Kirjoittaja Aihe: HPI Savage 21 / 25 / SS  (Luettu 157664 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #30 : 05.05.03 - klo: 16.49 »
paljonko savagella on pituutta, entä leveyttä, maavara, korkeutta, paino?  en ainakaan noista antamistanne linkeistä löytäny specsejä :|

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #31 : 05.05.03 - klo: 18.10 »
käännä noista senteiksi:
          Length: 21"
          Width: 16"
          Height: 16.8"
          SF-2 Servo: 70 oz./in. .20 sec @4.8V  *** 90 oz./in. .16 sec @6.0V
          Fuel Tank: 160cc with primer

COMMENTS:  Compatible with T-Maxx bodies, wheels, and tires.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #32 : 06.05.03 - klo: 15.18 »
Jos auto on 1/8 skaalaa, ja pituuskin on jo 53cm. niin voikohan toi 21. kone tuntua jo liian tehottomalta tohon autoon :?:  Painosta en sit tiiä että eihän se välttämättä liian painava ookkaan. Ilman putsari siinei kyllä kummoselta näyttänyt :?

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #33 : 06.05.03 - klo: 16.09 »
ainakin toi motti on BigBlock .21 ja testien mukaan on vauhtia/menoa riittänyt. itellä on BigBlock .15 ja se teki lentokoneen tosta Superista suhteessa edellisiin norm .15 motteihin

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #34 : 06.05.03 - klo: 16.28 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
ainakin toi motti on BigBlock .21 ja testien mukaan on vauhtia/menoa riittänyt. itellä on BigBlock .15 ja se teki lentokoneen tosta Superista suhteessa edellisiin norm .15 motteihin
Ahaa, no sitte :mrgreen:  mitä tossa BigBlockissa on eroo vaikka johki normaaliin 21.seen

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #35 : 06.05.03 - klo: 18.17 »
enemmän kokoa ja tehoa, lukuja en osaa antaa tässä ja nyt..
tuolta löytyy jotain http://www.nitroreview.com/compare/homeengines.cfm

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #36 : 08.05.03 - klo: 21.24 »
hmm..kiinnostavaa "project Savage", täytyypä tsekata lehti..

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #37 : 09.05.03 - klo: 16.54 »
osta ihmeessä t-maxx paljon parempi!!!   isompi kone(2.5motti), halvempi ja kaikkee  :mrgreen:
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #38 : 09.05.03 - klo: 16.57 »
Taitaa olla niin ReCo, että tossa Savagessa on .21 kone eli 3.5cc, joka on siis isompi kuin T-Maxxin 2.5cc.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #39 : 09.05.03 - klo: 17.27 »
eiku joo anteeksi!!  :oops:
Savage SS 4.6
Mini-z

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #40 : 09.05.03 - klo: 21.36 »
Niin, itse asiassa kumpi to maxx on - jenkkilehdissähän ne mainostaa 0.25 joka siis tuumamitoituksella on enemmän kuin 0.21 eli maxxissa olis siten isompi motti. no, tuo .21 BigBlock kyllä varmaan vie kiitettävästi tuota savagea.

Tohon liittyen hieman off-topic: kävin tänään espoo areenan pihalla tyyppäämässä Superia (Big Block .15) ja kyllä sekin liikkui ihan sikana, veikkaan toistasataa pitkälle. Piha on toistasataa metriä pitkä ja ajoin sen poikki jossain 2-3 sek, niin nopeus on tosiaan kiitettävä! jos ei olis takasiipeä, niin olis noussut ilmaan, nytkin jo pienten kivien ansiosta välillä heitteli.

Mistähän sais tutkan jolla mitata ?  8)

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #41 : 09.05.03 - klo: 21.42 »
Moottoritien reunaan joskus kun ei ole liikennettä. Tosin se mittari ei välttämättä huomaa pientä RC-autoa.
Itellä on niin hyvä onni, että asuu liikennepoliisi naapurissa.
Antoi kerran mitata vakio Inferno TR-15 huiput. Mittari näytti 44km/h.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #42 : 09.05.03 - klo: 21.53 »
Jos TMaxin kone on .25:nen, outoa,ettei valmistajan ilmoittama tehon lisäys ole kuin 50-60%. Yleensä jo .21:llä se on noin 100%, joten veikkaan että ameriikan vesselit ovat ilmoittaneet vanhan kuutiotuumissa =.15 ja uuden kuutiosenteissä ! Ei nääs ole helpommin pissittetävää kansaa kuin ameriikkalaiset. Tosin pisiihän osa SUOMALAISISTAKIN.

