Kirjoittaja Aihe: Kyosho Inferno GT ja GT2  (Luettu 714176 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1320 : 21.08.08 - klo: 09.29 »
Terve igt miehet.
Saisiko tässä triidissä puhua itse autosta vielä.
No tuota, tuota onhan se vähän kyseenalaista, mutta menköön  :tongue:
Lainaus käyttäjältä: jrkk
Tuli nyt hankittua igt ton SG:n C8 vanhuksen rinnalle ja olen sitä nyt pari päivää mekannut ja ihmetellyt klappeja jota on joka paikassa. Eniten ihmetyttää Pallolinkkien läpimenevät tapit jotka on pallojen reikiin väljiä kaikki. Kulluuko näin olla, onko tää joku crossi juttu että pieni välys on hyvä, ei kai sentään.
No, taustat huomioon ottaen kyllä ne välykset taitaa olla ominaisuus. Itse en ole niihin juuri puuttunut, eikä ne menoa tunnu haittaavan.
Lainaus käyttäjältä: jrkk
Esim pyörien laakerien väljät sain helposti shimmattua pois mutta ei noita pallolinkkejä saa kun vaihtamalla, mutta kun tulee mieleen että onko uusissakin osissa sitten joku vakio klappi. Toinen on sitte noi diffit. Nehän heiluu sivusuunnassa yli millin --> rattaiden kosketus muuttuu liian väljäksi. Otteko shimmannu diffiä niin että ratasvälys pysyy kokoajan hyvänä.
Diffit on hyvä shimmata joo, ei se hyvää tee, että diffi liikkuu sivulta toiselle. Ite shimmasin diffit samalla kun vaihdoin öljyt.
Lainaus käyttäjältä: jrkk
Ohjauspalan väliin laitoin myös yhden prikan, mutta ohjaus linkkien shimmaminen olikin taas haastavampaa kun ne holkit on taas tarkoituksella koneistettu klappaavaksi (siis sininen ohjaustanko johon kiinnittyy servosaveri tappi-holkki  virityksillä), tohon pitää kehittää joku paine laakeri systeemi. Entäpä vetarit, onko kukaan hankkinut viriosina niitä vetareja missä on pyörän puoleinen pää murroksella, vaikuttais paljon paremmalta ratkaisulta mutta on aika kallis neljään vetävään akseliin.
Sitten vielä kysymys numero ties kuin mones: kukaan suoristanut pohjalevyä. Puhuvat tuolla ulkomaan foorumilla sen auttavan puskemiseen kun tota casteria on crossarin pohjalle tehdyssä autossa liikaa.
Kannattaako alkaa vääntämään vai onko kyse lähinnä mutu jutusta ?
Nivelvetarit on hyvät ja niillä on hintansa, mutta alkuperäisillä pärjää myös erittäin hienosti - ite en ole vaihtanut.

Pohjalevyn suoristaminen on minullakin ollut mielessä ja nyt olis siihen tarkoitukseen jopa toinen pohjalevy, mikä pitäisi muutenkin suoristella  :grin: Toisaalta tuo pohjalevyn suoristaminen ei loppupeleissä auta, teoriassa, kovin paljoa. Oikaisu toki vähentää kasteria, mutta se ei poista noiden C-palojen kasteria, mikä sitten aiheuttaa pyörän kallistumisen kääntäessä ja sitä kautta renkaan kontaktipinnan pienenemisen - jos oletetaan, että auto ei paljoa kallistu.

Sitten taas jos alustaa säätää, siten, että salliin auton kallistumisen ei tuo kaster niin paljoa haittaa. Tätä voi myös kompensoida renkaan kamberilla renkaat pystyyn tai jopa hieman ulospäin "harottamaan".

Toisaalta auton etupito ei ole kovinkaan suuri ongelma, ainakaan minulla. Ite olen leikannut maltillisesti siivut pois justiinsa noista C-paloista niin että renkaat kääntyvät hieman enemmän.
Lainaus käyttäjältä: jrkk
Anteeksi kun tuli miljoona kysymystä ja yhtä monta huonosti selitettyä osaa joiden hyviä nimiä en tähän osannut laittaa.

