Kirjoittaja Aihe: E-Jato (projekti)  (Luettu 9503 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hannu_s

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #30 : 26.04.08 - klo: 22.10 »
Janezkin tapauksessa vois olla apua noista peden/rustlerin spurreista, nehän tulee hiukan sisemmäs.
Ei riemulla rajaa kun 2WD:illa ajaa|2xMini-Z Overland|Tamiya Mini|Tamiya Subaru Brat |Ratt-Y Rustler->MM+4000KvL

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #31 : 27.04.08 - klo: 09.32 »
Oletko koittanut ilman gyroo ajaa? Jos olet niin onko kuinka paljon parempi ajaa kuin Rustler? Kooltaan ja painoltaan tuo taitaa olla aika lailla yks yhteen Rustyn kans? Vähän leveempi vaan? Komeen auton oot rakentanut.
Jato on myös pari senttiä matalampi kuin Rustleri.
Jatossa painopiste on keskempänä autoa kuin Rustlerissa, jolloin kiihdytyksessä Rusty nostaa herkemmin keulaa, kun taas Jaton saa helposti pyörähtämään takarenkaiden sutatessa. Ilman gyroa ajaessa saa tosiaan olla varovainen kaasun kanssa, muuten ajettavuudeltaan helppo. Painopiste vaikuttaa myös ohjautuvuuteen.
Jos raaskisi käydä montulla tuon kanssa, niin näkisi miten käyttäytyy hiekalla ja hypyissä.

Janezkin tapauksessa vois olla apua noista peden/rustlerin spurreista, nehän tulee hiukan sisemmäs.
Joo, itseasiassa vaihtelin nuo 48P rattaat tuossa edellisen sivun puolenvälin tienoilla. :wink:

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #32 : 27.04.08 - klo: 19.52 »
Tuli kävästyä porukalla Lapinlahden karting-radalla (ja radan vieressä) tuulettamassa autoja ja oli ihan mukava reissu. Paikalla nähtyä kalustoa oli ainakin: oma E-Jato, Savage X, VXL Rustler, Schumacher Menace 21, HPI E-Firestorm 10T harjattomalla tekniikalla sekä ilmeisesti Kyosho Mad Force.
Muutamia mikroautoilijoitakin eksyi välillä paikalle, mutta sulassa sovussa tultiin toimeen. Sähköautojen kulkua ihmettelivät karting-kuskit kovasti.  :grin:

E-Jatossa nyt välityksinä 27/86 ja akkuna se jytky 3S 8000mAh. Kulkupuoli tuntuupi olevan jo ihan kohillaan, huippuja näkee liitteen käppyrästä.
Pieni videonpätkäkin tuli kuvattua, digikameralla tosin. Huonolaatuista YouTube-versiota voi käydä katselemassa klikkaamalla alla olevaa kuvaa.
(valitkaa "View in high quality")
.

Hieman paremman kuvan tarjoavan XviD-version voi käydä lataamassa omalle koneelleen täältä.

edit: Noilla välityksillä tahtoi keulakin jo nousta ja Anacondat takana muistuttavat sliksejä vaikka ajokertoja ei ole vasta kuin viisi...

« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo: 10.12 kirjoittanut Janezki »

Poissa hpi-cen

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #33 : 04.05.08 - klo: 20.53 »
olikos karting-radalla hyvä ajaa? voisin itsekkin kesälomalla tulla ulkoiluttamaan auto(ja)!!

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #34 : 04.05.08 - klo: 23.49 »
Juu, kyllähän tuolla kurvailee jos vain ei ole noita isompia autoja paikalla.
Tänään mentiin taas radalle mielessä pienet vauhtihurjastelut, mutta oli sen verran paljon noita karting-kuskeja paikalla ettei hommasta tullut mitään.
No meni sitten varikolla räppäilyksi ja tuli tehtyä semmonen perusmallin moka... ajoin Jatolla itseni ohi niin etten nähnyt mitä takana oli - ja siellähän oli mikroauto parkissa jonka takapuskuri ja Jato kohtasivat toisensa sillä seurauksella että puskurista karisivat pölyt ja Jatosta katkesivat molemmat bulkheadit edestä. 

