Kirjoittaja Aihe: Koreissakin on eroja, vai onko?  (Luettu 3457 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ugli

  • Tulokas
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« : 15.04.03 - klo: 00.23 »
Mikäs on porukan mielestä paras kori auton päälle, ja miksi?
Mitä koria et kuuna päivänä autosi päälle laita, ja miksi?
Mikä on "juuri se oikea" kisakori, ja miksi?

Tätäkin tietoa moni halajaa, myös minä...

-Ruma-

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #1 : 15.04.03 - klo: 15.37 »
Dodge stratus ja Dodge Stratus 2.0 ne on vaan hyviä :wink:
LRP / Power-Racing

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #2 : 15.04.03 - klo: 15.57 »
Lainaus käyttäjältä: "J.M."
Dodge stratus ja Dodge Stratus 2.0 ne on vaan hyviä :wink:


Ehkä tätäkin olisi kannattanut perustella jollakin tavalla, jotta tällä olisi jotain suurempaakin painoarvoa.  

Kaikki varmaankin ymmärtää, ettei "kantti-kertaa-kantti" -korit kuten Lada 1200 (onkohan tätä edes olemassa) ole aivan optimaalisin vaihtoehto kisaan. Toisaalta joku voisi haluta ehdottomasti tällaisen korin muuhun tarkoitukseen.

Eli periaatteessa kaikki aerodynaamiset korit toimii hyvin kilpailussa, mutta pieniä eroja kuitenkin voidaan löytää. Stratukset taitaa olla melkoisen yleispäteviä koreja varsinkin sisäajossa. Näissä on hyvä takapito ja kääntyvyys. Vectra ja Alfa -korit sopivat paremminkin ulos isoille radoille, koska ne käyttäytyvät rauhallisemmin kuin Stratukset. Näin on "Isot pojat" kertoneet minulle. Itse en ole tarpeeksi kokenut kuljettaja, jotta voisin ihan oikeasti tehdä analyysin eri korien eroista.

Poissa Aki

  • Jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #3 : 15.04.03 - klo: 16.47 »
( http://www.rc-superstore.com/ )

>tuotteet
 >korit


Tuolla on aikamoinen korivalikoma!
on aika makeita noi BoLink-korit!!!!!!
Save MrGreen Forever!!!

Poissa VesaK

  • Veteraani
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #4 : 15.04.03 - klo: 17.44 »
Lainaus käyttäjältä: "l150040"
Eli periaatteessa kaikki aerodynaamiset korit toimii hyvin kilpailussa, mutta pieniä eroja kuitenkin voidaan löytää.

Hyvä aihe.
Mikä ominaisuus korissa tekee siitä yli- tai aliohjaavamman kuin jokin toinen kori?
Vaikuttaako korin etu- ja takapään kiinnityskorkeuden muuttaminen?

Poissa pete||

  • Veteraani
    • Profiili
korin perä
« Vastaus #5 : 15.04.03 - klo: 22.18 »
Kannattaako korin perä (takapuskuri) jättää matalaksi vai leikata pois siten että korin perä on tavallaan puoliksi leikattu pois ?

Poissa killerloop

  • Jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #6 : 16.04.03 - klo: 20.23 »
eikös siitä oo jotain sääntöjäki... :?:  ainaki jos takapuskuria leikkaa
se on siinä sano sammakko muurahaiselle!

Poissa J.M.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #7 : 16.04.03 - klo: 21.36 »
Lainaus käyttäjältä: "killerloop"
eikös siitä oo jotain sääntöjäki... :?:  ainaki jos takapuskuria leikkaa

Niin, saahan sitä leikata, mutta ei liikaa
LRP / Power-Racing

Poissa Aki

  • Jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #8 : 16.04.03 - klo: 22.03 »
eikös se ole 4,5 CM maasta mitattuna, kori auton päällä?
Save MrGreen Forever!!!

Poissa tuukka.m

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #9 : 16.04.03 - klo: 22.08 »
Onko tuosta leikkauksesta jotain hyötyä?
...

Poissa Mr Cale

  • Veteraani
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #10 : 16.04.03 - klo: 22.35 »
Säännöissä lukee:
Lainaus
...Korissa on oltava edessä puskuri tai spoileri, ja takana korissa oleva puskuri tai korin takaosa sivuhelmojen korkeudella, sekä takavalot (maali/teippi).

Takahelma kannattaa leikata mahdollisimman ylös. Mitä alempana se "roikkuu", sitä enemmän se jarruttaa. Käytännössä helma leikataan sääntöjen mukaan aina puskurin alalaitaan.

Poissa Toke

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #11 : 17.04.03 - klo: 23.08 »
Se mitä kellolla on mittailtu niin koria vaihtamalla voi kierrosajat parantua jopa parin sekunnin verran. Ja siipi on välttämätön jos haluaa perän pysyvän tiessä.

Poissa the_pete

  • Tulokas
    • Profiili
    • http://www.saunalahti.fi/~jtpl
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #12 : 18.04.03 - klo: 19.05 »
Mitkäs ne sitten on niitä "nopeita" koreja ja mitkä ei?
Meillä juniori on vasta aloittelemassa kisatouhujaan (hautoo ajatusta ekasta kisasta) ja JOS korista todella on noin suuri ero, niin jossain vaiheessa siihenkin kai pitää kiinnittää huomiota.
Tosin ensin pitää kyllä opetella ajamaan keula oikeaan ajosuuntaan ja pyörät alaspäin, mutta kyllä se vielä...
Nelikymppinen jätkä ja tommosia leluja!

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Koreissakin on eroja, vai onko?
« Vastaus #13 : 18.04.03 - klo: 19.34 »
Protoformin Dodge Stratus 1.0 kori on varma valinta jokaiselle radalle. Tietyille mattoratoja nopeammille (ulko)radoille löytyy parempiakin vaihtoehtoja, mutta tuolla Stratus 1.0:lla ei voi mennä kovin paljon metsään auton säädöissä missään radalla.

Poissa mustavihannes

  • Jäsen
    • Profiili
Opell Kadett B Rallye
« Vastaus #14 : 18.04.03 - klo: 22.24 »
Korien kunkkuhan on luonnollisesti Opel Kadett B Rallyen kori mustalla konepellilla!! Mutta joo, väärä kori voi tuhota muuten hyvät säädöt, varsinkin kovalla pidolla ja nopeuksilla korin merkitys on suuri. Tuo mainittu Stratus 1.0 on vähän semmoinen tiiliskivi, vakaa ja rauhallinen. Hyvä kori kaikenkaikkiaan! :mrgreen:  v2.0 on vähän aggressiivisempi, muuten aika lähellä....