Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1346998 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa pitsinki

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4620 : 10.07.14 - klo: 22.15 »
Eipä niissä yleensä tule, jos uutena ostaa. Käytettyn kun ostaa niissä yleensä tulee nippeliä, ja nappelia mukana. Itselläni on tuollaset http://www.rcm.fi/varaosat/traxxas-varaosat/traxxas-slash-4x4-varaosat/traxxas-big-bore-shock-limiter-kit-for-scalpel-conversion-2295-10-pcs.html mutta niihinhän voi soveltaa melkeenpä mitä vaan.
Enemmän harrastaneet varmaankin korjaa, jos olen väärässä.
Mini M-03x4+muutama muu

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4621 : 10.07.14 - klo: 23.21 »
Näköjään, jotkut käyttäneet jopa bensa letkua.Pitäisi jonkun näköisiä holkkeja pakista löytyä. :afro:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4622 : 15.07.14 - klo: 15.58 »
Onkohan traxxas tajunnut vihdoin sen, että titani tarvitsee pienemmän pinjonin. Meinaan mulla oli kiinni 16 piikkinen. Eikä mitä ,sen muutaman akun vakiosähköillä 2s lipoilla ajoin ei titani lämmenny juurikaan. :huh:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4623 : 18.07.14 - klo: 13.17 »
Nyt on Slash kasassa. Pinjonia ja spurria vailla, mitkä saankin illalla veljeltä ja pääsen ottamaan ensiajot. Anzan alusta, ja uutta RPM- osaa. Tornit ja koritolpat vielä vakiot. Uudet vanteet ja Pioneer Louise- kumitkin löytyy, mutta ajattelin noilla vakioilla suorittaa sekalaiset asfaltti/hiekka- koeajot.
« Viimeksi muokattu: 18.07.14 - klo: 14.59 kirjoittanut A.Loiske »

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4624 : 18.07.14 - klo: 17.31 »
Ei tainnut noparin johdot riittää vastarille. :wink:Eipä mullakaan ilman jatkopiuhaa.. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4625 : 18.07.14 - klo: 21.41 »
Itseasiassa ois riittäny vaikka kuinka hyvin. Lähtökohta oli se, että mistään päältä en halunnut sitä vetää, ja akun alla on alustassa valmiina PITKITTÄISET pehmusteliuskat, joita en raaskinut irroittaa ja muuttaa. Jos olisi ollut muutamalla poikittaisella, niin ne olisivatkin muodostaneet sopivan "tunnelin" johdotuksille.

Hyvin tuntui auto toimivan, mitä nyt vakiorenkailla ei tuntunut saavan minkäänlaista pitoa edes tuossa asfaltilla. Kokemattomuuttani spinnasin kovassa vauhdissa kun löin liipasimen pohjaan, ja pyörähdin pysäköidyn pakettiauton alle. Hirveä kolaus, onneksi ei ollut mikään matala henkilöauto..

Huomenna sitten kunnon testit alustalla, mihin tämä vempele on luotu.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4626 : 24.07.14 - klo: 20.13 »
Nyt kaivataan kipeästi säätövinkkejä. molemmilla, mulla ja veljellä on siis takaveto- Slashit. Molemmissa lähes identtinen, matala hiilikuitu/alumiinialusta. Sähköt lähellä toisiaan. Samanlaiset ja -kuntoiset renkaat.

Homman nimi on se, että hiekkakentällä veljen autolla voi lähteä lutu pohjassa paikaltaan, lähes koskematta ohjaukseen ja auto etenee silti kuin kiskoilla. Omani taas vetelee jompaankumpaan ja kaikkialle niin että suoraan ajaminen on erittäin haasteellista, paitsi etanavauhdilla.