Ai niin renkaista vielä, mitkä oli nyt sitten ns. parhaat renkaat noin niinkun kompromissinä keston ja pidon suhteen ? Entäpä onko valmiiksi liimattuja foam renkaita saatavilla ?
Minun makuuni parhaat renkaat ovat Sintekit, jotkut tykkää GRP:n kumeista, kesto/ pito-suhteesta en tarkkaan osaa sanoa, veikkaan että samoissa mennään.

Älä pyydä anteeksi hyviä kysymyksiäsi, toivottavasti näistä vastauksista olisi jotain apua.
Old fart

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1321 : 21.08.08 - klo: 09.52 »
Eniten ihmetyttää Pallolinkkien läpimenevät tapit jotka on pallojen reikiin väljiä kaikki.
Mä olen vaihtanut niiden tappien tilalle M3 ruuvit ja mutterit. Saa kiristettyä sen pallon tiukasti kiinni olka-akseliin. Näin on myös Kanai 3-crossarissakin.
Lainaus
Toinen on sitte noi diffit. Nehän heiluu sivusuunnassa yli millin --> rattaiden kosketus muuttuu liian väljäksi. Otteko shimmannu diffiä niin että ratasvälys pysyy kokoajan hyvänä.
Nämä olen shimmannut molemmin puolin, ettei heilu.

Lainaus
Entäpä vetarit, onko kukaan hankkinut viriosina niitä vetareja missä on pyörän puoleinen pää murroksella, vaikuttais paljon paremmalta ratkaisulta mutta on aika kallis neljään vetävään akseliin.
Mulla on nivelvetarit joka nurkassa ja kardaanit myös. Maailmalta löytää edullisesti välillä. Vaihdoin kun alkuperäiset alkoivat olemaan aika finaalissa.
Lainaus
Ai niin renkaista vielä, mitkä oli nyt sitten ns. parhaat renkaat noin niinkun kompromissinä keston ja pidon suhteen ? Entäpä onko valmiiksi liimattuja foam renkaita saatavilla ?
GRP, PMT, SP Racing, kaikki nuo kokeiltu,  toimivia kaikki. Saatavuus taitaa olla vähän niin ja näin muiden osalta kuin GRP:n. Italiasta noita moni tilaillut suoraan. Sintec/Ipanema-slicksit kovasti kehuttu, itsellä ei niistä vielä kokemuksia.
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1322 : 21.08.08 - klo: 09.56 »
Jees, diffit on valmiiksi shimmattu tehtaalla eikä niihin tarvitse koskea. Keväästä asti olen ajanut ongelmitta samoilla shimmeillä (yksi 0,5mm per diffi lautasrattaan puolelle).

Jos muuten haluaa jarrutustehon joka tuntuu oikean auton levyjarruilta niin  KYOIFW330 yhdessä KYOIFW122 tarjoaa aivan älyttömän hyvän jarrutustehon.

Sunnuntain kisat olivat taas jälleen loistavat ja kiitos Mikko Meriluodolle tapahtuman kuvaamisesta! Tässä muutama poiminta












Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1323 : 21.08.08 - klo: 09.59 »
Pohjan oikasu vaikuttaa paljonkin.
Jos esim pohjan suoristamisella saa 2 astetta pois kasteria niin se on auton käyttäytymiseen suurempi vaikutus kuin ohjauspalasta 2 asteen poisto.
Se kickuppi kun vaikuttaa jousituksen toimintaan kuin myös renkaan kulmaan.
Kasteri vaikuttaa ainoastaan renkaan kulmaan.

Kamppeerilla et myöskään puhtaasti mompensoi kasterin vaikutuksia...
Periaatteessa joo... sillä saa ulkopuolen renkaan pidettyä pystymmässä asennossa renkaiden ollessa käännettynä, mutta sisärengas on sitten vielä enemmän kenollaan... Ja turha sanoa ettei sillä niin ihmeellistä vaikutusta ole kun se on vaan sisempi rengas joka ei pahemmin tiehen koske. Se kun todellakin vaikuttaa ja aika merkittävästi vieläpä.

