Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1286982 kertaa)

0 jäsentä ja 9 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3180 : 29.05.11 - klo: 13.59 »
Tämän paketin sitten todennäköisesti päädyn ostamaan: http://cgi.ebay.com/EZRun-Combo-60A-ESC-8-5T-4000Kv-brushless-motor-RC-Car-/170619400167?_trksid=p5197.m7&_trkparms=algo%3DLVI%26itu%3DUCI%26otn%3D2%26po%3DLVI%26ps%3D63%26clkid%3D265715697634743473#ht_3917wt_942 Että käykö suoraan kiinni lässyttimeen ja jos ei niin mitä pitää tehdä? Ainakin katsoin että vakio pinjonit kävisivät suoraan tuohon mottiin. Pitääkö tuonne ebay:hin tehdä tunnus vai voiko tilata noin vain? Ja mites tullin kanssa jääkö haaviin vai ei?
Käy suoraan ja liikuttaakin släshiä ihan mukavasti!
Mutta itselläni olisi pieni kysymys: Miksi diffi luistaa minulla, vaikka on oikein koottu? Käykö siihen diffiin punainen Valvolinen vaseliini? Jos käy niin miten paljon sitä pitää pistää sinne? Nyt diffissä on sitä punaista vaseliinia mutta siltikkin diffi luistaa.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3181 : 29.05.11 - klo: 14.49 »
Ratasdiffi ei luista. Rasvakaan ei siihen vaikuta.
Todennäköisesti slipperi eli luistokytkin on liian löysällä ja luistaa. Avaa ratassuoja tai luukku ratassuojassa ja kiristä isin rattaan keskellä olevaa mutteria.

Poissa Traxxas_Topi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3182 : 29.05.11 - klo: 15.59 »
Tämän paketin sitten todennäköisesti päädyn ostamaan:  Että käykö suoraan kiinni lässyttimeen ja jos ei niin mitä pitää tehdä? Ainakin katsoin että vakio pinjonit kävisivät suoraan tuohon mottiin. Pitääkö tuonne ebay:hin tehdä tunnus vai voiko tilata noin vain? Ja mites tullin kanssa jääkö haaviin vai ei?

Ei tarvitse rekisteröityä , kun valitsee quest chekoutin. Ja sitä ei voi kukaan ennustaa jääkö tulliin  :cheesy: Näkyy sijaitsevan hongkongissa , että aika todennäköisesti jää  :undecided:
Traxxas E-revo ,Lrp SPX8 , DEX410V3, Tekin RS pro , Futaba 4PL, LiPo

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3183 : 30.05.11 - klo: 16.05 »
Ratasdiffi ei luista. Rasvakaan ei siihen vaikuta.
Todennäköisesti slipperi eli luistokytkin on liian löysällä ja luistaa. Avaa ratassuoja tai luukku ratassuojassa ja kiristä isin rattaan keskellä olevaa mutteria.
Se toimi tänään vähän aikaa, kun pistin slipperiä löysemmälle. Mutta sitten se aloitti taas sen luistamisen. No, kokeilin tietenkin pistää slipperiä tiukemmalle ja välillä löysemmälle, ei toimi. Hioin sitten nämä: http://www.sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29604&grpid=3901&order_id=WO1306760072 Mutta, sekään ei auttanut :huh:. Mikä nyt oikein voi olla vikana, itse en keksi ainakaan mitään, jos ratasdiffi ei pysty luistamaan.
On muuten 8.5 EzRun hyvä lässykkään, liikuttaa mielestäni tätä ihan hyvin.
Pitää ostaa varmaan joskus 3-kennonen LiPo, niin liikkuu vieläkin paremmin
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3184 : 30.05.11 - klo: 19.45 »
Olisko se nyt sitten se sliperin akselintappi kun on poikki.
||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3185 : 31.05.11 - klo: 00.50 »

Olisko se nyt sitten se sliperin akselintappi kun on poikki.


Hyvä Hukka, nyt soittaa täällä kelloa siellä missä muilla on hoksottimet! Mullahan oli ihan samanlaista vikaa viime kesänä, spurriakselin putkisokka oli hakkautunut ohueksi ja välillä se osui välirattaan slottiin ja välillä pyöri ohi. Lootan muovikuorikin oli myötänyt ja laakeripesä kolhiintunut pitkäksi, ensiapuna taisin laittaa väliin ylimääräisen shimmin.

Vika ilmeni satunnaisesti ja vaikutti diffivauriolta. Homma selvisi avaamalla, sormilla kun puristi irtonaisen askin puolikkaita yhteen ja samalla räpläsi spurriakselin akselinsuuntaista välystä kovalla kädellä. Varaosanumeroilla puhuttuna #3195 ei pysynyt kiinni #2754:ssä. Ensiapuna sopiva määrä #1985:a lisää väliin, niihin kohtiin joiden välys ei vastaa järkeä. Lopullisena korjauksena uudet kuoret #3192A ja kasaus osakuvan mukaan mutta järki ja fiilis mukana kun TRX:n toleranssit ovat aika venäläisiä - noita 0.5mm shimmejä kannattaa laittaa tapauskohtaisesti osakuvasta poikkeava määrä.

En tiedä onko pollella sama vika mutta tuota kohtaa ei kannata jättää tutkimatta.
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo: 00.55 kirjoittanut rami.lehto »
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa ratikka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3186 : 31.05.11 - klo: 20.20 »
Tuli ostettua täältä käytettynä 4x4 harjaton malli...

Ilmeisesti kelpaa myös crossiradalle? Minkäläisessa maastossa parhaimmillaan?
Tamiya Dark impact brushless 9t  & Traxxas Slash 4x4.

Poissa sprawl

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3187 : 31.05.11 - klo: 21.34 »
Tuli ostettua uusi 2wd slash ja testit tuli ajettua.

SEmmonen kysymys että minkätakia hetken ajon jälkeen auto "sekosi", eli jos laitan sen 70% / 30% modin päälle niin auto lähtee sen kummemmin siitä välittämättä onko ohjain päällä vai ei.

Tein kaikki ohjekirjassa olleet resetoinnit sekä link napin kautta tapahtuvan ohjaimen ja auton "yhdistämisen" mutta ei vaikuttanut asiaan.
Ja jos laitan ohjaimen offille ja paina vastaanottimesta sitä zet nappia niin että vihreä valo syttyy niin autosta kuuluu mieto vinkuminen(moottorinlapa liikahtaa mutta ei pyöri vaikka renkaat ilmassa).
Mietin myös sitä että en saa auton vastaanotinta päälle ohjaimesta käsin vaikka ohjekirjassa on ohje painaa set nappia puolisekuntia mutta ei lähde sillä päälle.


TUlin kentältä takasin ja kokeilin vielä pihassa laittaa palikat päälle, vihree valo palaa jokapaikassa. Vain kaasu toimi.


Ohjain on siis perus 2,4ghz malli.

Vinkkejä?



edit:
Tässä selvemmin ylläoleva:

- Resetoinnit tehty, sekä "binding".

Ongelma:
- Ohjain asennossa 50/50 auto tottelee ihan ok ainakin toistaiseksi
- Ohjain asennossa 70 / 30, auto lähtee heti täysillä eteenpäin oli ohjain päällä tai kiinni
-  Ohjain kiinni, auton receiver päällä vihreän valon palaessa kuuluu vinkuminen ja moottorin lapa pyörähtää aina heti kun sen vastaanottimen laittaa päälle. Tämä loppuu kun ohjaimen laittaa päälle mutta tällöin ei yleensä toimi kuin kaasu tai kaasu/jarru mutta ei ohjaus.



EDIT:
Ohjekirjassa mainitaan ohjaimen "säätäminen" 50/50 asennolla mutta tein sen nyt 70/30 asennolla sekä throttle trim säädin osottamaan suoraan ylöspäin 0 asentoon jonka jälkeen ei ainakaan ongelmia ollut pikatestillä olohuoneessa. Myös vinkuminen hävisi eikä moottori lähteny täysillä mihinkään vaikka ohjaimen laitto pois päältä.

JOs lisävinkkejä löytyy niin on kaikki tervetulleita.



