Tossa oli jo joku aika sit ulkomaisissa foorumeissa puhetta et TM:ltä tulee taas uusi buggy..ei ilmeisesti tuo ulkonäkö ollut monen mieleen ja oliko sitten nuo kaikki tekniset ratkaisutkaan niin toimivia kun niitä jo muutetaan..
..en ole kyllä paljon nähnyt voittoja otettavan tm:llä, ei niitä yleensä näy edes koko tulos listoissa, saati kärkipäässä..
lainaus red rc:stä:
Our partners Auto RC in Spain have the first production pictures of the new M8 buggy by Team Magic. The front and rear of the car now sport big bore shock absorbers, mounted to the top instead of the side of the shock cap and the car now sports a more conventional buggy look. There are also new strengthened front and rear wishbones, adjustable rear uprights, new geometry and new CVD’s. Along with new differentials, a new style bodyshell and a lowered centre of gravity, its safe to say that this is another completely new buggy from TM.
http://www.redrc.net/2008/02/team-magic-m8-buggy/
Voittoja ja TQ:ita M1:llä on tullut lähinnä kerhokisoissa. TM on valinnut muista poikkeavan linjan auton markkinoinnissa: auto on TM:n mielestä hyvä, kun
tavallinen kerhokuski sillä pärjää. Ja tämä piste on jo osittain saavutettu, auto on nykykuosissaan nopea ja kestävä.
Useat muut merkit palkkaavat huippukuljettajia viemään viestiä autonsa erinomaisuudesta. Kuskit vaihtavat automerkkejä, mutta usein menestys jatkuu uudellakin merkillä ja aina on samat naamat top 10:ssä, merkin vaihdoista huolimatta!
Ehkä paras esimerkki tällaisesta markkinoinnista tällä hetkellä on GRP, joka ensin osti ison määrän huippukuskeja, ja nyt, yllättäen, moottori komeilee tuloksissa korkealla. Tästä voi päätellä, että moottori ei ole huono, ainakaan kilpakuskeille annetut käsin tehdyt, mutta onko myyntimalli huomattavasti parempi kuin muut, jos Adam Drake, Yannick Aigoin ja Mike Truhe pärjää käsintehdyllä virikoneella? Siitähän kilpakuskien menestys ei kerro mitään! Mutta kauppa tulee varmasti käymään, ja panostus markkinointiin tuo rahat GRP:lle moninkertaisena takaisin!
On varmasti totta, että M1B ei kaikkien silmää miellytä. Kuitenkin, kun laitan sen minkä tahansa buggyn viereen, näyttää tuo toinen auttamattoman vanhanaikaiselta! Eiväthän ne
ole vanhanaikaisia, mutta silmäni on jo tottunut Mäzikin mataluuteen. Tämä ulkonäkökysymys on täysin subjektiivinen, en väitä olevani oikeassa enkä usko muiden olevan väärässä, silmäni on vain tottunut.
Teknisesti Mäzikin ratkaisut ovat toimivia, varsinkin tehtaan tekemien hienosäätöjen jälkeen.
Myös iskareiden matala sivukiinnitys yläpäässä. Auton tullessa markkinoille odotettiin iskareiden sivuliikkeen aiheuttavan iskarinvarteen vuotoja, mutta mitään tällaista ei ole tapahtunut. Jartsan kilpa-autossa käytetään tällä kaudella alkuperäisiä iskareita. Ja tarkkaan katsoessa huomaa, että jonkin suuruista sivuliikettä on jokaisen auton iskareissa, Mäzikissä se on vain niin helposti nähtävissä.
Tuosta uudesta mallista sen verran, että on Rcrediltä on vähintäänkin liioittelua puhua aivan uudesta mallista, tuollaisen kun on pystynyt rakentamaan hop up osista jo lähes puoli vuotta sitten! Samaten maininta big bore iskareista: Mäzikissä on jo alunperin markkinoiden suuritivuuksisimmat iskarit, näissä on vain hattu vaihdettu ja alapään tiivistys muutettu tavalliseksi. mielestäni yläpään muutos on tarpeeton, sillä saadaan auto vain näyttämään tavanomaiselta, ja alapään muutos on askel taaksepäin! Jos itselleni rakentaisin uudet korkeat iskarit Mäzikiin, niin ehdottomasti ottaisin M1B:n vakioiskarit ja lisäisin niihin vain korkeat hatut. M1B:n huulitiivistetty, sukaton iskarin alapää on ehdottomasti parempi kuin mikään, mihin tähän mennessä olemme törmänneet.