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #43 : 09.05.03 - klo: 22.18 »
Mika, Siis HPi:n Super Nitro RS4? Vai joku muu?
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #44 : 09.05.03 - klo: 22.37 »
The HPI Racing 21 BB .21 rear exhaust big block engine features true ABC (aluminum,brass,chrome)construction, a fully adjustable dual needle 7 mm slide carburetor, a large aluminum heat sink head, and a convenient pull starter. The 21 BB produces 2.3HP and revs to 30,000rpm

Otsomaani

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #45 : 09.05.03 - klo: 23.18 »
Lainaus käyttäjältä: "Rc-Poika"
Mika, Siis HPi:n Super Nitro RS4? Vai joku muu?


Vastaan nyt Mikan puolesta.
Kyseessä on Kyoshon Superten auto "lievästi" viritettynä (katso Mikan kotisvuilta niin löytyy lisää tietoa).

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #46 : 10.05.03 - klo: 08.46 »
Lainaus käyttäjältä: "Heikkri"
Jos TMaxin kone on .25:nen, outoa,ettei valmistajan ilmoittama tehon lisäys ole kuin 50-60%. Yleensä jo .21:llä se on noin 100%, joten veikkaan että ameriikan vesselit ovat ilmoittaneet vanhan kuutiotuumissa =.15 ja uuden kuutiosenteissä ! Ei nääs ole helpommin pissittetävää kansaa kuin ameriikkalaiset. Tosin pisiihän osa SUOMALAISISTAKIN.


Niin, olisko sitten noin vaikka eihän se voi olla .. sillon ne olis saman kokoiset. Nykyinen mottihan on ulkomitoiltaan tosin sama kuin vanha joten 60% tehoa lisää on aika paljon siihen nähden. Uusimmassa R/C car:ssa (sama lehti kuin yllä) on juttua uudesta 4-Tec:stä jossa on toi motti ja yritin oikein hakea lukuja mutta ei ottanut silmään muuta kuin tuo 2.5 ..

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #47 : 10.05.03 - klo: 09.26 »
Manufacturer/Model    Traxxas TRX .15 Pro  Traxxas TRX 2.5  
Size                                .15                             .15  
HP                                   Not Available  Not Available  
Bore                                Not Available  Not Available  
Stroke                              Not Available  Not Available  
Ports                                Not Available  Not Available  
Weight                             Not Available  Not Available  
Displacement                    Not Available  Not Available  
Type                              On and Off Road  On and Off Road  
Exhaust                                            Side  Rear  
Carb                                             Rotary  Slide  
RPM Range                       Not Available  Not Available  


http://www.nitroreview.com/compare/compareengines.cfm

Tässä dataa ko. koneista.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #48 : 10.05.03 - klo: 18.32 »
Tuolla ainakin sanotaan että tuo Traxxaksen uusi 2.5 motti on .15 (=2.5cc) eli kyllä sitten jää Savagen .21 (=3.5cc) motille. Pakko se on uskoa, pelkkää markkinointia.. huh huh.

Vaikka ei sikseen, tehokkaita noita .15 motitkin on, ainakin mulle riittää nykyisiin autoihin mainiosti  8) Nyt kun on vihdoin päässyt touringilla ottamaan street racingia, niin eipä oo enää silleen himottanu toi Savagekaan kun ajohalut on saanut tyydytettyä.. täytyy katella, hienohan toi on kuin mikä..