EDIT HELP
Kävin testaamassa ton säädön jälkeen, ylimääräsiä liikkeitä ei ollu, kaikki oli muuten ok mutta renkaat ei käänny, ei edes yritä vastaanottimen vihreän valon mukaan. Kaasua tai jarrua kun painaa niin vihreä valohan sammuu mutta kun ohjauspyörää vääntää niin ei tapahdu mitään?? Koitin resetoida ja tehdä asetuksia vaikka miten mutta en saanu niitä enään kääntymään...
« Viimeksi muokattu: 31.05.11 - klo: 23.18 kirjoittanut sprawl »

Poissa Peku

  • Veteraani
    • Profiili
    • Large Scale Finland
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3188 : 31.05.11 - klo: 21.45 »
Tuli ostettua täältä käytettynä 4x4 harjaton malli...

Ilmeisesti kelpaa myös crossiradalle? Minkäläisessa maastossa parhaimmillaan?

Selaa 4x4-osio läpi. Parasta maastoa tuolle en tiedä, olen noilla ajellut radalla ja sitten ihan vaan pommittanut
menemään missä sattuu. Kestävä varuksin. Tuolta 4x4 - osiosta löytyy kyllä "parhaat" vinkit mitä minnekin tehdä.

Poissa rhm

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3189 : 01.06.11 - klo: 21.51 »
Heittäkääs joku vinkki, miten sais yoket kiinni tuohon slashhiin? Tilasin tuollaset vetarit:

http://www.liquidrc.com/index.php?main_page=product_info&cPath=0&products_id=58790

Tuos autossa oli valmiina jotkut cvd vetarit, joista toinen oli antautunu. Nyt ongelma on, et tuo ruuvi, millä yoke tulee tuohon diffin ulostuloon on liian pieni noihin liquidin yokeen.. Ja siin mukana tuli vaan pieni ruuvi, millä ei ainakaan saa yokea lukittua paikalleen.. Toivottavasti sai jotain selkoa tuosta selityksestä...   :laugh:

Eli ne ruuvit, millä edelliset yoket oli kiinni niin oli vähän tuon näköset...

http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXSHC2&P=Z

Edit:

Noissa uusissa yokeissa ruuvi on 4 mm ja tuo tappi pitäis olla n. 2,5 mm. Vanhoissa yokeissa ruuvi on 3mm kuusiokolo ja tappiosa on sen 2,5 mm..
Onko alkuperäisessä kiinnityksessä juurikin tuo 3 mm ruuvi vai 4 mm?

Edit 2:

Ainakin näköjään HPI:n diffin ulostulossa kardaaneille oli tuollaiset ruuvit. Joten ongelma ratkaistu. Nyt vain hajosi jotain diffistä..  :shocked: Eipä pojan riemu taas pitkään riittänyt..
« Viimeksi muokattu: 02.06.11 - klo: 11.13 kirjoittanut rhm »

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3190 : 03.06.11 - klo: 13.41 »
Nonii, viimeiseneä ''oikeana'' koulupäivänähän projektit kuuluu lopettaa.


Ajelut alkanevat viikon päästä kunhan rippikoulun tomut saisi karisteltua hartioilta pois. (tuskin antavat ajaa siellä  :angry: )
Autossa on vielä rassaamista, kuten yhden tankon hitsaus jonka jo rikoin taivutellessa.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3191 : 03.06.11 - klo: 13.50 »
Alkaako teilläkin kesäloma huomenna?Meillä aiakin jaeaan todistukset huomenna ja asun siis maaningalla.

Poissa salkku00

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3192 : 03.06.11 - klo: 14.13 »
Alkaako teilläkin kesäloma huomenna?Meillä aiakin jaeaan todistukset huomenna ja asun siis maaningalla.

No jos jaksaisi lukea hieman...
Nonii, viimeiseneä ''oikeana'' koulupäivänähän projektit kuuluu lopettaa.
Nyky rc autoilijan viimeiset sanat: Jos kaikki olis mekaanista...  Traxxas Stampede 4x4 vxl

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3193 : 04.06.11 - klo: 10.39 »
Nonii, viimeiseneä ''oikeana'' koulupäivänähän projektit kuuluu lopettaa.
Ajelut alkanevat viikon päästä kunhan rippikoulun tomut saisi karisteltua hartioilta pois. (tuskin antavat ajaa siellä  :angry: )
Autossa on vielä rassaamista, kuten yhden tankon hitsaus jonka jo rikoin taivutellessa.
Tuleeko tuohon metalliputkien päälle jotain muoveja?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3194 : 04.06.11 - klo: 17.21 »
Saatan laittaa autoon joitain paneeleja, tosin en ole asiasta vielä varma, koska kiinnitys vielä mietityttää.
Auto tuntuu aika peräpainoiselta, auto lähti soralla erittäin helposti luisuun, verrattuna putkirungottomaan versioon.
Putkirunko on muuten kiinni parilla mutterilla..
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa Take95

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3195 : 06.06.11 - klo: 17.40 »
Ilmeisesti kukaan ei ole aiemmin kysynyt mielipidettä tästä alumiinirungosta Slashiin. Kannattaako harkita hankintaa? Painopiste ei sen avulla ainakaan parane, mutta jospa olisi kestävempi kuin vakio muovirunko.

Ihmetyttää vain miten etu ja taka skid platen rungonpuoleiset kiinnitykset asettuvat, kun tuossa alumiinirungossa ei ole syvennyksiä niille. Edessäkin skid platen päät tulevat jotakuinkin sentin rungon etukiinnityskohtaa ylemmäs.


http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_25_1466_926/products_id/29581/n/Xtreme-Racing-Aluminum-Chassis-Black

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3196 : 06.06.11 - klo: 17.50 »
En ostaisi tuota. Jotain on pahasti pielessä jos alkuperäinen pohjalevy ei kestä. Jos pohjalevy hajoaa perän kiinnikkeistä niin tee pieni vahvike pohjalevyn alle. Sen verran kovaa käyttöä olen auton nähnyt kestävän että tuota ei kannata kestävyyssyistä ostaa.

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3197 : 06.06.11 - klo: 20.51 »
Itseltäni meni pohjalevy rikki ruuvin kohdalta, kun ajoin kaasu pohjassa kiveen :laugh:.
Kyllä se aikamoista ajoa olikin kestänyt :cool:.
« Viimeksi muokattu: 06.06.11 - klo: 20.54 kirjoittanut polle »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3198 : 13.06.11 - klo: 08.35 »
Saako vakio takaiskareihin lujempaa tavaraa olevia runkoja?
Nuo vakio rungot kun ei tunnu kestävän kovinkaan montaa akullista radalla vääntymättä.
Vai meneekö koko iskari vaihtoon?

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3199 : 13.06.11 - klo: 09.00 »
Kannattaa suoraan ostaa big boret.Kestävämmät ja ajettavuus paranee.

Poissa topcat

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3200 : 13.06.11 - klo: 15.12 »
Pistin sitten tilaten nämä traxxasin omat big boret:
http://www.rcplanet.com/Traxxas_Big_Bore_Shocks_Slash_p/tra5862.htm
Vaikka olishan tuolla ollut mm. noita integyn keppejäkin...tiedä sitten oliko ollu paremmat :roll:

Poissa rami.lehto

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3201 : 13.06.11 - klo: 17.09 »

Kannattaa suoraan ostaa big boret.Kestävämmät ja ajettavuus paranee.


Millä tavalla "ajettavuus" paranee, missä olosuhteissa, miksi ja millä ehdoilla kun iskunvaimentimen sisähalkaisija suurenee? Paraneeko kierrosajat myös pelkällä pulttaa-kalliimmat-osat-kiinni -menetelmällä?

-Rami
Slash 2x4, Slash 4x4

Poissa nestori

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3202 : 13.06.11 - klo: 17.10 »
En mää tiedä miks ne on paremmat ajaa mutta kyllä ainakin pedestä tuli paljon parempi ajaa kun laitoin eteen big boret.

Poissa hukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3203 : 13.06.11 - klo: 19.12 »
Kaikki (pienikin) painon lisäys speden keulalle parantaa sen ajettavuutta. Olisiko tässä yksi syy.

||  2 kpl Traxxas Slash 4x4  ||  2 kpl Ansmann Racing C.O.R.E  ||   HL M41A3 Walker Bulldog Metal Upgade ||  HL Tiger I Metal Edition  ||  Axial SCX10 Dingo ||  Axial AX10 "Hirvi" ||

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3204 : 13.06.11 - klo: 20.56 »
Traxxasin bigboret ei ole isommat kuin muoviset. Paremmat kyllä, korkki ei irtoa eikä varsi taittuu. Ajettavuus saattaa muuttua mutta se johtuu joko eri öljystä tai siitä että iskarissa on öljyä.

Poissa tansu95

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3205 : 14.06.11 - klo: 20.41 »
Joo...Hajospa multakin sitten se pohjalevy sieltä takaruuvin kohdalta ja sitten pohjan häkin yks pidikekkin meni poikki...

Kannattaako ostaa vaan vanha samanlaine tilalle vai tehä matala lattiamalli?Katsoin sivulta 89 sitä yhtä mikä oli tehty rustlerin pohjalevyyn, niin tarvitseeko muuta kuin ne metallinpalat sinne taakse?Vai onko vielä järkevämpää ehdotusta?
<-Tekno RC//TEAM LOSI 8IGHT//ALPHA ENGINES//NOVAROSSI//GO//TRAXXAS//SAVÖX//PRO-LINE//TeknoRC.fi//->

Poissa Chili

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3206 : 22.06.11 - klo: 20.09 »
Poksahti tänään casterblock kun slässi lähti keulinnan jälkeisellä virheliikkeellä kohti pyörätelinettä.
Kannattaako osa päivittää alumiiniin, vai jatkaa vain muovilla?
Kova mälli oli, tollaisia ei tule joka päivä.
Thunder Tiger dt-10 - Axial ax10 - Slash 2wd - Blitz ese - Axial EXO - Axial wraith

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3207 : 22.06.11 - klo: 22.30 »
Joo...Hajospa multakin sitten se pohjalevy sieltä takaruuvin kohdalta ja sitten pohjan häkin yks pidikekkin meni poikki...

Kannattaako ostaa vaan vanha samanlaine tilalle vai tehä matala lattiamalli?Katsoin sivulta 89 sitä yhtä mikä oli tehty rustlerin pohjalevyyn, niin tarvitseeko muuta kuin ne metallinpalat sinne taakse?Vai onko vielä järkevämpää ehdotusta?

Jos ajat radalla on matalammasta painopisteestä kiistaton hyöty. Pihasuddauksessa makuasia.
Tästä linkistä näkee, mitkä osat tarvitset:
http://www.teamstrc.com/index.php?route=product/product&product_id=646
Sivutörmäyssuojat jää omaan harkintaa tekeekö vai ei. Kilpailuissa ne pitäisi olla.
Ja ainahan se pohjalevyn voi tehdä itse. Sopiva materiaali ,pistosaha ja käsipora riittävät...

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3208 : 22.06.11 - klo: 22.32 »
Poksahti tänään casterblock kun slässi lähti keulinnan jälkeisellä virheliikkeellä kohti pyörätelinettä.
Kannattaako osa päivittää alumiiniin, vai jatkaa vain muovilla?
Kova mälli oli, tollaisia ei tule joka päivä.

Rata-ajoon kuskille joka ei pysy radalla, eli minulle, sopii alumiininen C-pala ja RPM:n hubi. Kestävin yhdistelmä jonka olen löytänyt, enää ei katkea pinnitkään jotka pitävät C-palaa ja hubia yhdessä.

Poissa ghhgtd

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #3209 : 28.06.11 - klo: 10.53 »
Millasta setuppia suosittelisitte radalle slashiin? Riittääkö ezrun 60a nopari ja velineonin mosa + 2s lipo vai kannattaako pistää suoraan 3s lipo? Ja riittääkö iskareihin öljyiksi taakse 40 + eteem 45 vai kannattaako pistää se 50 taakse ja 60 eteen? Ei kovin isoja hyppyjä ole tuolla meijän radalla nimittäin.

Ja kyllä, en siis omista kyseistä autoa...vielä! :azn:
Ansmann X2 evo | Losi ten-scte | Ar C.O.R.E
"Ei rc-auto tervettä päivää nää"