Ainoa renkaan pitoon vaikuttava asia kun ei ole se että pyörä koskettaa radan pintaa mahdollisimman pystyssä...
Jousituksen geometrialla jne on jopa isompi merkitys.

Pohjan suoristaminen siis kannattaa kyllä, mikäli vain auton rakenteet antavat siihen helposti mahdollisuuden.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1324 : 21.08.08 - klo: 10.15 »
Pohjan oikasu vaikuttaa paljonkin.
Jos esim pohjan suoristamisella saa 2 astetta pois kasteria niin se on auton käyttäytymiseen suurempi vaikutus kuin ohjauspalasta 2 asteen poisto.
Se kickuppi kun vaikuttaa jousituksen toimintaan kuin myös renkaan kulmaan.
Kasteri vaikuttaa ainoastaan renkaan kulmaan.

Kamppeerilla et myöskään puhtaasti mompensoi kasterin vaikutuksia...
Periaatteessa joo... sillä saa ulkopuolen renkaan pidettyä pystymmässä asennossa renkaiden ollessa käännettynä, mutta sisärengas on sitten vielä enemmän kenollaan... Ja turha sanoa ettei sillä niin ihmeellistä vaikutusta ole kun se on vaan sisempi rengas joka ei pahemmin tiehen koske. Se kun todellakin vaikuttaa ja aika merkittävästi vieläpä.

Ainoa renkaan pitoon vaikuttava asia kun ei ole se että pyörä koskettaa radan pintaa mahdollisimman pystyssä...
Jousituksen geometrialla jne on jopa isompi merkitys.

Pohjan suoristaminen siis kannattaa kyllä, mikäli vain auton rakenteet antavat siihen helposti mahdollisuuden.
Pyörän, jousituksen ja ohjauksen geometria on aina kompromissi, ja jokainen säätö vaikuttaa moneen asiaan - sen tiedän.

Varmasti pohjan oikaisu vaikuttaa auton käytökseen, en sitä kielläkkään, mutta se ei myöskääm poista kasteria kuin osaltaan, eikä se poista tuota rata-autoilussa tarpeetonta renkaan kallistumis ominaisuutta. En todella aio väittää, ettei tuolla sisemmällä renkaalla ole mitään merkitystä - johan noihin diffeihinkin laitetaan eriasteisia rasvoja ominaisuuksien muuttamiseksi.

Ja kuten kirjoitinkin, olen itse miettinyt tätä pohjan oikaisua ja todennäköisesti aion sitä myös kokeilla. Toisaalta en näe tuolle kokeilulle kovin suurta tarvetta, koska etupito ei ole ollut, ainakaan minule, suuri ongelma. Kehottaisinkin myös jrkk:ta myös ensin kokeilemaan autoa ennen kuin alkaa pohjaa suoristamaan.
Old fart

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1325 : 21.08.08 - klo: 10.28 »
Kuinka monta kuulalaakeria tarvitaan GTW26 :hen?

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1326 : 21.08.08 - klo: 10.29 »
Joo, tätä ei kuitenkaan kannata lukea niin että GT autossa, jossa on suora levy olisi olennaisesti paremmat ajo-ominaisuudet, kyllä siinä on monta muutakin tekijää. Sitä paitsi Kyoshohan hyppää nätisti tattiksen kanteista yli kun pohjalevy on keulasta vähän taitettu, ja onhan se sitä Ultra GP OFNAssakin.

Edelleen painotan noita läppiaikoja, ne kertovat totuuden. Toistaiseksi ne ovat parhaat automallilla, jossa on keulasta taitettu pohjalevy. Seurataan miten tilanne kehittyy. Itsellä on nyt uusi Orionin timeri jolla jatkan mittaamista.

Toivottavasti tästä ei ala taas kauhea vääntö.