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #49 : 10.05.03 - klo: 19.25 »
Monstereissa pyörivää massaa on moninkertaisesti muihin autotyyppeihin
verrattuna -> .15 moottoreiden vääntö/teho ei tahdo riittää mielettömään suorituskykyyn. Massahitaudet renkaissa syövät tehot yllättävästi. Tietysti herää kysymys tarvitaanko mieletöntä kiihtyvyyttä ja suorituskykyä ? Ei varmaankaan, mutta hulvattoman hauskaa se on, joka lienee homman tarkoitus!! Itselläkin tehon puute monsterissa ei vaivannut .15 motilla vähääkään, ennen kuin rälläsin samalla kentällä .21 crossarin kanssa.

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #50 : 10.05.03 - klo: 20.59 »
Joo, ton mä ymmärrän hyvin! Mutta omaan Superiini en vois kuvitella enää enempää tehoa mitä tolla .15 racing koneella lähtee mutta eihän koskaan tiedä .. nälkä kasvaa syödessä .. hehee ..

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #51 : 11.05.03 - klo: 11.59 »
Ei munkaan levennetty Landmaxi oikein tykänny MegaForcen renkaista. Kyllähän se kiihtyi, mutta pahalta tuntuu rääkätä hienoa autoa!
Nyt on uudet krossarin kumit alla ja pitoa löytyy ihan mahdottomasti. Ruohikolla kun painaa kaasun pohjaan, niin ruohot lentää perästä ja auto melkein keulii. Ja jarrutuksessakin voi melkein heittää ympäri. Meni multa kyllä totaalisesti monsterihalut. Ei niillä pysty kunnolla ajamaan, koska renkaat joustaa ja auto pomppii hallitsemattomasti. Ainakin niin minulla.
Ja kyllä uskaltaa haastaa kavereitten monsterit missä paikassa tahansa!! 8)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #52 : 11.05.03 - klo: 16.42 »
No.. mega forcen renkaissahan on melko korkeat renkaat, ei vanteet.. joustaa aika huimasti noi kumit. Ja esim. T-Maxxissa on korkeemmat vanteet mutta matalaprofiilisemat kumit! ei sillä ehkä sit niin hankala oo ajaa.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #53 : 11.05.03 - klo: 21.16 »
zzs
Kuinka sä olet hoitanut jäähdytyksen tossa sun Landmaxissa?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #54 : 11.05.03 - klo: 22.03 »
Täytyykö jäähdytys hoitaa jotenkin itse? Omassa LandMaxissani on etuikkunat leikattu pois, kuten ohjeissa neuvotaan ja mukana tullut puhallin. Puhaltimen teho tuntuu kyllä aika naurettavalta, mutta eipä siitä haittaakaan ole! Koriin on myös leikattu pari "ilmanottoaukkoa". Voisihan auton koriin johonkin kohtaan tehdä reijän, josta vetäisi letkun koneelle ja sitä pitkin tulisi ilmaa. Voi tietysti tuoda jonkun verran enemmän likaakin, mutta voisin itse vaikka kokeilla!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #55 : 11.05.03 - klo: 22.33 »
Puhallin tuntuu auttavan meikäläisellä melkoisesti..aerodynamiikkakin pysyy kohdallaan kun ei tarvii tehdä reikää tuulilasiin

Poissa kuvittelija

  • Jäsen
    • Profiili
OMAkohtaisia kokemuksia ja muutakin....
« Vastaus #56 : 12.05.03 - klo: 05.29 »
HPI SAVAGEsta, nitro-monsterista siis:

Käytössä mulla Suomessa maaliskuun lopulta lähtien...sisäänajo lumella!

Melkein kaikki voimansiirtorattaat ovat metallista. Luultavasti tällä hetkellä myynnissä olevista monstereista paras jousitus, camber-kulma säädettävissä lisäosilla jotka ovat jo myynnissä (jos kilpailet, muuten en katsoisi tarpeelliseksi). Nopeus vakiona 53 km/h. Vakiorattaat moottoriin nähden alimitoitettu, rattaita vaihtamalla nopeus toki kasvaa, mutta silloinhan kiihtyvyys/huippunopeus taas laskee jos pidetään moottori samana.

