Kirjoittaja Aihe: Kuopion harrastajat  (Luettu 419276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1200 : 24.09.15 - klo: 10.37 »
Eihän kellään 1/8 sähköjä jouten?
4s ja ehkä isommatkin tarpeen!
|HN X2|Slash|

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1201 : 24.09.15 - klo: 11.08 »
Outoa miten kiinteään rataan ei tulijoita.
Itse en tällä hetkellä uskalla luvata varmaksi ;/. Jos sattuu tuo lappiin meno talveksi tullakkin ajankohtaseks.

Ja toinen taas kun vajaan tunnin ajaa sinne täältä perukoilta, töiden muiden harrastusten ohella meinaa vähän millonkin aika olla kortilla. Toki, aina saa järjesteltyä kunhan ei vaan päällekkäistä menoa.

Harmi homma sinänsä kun eikös kuopiossakin ollut useempia harrastajia...?

Ei se sinänsä outoa ole lainkaan, se on vain todellisuus missä mennään.

Viime talvena kun ajettiin Minarin liikuntasalissa kävijämäärä oli noin 5-6 henk/ajokerta. Laskeskelin, että kiinteeseen rataan sitoutuneita oli ilmoittautunut ennakkoon noin 9 kpl:tta (sitoutuminen tarkoittaa sitä, että on valmis maksamaan 6kk ratavuokrat ennakkoon), joten tässä olisi tapahtunut jo yli 50 % nousu kävijämäärissä viime talveen verrattuna.
Mutta se ei valitettavasti riittänyt sillä enemmän olisi tarvittu (noin 15 sitoutuneella olisi ratapaikka ollut todellisuutta), jotta kiinteen radan toteuttaminen olisi ollut realistisesti kannattava toteuttaa. 
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo: 11.12 kirjoittanut meritane »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1202 : 24.09.15 - klo: 13.35 »
Outoa miten kiinteään rataan ei tulijoita.
Itse en tällä hetkellä uskalla luvata varmaksi ;/. Jos sattuu tuo lappiin meno talveksi tullakkin ajankohtaseks.

Ja toinen taas kun vajaan tunnin ajaa sinne täältä perukoilta, töiden muiden harrastusten ohella meinaa vähän millonkin aika olla kortilla. Toki, aina saa järjesteltyä kunhan ei vaan päällekkäistä menoa.

Harmi homma sinänsä kun eikös kuopiossakin ollut useempia harrastajia...?

Oikeastaan se keskeisin syy löytyy juuri tästä viestistä. Ihmetellään, miten muut ei osallistu, mutta itsellä ei kuitenkaan ole halua sitoutua maksamaan ratamaksuja. Syitähän on monenlaisia, lappiin menoa, sohvan ostoa, tyttöystävän kestitsemistä, joku alkaa opiskelemaan, toinen vaihtaa työpaikkaa ja kolmas vaan venkoilee ja odottaa, että muut hoitaa asian kuntoon.

Kyllä tältä kylältä ihan varmasti löytyisi 15 maksukykyistä harrastajaa, mutta pelin henki on se, että sen henkisen puolen osallistuminen puuttuu. En minä siitä ketään syytä, mutta näin se vaan menee.
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo: 13.41 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Joppe75

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1203 : 24.09.15 - klo: 14.20 »
Ei se sinänsä outoa ole lainkaan, se on vain todellisuus missä mennään.

Viime talvena kun ajettiin Minarin liikuntasalissa kävijämäärä oli noin 5-6 henk/ajokerta. Laskeskelin, että kiinteeseen rataan sitoutuneita oli ilmoittautunut ennakkoon noin 9 kpl:tta (sitoutuminen tarkoittaa sitä, että on valmis maksamaan 6kk ratavuokrat ennakkoon), joten tässä olisi tapahtunut jo yli 50 % nousu kävijämäärissä viime talveen verrattuna.
Mutta se ei valitettavasti riittänyt sillä enemmän olisi tarvittu (noin 15 sitoutuneella olisi ratapaikka ollut todellisuutta), jotta kiinteen radan toteuttaminen olisi ollut realistisesti kannattava toteuttaa.
« Viimeksi muokattu: tänään kello 11:12 kirjoittanut meritane »