Molemmilla tiivistetyt diffit, sama viskositeetti öljyssä. Veljellä ehkä pykälän jäykempi, luultavasti enemmän öljyä diffissä. Kuitenkin veljen kokemuksen mukaan aika kiskoilla se eteni ennen koko diffin tiivistyshommaakin. Iskariöljyt samasta purkista, 50 000.

Sanattomaks vetää, noi on meinaan tarkasteltuna lähes identtiset laitteet, mut todella erilaiset ajaa.

Ja saa vinkata, jos laudalta löytyy jostain oma aihe autojen säädöille, jota seuraisivat muutkin kuin Traxxas- miehet.


Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4627 : 24.07.14 - klo: 20.22 »
Nyt kaivataan kipeästi säätövinkkejä. molemmilla, mulla ja veljellä on siis takaveto- Slashit. Molemmissa lähes identtinen, matala hiilikuitu/alumiinialusta. Sähköt lähellä toisiaan. Samanlaiset ja -kuntoiset renkaat.

Homman nimi on se, että hiekkakentällä veljen autolla voi lähteä lutu pohjassa paikaltaan, lähes koskematta ohjaukseen ja auto etenee silti kuin kiskoilla. Omani taas vetelee jompaankumpaan ja kaikkialle niin että suoraan ajaminen on erittäin haasteellista, paitsi etanavauhdilla.

Molemmilla tiivistetyt diffit, sama viskositeetti öljyssä. Veljellä ehkä pykälän jäykempi, luultavasti enemmän öljyä diffissä. Kuitenkin veljen kokemuksen mukaan aika kiskoilla se eteni ennen koko diffin tiivistyshommaakin. Iskariöljyt samasta purkista, 50 000.

Sanattomaks vetää, noi on meinaan tarkasteltuna lähes identtiset laitteet, mut todella erilaiset ajaa.

Ja saa vinkata, jos laudalta löytyy jostain oma aihe autojen säädöille, jota seuraisivat muutkin kuin Traxxas- miehet.

Jouset, iskarien paikat ja etuharitus samat?
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4628 : 24.07.14 - klo: 20.46 »
Hyviä kysymyksiä. Jouset jokatapauksessa eri, ainoa mitä osaan nyt suoraan sanoa niin käsituntumalla ei huomaa suurempaa eroa. (en tiedä huomaisiko käsituntumalla vaikka olisi valtava suhteellinen ero jousten jäykkyydessä). Iskareista tiedän sanoa sen verran, että veljellä vakiot ja jotkut vaihdetut jouset, itsellä LRP big bore- iskarit. Kävivät nätisti kiinni ja samanpituiset kuin vakiot.

Harituspuolesta, molemmilla silmämääräisesti aikalailla suorassa, kokeilin myös äsken lisätä vähän aurauksen puolelle, ei sanottavaa eroa.

Iskareiden kiinnityskohtia en ole vielä vertaillut, omassa, tässä sivuille vetelevässä, edessä alhaalla ulkona (uloin vaihtoehto), takana alhaalla toiseksi uloin (neljä vaihtoehtoa).

EDIT: Kunnon pidolla eli asfaltilla molemmat käyttäytyvät samalla lailla, suoraan lähtee munkin laite. Veljen auto vaan on lähes yhtä helppo kiihdyttää paikaltaan tasaisella hiekkakentällä kuin asfaltillakin. Mulla taas riittää 1/4 kaasu niin hillitön puolelta toiselle ohjaaminen alkaa. Kunnon vauhdin kun saa päälle niin sitten mennään kyllä eteenpäin.
« Viimeksi muokattu: 24.07.14 - klo: 21.15 kirjoittanut A.Loiske »

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4629 : 24.07.14 - klo: 21.36 »
Miten slipperin kireys?
Cannondale Scalpel Team Replica