Ohjaus ihan kelvollinen vakionakin, ei kylläkään kilpakelpoinen, siitäkin selviää tietenkin servon vaihdolla voimakkaampaan. Hypyissä loistavaa käytöstä, ennustettavissa hyvin.
Vastaanotin/paristokotelo pieni, hankalahko, siitä selviää akkupaketin hankkimalla, joko paristopaketin tilalle esim. 1200 mah NMh 6v tai sitten esim. 2700mah/6v akkupaketin joka kiinnittyy etuiskunvaimentimien väliin tukevasti. Ja tuolla isommalla paketillahan ajeleekin yleensä koko päivän aamusta iltaan !
Mukana tuleva ohjain ihan toimiva, ei vaadi mitään päivitystä parempaan jos et välttämättä halua jotain digikonetta.

Savage vastaan esim. uusi Traxxas T-Maxx(.15 moottori)?

-T-maxx hiukan nopeampi vakiona.
-T-maxx on minun(kin) mielestäni hienomman näköinen suoraan paketista otettuna jos kori on päällä. Moni kakku päältä kaunis...
-Savagessa useimmat rattaat vakiona metallista.
-Savage yleisesti kestävämpi, oikeasti!
-Savage hiukan T-maxxia leveämpi ja pidempi joka tuo vakautta ajoon.


asiat joita pidän ikävinä/huonoina Savagessa:

-Jarrut ylikuumenevat suhteellisen herkästi, noin 20 kpl 40km/h tehtyä täysjarrutusta ja jarrut ovat aika paljon tilapäisesti heikentyneet. .. siitä selviää vaihtamalla tilalle esim. Hot Bodies metalliset jarrulevyt.
-Sisäänajo vaikeahko, uusi moottori todella kireä, ainakin vetokäynnistintä käyttämällä saa kiskoa otsa hiessä. (Tässä hommassa noin kolmasosa Savagen käyttäjistä on hajottanut vetokäynnistimensä kun ei ole osannut lopettaa kun moottori on jo tulvinut polttoainetta...kuten myös minä..)
-------en keksi muuta huonoa sanottavaa.....

Tähän mennessä hajonnut:

1 kpl vetokäynnistin $22
1 kpl spur gear(mikähän se suomeksi onkaan) sulanut kun en osannut lopettaa kaasutusta puuta päin, sulatin hampaat...   $4


Tähän mennessä lisäosina ostetut mm.:

Roto Start-sähkökäynnistin(EI vielä käytetty) $40
Reverse set, eli peruutusvaihde(EI vielä käytetty, ostan tarvittavan servon ensin) $35
Upright set, pyöränripustusosa muovia, kuulemma ensimmäisiä hajoavia osia hyppimisessä ym. hauskassa. $4
Antenni varaosaksi mukana tulleeseen ohjaimeen, ohjaimen antenni heikon tuntuinen, heiluu kuin heinämies, ei vielä katkennut, mutta mulla on 3,5 v poika... $6
Polttoaineensuodatin, vakiona ei ollut mitään suodatinta. $5
Ilmansuodatin, HPI High Performance (Motor Saver valmistaja) $14


Pian hankin mm. nämä:

Titaaninen kampiakseli(?) eli shaft $29
uusi kytkin
tehokkaampi ohjausservo(nykyinen siirtyy peruutusvaihdetehtäviin)
uusi kori
uusi tehoa antava putki

Keulimisesta: Suoraan paketista Savage ei tosiaan keuli(paitsi ehkä asfaltilla), jos tosiaan sitä haluat sehän onnistuu jousitusta muuttamalla, ehkäpä välitysten kanssa pelaamalla (14 hampaisen clutch bellin tilalle 13 tai 12?)
Polttoainetankin sijoituksesta: Tankki kestää hyvin kunhan muistaa kääntää tankin lähellä olevan iskunvaimentimen kiinnitysruuvin toisin päin jolloin ruuvi pysyy kauenpana tankista (uusissa valmistussarjoissa varmasti korjattu toisenlaisilla ruuveilla). Toki terävä kivi rikkoo tankin jos kunnolla osuu.
Teho .21 vakiomoottorissa: HPI ilmoittaa omilla kotisivuillaan 1,7 hv JA 2,3 !!!! Vähän ihmeellistä.... sillä tehollahan nyt ei lukuna ole niín kovasti merkitystä, enemmän on väliä että mitä sillä autolla tekee. Kilpailetko sillä toisia samantyyppisiä vastaan? Pidätkö vaan omaa hauskaa? Yritätkö vaan saada sitä hajalle? (kuten minä )

Hobbylinna tuskin myy edes osia näihin vielä, viimeksi kun puhuin sinne niin sanoi että auto ehkä siellä heinäkuun lopulla Suomessa...et ehkä sitten siitä eteenpäin niitä osiakin.