Jep, kyllä toi "sitoutuminen" tuntuu olevan monelle se kynnys lähteä harrastamaan kun puhutaan "pienistä" paikkakunnista. Jossa innokkaita harrastajia on vain tuo 5-30kpl. Olen itse aina ihmetellyt tuolta muiden lajien parista samaa touhua, esim nyt vaikka salibandy. Ilmoittaudutaan sarjaan jokainen pelaaja tuo ennen sarjan alkua 250€ joukkueen vetäjälle ja homma toimii. Mutta näissä pikkuauto hommissa törmää tähän "sitoutumiseen" melkein joka paikkakunnalla joissa ei ole kuin yhden säbä joukkueen verran pelaajia. Mutta ei tästä sen enempiä lykkyä teille sisäbaanan aikaan saamiseksi. Meikä on jo löytänyt hyvän paikan käydä reenaamassa tätä lajia vaikka radalle tulee 200km matkaa :cool: 
« Viimeksi muokattu: 24.09.15 - klo: 14.34 kirjoittanut Joppe75 »

Poissa Vesa

  • Oulun seudun pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1204 : 24.09.15 - klo: 14.35 »
Sitoutuminen myös vastuutehtäviin on varsin olematonta, vaikkei siinä tarvitse rahaakaan sitoa vaan tekemistä ja aikaa. Jos on 50 jäsentä niin yleensä sen 5 aktiivista saa väkipakolla aktivoitua. Sama ihan joka paikassa nykyisin.

Koittakaahan Tane saada ajomestat talveksi että pääsette ajamaan oikeita luokkia eli 1/12!
Roche | Reedy | V-Dezign | Radtec | Team Associated | BlackArt | TQ Wire | EuroRC

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1205 : 24.09.15 - klo: 15.16 »
Niin, kyllähän niitä muniinpuhaltelijoita aina löytyy, jotka eivät halua itse tehdä mitään vaan odottavat valmista katettua pöytää ja mielellään vielä mahdollisimman halvalla.

Ei se kivaa ole kun itse haluaisi, että treenipaikat olisi mahdollisimman hyvät mitä meidän panostuksellamme voitaisiin saada aikaiseksi. Mutta ei sitä salonkikelpoista paikkaa saa, jos pääasiassa porukkaa huokailee kotosalla ja odottelee, että muut hoitaa hommat.   

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1206 : 24.09.15 - klo: 15.30 »
Tuo laplandi jutska ei nyt mikään tekosyy, eikä mihkään naiskuvioihin tartte vedota myöskään :D, tälle hetkeä moista "onneksi" ei ole + jos olisi niin ei saisi olla este.

Juuri sillä miettinyt tuota pohjosempaa käydä kattoon ku tämä syrjäkylä alkanut ottamaan kaaliin. Ketään ei saa harrastamaan mitään. Aina pitäs päästä helpoimman kautta ja vaikka mitä syytä, rahasta lähtien...kummasti alkomahooliin porukalla rahaa löytyy...? Siihen se taitaa nykyään nuoremmilla rajoittuakkin.

Voisinhan minä lupautua ko. hankkeeseen, entäs jos joudunkin perumaan sen kun lähdenkin tuonne pohjoseen, sepä se vasta hankalaa sitten onkin...
Sinnekkin lähdössä juurikin kelkkailun perässä, eihän täällä ku on sellasta kerpeleen risukkoo ja millon minnekkiin ei pääse kun reitit ei edes virallisia.

Eikä se matka nyt este täältä syrjäkylältä se este ole. Ja oli täälläkin yksi talvi sitten tässä "kiinteä" tila, pienehkö vain. Ja toisekseen tässä taas herättelemässä tätäkin harrastusta ylös tallin perukoilta.

