Kirjoittaja Aihe: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]  (Luettu 30536 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #120 : 08.03.08 - klo: 18.44 »
Nyt taas rupeaa Team Magic Buggy nousemaan kuin Feenix lintu kaapista ja O.S motti kiinni ja tuliterät servot tilaukseen JP:ltä. Tuota Team Magicin hehkua täytyy kyllä kehua kun viimeksi käyttelin sitä ensilumien aikaan ja sitä ennenkin oli vaikka kuinka paljon keretty starttailemaan niin eilen pistin Cen Genesiksen partsilla käyntiin niin yli puolessa välissä oli vielä mittari. Pakko oli lähtee testaamaan Ceniä niin frendin kanssa päästettiin tankillinen Seinäjoen keskustassa  :roll:

Myös TM 8mm tulppa-avain on aivan eri luokkaa esim. Himotoon verrattuna ja samalla tuli HARD ruuvari jota en oo kerenny testaileen. Molemmat tulee vielä siistissä boxissa, on kun kultaketjus ois tilannu. Jees, jatkan kasailua.

Team Magic Tulppa avain
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=949

HARD Ultimate säätömeisseli
http://www.jp-nitroracing.com/product_info.php?products_id=951


Tuossa taas yksi voitto lisää M1B Turbolla
Olen linkki


JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #121 : 08.03.08 - klo: 19.59 »
Tossa oli jo joku aika sit ulkomaisissa foorumeissa puhetta et TM:ltä tulee taas uusi buggy..ei ilmeisesti tuo ulkonäkö ollut monen mieleen ja oliko sitten nuo kaikki tekniset ratkaisutkaan niin toimivia kun niitä jo muutetaan..
..en ole kyllä paljon nähnyt voittoja otettavan tm:llä, ei niitä yleensä näy edes koko tulos listoissa, saati kärkipäässä..
lainaus red rc:stä:
Our partners Auto RC in Spain have the first production pictures of the new M8 buggy by Team Magic. The front and rear of the car now sport big bore shock absorbers, mounted to the top instead of the side of the shock cap and the car now sports a more conventional buggy look. There are also new strengthened front and rear wishbones, adjustable rear uprights, new geometry and new CVD’s. Along with new differentials, a new style bodyshell and a lowered centre of gravity, its safe to say that this is another completely new buggy from TM.
http://www.redrc.net/2008/02/team-magic-m8-buggy/
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #122 : 08.03.08 - klo: 20.19 »
Veikkaan että Team PSR osaa sanoa noista enempi. Autoja tosiaan ainaki suomessa liikkuu aika vähän, mutta siihen vaikuttaa myös hinta joka on lähes 600€ rullaavana. Ihan ok näköinen auto on tuo kuvissa ja ulkonäkö oli yksi mikä vaikutti mulla siihen että TM M1B:n ostin koska se vaan on mun mielestä niin siisti ja specsit oli buenot. Ei ole auto odotuksia pettänyt vaan ylitti ne, tämä siin minun kohdalla ja jollain muulla voi olla aivan eri mielipiteet. Varsinkin ulkonäköä on kritisoitu monesti mutta mulle se kolahti.

Mun silmiin ei aivan kauheesti ole muuttunut tuo TM vaikka toki jotain on muuttunut mutta niinhän se on joka merkillä kun uusi pirssi tulee niin pyritään lähes poikkeuksetta edellistä parantaa.
« Viimeksi muokattu: 08.03.08 - klo: 20.23 kirjoittanut No Pain »
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #123 : 08.03.08 - klo: 20.32 »
..eikös melkein joka merkin kisa versio ole noissa hintaluokissa..eikä noita näy kansainvälisien kisojen tuloksissa sen enempää.
Mutta itse en ole kokeillut kyseistä autoa niin ei ole omakohtaisia ajokokemuksia..ainakaan vielä.(nähnyt kyllä olen livenä)..siis m1b:n
..no, siipiteline on ainakin hieno :grin:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #124 : 08.03.08 - klo: 20.42 »
Itekään en kokemusta omaa niin paljoa että kauheesti voisin autosta sanoa mutta esim. Hobao Hyper 8.5 Pro maksaa alle 500€ vaikka on uudempi kuin TM. Mutta en tosiaan osaa paljoa autosta sanoa mutta mun käsiin se tuntui aivan loistavalta. Parhaalta mitä nyt reilut 5 pirssiä testannu, tosin voi olla jo tottumus kyseessä.

JH
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #125 : 09.03.08 - klo: 20.38 »
Tossa oli jo joku aika sit ulkomaisissa foorumeissa puhetta et TM:ltä tulee taas uusi buggy..ei ilmeisesti tuo ulkonäkö ollut monen mieleen ja oliko sitten nuo kaikki tekniset ratkaisutkaan niin toimivia kun niitä jo muutetaan..
..en ole kyllä paljon nähnyt voittoja otettavan tm:llä, ei niitä yleensä näy edes koko tulos listoissa, saati kärkipäässä..
lainaus red rc:stä:
Our partners Auto RC in Spain have the first production pictures of the new M8 buggy by Team Magic. The front and rear of the car now sport big bore shock absorbers, mounted to the top instead of the side of the shock cap and the car now sports a more conventional buggy look. There are also new strengthened front and rear wishbones, adjustable rear uprights, new geometry and new CVD’s. Along with new differentials, a new style bodyshell and a lowered centre of gravity, its safe to say that this is another completely new buggy from TM.
http://www.redrc.net/2008/02/team-magic-m8-buggy/


Voittoja ja TQ:ita M1:llä on tullut lähinnä kerhokisoissa. TM on valinnut muista poikkeavan linjan auton markkinoinnissa: auto on TM:n mielestä hyvä, kun tavallinen kerhokuski sillä pärjää. Ja tämä piste on jo osittain saavutettu, auto on nykykuosissaan nopea ja kestävä.

Useat muut merkit palkkaavat huippukuljettajia viemään viestiä autonsa erinomaisuudesta. Kuskit vaihtavat automerkkejä, mutta usein menestys jatkuu uudellakin merkillä ja aina on samat naamat top 10:ssä, merkin vaihdoista huolimatta!

Ehkä paras esimerkki tällaisesta markkinoinnista tällä hetkellä on GRP, joka ensin osti ison määrän huippukuskeja, ja nyt, yllättäen, moottori komeilee tuloksissa korkealla. Tästä voi päätellä, että moottori ei ole huono, ainakaan kilpakuskeille annetut käsin tehdyt, mutta onko myyntimalli huomattavasti parempi kuin muut, jos Adam Drake, Yannick Aigoin ja Mike Truhe pärjää käsintehdyllä virikoneella? Siitähän kilpakuskien menestys ei kerro mitään! Mutta kauppa tulee varmasti käymään, ja panostus markkinointiin tuo rahat GRP:lle moninkertaisena takaisin!


On varmasti totta, että M1B ei kaikkien silmää miellytä. Kuitenkin, kun laitan sen minkä tahansa buggyn viereen, näyttää tuo toinen auttamattoman vanhanaikaiselta! Eiväthän ne ole vanhanaikaisia, mutta silmäni on jo tottunut Mäzikin mataluuteen. Tämä ulkonäkökysymys on täysin subjektiivinen, en väitä olevani oikeassa enkä usko muiden olevan väärässä, silmäni on vain tottunut. 

Teknisesti Mäzikin ratkaisut ovat toimivia, varsinkin tehtaan tekemien hienosäätöjen jälkeen.
Myös iskareiden matala sivukiinnitys yläpäässä. Auton tullessa markkinoille odotettiin iskareiden sivuliikkeen aiheuttavan iskarinvarteen vuotoja, mutta mitään tällaista ei ole tapahtunut. Jartsan kilpa-autossa käytetään tällä kaudella alkuperäisiä iskareita. Ja tarkkaan katsoessa huomaa, että jonkin suuruista sivuliikettä on jokaisen auton iskareissa, Mäzikissä se on vain niin helposti nähtävissä.

Tuosta uudesta mallista sen verran, että on Rcrediltä on vähintäänkin liioittelua puhua aivan uudesta mallista, tuollaisen kun on pystynyt rakentamaan hop up osista jo lähes puoli vuotta  sitten! Samaten maininta big bore iskareista: Mäzikissä on jo alunperin markkinoiden suuritivuuksisimmat iskarit, näissä on vain hattu vaihdettu ja alapään tiivistys muutettu tavalliseksi. mielestäni yläpään muutos on tarpeeton, sillä saadaan auto vain näyttämään tavanomaiselta, ja alapään muutos on askel taaksepäin! Jos itselleni rakentaisin uudet korkeat iskarit Mäzikiin, niin ehdottomasti ottaisin M1B:n vakioiskarit ja lisäisin niihin vain korkeat hatut. M1B:n huulitiivistetty, sukaton iskarin alapää on ehdottomasti parempi kuin mikään, mihin tähän mennessä olemme törmänneet.
« Viimeksi muokattu: 10.03.08 - klo: 08.17 kirjoittanut Team PSR »
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa No Pain

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #126 : 20.05.08 - klo: 22.26 »
Nyt ois pirssikin taas iskussa ja radalle pitäis päästä kun kelitkin olleet buenot. Pihatesteissä Futaban 9452 ohjauksessa ja kaasu/jarru osastolla toimii hyvin M1B:n kanssa (ja varmaan monen muunkin) Uusi kori pitäisi hommata kun vanha lähinnä repsottaa päällä. Auto on saanut aika kovaa hittiä kun ollaan muutettu ja pihassa nyt sellaista kiveä että fillarillakin on huono ajaa niin auto tahtoo kipata herkästi (Myös Hong Nor X1-CRT Truggy) mutta auto ei noista ole piitannut, tuntuu kestävän noilla tehtaan mukaan laittamilla osilla hyvin.

Polttoainetta JP:ltä tarvii niin pääsee jatkamaan testejä, jos vaikka veis auton jonnekin eri paikkaan testattavaksi. Onko tullut uusia M1B:n omistajia ? voin ainakin suositella useitakin pro autoja kokeilleena, tosin kokemuksellani en paljoa henkseleitä paukuttele.
Team Magic M1B Turbo + O.S V-Spec x 2 & O.S Pilli & Futaba S9451 & 9351 + Futaba 3PM 2.4Ghz FASST -- Asso RC18B (Pulso 30A + Mamba 6800kv) -- Tamiya DB01 Durga  +JP Nitro Racing & Racing Factory+

Mika R

  • Vieras
Vs: Team Magic M1B Buggy 1/8 [Kokemukset ym]
« Vastaus #127 : 08.08.08 - klo: 11.28 »
Pääsitköhän koskaan jatkamaan niitä testejä?

No enihuu.. olen päässyt pelaamaan myös tällä autolla jonkin verran viime aikoina, joten muutama kommentti jos ei ketään haittaa

Auton profiili on todella matala, iskaritornit, diffit, radioboxit.. En koskaan tajunnut sitä ennen kuin olen saanut todeta sen omakohtaisesti. Se vaikuttaa ajoon positiivisesti.

Paras juttu on kuitenkin mekkauspuoli. Kaikki komponentit nousevat ylöspäin eikä autoa tarvitse käännellä oikeastaan lainkaan tehdääkseen muutoksia, ainoana poikkeuksena taka aurauspala ja anti-squat plate. Esim. diffeihin kiinni pääsemiseksi ei tarvitse irroittaa vakainta tmv joka useimmissa autoissa on hieman hankalaa (etenkin jos auto on likainen).. No ehkä menee hieman saivarteluksi, mutta ymmärtänette asian. Keskidiffiin pääsee käsiksi irroittamalla neljä pulttia, muuhun ei tarvitse koskea, ei linkkeihin tmv. Eli tämän puolen suunnittelijat ovat tehneet todella mallikkaasti vaikka auto ei olekaan paljon kehuja saanut. Mielestäni aivan aiheettomasti.

Auton nopeudesta en osaa sanoa mutta luulen että paljon on kiinni siitä, ettei sitä ole oikeasti yritettykään suuressa maailmassa. Uskon että kyläkisoissa auto voi olla yhtä nopea siinä missä muutkin. Tuo mekkauspuoli nousee omissa silmissä kyllä ykkösjutuksi, nyt kun auton laatu materiaalien osalta tuntuu olevan kunnossa.