Tähän mennessä on osia toimitellut hienosti ainakin www.Towerhobbies.com, www.Hobbyetc.com, www.Meganitro.com, www.Meritracing.nl(nopea toimitus koska eu:ssa mutta hinnatkin sen mukaiset).

Traxxas T-maxx korit sopivat, mutta pientä viilaamista saattaa joutua tekemään.

Anteeksi ihmiset, tästä tuli sillisalaattijuttu, mä kun en oo mikään kirjailija..

Jos kiinnostaa kokeilu tai katselu niin ota yhteyttä, ajelen joka päivä jossain päin...........jos ei sada. (en oo jaksanu vielä tehdä sadekelin-muutoksia, talveksi sitten!)

mä oon niin palikka tän koneen kanssa et mä en osaa laittaa kuvaa tähän mukaan.....

Ja vielä lopuksi: tämä Savage on mun ensimmäinen RC-auto !
Eli mulla EI ole MITÄÄN kokemusta mistään näistä asioista ennen tätä autoa. Joten jos jutut menee kummalliseksi niin se menköön aloittelijan piikkiin, please...?!

kuvittelija
HPI SAVAGE 24.3.2003 lähtien... :)
JQracing THEeCar 2016---->

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #57 : 12.05.03 - klo: 15.52 »
No nyt on Mikekin saanut käytännön tietoa myös savagesta! Kiitti kuvittelijalle :)

Poissa ReCo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #58 : 12.05.03 - klo: 15.54 »
pakko saada tommonen vois varata yhden  :mrgreen:
Savage SS 4.6
Mini-z

Poissa kuvittelija

  • Jäsen
    • Profiili
HPI Savage 21 / 25 / SS
« Vastaus #59 : 12.05.03 - klo: 18.13 »
Herrat Kajaani ja Iisalmi!
Näin täältä etelästä katsellen tehän ootte ihan naapureita...  :wink:
Ei muuta ku kimppakyydillä tänne ajelemaan...tuokaa vaan omat tulpat!
-korvatulpat nimittäin...

Ihan tosi, mä en ollut ikinä edes kuullut polttomoottoriauton käyvän ennenkuin ostin tämän auton! Olin viikonloppuna pojan kanssa Vantaalla katselemassa noita vähän pienempien pelien kisoja, ja niissä tuntui jotenki se ääni hiljaisemmalta kuin omassani. Onkohan asia oikeastikin näin?
Sanokaa viisaat!

Tietysti ääni muuttuu aina putkistoa vaihtamalla, mutta onko .21 koneessa yleisesti kovempi ääni kuin pienemmissä?

Muutakin kysyisin samalla viisaammilta/kokeneemmilta, ihan epäolennaisia juttuja vaan...: -tuoksuuko nitropolttoaine aina samalta? Mikä siinä saa sen tuoksun aikaan? Jossain RC-vehkeissä ei kai käytetä yhtään prosentteja, tuoksuux seki samalta?
No tulipas ihmeellisiä kysymyksiä mutta ei se mitään, ihmeellinenhä mäki..

ps. onhan se tuoksu kaikkien mielestä?

Täältä toivottavasti aukeaa auton kuvakin, eka itseottamani...vähän vaikeeta ajaa samalla...

http://photos.yahoo.com/bc/kuvittelija/vwp?.dir=/Savage&.src=ph&.dnm=Eka+Savage-kuva.jpg&.view=t&.done=http%3a//photos.yahoo.com/bc/kuvittelija/lst%3f%26.dir=/Savage%26.src=ph%26.view=t
HPI SAVAGE 24.3.2003 lähtien... :)
JQracing THEeCar 2016---->