Mutta olkoon kuka mieltä sitten hyvänsä, mutta se on totta ettei lajissa kun lajissa löydä talkoolaisia ymsyms tai ylipäätään sitä sitoutumista.
Itte jos oot sitoutunu niin sitten ne muut ei ookkaan.

Outoa miten kiinteään rataan ei tulijoita.
Itse en tällä hetkellä uskalla luvata varmaksi ;/. Jos sattuu tuo lappiin meno talveksi tullakkin ajankohtaseks.

Ja toinen taas kun vajaan tunnin ajaa sinne täältä perukoilta, töiden muiden harrastusten ohella meinaa vähän millonkin aika olla kortilla. Toki, aina saa järjesteltyä kunhan ei vaan päällekkäistä menoa.

Harmi homma sinänsä kun eikös kuopiossakin ollut useempia harrastajia...?

Oikeastaan se keskeisin syy löytyy juuri tästä viestistä. Ihmetellään, miten muut ei osallistu, mutta itsellä ei kuitenkaan ole halua sitoutua maksamaan ratamaksuja. Syitähän on monenlaisia, lappiin menoa, sohvan ostoa, tyttöystävän kestitsemistä, joku alkaa opiskelemaan, toinen vaihtaa työpaikkaa ja kolmas vaan venkoilee ja odottaa, että muut hoitaa asian kuntoon.

Kyllä tältä kylältä ihan varmasti löytyisi 15 maksukykyistä harrastajaa, mutta pelin henki on se, että sen henkisen puolen osallistuminen puuttuu. En minä siitä ketään syytä, mutta näin se vaan menee.
|HN X2|Slash|

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1207 : 24.09.15 - klo: 22.46 »
Olkoon nyt taustalla mitä tahansa syitä, miksi väki ei lähde kiinteeseen sisäratahommaan mukaan. Minä kuitenkin haluaisin tuoda esille muutamia positiivisia asioita kiinteestä sisäradasta, jos sillä nyt saataisiin muutamia ihmisiä kiinnostumaan rataprojektista :

- rata olisi auki 365 päivänä vuodessa 7 päivänä viikossa 24 tuntina vuorokaudessa. Eli siellä voisi treenata milloin vain

- rata olisi auki myös kesällä, joten kun keliolosuhteet menevät vaikeiksi ulkona tapahtuvaan treenaamiseen, niin voi aina lähteä hiomaan ajotaitojaan kuivalle sisäradalle

- rata sijaitsee hyvien kulkuyhteyksien päässä, vain 5 kilometriä Kuopion ydinkeskustasta

- kuukausimaksu on edullinen

- pidemmällä aikavälillä pystymme takaamaan vieläkin edullisemmat radankäyttömaksut kun väkeä saadaan lisää mukaan. Isommalla porukalla on edullisempaa harrastaa

- talkoisiin, radankunnossapitoon sekä kaikkeen muuhun toimintaan joka ei liity suoraan rc-autolla ajamiseen ei tarvitse osallistua, koska toiminta perustuu täysin yksilön omaan valintaan ja vapaaehtoisuuteen.

Jos kiinnostuit, yhteyttä yv:llä peitsamoon :azn:
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo: 13.02 kirjoittanut meritane »

Poissa msktv

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1208 : 25.09.15 - klo: 13.08 »
Tuossa tätä ketjua hiukan lueskelin ja onko niin että tämä mahdollinen sisärata olisi tarkoitettu 1:10 rata-autoille?
Eli itse kun en omistan toistaiseksi kun ainoastaan tuon 1:8 krossi pelin niin sillä ei varmaan silloin olisi asiaa tuonne?
Itse kyllä osallistun mielelläni tarvittaessa talkoisiin jos vaan aina aikataulut käy yksiin.
Kyosho Inferno VE RaceSpec,  Kyosho Ultima RB6, Sanwa MT-4

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1209 : 25.09.15 - klo: 13.18 »
Tuossa tätä ketjua hiukan lueskelin ja onko niin että tämä mahdollinen sisärata olisi tarkoitettu 1:10 rata-autoille?
Eli itse kun en omistan toistaiseksi kun ainoastaan tuon 1:8 krossi pelin niin sillä ei varmaan silloin olisi asiaa tuonne?
Itse kyllä osallistun mielelläni tarvittaessa talkoisiin jos vaan aina aikataulut käy yksiin.

