Kirjoittaja Aihe: 1/8 polttis krossari  (Luettu 2617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa alluri

  • Tulokas
    • Profiili
1/8 polttis krossari
« : 02.04.08 - klo: 13.01 »
Eli ekaa polttis 1/8 krossaria oon hankkimassa. Kisoihin ois tarkotus päästää. niin että mitäs kannatas hankkia. Rahaa ois sellanen 500-800 euroo.
« Viimeksi muokattu: 02.04.08 - klo: 13.06 kirjoittanut alluri »
thunder tiger S2 eb4 PRO

Poissa MME

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #1 : 02.04.08 - klo: 13.09 »
Rahaa on kyllä aika nihkeästi.. Rtr auton nyt tuohon hintahaarukkaan saa,mutta rahaa kyllä palaa oikeastaan heti reilusti lisääkin.
Ei sponsoreita.

Poissa alluri

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #2 : 02.04.08 - klo: 13.31 »
kyllähän se budjetti venyy tonne 900 euroon :wink: Kai sillä nyt jonkun rtr auton saa. Vai???
thunder tiger S2 eb4 PRO

Poissa blaah

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #3 : 02.04.08 - klo: 13.51 »
Tuossa taisi olla keskustelua hinta-aiheesta:
http://rc10.fi/index.php?topic=23665.0

Itse hankin viime vuonna 1:8 krossarin, ja päädyin kiertämään kisoja. aloitin harrastuksen käytännössä nollasta, eli kaikki oheis kamat piti hankkia (laturit, radiot, akut,servot jne). Tästä muodostui aikamoinen summa, tosin hieman järkeä käyttämällä olisi pärjännyt murto-osalla.. Lisäksi tuli muutama euro maksettua oppirahoja (lukitteen käyttö, moottorin kiinnitys, moottorin säädöt, kosteus-suojaaminen jne..)

Auto ei itsessään paljoa maksa, vaan se oheiskama (jos siis tarkoitus saada ehjänä pysyvä kisakelpoinen auto). Tästä paljon vastaavia juttuja foorumilla, hakua peliin.. Yleinen konsensus taitaa olla että kysäise kauppiailta pakettitarjousta, jossa mukana nuo oheis-sälät. 900€:lla pitäisi päästä hyvin ekat kisat ajamaan (toki tästä voi olla erittäin eriäviä mielipiteitä..).

Itsesäsi lähellä oleva kauppias on tietenkin etu varaosien saannin suhteen, ja lisäksi säästät postikulut noutaessa (hieman ärsyttävää etenkin jos postikulut ylittävät osan hinnan...)

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #4 : 02.04.08 - klo: 14.15 »
Nyt pitää olla tarkkana...  Harva RTR auto soveltuu sellaisenaan kisakäyttöön, kun näiden ensiasennuskoneet kun ovat lähes järjestään kokoluokaltaan .28 ja lisäksi pilli ei ole sallittu jos EFRA leimaa ei löydy. Perinteisesti kuitenkin on ollut että kerhokisoissa ns. ensiasennusmoottorit kokoon katsomatta on sallittu kuten myös leimattomat pillit. SM kisoissa tämä ei käy.

RTR autojen servot joutuvat yleensä samantien romukoppaan eikä radiossakaan ole yleensä kovin paljon kehuttavaa, toki poikkeuksiakin on esim: Losi jossa on vakiona 2,4Ghz ratti ja muistaakseni Asson (RC8 RTR) laitteessa sekä Radio että servot ovat valmiiksi hyvät näin mainitakseni, toki näissä on myyntihinta hieman korkeampi.

Sitten vielä rahaa menee kunnon renkaisiin, ilmansuodattimiin, starttipoksiin tarvikkeineen, akkuihin, laturiin, tulppiin sekä tietysti polttoaineeseen. Vielä mainitakseni että kideradioon tarvitaan lisäksi vielä muutama lisäkidepari, toki tässäkin ollaan ainakin kerhokisoissa joustettu kun valtaosa käyttää ainakin M8 luokassa näitä 2,4Ghz radioita.