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4630 : 24.07.14 - klo: 21.52 »
Ahistaako laakerit tai vetarit toiselta puolelta?
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4631 : 24.07.14 - klo: 22.02 »
Slipperit molemmilla samalla lailla. Hiekkakentällä ei kyllä luista pätkääkään slipperi kummallakaan näistä kahdesta vertailuautosta. Herkästi tuntuu kaikki kyllä pyörivän.. Mulla on tässä teräksiset vaihteiston ulostulot, kun veljellä vakiot. Painavat mötikät, oisko niissä niin suuri hyrrävoima, että kampeaa autoa sivuun? :o

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4632 : 24.07.14 - klo: 22.14 »
Hyviä kysymyksiä. Jouset jokatapauksessa eri, ainoa mitä osaan nyt suoraan sanoa niin käsituntumalla ei huomaa suurempaa eroa. (en tiedä huomaisiko käsituntumalla vaikka olisi valtava suhteellinen ero jousten jäykkyydessä). Iskareista tiedän sanoa sen verran, että veljellä vakiot ja jotkut vaihdetut jouset, itsellä LRP big bore- iskarit. Kävivät nätisti kiinni ja samanpituiset kuin vakiot.

Harituspuolesta, molemmilla silmämääräisesti aikalailla suorassa, kokeilin myös äsken lisätä vähän aurauksen puolelle, ei sanottavaa eroa.

Iskareiden kiinnityskohtia en ole vielä vertaillut, omassa, tässä sivuille vetelevässä, edessä alhaalla ulkona (uloin vaihtoehto), takana alhaalla toiseksi uloin (neljä vaihtoehtoa).

EDIT: Kunnon pidolla eli asfaltilla molemmat käyttäytyvät samalla lailla, suoraan lähtee munkin laite. Veljen auto vaan on lähes yhtä helppo kiihdyttää paikaltaan tasaisella hiekkakentällä kuin asfaltillakin. Mulla taas riittää 1/4 kaasu niin hillitön puolelta toiselle ohjaaminen alkaa. Kunnon vauhdin kun saa päälle niin sitten mennään kyllä eteenpäin.

Takaa iskarit ulos ja jäykemmät öljyt sisään.

Eteen haritusta (toe out) niin, että silmällä näkee.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4633 : 24.07.14 - klo: 22.26 »
Kyllä tuommoseen joku selvä vika täytyy löytyä.
Ei mikään olematon pikkujuttu voi tuota saada aikaan.

Entäs autojen painopisteet? Onko samankokoiset akut?
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4634 : 24.07.14 - klo: 22.49 »
Lähden seuraavaksi kokeilemman Möllin neuvoja. Samankokoisilla akuilla ollaan ajeltu. Painopisteitä ei olla tutkailtu eikä edes autoja punnittu, mutta ovat kyllä niin samankaltaisia että en usko siitä ratkaisua löytyvän. Omassani on keskipohja alumiinia, sivulärpäkkeet ja ylädekki hiilaria, veljellä kokonaan hiilikuitua joten ehkä hivenen kevyempi. Samantyyppisesti paino varmasti jakaantuu, esim. molemmilla akut keskellä ja samalla kohtaa pituussuunnassa.

Mitää tuollaista varsinaista vikaa en usko tässä olevan, juuri kasasin auton osista, vaihteisto oli tiivistysprojektin takia kokonaan osina, uudet laakerit ja pyörii tosi herkästi. Kaikki muovipalikat uutta RPM:ää, herkästi liikkuu kaikki ja mitään epäilyttävää patenttiratkaisua ei autosta löydy.

Siis ei tämä varsinaisesti ajossa lainkaan huono ole. Ellen olisi veljen autoa kokeillut ja se mun, en edes miettisi moisia. Se oli vaan niin käsittämätön juna huonommallakin pidolla, että panee ihmetyttämään.