Kyllä sisäradat on yleensä rajoitettu korkeintaan 1/10 autoille. Ei sillä etteikö 1/8 sähköautolla voisi sisällä teoriassa ajaa (1/8 on kooltaan/painoltaan lähellä näitä uudempia ja painavampia 1/10 correja), mutta sellaiset Tanen 1/12 kiilat olisivat vaan hidastetöyssyina ja ihan palasina kun 1/8 autot jyräisi yli  :tongue:

Myöskään ne 1/10 crosseille tehdyt vanerihyppyrit eivät välttämättä kestäisi kovinkaan kaauaa 1/8 autoja.
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo: 13.22 kirjoittanut MiG-77 »

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1210 : 25.09.15 - klo: 13.57 »
Kyllä, 1/8 sähköautolla voi ajaa sisäradalla.

Mutta siinä tulee muutama seikka vastaan, joka tekee 1/8 sähköautolla ajamisen sisätiloissa epämiellyttäväksi:

- 1/8 auton voimansiirto on kokonaisuudessaan metallia, voimaansiirrosta lähtee kova meteli ja kun sisätiloissa ääni vielä kaikuu seinistä, niin voimansiirrostä lähtevä ääni on suorastaan infernaalinen
- 1/8 auto on liian suuri noin 400 m2 kokoiselle sisäradalle. Kyseisen kokoluokan auton kääntösäde on suuri ja se tekee auton kömpelöksi ajaa sisällä. Ja myös voi olla että ratamateriaalit eivät kestä painavan ja tehokkaan auton alla pitkään esim. hyppyrit pitää rakentaa 2 kertaisesta vanerivahvuudesta kestääkseen lähes 4 kiloa painavan auton iskut hyppyrin alastuloon

Päälle ajamisen vahingot ja kaluston rikkontumiset, joista Mig 77 mainitsi, pyritään minimoimaan ja ehkäisemään ennakolta siten, että samaan aikaan radalle päästetään ajamaan vain saman koko- ja nopeusluokan omaavaa kalustoa

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1211 : 25.09.15 - klo: 14.02 »
- 1/8 auton voimansiirto on kokonaisuudessaan metallia, voimaansiirrosta lähtee kova meteli ja kun sisätiloissa ääni vielä kaikuu seinistä, niin voimansiirrostä lähtevä ääni on suorastaan infernaalinen

On niitä muovispurrejakin 1/8 autoihin (riippuen toki merkistä ja mallista mitkä käy)... Hiljentää todella paljon autoa verrattuna koko metallispurriin.

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1212 : 25.09.15 - klo: 14.24 »
Voi olla, että joihinkin autoihin saa muovispurreja, mutta kuinka moni uusi harrastaja joka ei ole aiemmin sisäradalla ajanut kääntyy ovelta takaisin, jos hänelle sanotaan, että sinä et saa ajaa, koska sinun autossasi ei ole muovispurria?

No, hän ensin ihmettelee, että mikä ihmeen spurri ja miksi se pitää olla muovia jne.

Ja vaikka sen spurrin vaihtaakin muoviseen, niin se ei muuta toista mainitsemaani kohtaa, eli se ei muuta 1/8 kokoluokan autoa pienemmäksi, kevyemmäksi ja ketterämmäksi, jotta sillä on miellyttävä ajaa sisäradalla.

Näistä asioista jatkossa turhien spekulaatioiden välttämiseksi onkin helpompaa sanoa, että 1/10 ja sitä pienemmät ovat sallittuja sisäradallamme. Sillä tällaiset turhat spekulaatiot, kuten spurri pitää olla muovia etc., ei edistä yhteistä tavoitettamme joka kiinteän sisäradan saaminen Kuopioon! 