Ehkä sitä taas vähän aikaa muistaa miten rc-autolla ei pidä ajaa...  :undecided:

Poissa Habaku

  • Meri-Lapin Pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #35 : 07.05.08 - klo: 22.31 »
Olikos sulla tuossa viteossa gyro paikallaan ?  Oletko kokeillut ilman, sitten ensi testien ? Kivasti tuntuu liikahtavan.
Hong Nor x2 pro etruggy , KM X2

Poissa hekekorte

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #36 : 07.05.08 - klo: 23.00 »
ot
« Viimeksi muokattu: 27.07.10 - klo: 19.00 kirjoittanut hekekorte »
Varmin todiste siitä, että maailmankaikkeudessa on älyllistä elämää on se, ettei sieltä ole otettu meihin minkäänlaista yhteyttä.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #37 : 08.05.08 - klo: 01.14 »
Olikos sulla tuossa viteossa gyro paikallaan ?  Oletko kokeillut ilman, sitten ensi testien ? Kivasti tuntuu liikahtavan.
Gyro oli toiminnassa videolla. Eihän se ihan mahdottomiin pysty, mutta suuri apu värkistä kuitenkin on. Ilman en olekkaan sitten paikoilleen laiton jälkeen ajanut, tykästyin sen verran kovasti ajamisen helppouteen.

... Saakos siitä loggerista katsottua kiihtyvyyttä, pakko olla aikasmoista luokkaa, wheeliebarsit ja takarenkaat kovilla :shock:
Vähän hankala tuosta käppyrästä on tuota kiihtyvyyttä tarkastella suoralta kädeltä, kun tuolla alareunan aikajanalla minuutit on jaettu kymmeneen osaan ja joka kymmenys neljään osaan (nuo amerikkalaiset mittayksiköt... :roll:)
Mutta noin karkeasti kun katsoo, niin kiihdytys paikaltaan 91,23km/h:n kesti tuossa noin 4,5 sekuntia.
Lähtö ei kuitenkaan ollut sellaista liipasin pohjassa tyyliä vaan kaasua tasaisesti lisäten keulimista välttäen.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #38 : 09.05.08 - klo: 21.48 »
Kyllä näyttää liikkuvan pirullisesti tuo inun e-jato.. :)
Traxxas Revo 2.5

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #39 : 10.05.08 - klo: 22.14 »
Ihan riittävästi kulkee juu.
Sain Liquid RC:stä nuo Hot Racingin 17mm heksiadapterit (ja pari sarjaa etubulkkeja), joten voi hieman laajentaa tuota rengasvalikoimaa...


Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #40 : 10.05.08 - klo: 23.08 »
Vanteet ei sovi autoon :p .Mut muuten kyl jato on hieno, niinkuin kaikki traxxasin vehkeet vakiona. Ite tilasin just rustlerin mis on pun kori, on kyl makee.
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: E-Jato (projekti)
« Vastaus #41 : 16.05.08 - klo: 21.37 »
Tässä on tullut joutoaikana hieman päiviteltyä/paranneltua Jatoa, nyt ei puutu kuin tulisi se Sidewinderi setti tuohon Firestormiin, niin saisi motin ja noparin tähän takaisin ja pääsisi kokeilemaan uutta rengastusta.
Tuon ylädekin kokonaan uudelleen tekemistä olen mielessäni miettinyt. Ilmankaan kun ei voi olla, se kuitenkin tukee bulkheadeja edessä ja originaali on sen verran konstikas muotoilultaan ettei siitä oikein toimivaa saanut vaikka kuinka mietin erilaisia "leikkauksia"...
Kahdesta erilaisesta kulutusmuovista, alumiinilevystä ja -putkesta sitten tuli taiottua mieluinen malli, joka vaikuttaisi vielä ihan toimivaltakin - eli jäykistää/tukee etupäätä, toimii kiinnityskohtana ohjausservolle, noparin tuulettimelle ja vastarille. Bonuksena tuli vielä alumiinilevystä nopariteline.

Tuommosia 40mmx40mm 5V tuulettimia tuli hankittua muutamia, joista Jatoon virittelin kaksi. Toinen puhaltelee noparille ja toinen moottorille - kaippa noista jotain hyötyäkin on...  :undecided:
Tuulettimia ajetaan 4.8V 2500mAh akulla, joka sijaitsee tuolla takana olevassa vastariakkukotelossa.
Samalla tuli taakse hieman enemmän painoa, jolla tietysti tavoitellaan parempaa pitoa renkaille.
Kusti polki Medaseciltä vielä tuon 11.1V 6000mAh MaxAmpsin, jolla saadaan kokonaispainoa pikkusen alemmas 8000mAh tiileen verrattuna.