Itse tähyilisin ainakin hieman myydään ilmoittelua, sieltä kun voi löytyä kauden ajettuja "vanhoja" malleja alle puoleen hintaan ja päälle vielä kasa varaosia.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #5 : 02.04.08 - klo: 14.36 »
+ työkalut, lisenssit ja kisamaksut

Poissa JQ

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • JQ Products
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #6 : 02.04.08 - klo: 16.16 »
Finnish Openiin pääsee suoraan RTR autolla .28 koneella, ilman lisenssiä, tai efra hyväksyttyä pilliä jne. Säännöt tulee kunhan jaksan kirjoittaa.

JQRacing - Alphaform - REDS - AKA - Savöx - LRP - GHEA - Maugrafix - neo-buggy.net

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #7 : 02.04.08 - klo: 16.22 »
itse en kisaa aja mutta noihin kustannus kysymyksiin voin jotakin kommentoida. itse aloitin puhtaalta pöydältä auto radiot startti boxit akut ym,,ym,,härpäkkeet vievät euroja melkoisesti..tuossa kuitti nippua seliltuani semmoset 1700e mennyt kaiken kaikkiaan eikä loppua näy. :tongue:  toki halvemmallakin pääsee varmasti alkuun..mutta olen mottona käyttänyt :köyhän ei kannata halpaa ostaa :wink:
« Viimeksi muokattu: 02.04.08 - klo: 16.25 kirjoittanut ukki »
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #8 : 02.04.08 - klo: 16.47 »
itse en kisaa aja mutta noihin kustannus kysymyksiin voin jotakin kommentoida. itse aloitin puhtaalta pöydältä auto radiot startti boxit akut ym,,ym,,härpäkkeet vievät euroja melkoisesti..tuossa kuitti nippua seliltuani semmoset 1700e mennyt kaiken kaikkiaan eikä loppua näy. :tongue:  toki halvemmallakin pääsee varmasti alkuun..mutta olen mottona käyttänyt :köyhän ei kannata halpaa ostaa :wink:

Ukin kanssa melko kokonaisvaltaisesti samaa mieltä.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #9 : 02.04.08 - klo: 18.24 »
se että ilman lisenssiä pääsee mukaan ei tarkoita ettei sitä kannata ottaa... se sisältää edullisen vakuutuksen

Poissa CluBBaH

  • Kotkan seudun pienoisautoilijat
    • Profiili
    • Kuvia
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #10 : 02.04.08 - klo: 19.46 »
Eli ekaa polttis 1/8 krossaria oon hankkimassa. Kisoihin ois tarkotus päästää. niin että mitäs kannatas hankkia. Rahaa ois sellanen 500-800 euroo.

Käytettynä kun ostaa auton ja radiot , Niin jää vielä rahaa starttipoksiin ja vastarin akkuihin yms. Kunhan olet tarkkana ettei sulle myydä jotain väljällä koneella olevaa romua.
Kaik paras olis jos saisit jonkun kokeneemman neuvomaan ihan henk.koht. ostoksissa :)
XRAY 808 2009 Spec |

Poissa touring

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #11 : 03.04.08 - klo: 10.33 »
Myydään-palstalla olisi sulle sopiva vaihtoehto "kilpailuharrastuksen" aloittamiseen.. http://rc10.fi/index.php?topic=26814.0. Käy ihmeessä katsomassa.

Poissa rabajaba

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: 1/8 polttis krossari
« Vastaus #12 : 03.04.08 - klo: 19.18 »
http://rc10.fi/index.php?topic=26836.0 tolla vois ainakin päästä alkuun ja näyttäs sopivan sun hintaluokkaankin.
« Viimeksi muokattu: 03.04.08 - klo: 19.27 kirjoittanut rabajaba »
hyper 8, hyper7.