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1213 : 25.09.15 - klo: 14.44 »
Ja vaikka sen spurrin vaihtaakin muoviseen, niin se ei muuta toista mainitsemaani kohtaa, eli se ei muuta 1/8 kokoluokan autoa pienemmäksi, kevyemmäksi ja ketterämmäksi, jotta sillä on miellyttävä ajaa sisäradalla.

Tämähän on sitten ihan sen ajajan oma näkökanta onko ajaminen miellyttävää vai ei. Et sinä tai minä pysty sitä sanomaan toisten puolesta. Ja kuten jo sanoin 1/8:t on lähellä kooltaan/painoltaa esim uutta Durangon DESC10:iä. Eli oletko valmis myös sanomaan, ettei DESC10:llä ole "miellyttävä ajaa sisäradalla" faktana vaikka se onkin 1/10 auto?

Lainaus
Näistä asioista jatkossa turhien spekulaatioiden välttämiseksi onkin helpompaa sanoa, että 1/10 ja sitä pienemmät ovat sallittuja sisäradallamme. Sillä tällaiset turhat spekulaatiot, kuten spurri pitää olla muovia etc., ei edistä yhteistä tavoitettamme joka kiinteän sisäradan saaminen Kuopioon!

Toki asiahan on aina miten sovitaan. Tarkoittaa myös ettet sinä sitä yksin päätä. koko kiinteä sisärata on toistaiseksi kuitenkin spekulaatiota.

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1214 : 25.09.15 - klo: 15.12 »
 :grin:

Poissa msktv

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1215 : 25.09.15 - klo: 15.47 »
Onhan se totta että 1:8 auto on kömpelömpi kuin 1:10 auto.
Ja todella se ääni on ihan eri maata, huomasin jo silloin heinjoen radalla että noista pienimmistä vaan
lähtee kiva ininä kun taas näistä isommista lähtee "karkeampi" ääni.
Toki itse olen miettinyt jonkun 1:10 rata-auton ostamista, mutta se sitten tulevaisuudessa ja kun
taloudellinen tilanne sen sallii ja "hallitus" antaa siihen luvan, tämäkin krossi peli oli vähän siinä ja siinä...
Kyosho Inferno VE RaceSpec,  Kyosho Ultima RB6, Sanwa MT-4

Poissa svg27

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1216 : 25.09.15 - klo: 16.07 »
Ei kai ny harrastuksiin moisilta lupia kysellä  :undecided:.

Meluun: peltorit?  :grin:

Onhan ne kömpelömpiä, mutta eikö mahdollisuus moiseenkin olis hyvästä jos koko ko. rataa tulossa.
|HN X2|Slash|

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1217 : 25.09.15 - klo: 19.50 »
Onhan ne kömpelömpiä, mutta eikö mahdollisuus moiseenkin olis hyvästä jos koko ko. rataa tulossa.

Jos 1/8 sähköautojen salliminen toisi riittävästi lisää maksajia radan perustamiseen, niin melko varmasti ne sallittaisiin (Toki tietyin varauksin. Ei esimerkiksi suoraan saviradalta mattoradalle! jne). Riippumatta siitä mitä yksittäiset käyttäjät olisivat mieltä. Ensimmäinen prioriteetti on kuitenkin saada ylipäätään se rata. Ei meillä todellakaan ole varaa nirsoilla millä siellä saisi ajaa (toki olen samaan mieltä Tanen kanssa siitä, ettei 1/8 auto ole läheskään paras vaihtoehto tuolle paikalle mutten minä sitä lähtisi estämäänkään).
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo: 19.54 kirjoittanut MiG-77 »

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1218 : 25.09.15 - klo: 21.25 »
Laitetaampa tähän omaa kokemusta.