Tästä ei ala vääntö mikäli tuon pohjan suoristamisen tuomaa muutosta ei vähätellä.

Se että keulasta kallistetulla autolla on tehty paras läppiaika, ei poista sitä tosiasiaa että vetämällä pohja suoraksi, sillä voisi tehdä vielä puhtaasti nopeamman ajan...


Ja Mikko tuo puheesi siitä että pohjan suoristaminen ei poista turhaa renkaan kallistusta kuin vähän, on mielestäni aika hupaisa...
Joo... se ei välttämättä poistakaan kuin 2-5 astetta kastaria riippuen paljonko sitä pohjaa nyt sitten on kallistettu, mutta enemmän se on muutosta kuin antamalla pohjan olla mutkalla.

Jos asteen kamppeerin säädöllä saadaan jo erittäin selkeitä muutoksia auton käyttäytymiseen aikaiseksi niin ihmettelen suuresti että tätä kickupin poistamista vähätellään.

Ja puhutte että ei tarvitse lisää pitoa keulaan...
Ei se olekaan pelkästään pitoon vaikuttava asia, vaan enemmänkin auton käyttäytymiseen vaikuttava asia.
Ja auton käyttäytyminen on nopeaa ajoa ajatellen jopa suuremmassa roolissa kuin pito.
Mitä tekee mielettömällä pidolla jos auto ei ole ajettava jne...
Ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu... Ja hämmästyn suuresti mikäli joku pitää suoristettua pohjaa huonompana kuin taitettua.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1327 : 21.08.08 - klo: 10.29 »
No hyvä Mikko, kerro sitten tuloksista. Mihin tulokseen ne päätyi siellä IGT forumissa, oliko siitä oleellista hyötyä?

Hoke, en vähättele, sanoin vaan että se ei ole ainoa tekijä; on muutakin kuten paino, välitykset, jousitus jne. kuten tiedät joista kokonaisuus syntyy.

Itse en kyllä ajatellut lähteväni tuon tyyppiseen viritykseen, jos auto ei riitä, niin sitten katson jotain muuta luokkaa, vaikka TP10:iä. Siellähään viilataan millisekunteja, joka ei minusta ole GT autoilun henki  :cool:
Toistaiseksi auto kyllä riittää mainiosti. Mutta jos Mikko menee ohi 100-0 suoralla pohjalevyllä niin kai se sitten täytyy siirtyä sinne hehe..

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1328 : 21.08.08 - klo: 10.31 »
Kuinka monta kuulalaakeria tarvitaan GTW26 :hen?

2 kpl.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1329 : 21.08.08 - klo: 10.31 »
Joo, tätä ei kuitenkaan kannata lukea niin että GT autossa, jossa on suora levy olisi olennaisesti paremmat ajo-ominaisuudet, kyllä siinä on monta muutakin tekijää. Sitä paitsi Kyoshohan hyppää nätisti tattiksen kanteista yli kun pohjalevy on keulasta vähän taitettu, ja onhan se sitä Ultra GP OFNAssakin.

Itseasiassa....
Väärin meni jälleen.
Suorassa se on ja aivan yhtähyvin se kanttarit ottaa kuin kössökin...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1330 : 21.08.08 - klo: 10.32 »
Onko? ok, sitten taisi mennä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1331 : 21.08.08 - klo: 10.35 »
Itse en kyllä ajatellut lähteväni tuon tyyppiseen viritykseen, jos auto ei riitä, niin sitten katson jotain muuta luokkaa, vaikka TP10:iä. Siellähään viilataan millisekunteja, joska ei minusta ole GT autoilun henki  :cool:
Toistaiseksi auto kyllä riittää mainiosti.

Jesta mulla alkaa olemaan hilpeetä taas...

Pohjan suoristaminen on ilmainen ja lähinnä säätö.

Jotenkin tuntuu niin hupaisalta että juuri sinä sanot ettet lähde tuollaiseen auton muuttamiseen... Sinä joka olet työntänyt järkyttävät summat jos jonkinmoisen auton viripalikoihin.

