkö firestormin nopuden säädin paljon vettä? vastauksia kiitos.
http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=10554&lang=fi
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #955 : 14.06.12 - klo: 10.53 »
No,käytännössä mikään nopeudensäädin ei kestä vetta,ainakaan rajattomia määriä,vaikka valmistaja ilmoittaisikin,että autossa olisi vedenkestävät sähköt.
Nopeudensäätimistä,jotkin ovat suunniteltu kestämämään roiskevettä,joten siis niitäkään ei voi uittaa vedessä.
En ole varma,mutta mielestäni linkittämääsi autoa ei enää valmisteta.
Tuota HPI E-Firestorm Fluxia valmistetaan ainakin vielä  http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105879&lang=fi

Niin no tosiaan,siinä sun Firestormissa oli se 5700kv moottori...
« Viimeksi muokattu: 14.06.12 - klo: 11.01 kirjoittanut Joo »

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #956 : 14.06.12 - klo: 13.03 »
No,käytännössä mikään nopeudensäädin ei kestä vetta,ainakaan rajattomia määriä,vaikka valmistaja ilmoittaisikin,että autossa olisi vedenkestävät sähköt.
Nopeudensäätimistä,jotkin ovat suunniteltu kestämämään roiskevettä,joten siis niitäkään ei voi uittaa vedessä.
En ole varma,mutta mielestäni linkittämääsi autoa ei enää valmisteta.
Tuota HPI E-Firestorm Fluxia valmistetaan ainakin vielä  http://www.hpieurope.com/kit-info.php?partNo=105879&lang=fi

Niin no tosiaan,siinä sun Firestormissa oli se 5700kv moottori...


autolla pystyi ajamaan kastumisen jälkeen. Varulta purin auton ja annan sähköjen kuivaa muutaman päivän.
« Viimeksi muokattu: 14.06.12 - klo: 13.06 kirjoittanut veltsu1 »
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #957 : 15.06.12 - klo: 19.25 »
Toimii! Perkule on hpiit kestäviä. Ei sitä turhaan kehuttu kestäväksi.... :grin:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa lcr

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #958 : 18.06.12 - klo: 17.18 »
osaisko joku linkittää hobbylinnasta firestormiin koko diffin tai kaikki siihen kuuluvat osat?

Poissa cjakyto

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HPI E-Firestorm 10T RTR
« Vastaus #959 : 19.06.12 - klo: 08.18 »
osaisko joku linkittää hobbylinnasta firestormiin koko diffin tai kaikki siihen kuuluvat osat?
http://www.hpieurope.com/exploded_views/105845.pdf

Tuolta sivu 3 näet koko diffin sisuskaluineen. Siitä saat koodit ja haet niillä hobbylinnan sivuilta.
Kokonaista diffiä en osaa sanoa myydäänkö muuta kuin kysymällä.
| E-Firestorm BL |  Team Losi Micro Baja 1/36 BL jatketulla rungolla |