Viimeksi kun meillä oli kiintee rata Kuopiossa. Ja olin yksin joku arki-ilta ratalla ja sitten tuli tällainen perinteinen isä-poika-parivaljakko sisään ovesta. Heillä oli M8e-auto mukana ja kysyivät, että saako ajaa (tiesin silloin rikkovani radansääntöjä, koska ainoastaan 1/10 autot ja sitä pienemmät olivat sallittuja sen hetkisellä radalla).
No, en kehdannut kieltääkään kun olivat tulleet käymään (ja eihän sitä tiedä vaikka olisivat myöhemmin kiinnostuneet hankkimaan pienemmän sähköauton), joten annoin kaverin ajaa. Katselin kaverin ajoa: heti huomasi, että rata on liian pieni kyseiselle autolle (radan alle jäi neliöitä noin 300 m2), ja näytti siltä, että M8 autolla ei saanut riittävästi vauhtia esim. hyppyihin ja pääsuorallakaan autoa ei saanut oikein vauhtiin, ja hyppyjen alastulojen vanerit olivat lujilla silloin kun auto pamahti alastuloon. No, kyllä se kaverikin huomasi aika pian, että auto on liian suuri sisäradallemme, kun ei se ajanut kuin varmaan about 10 kierrosta. 

Ja toista kertaa kyseistä kaveria ei näkynyt ratalla jostain syystä...
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo: 21.37 kirjoittanut meritane »

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1219 : 25.09.15 - klo: 21.50 »
Siis hei, epäiletkö ihan tosissasi ettei 1/8 sähköautoissa ole tarpeeksi voimaa/kiihtyvyyttä niihin Kuopion vanerihyppyreihin?  :laugh: Kyllä niissä ihan varmasti voimaa/kiihtyvyyttä riittää. Toinen asia on sitten miten kuskeilla taitoa riittää. Painava/nopea auto ja huono kuski ohjaimissa saa kyllä vahinkoa aikaan. Mutta ei ne 1/8 sähköautot tässä asiassa mitenkään eroa näistä uusista 1/10 correista jotka kulkevat ja painavat lähes yhtä paljon... (DESC10 -> ~3,5kg -> se on 1/8 sähköauto corrin vaatteissa)

Samaa mieltä olen kyllä ettei ne meidän nykyiset hyppyrit niitä pidemmän päälle kestä...
« Viimeksi muokattu: 25.09.15 - klo: 21.55 kirjoittanut MiG-77 »

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1220 : 25.09.15 - klo: 22.26 »
Mitäs sinä höpiset? Oletko sinä ihan vakavissasi, että epäilisin että nykysähköautoissa ei ole tarpeeksi voimaa ja kiihtyvyyttä?!?

Voimaa oli varmasti ja tarpeeksi. Mutta siitä ei ole minkäänlaista näyttöä (ja sitäpaitsi ei nyt tullut heti ensimmäisenä mieleen, että menen kaverin viereen kyttäämään hänen ajoaan ja kaasunkäyttöä), että missä asennossa se pitää kaasuvipua kun se kiihdyttää hyppyrin lähtöön tai pääsuoralle tai mennnä kysymään häneltä, että mitkä säädöt sulla on noparissa (punchit, ennakot muut) tai mikä moottori sinulla tai muuten mennä kyseenalaistamaan, että miksi sun auto kulkee noin hiljaa ja miksei se kiihdy hyppyrin lähdössä riittävästi.

Ehkäpä kaveri ajoi vain tarkoituksella hiljaa, koska oli ensimmäistä kertaa sisäradalla. Vain ymmärtämättömät ja kokemattomat ajavat heti kaasu pohjassa paikassa, jossa ei ole aiemmin ajanut.

Toivottavasti asia tuli selväksi, ettei tarvitse enempää rautalangasta vääntää!

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1221 : 25.09.15 - klo: 22.34 »
"..ja näytti siltä, että M8 autolla ei saanut riittävästi vauhtia esim. hyppyihin ja pääsuorallakaan autoa ei saanut oikein vauhtiin, ja hyppyjen alastulojen vanerit olivat lujilla silloin kun auto pamahti alastuloon."