Jopa parempien renkaiden hakeminen on pöljempää hommaa kuin auton säätäminen mahdollisimman hyväksi...
Säätäminen ei maksa mitään... Renkaiden hommaaminen maksaa.

Eipä ole kauan kun nimimerkkisikin oli 4chassis...
Pohjia vaihdettiin krossiin jos jonkinmoista... oliskohan käyny jopa hiilikuidulla kevennetty malli... Ja nyt pohjan vääntäminen suoraksi on jotenkin suurelta kuulostava operaatio jolla ei ole auton paranemiseen kovin suurta vaikutusta...

Oikeasti kun tuo on juuri toisinpäin.
Todella pieni homma ja lopputulos varmasti huomattavissa auton parempana ajettavuutena.
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo: 10.40 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1332 : 21.08.08 - klo: 10.43 »
Ja Mikko tuo puheesi siitä että pohjan suoristaminen ei poista turhaa renkaan kallistusta kuin vähän, on mielestäni aika hupaisa...
Joo... se ei välttämättä poistakaan kuin 2-5 astetta kastaria riippuen paljonko sitä pohjaa nyt sitten on kallistettu, mutta enemmän se on muutosta kuin antamalla pohjan olla mutkalla.

Jos asteen kamppeerin säädöllä saadaan jo erittäin selkeitä muutoksia auton käyttäytymiseen aikaiseksi niin ihmettelen suuresti että tätä kickupin poistamista vähätellään.

Ja puhutte että ei tarvitse lisää pitoa keulaan...
Ei se olekaan pelkästään pitoon vaikuttava asia, vaan enemmänkin auton käyttäytymiseen vaikuttava asia.
Ja auton käyttäytyminen on nopeaa ajoa ajatellen jopa suuremmassa roolissa kuin pito.
Mitä tekee mielettömällä pidolla jos auto ei ole ajettava jne...
Ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu... Ja hämmästyn suuresti mikäli joku pitää suoristettua pohjaa huonompana kuin taitettua.
Hoke - kirjoitinko jotain määrästä? En siihen ottanutkaan kantaa, kirjoitin, että oikaisu poistaa kasteria "osaltaan" määrän X. Ja se ei poista niiden C-palojen osuuttaa. Ja miksi sinä kirjoitat siihen tyyliin, etten tästä asiasta mitään ymmärrä - sellaisen kuvan kirjoituksestasi saa. Kyllä minä ymmärän senkin, että se oikaisu vaikuttaa muuhunkin kuin vain etupitoon. Minä olen sentään ajanut tällä autolla ja sen käytös on mielstäni hyvää - siksi minä vähättelen tuon oikaisun tarpeellisuutta. Ja vaikka vähättelen ei se tarkoita, ettenkö sitä kokeilisi.
Old fart

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1333 : 21.08.08 - klo: 10.47 »
Kuinka monta kuulalaakeria tarvitaan GTW26 :hen?

2 kpl.

Jos hankin GTW26 kellon ja siihen 15/19T pinion + 2 kpl 5x10x4mm niin siinä kaikki!?

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1334 : 21.08.08 - klo: 10.48 »
Joo!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1335 : 21.08.08 - klo: 11.10 »
Ja Mikko tuo puheesi siitä että pohjan suoristaminen ei poista turhaa renkaan kallistusta kuin vähän, on mielestäni aika hupaisa...
Joo... se ei välttämättä poistakaan kuin 2-5 astetta kastaria riippuen paljonko sitä pohjaa nyt sitten on kallistettu, mutta enemmän se on muutosta kuin antamalla pohjan olla mutkalla.

Jos asteen kamppeerin säädöllä saadaan jo erittäin selkeitä muutoksia auton käyttäytymiseen aikaiseksi niin ihmettelen suuresti että tätä kickupin poistamista vähätellään.

