Kirjoittaja Aihe: Firestormin etupyörän tukivarsi katkesi, eikö se muovi kestä pakkasta??  (Luettu 2760 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jk3759

  • Tulokas
    • Profiili
Tänään ajelin HPI Firestormilla hiekotetulla jäisellä vähän muhkuraisella pihalla. Muutamassa kohdassa oli asfalliakin näkyvissä. Vauhdit oli melko hiljasia, kun ei renkaat pidä. Kiihdytin koko pihan pituuden n.50m ihan pintakaasulla ja jarrulla 180 asteen käännös ja uudestaan hanaa, niin ajo loppu siihen, kun oikea etupyörä sojotti minne sattuu. Tukivarsi rikki poikki katki. Pakkasta oli n.-7C. Olisko valmistusvika vai  eikö se muovi kestä pakkasia. Autolla ei oo hypitty, eikä törmäilty ja ajettu vasta n.10 tankillista sisäänajo mukaanlukien.

       
HPI Firestorm

Poissa drive100

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Nämä muoviosat tuppaa pakkasella napsua poikki  :cry: Tosin voi myös olla valu vikakin...
xray ja tamiya mini cooper sekä muuta kivaa.

Poissa jk3759

  • Tulokas
    • Profiili
Eipä auton ohjeissa ole kielletty pakkaskelillä ajoa.
Täytyy soittaa maanantaina hobbylinnaan. Pakkohan tälläsen olis mennä
takuun piikkiin. Mutta hitollako mä todistan etten ole ajanu sitä seinään, puuhun tms.

Tänään väsäsin piikkirenkaatkin.
1mm poralla nappuloihin reiät ja 3x12mm puuruuveja n+1kpl       
HPI Firestorm

Poissa Stilo

  • Tiim Lahti
    • Profiili
    • S-grafix gallery

Aina ei voi voittaa.......
EuroRC.com | Xray
S-Grafix | Tiim Lahti

Poissa SS

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Täytyy ensi kesänä föönätä BJ:n tukivarret ennen käyttöä oikeaan käyttölämpötilaan...
Team Associated / Reedy             Sami Salmela Racing             -Make 12th scale great again-

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
 :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 16.02.08 - klo: 22.21 kirjoittanut AssoRacing »

Poissa JK

  • Veteraani
    • Profiili
Tsiisus!  :shocked:

Stilolla on menny viisi kertaa enemmän tukivarsia, kuin mulla kaikista autoista 20 vuoden harrastamisella.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Tsiisus!  :shocked:

Stilolla on menny viisi kertaa enemmän tukivarsia, kuin mulla kaikista autoista 20 vuoden harrastamisella.
Mä jäin miettimään enempi, että kaikki hajonneet on yhä tallessa!
Miilä sitte heitetään kohti vesilintua?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa YLI-G

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
samanverran menee hobaosta vakio ohjauspaloja yhdessä kesässä :grin:
hobao hyper 8

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Sanottakoon, että ei noi kaikkia oo Stilon pilkkomia eikä aivan kaikki oo saman auton tukivarsia.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Futaba

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Eipä auton ohjeissa ole kielletty pakkaskelillä ajoa.
Ei ohjeissa hyppimistäkään kielletä, mutta kummasti se auto siitä saattaa rikki mennä :) Pakkaskelillä muovi on tosiaan selvästi heikompaa kuin suojasäällä, se ei jousta niinkään vaan sanoo naps, kuten sulla kävi. Takuuseen on paha tommosia juttuja saada, varsinaista takuuta kun näillä ei ole. Syynä tuo minkä itsekin oivalsit, on vaikea todistaa, että jokin osa on mennyt rikki semmoisessa tilanteessa, missä sen ei tosiaan pitäisi rikkoontua. Jos takuu olisi, niin joka toinen sunnuntaisuhari tulisi kauppaan rikkinäisen auton kanssa, ja väittäisi sen olleen rikki jo ostohetkellä/menneen rikki liian herkästi/ilman hyvää syytä. Muoviosille on muutenkin paha antaa takuu, ne kun eivät kärähdä/"kaadu"/sekoa kuten elektroniset laitteet, vaan menevät käytännössä rikki ainoastaan käyttäjän omien virheiden vuoksi.

Jos valuvirhe on selvästi nähtävissä, niin myyjä saattaa korvata osan samantien. Jos mitään normaalista poikkeavaa ei näy, niin mahdollisesti osa voidaan lähettää tehtaalle tarkempaan syyniin. Sieltä yleensä saa uuden osan tilalle. Aikaa siihen voi mennä kuukausiakin, ja vaiva tuommoisessa on niin suuri, että minä itse ainakin maksaisin sen muutaman euron jotta pääsisin nopeasti ajamaan.
| Academy | Axial |

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Juuri näin. Joskus Hobbylinnan Mikon kanssa lähetettiin nippu savagen pakkimoduulin osia HPI:n tehtaalle monien vaihdettujen sähköpostien jälkeen, kyseisiä osia kun oli useampi menny rikki talvella monilta Suomalaisilta. Takaisin tullut vastaus oli tyyliin "Oh my god, we didn't think someone would drive rc-cars when there is -25 celsius degrees outside. Broken parts will be posted to our engineers and we will look into making this part tougher." Mun korviin ei kuitenkaan ole kulkeutunu tietoa että tuota osaa olis oikeesti vahvistettu mitenkään. Taitaa olla talvirällääjät HPI:n markkinoista se pienin osa johon ei panosteta niinkään.