Kyllä minä ainakin tuosta saan käsityksen ettei sinun mukaan M8 autolla saa vauhtia hyppyihin/pääsuoralle. Toki hyvä että tarkensit asiaa, ettei vaan kenellekkään jää epäselväksi .

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1222 : 26.09.15 - klo: 11.11 »
Joo, parempi on ajaa siellä Minarin salissa ja eikä edes haaveilla enää siitä kiinteestä ratapaikasta, niin eipähän tarvitse pohtia, että millä autolla siellä saa ajaa ja kestävätkö hyppyrirakenteet jne.
Ja sitäpaitsi se on kaikille helpompaa kun on kerran viikossa vuoro tiettyyn aikaan tietyssä paikassa, niin ei tule mitään turhaa vääntöä siitäkään, että toiset tekee hommat ja toiset vain paukuttaa henkseleitä.

Ja kun se kiinteen ratapaikan pitäminen ei onnistunut silloin eka kerralla Särkiniemessä vaan päättyi vain turhaan ja ikävään riitelyyn, niin miten se tälläkään kertaa tulisi onnistumaan sen paremmin, koska nyt asioista riidellään jo ennakkoon ennenkuin meillä on edes sitä kiinteetä rataa...

Minarin ensimmäinen vuoro sisäratavuoro on 24.10 lauantaina klo 11 alkaen.

Tervetuloa!

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1223 : 26.09.15 - klo: 11.50 »
Äkkiäkös myö väännöt saadaan myös Minarista. Voin jo kuvitella sinun sanovan, ettei siellä saa ajaa muuta kuin foam renkailla. Ettei vaan maton karvat väänny väärään suuntaan.  :wink:

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1224 : 26.09.15 - klo: 12.14 »
Minarille tuleminen on vapaaehtoista, ei sinua kukaan pakota mukaan. Ja jos touhu ei sinua miellytä, voit toki jättäytyä toiminnasta pois.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1225 : 26.09.15 - klo: 12.32 »
Nii ja sitten kun itekses minarilla mattoja potkit,niin ihmettelet miks muita ei kiinnosta.saattas olla hyvä hetki lopettaa tuo neuvonantajan rooli?

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1226 : 26.09.15 - klo: 14.17 »
Nii ja sitten kun itekses minarilla mattoja potkit,niin ihmettelet miks muita ei kiinnosta.saattas olla hyvä hetki lopettaa tuo neuvonantajan rooli?

tääkin on tainnut mennä vittuiluksi ja kohta hajoo koko porukka  niin kävi ennen aikaan kun heinjoen uus porukka sekotti pakan
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1227 : 26.09.15 - klo: 14.23 »
Minarille tuleminen on vapaaehtoista, ei sinua kukaan pakota mukaan. Ja jos touhu ei sinua miellytä, voit toki jättäytyä toiminnasta pois.

Toki on, mutta se koskee myös sinuakin vaikka kuinka nyppisi että ne mattokarvat ei pysy ojennuksessa kun crosseillakin ajetaan samalla matolla.

Paikalla MiG-77

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1228 : 26.09.15 - klo: 14.38 »
Nii ja sitten kun itekses minarilla mattoja potkit,niin ihmettelet miks muita ei kiinnosta.saattas olla hyvä hetki lopettaa tuo neuvonantajan rooli?

tääkin on tainnut mennä vittuiluksi ja kohta hajoo koko porukka  niin kävi ennen aikaan kun heinjoen uus porukka sekotti pakan

Ei suinkaan. Tämähän on sitä rc ajanvietettä radan puutteessa.  :wink:

meritane

  • Vieras
Vs: Kuopion harrastajat
« Vastaus #1229 : 26.09.15 - klo: 14.41 »
Hyvä on. Niinhän se tämä touhu näkyy menevän ihan vittuiluks ja p*skanjauhamiseks. Minä jään toiminnasta toistaiseksi pois, niin pääsette minusta eroon, niin ei tarvitse Mikon enää kitistä mattokarvoista tai M8-autoista tai muustakaan. Laitoin juuri moderaattorille yv:tä, että poistaa minun tunnukseni foorumilta.