Nietin myösnoitamun noparin säätöjä. kun on kaikenmaailman ennakot 60` asti, sitten vielä se järjetön turbo- toiminto, punchin säädöt jne. Pitääkin ottaa myös ohjelmointikortti käteen ja tsekata noi lähökohtasesti perusasetuksille. Muistaakseni ainakin ennakoita on nyt käytössä.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4635 : 25.07.14 - klo: 23.10 »
Tarkista nyt kuitenkin ne takalaakerit. Ovat aiheuttaneet "mielenkiintoisia" ongelmia.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4636 : 27.07.14 - klo: 22.09 »
Nyt alkaa hommat luistaa. Mä hommasin pätevän henkilökohtaisen avustajan RC-hommiin. Insinöörin paperitkin sillä.
On kyllä ehdottomasti viisain insinööri jonka olen tavannut.
https://www.youtube.com/watch?v=tfjPUi6Y42o
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4637 : 09.08.14 - klo: 15.40 »
Onko muilla caster blocki pompannut pois paikoiltaan tukivarresta.Estääkö alumiiniset versiot tuon. Tukivarret on rpm.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4638 : 09.08.14 - klo: 22.04 »
Onko muilla caster blocki pompannut pois paikoiltaan tukivarresta.Estääkö alumiiniset versiot tuon. Tukivarret on rpm.

Onpa hyvinkin. Pahin on RPM:n C-pala...
Ratkaisuna alumiininen C-pala. Mielestäni Hot Racing:in pala oli paras, siinä tuli mukana oma kingpin joka on selvästi kestävämpi kuin Traxxas:in oma.

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4639 : 09.08.14 - klo: 22.35 »
Joo täytynee siis tilata alumiiniset.Muuten jos jollain on ongelmaa uuden servon laitossa, niin kannattaa lukea tämä.http://traxxas.com/forums/showthread.php?464055-Slash-Steering-setup-bellcranks-toe-link-pictorial Tuon avulla sain ansmannin kääntymään kummallekkin puolelle kunnolla. :smiley:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa Reddy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4640 : 10.08.14 - klo: 07.18 »
Minkälaista moottoria kannattais tuohon slashiin hommata. Nyt on paikallaan quicrun 60a nopari ja ezrun 9t moottori. Moottori kuumuu laparenkailla hiekkamontulla ihan älyttömästi ja taitaa olla jo entinen. Tuohan ei taida olla edes "aito" 540 moottori.

Olisko esim. tuosta mihinkään: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__21960__Turnigy_TrackStar_7_5T_Sensored_Brushless_Motor_5135KV_ROAR_approved_.html

Tehoa sais olla kuitenkin mielummin reilusti. Miten hankala homma on laittaa 5mm akselilla oleva moottori tällaseen?

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4641 : 10.08.14 - klo: 09.11 »
Me täällä Rovaniemellä melkein kaikki käytetään tämmöstä yhdistelmää 3S setupissa, eikä ole lämpöongelmia.
Auto kulkee sopivasti ja on vääntöä kun 4 puolainen kone:

Moottori
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=17701

Nopari
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8993

Pinjoni
http://www.amain.com/Search?s=Robinson+Racing+5mm+Bore+48P+Machined+Pinion+Gear+%2833T%29

Ja 86 spurri, tai pienempi.

Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa Reddy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4642 : 10.08.14 - klo: 11.26 »
Ei sattuis olemaan videota ajeluista? Näkis vähän miten se kulkee ja käyttäytyy.

Ei näyttäny olevan varastossa ollenkaan tuota 2200kv versiota, niin oisko tämä melko lailla sama: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__17733__XK3665_2400KV_Brushless_Inrunner.html

Kiertää ilmeisesti vain hieman enemmän..?

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4643 : 10.08.14 - klo: 11.36 »
Kiertää enempi ja on pienempi pikkusen.
Videota en nyt muista onko. Pitää ettiä.
Hyvin se kuitenki käyttäytyy. Ei tuolla muuten kaikki tuuppilässikuskit ajais.
Jokainen on laittanut tai laittamassa.
Eikä ylikuumentunut kellään vaikka ajeltu yli 30asteen helteillä.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa Reddy

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4644 : 10.08.14 - klo: 18.47 »
Tilasin tuon hiukka "pienemmän" moottorin ja tuon noparin. Eiköhän noilla alkuun pääse. Ei onneksi ole niin hinnan kiroissa nuo moottorit, vaikka tilaisi sen toisen sitten myöhemmin.