Ja puhutte että ei tarvitse lisää pitoa keulaan...
Ei se olekaan pelkästään pitoon vaikuttava asia, vaan enemmänkin auton käyttäytymiseen vaikuttava asia.
Ja auton käyttäytyminen on nopeaa ajoa ajatellen jopa suuremmassa roolissa kuin pito.
Mitä tekee mielettömällä pidolla jos auto ei ole ajettava jne...
Ymmärrätte varmaan mitä ajan takaa.

Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen juttu... Ja hämmästyn suuresti mikäli joku pitää suoristettua pohjaa huonompana kuin taitettua.
Hoke - kirjoitinko jotain määrästä? En siihen ottanutkaan kantaa, kirjoitin, että oikaisu poistaa kasteria "osaltaan" määrän X. Ja se ei poista niiden C-palojen osuuttaa. Ja miksi sinä kirjoitat siihen tyyliin, etten tästä asiasta mitään ymmärrä - sellaisen kuvan kirjoituksestasi saa. Kyllä minä ymmärän senkin, että se oikaisu vaikuttaa muuhunkin kuin vain etupitoon. Minä olen sentään ajanut tällä autolla ja sen käytös on mielstäni hyvää - siksi minä vähättelen tuon oikaisun tarpeellisuutta. Ja vaikka vähättelen ei se tarkoita, ettenkö sitä kokeilisi.

Öööh...
Mitä merkitystä sillä on että pohjan suoristaminen ei poista c palojen osuutta???
Kokonais kasterihan se on mikä tuossa muuttuu.
Eli jos siinä nyt on vakiona esim 20 astetta ja pohja suoristamalla siihen saadaan aikasiks 15 asteen kaster niin mitä sitten jos c pala on edelleen samassa kulmassa tukivarteen nähden?? Ei mitään.
Jos taas pohja annetaan olla mutkalla ja vaihdetaan itse c palalla siihen se sama kaster niin joo... itse kaster on jälleen sama mutta vaikutus on hyvinkin erilainen.

En todellakaan tarkoita ettet asiaa ymmärtäisi... Enhän niin sano...
En myöskään piiloita rivejeni väliin mitään ylimääräistä.

Selitä minulle mitä ajat takaa tuolla että itse c palan osuus ei muutu...???
Kun en todellakaan ymmärrä mitä sillä nyt ajat takaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1336 : 21.08.08 - klo: 11.13 »
Vakiona 17 astetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1337 : 21.08.08 - klo: 11.38 »
Vakiona 17 astetta.

Ah... anteeksi 3 asteen arviointivirhe.
Sanoinhan että "jos siinä nyt vakiona on ESIM 20"
Ja miski et sitten korjaa sitä minkä verran autossa on kickuppia, vai menikö veikkaamani 5 astetta oikein???

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1338 : 21.08.08 - klo: 11.45 »
ajattelin vain kertoa että se on 17

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1339 : 21.08.08 - klo: 11.48 »
Nyt kun täällä väännetään kisa säädöistä. Niin millaisilla säädöillä kannattaa lähteä?
Diffi ja iskari öljyt ja muuta säädöt?

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1340 : 21.08.08 - klo: 12.03 »
Mulla on diffeissä edessä 100 000 ja takana 30 000. Pääsääntönä eteen mahdollisimman jäykkää ja taakse sitten ohutta (3000-50000 on näkynyt).
Iskareihin jäykkää, esim mulla Asson 60. Tosin tästäkin montaa variaatiota.
Takana camberia pari-kolme astetta miinusta, edessä melkein pystyssä..
 
Liikaa Kyoshoja

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno 1:8 GT onroading
« Vastaus #1341 : 21.08.08 - klo: 12.40 »
Piti kaivaa vanha viesti tuolta kymmenien sivujen takaa, mutta noilla mennään.

Lista on nyt päivitetty viime kisoja vastaavaksi.

Edessä:
Iskari öljy...........60wt
Iskari mäntä.......vakio
Jousi..................vakio
Iskarin asento.....ulkona iskaritornissa.. ulkona tukivarressa
droop................. ei pajoa rajoitettu, eli aika paljon.
Vakaaja..............on, säädetty löysimmälle
Maavara.............10mm
ackerman...........keskimmäinen reikä
camber..............+/- 0
Haritus............... on  :laugh:
diffi.....................80000

Keskellä:

Jarrut................hiilikuitulevy, metalliset vakiopalat
Jarrusäätö............jarru pohjassa asfaltilla ei mene renkaat lukkoon, mutta hidastuu hyvin.
Välitys..............17/21t kello, vakio spurrit.

Takana:
Iskariöljy...........70wt
mäntä................vakio
Jousi................vakio
Iskarin asento.......uloin iskaritornissa.. uloin tukivarressa
Iskarin pituus.......normi
droop................mm lukemaa en osaa sanoa, mutta tukivarret ovat vain hieman alaviistoon.
Vakaaja..............ei ole
maavara..............10
akseliväli...........vakio
camber linkki........?
camber............... -1 aste, melkein pystyssä
auraus...............vakiopala
diffi................30000

Tulppana oli Mc Coy 59 lämmöt noin 115-125 astetta, riippuu luonnollisesti säädöistä. 2 kansiprikkaa paikallaan ja fuilina PSR 25%.

Renkaat Sintek ja pitoa on riittävästi kuivalla radalla, kostealla GRP tuntuu toimivan paremmin.

Kori on McLaren.

Näillä säädöillä ajo oli ~ helppoa jos sitä nyt jotenkin pitäisi kuvailla. Käytös oli ainakin paljon parempaa mitä vakiona.

Muutoksia mitä aion tehdä on pohjalevyn oikaisu. Takana olen myös kokeillut vakaajaa, mutta se sai perän lipsumaan liikaa omaan makuuni.
« Viimeksi muokattu: 21.08.08 - klo: 20.38 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1342 : 21.08.08 - klo: 19.58 »
Kuinka monta kuulalaakeria tarvitaan GTW26 :hen?

2 kpl.

Jos hankin GTW26 kellon ja siihen 15/19T pinion + 2 kpl 5x10x4mm niin siinä kaikki!?

Kuinkas on voiko tohon olemassa olevaan kelloon vaihtaa rattaat ja laittaa kuulalaakerit?

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1343 : 21.08.08 - klo: 20.39 »
Kuinkas on voiko tohon olemassa olevaan kelloon vaihtaa rattaat ja laittaa kuulalaakerit?
Vakiokelloon ei saa vaihdettua rattaita, eikä siihen saa normilaakereita...
Old fart

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1344 : 21.08.08 - klo: 21.03 »
Pikkasen hämää manuskan kuvat...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1345 : 21.08.08 - klo: 21.46 »
Mikäs siinä hämää? Kuvathan ovat käytännössä samat.
Alemman kuvan alempi osio on paketin mukana tuleva rakenne (erotuksella että on kiinteät rattaat) ja sen vasemmassa yläkulmassa on kuvattu GTW-26 -rakenne, jossa erilliset rattaat ja normi lakut

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1346 : 21.08.08 - klo: 23.03 »
Sain rattaat irti mutta taitaa olla silleen että ei optio rattaat mene.
No kaikkee sitä kokeileekin... :roll:




Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1347 : 22.08.08 - klo: 09.34 »
Toi ei ole IGT:n kytkinkello. IGT:n kytkinkellossa on leveämpi toi kakkosrattaan paikka. Toi voi olla joku vanhempi tai muun valmistajan, sähän ostit käytettynä vai mitä?


kts. http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/20905

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1348 : 22.08.08 - klo: 10.11 »
Vähän kyllä epäilen että kyllä toi on alkuperäinen. Oli vaan aikas lujasti kiinni noi rattaat. Ei ihan käsivoimin lähde irti, tarvii lämpöä ja kunnon työkalut.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Inferno GT ja GT2
« Vastaus #1349 : 22.08.08 - klo: 10.16 »
Joo, ne puristuu kovasti kiinni ja etenkin jos on lukitetta välissä.
Mutta osa on kyllä erilainen, ei siis ole GTW-26. Onko auto Inferno GT, paketissa lukee niin? :)