EDIT: pinionin piti ilmeisesti olla 33t eikä 24t. Veen linkki nakkasi nimittäin tuollaseen 24 hampaiseen. Hoksasin onneksi muuttaa tuota omaa tilausta.  :wink:
« Viimeksi muokattu: 10.08.14 - klo: 22.56 kirjoittanut Reddy »

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4645 : 19.08.14 - klo: 11.17 »
Ruvennut miettimään,että jos vaihtaisi spurrin ja pinjonin 32dp jaolla olevaan.Oli spurri ottanut hieman kipeetä, kun muutama kivi mennyt väliin. ratassuojasta siis teipattu kolo umpeen.Sen tiedän ettei ratassuoja mahdu 32dp rattailla paikalleen.Mutta en osaa laskea mitkä rattaat vastaisi 16/90 välejä. :roll:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4646 : 19.08.14 - klo: 12.14 »
Verranto on hakusana, jolla löydät ohjeet matematiikan kirjasta.
http://www.scriptasylum.com/rc_speed/gear_calc.html auttaa myös, taulukkolaskimellakin onnistunee.

Poissa AO68B

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4647 : 24.08.14 - klo: 10.09 »
Olis tommonen harjaton 2wd slässi aikomuksena hommata ja sen lisäksi jconceptsin korisuoja ja tuuletin noparille. Oon kuullu ettei renkaat ja jouset oo parhaat maholliset niin neuvokaa nyt viisaammat. Eli mitkä renkaat/ vanteet bashaykseen ja toiset lumelle/ hiekalle. Ja mitkä jouset ois hyvät? (En aio kisata). Sanokaa vaan jos muuta tarttis päivitellä mut sähköt päivitän vasta kun ne hajoaa.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4648 : 24.08.14 - klo: 10.38 »
Viimeisenä iskarit. Jos ne on kunnossa, ne toimii ihan hienosti.
Pioneer Louise renkaat kesäksi. Niitä saa suomesta ja ei maksa paljon, ja hyvä pito vähän kaikkeen.
Ja koko kierros etuvanteilla. Tulee muutaman millin leveämmälle, mutta sitten auto ei kaadu niin helposti.
http://fi.eurorc.com/product/2974/louise-sc--pioneer-rengas--musta-vanne---traxxas-etu--liimattu---soft--

Talveksi laparenkaat ja eteen "irokeesit" :)

Taakse Proline Sling Shot.
Pehmetä ovat. Mutta ne on just siksi hyvät. Esin jos meinaa jäädä kiinni lumeen, nii kaasua vaan ja kumit venyy ja lähtee auto helpommin liikkeelle.

Eteen
Proline Sling Shot.

Jos tajutonta pitoa taakse kesäksi, nii Proline Badlands.

Nää esimerrkejä.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4649 : 24.08.14 - klo: 11.33 »
Vakio iskarit on hyvät, kun varret vaihtaa kestävämpiin.Alkuperäiset jouset on kyllä aika vetelykset.Itse hommasin traxxasin jousia muutamat eriparit.Päivittää kannatta heti alumiiniset c palat,koska pinnit taittuu, ja parhaimillaan pomppaa pois tukivarresta.RPM tukivarret kannattaa myös häviää takaalta välykset,ja joustaakin pehmeämmin.Vanne asiaan.Semmoiseen kikkaan törmäsin,että porataan iskarin mäntään 5.0mm reikä,ja laitetaan etuheksan,ja vanteen väliin.Näin pystyy käyttämään takarenkaita edessäkin. :wink:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst