Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525210 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #780 : 17.11.09 - klo: 00.08 »
Kerro lisää miten säädät E-Revon yliohjaavaksi: vaikuttaako siihen aurauskulma vai kamppeeri. En ole vielä tutustunut tähän maailmaan lainkaan. Veikkaan kamppeeria. Kumpaan suuntaan takarenkaita väännetään; A- vai V-asentoon jos ajatellaan kirjainten visuaalisuutta?
E-Revon manuaalia kun lukee ajatuksen kanssa, löytyy sieltä niitä niksejä. Camberin suhteen en mitään erikoisia testailuja muista tehneeni, lähinnä vakaajilla ja aurauskulmilla pelattu ja casteria säädetty.

Jos haet yliohjaavampaa käytöstä, niin jäykempi takavakaaja (ja löysempi etuvakaaja) taisi olla itselläni ensin kiinni juurikin puskevuuden vähentämiseksi. Sen jälkeen aurauskulmat, mitä enemmän harittaa sitä levottomampi kääntymään. Samoin casteriin on tullut koskettua vasta myöhemmin, mutta lisäämällä casteria pitäisi saada aikaa toisaalta hyvin suoraan menevä, mutta reilummin käännettäessä yliohjaavastikin käyttäytyvä auto. Iskareiden ja jousien kanssa säätäminen vaikuttaa miten yli-/aliohjaavasti auto käyttäytyy jarrutuksessa/kiihdytettäessä, en ole juurikaan säätänyt.

Mutta tosiaan se manuaali on ihan hyvä lähtökohta, jos vaan kieli ei ole esteenä. Löytyy myös ne asetukset, ettei jousto vaikuta ohjaukseen (bumb steer elimination).
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #781 : 17.11.09 - klo: 01.43 »
Lisätään vielä että takarenkaiden haritus lisää levottomuutta jos toki yliohjautuvuuttakin. Foffissa on käytetty sopivasti haritusta, että saadaan auto kääntymään riittävän jyrkästi. Jos sitä on liikaa ei suoraan menemisestä tahdo tulla mitään, joskin sitä taas voi kompensoida ainakin omasta radiostani (Futaba) säätämällä ohjauksen vastetta. Auraavat takarenkaat taas tekevät autosta vakaan, mutta helpommin puskevan.

Jousituksen erilaisiin progressioasetuksiin ja jousien jäykkyyksiin kannattaa tutustua käytännössä. Itsellä kun auto on 110 mm jatkettu akseleiden välistä ja runko alumiinia, tuli painoa kilon verran lisää ajokunnossa. Tuon seurauksena alkoi olla tarvetta saada alustaa jäykemmäksi, hukkaamatta kuitenkaan jousituksen herkkyyttä. Halutut säädöt löytyivät kokeilemalla eri vahvuisia jousia ja vaihtamalla progressiopaloja ja linkkejä.

Suosittelen manuaalin lukemista, mutta myös kokeilemaan eri asetuksia ja niiden vaikutuksia käytännössä. Vain siten voi kokemusten perusteella osata tehdä tarvittavia muutoksia vaikka kesken ajosession.

OT, mutta tuli mielee tapaus E-Revon säätämisestä. Omia huippukokemuksia on tilanne, jossa 9-vuotias juniori, joka ajoi muutaman Foffi-kisan vakiomittaisella harjattomalla E-Revolla, tuli ajojakson jälkeen luokseni ja kertoi erittäin analyyttisesti tilanteen, jossa auto ei käänny tarpeeksi vasemmalle. Kysyin muutaman tarkentavan kysymyksen, joihin vastaus tuli kuin Schumilta ja sen jälkeen osasin tehdä juuri tarvittavat säädöt, jotta auto alkoi käyttäytyä juniorin haluamalla tavalla. Osasin tehdä nuo vain, koska olin itse ajanut samalla autolla testiä ja kokeillut käytännössä mitä eri asetukset vaikuttavat. Sitä en edelleenkään ymmärrä miten tuo juniori osasi niin analyyttisesti antaa palautetta auton käyttäytymisestä.

Tuossa tapauksessa oli kyse virheellisen servon säädön korjaamisesta ja toisen takarenkaan aurauskulman säätämisestä eri kulmaan kuin vastapuolen rengas.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #782 : 17.11.09 - klo: 23.22 »
En tiedä onko foorumin lukijoissa sitten niin nuorta porukkaa, jolle käännös olisi jopa suuri palvelus. Jos päätämme kääntää, niin osallistun talkoisiin.

Katsoin Wikipediasta mitä se tietää aurauskulmasta ja minulle oli suuri yllätys, että nelivetoisissa autoissa etupyörät laitetaan harittamaan (= aurauskulma positiivinen). Sitä se ei sanonyt, että pistetäänkö sitten takapyörät auraamaan vai samoin harittamaan. Samoin jäi epäselväksi viitattu 'fysiologinen ilmiö'.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Aurauskulma

2,4 GHz vakioradiossa ei ole mahdollisuutta säätää käännöksen napakkuutta. Voi vain keskittää sitä säätönupilla. Itselläni on ilmeisesti väärät aurauskulmat, koska radion napilla saa olla miltei tuhannesosamillin tarkkuudella säätämässä keskikohtaa ja silti auto pyrkii ohjautumaan hieman jompaan kumpaan reunaan. Sen verran olen tehnyt autooni muutosta, että olen laittanut suuremman käännöksen mahdollistaman palan ja vaihtanut servojen paikat suuremman käännöksen tekeviin asennusreikiin.

Olipa hyvä tietää, että juuri tällaisiin "auton kummalisuusiin käyttäytymisiin" löytyykin lääke säädöistä. Olisi myös joskus mahtavaa päästä kokeilemaan sellaisen kaverin E-Revoa, joka on säädetty oikein ja verrata sitä sitten omaan. Veikkaisin, että valaistuisin.   :lol:
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #783 : 18.11.09 - klo: 01.31 »
Se on aika suhteellista mikä on oikein. Käyttötarkoitus ja ajomaastot kun aika paljon ratkaisevat millainen on toimivin alustan säätö, aika paljon asiaan vaikuttaa myös itse kunkin ajotyyli.

Johtuisikohan se etupyörien haritus siitä, että vetävät pyörät pyrkivät vääntämään tukivarsia siten, että vedon ollessa päällä renkaat ovat suoraan tai jopa auraavat. Kääntymiseen tuolla säädöllä on myös vaikutusta. Takapyörät laitetaan auraamaan, juuri aiemmin mainitsemastani syystä eli mitä vähemmän aurausta tai jos jopa haritusta, niin auto on sitä levottomampi. Jos taas aurausta liikaa, niin se tuppaa puskemaan. Näihin voi kuitenkin vaikuttaa myös muilla säädöillä ja Revossa on varmaan yhdet RC-autojen monipuolisimmat säädöt, joten vaihtoehtoja on käytännössä lähes rajattomasti.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #784 : 19.11.09 - klo: 17.21 »
Käväsin post ofisissa, hakemassa paketin..

Tämmöstä löytyi paketista..


Kiitos vielä Ile__:lle

Joskohan sitä sais talven aikana jotenkin survottua nuo osat tuonne revon syövereihin.
Epäilen sen jälkeen olevan historiaa diffionelmat revossa. :tongue:

Jokunen pieni ropleeman poikanen on kyllä edessä noiden sovittelussa, mut eiköhän sitä jotain keksi.

Laitetaan kyllä projektista infoo kun on ajankohtaista.

Kuinkas Pingkviinillä on kestänyt RCM:n alu diffikuoret ?, muistelin ainakin et olis ollut sellaiset.

son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #785 : 20.11.09 - klo: 04.57 »
Kuinkas Pingkviinillä on kestänyt RCM:n alu diffikuoret ?, muistelin ainakin et olis ollut sellaiset.

Ei mitään ongelmaa. Itsellä vielä malli, jonka kanssa pitää olla hyvin eksoottinen ulostulon laakeri, mutta uusissa kelpaa ihan vakio 8x16x5.
Keskidiffi on varmasti haasteellinen, jos senkin laitat, muuten noi menee heittämällä.

RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #786 : 20.11.09 - klo: 18.11 »
Täytyy kysellä RCM:ltä koska saavat lissää niitä diffin kuoria.

Otin piene fiilistelykuvan, vanha vs uus diffi.
Onhan niissä kieltämättä hieman kokoeroa.  :grin:



Torseniakin tuossa jo hieman pyörittelin, suht simppeliltä hommalta senkin modifointi näyttäs.
Onneksi on nitro revon keskidiffi tuossa ylimääräisenä, siitä ainakin saa ylostulot torseniin.
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #787 : 20.11.09 - klo: 19.23 »
Sellainen ero tuossa on aluperäiseen diffiin, että sen alkuperäisen saa ulos ottamalla vain pohjalevyn/rungon irti bulkheadeistä, mutta noiden järeämpien diffien ulos saaminen edellyttää myös bulkheadien purkamista auki. Kannattaa myös nähdä vähän vaivaa tuon diffin tilan tiivistämiseen, sillä sinne tuppaa kertymään hiekkaa, joka näyttää kuluttavan sitä RCM:n diffikoteloa. Tiedä sitten onko sillä mitään merkitystä, mutta se kotelo on paikoin niin ohut, että ei hirveästi ole mielestäni varaa kulua.

Jos olet laittamassa tuota HongNorin/Ofnan torsenia eteen tai taakse, niin sitten tulee haasteita. Traxxasin omat vetarit on liian lyhyet torsenin kuppeihin ja kun ne kupit on osa ulostuloakselia, ei niiden vaihtaminen ole ihan triviaalia. Toinen haaste on tuon torsenin oikea toimiminen eli laakerit on syytä pitää puhtaana ja voideltuna, jotta pyörimisvastus ei kasva liian suureksi. Revon renkaat on yleensä sen verran suuremmat, kuin sen krossarin johon tuo on tehty, että pelkästään hitausmomentti meinaa jo olla liikaa tuolle torsenille. Kun kaikki pyörii hyvin, niin lopputulos on kuitenkin palkitseva.

Minkäs diffit noi kiiltävät harmaakuoriset on, kun on noin muhkean kokoinen hammastus?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #788 : 20.11.09 - klo: 20.55 »
Taitavat olla cenin diffit.
- Tapsa

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #789 : 20.11.09 - klo: 21.06 »
Vähä offt rajalla, mutta:
Mutuna torseni sietää isomman hyrräpainon pyörissä, kun laittaa hieman isomman pintapainen sietävän voitelun sen sisään. (ei sentään litiumia ole tarvinnut laittaa)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #790 : 20.11.09 - klo: 21.17 »
Cenin diffit on, itseasiassa GST 7.7:n.

Torseni on tulossa keskelle.
Tuossa jo hahmottelin tuota torsenia, ja aika helpolla sen taitaa saada modatuksi.
Eli, kun jo mainitsin on ylimääräisenä nitro revon keskidiffi, siinä on n 3-4cm pituset ulostulot.
Niistä saa tehtyä torseniin uudet ulostulot. Torsenin omien ulostulojen rattaat on pyöreässä akselissa mikä on vaan molemmin puolin kevennetty ja E clipsi vaan päässä pitämässa rojut kasassa.

Ja tuohon torseniinkin saa hieman lisää vauhtia, kun omat diffien välit on 2.8 (13/43) ja cenin on 3.3 (9/26).

Ei sinänsä, tuskin tämä kuitenkaan ihan läpihuuto juttu on.

Cenin pinioni on 8mm, trx taasen 6mm, eli tällekkin pitää jotain keksiä.
Ja ulostulotkin on kupit. Meinasin kokeilla niitä tehdä 6mm HSS poranteristä/teetättää ?

Vähä offt rajalla, mutta:
Mutuna torseni sietää isomman hyrräpainon pyörissä, kun laittaa hieman isomman pintapainen sietävän voitelun sen sisään. (ei sentään litiumia ole tarvinnut laittaa)

Mitäs liukasteita sinne kannattais lirutella ? Merkkiä ? Mallia ?


Edittiä: Sen verran tuli matkalla muutoksia, kun tuli nämä cenin diffit myyntiin ni, ensimmäinen visio/ajatus oli laittaa jokapaikkaan nuo torsenit.

Onneksi on pitkä talvi edessä, toivottavasti..
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #791 : 20.11.09 - klo: 21.39 »
Vähä offt rajalla, mutta:
Mutuna torseni sietää isomman hyrräpainon pyörissä, kun laittaa hieman isomman pintapainen sietävän voitelun sen sisään. (ei sentään litiumia ole tarvinnut laittaa)

Ei yhtään ;) Kiitos vinkistä.

sjos: Hienoa, jos sulla on välineet, joilla tuo torsenin ulostulon tekeminen on "vaan". Se akseli on rattaiden ulkopuolelta ohuimmasta kohdasta vain 3 mm paksu ja ihan mistä tahansa räkäraudasta se ei kestä. Minulla ainakin oli haasteita tehdä siitä sen verran mittatarkka ettei turhia välyksiä ole, mutta jotta kaikki toimii. Mutta jos tuo tulee keskelle, niin eivän sun mitään ulostuloja tarvitse vaihtaa. Laitat traxxasin teräskardaanin, niin eikös siitä ole toisessa päässä dogbone ja kuppi. Sehän on siinä.

Jos vaan on materiaalia kardaanin päässä, niin suurentaa 8 mm:iin sen reiän. Toinen vaihtoehto on RCM:ltä Revo drive shaft coupler sinne etu- ja takadiffin päihin kardaania. (Mulla on kaksi ylimääräistä käyttämätöntä)

Mielestäni sillä torsenilla ei tee takana yhtään mitään. Keskellä se estää keulimista ja edessä sen kanssa saa auton yliohjaamaan kaasulla. Sen jälkeen ei ole ollut ongelmia kääntymisessä kun torsenin laittoi eteen.
« Viimeksi muokattu: 20.11.09 - klo: 21.52 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #792 : 20.11.09 - klo: 22.20 »
Nyt hokasin vasta, ettei noille e/t diffien ulostuloille mitn tartte tehä kun on trx:n teräs vetarit. Nehän on juurikin sisäpäästään dogbonet.
Tosin RCM:llä on ainakin ollut noita ulostuloja, tiedä sit saako enää.
Ja niin halvat ettei kannata tehrä http://www.rc-monster.com/proddetail.php?prod=RCMdiffshaft.

No sitä viisastuu tuon keski härvelin kanssa, kun ottaa ja purkaa laatikon pois ja sommittelee sitä torsenia sinne.
Taytyy kaivella tuota trx foorumia siellä oli joku väsännyt tämänkin jo.
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #793 : 20.11.09 - klo: 23.17 »
Mulla on Monster Combo tuossa omassa Revossa ja nuo RCM:n ulostulot menivät rullalle sillä ja sen seurauksena diffin sisältä rattaat sileäksi. Tein 6 mm:n HSS poranterästä omat ja ne on kestäneet moitteetta, samoin diffin sisuskalut sen jälkeen. Jotkut terät on liian kovaa, että niihin saisi porattua tarvittavat (muistaakseni) 2,5 mm:n reiät, mutta Tarjoustalosta sai eurolla sopivaa materiaalia, johon pora pystyy ja joka silti kestää.

Edit: Ei siis itsellä riittänyt diffien ulostulon kupissa syvyys, vaan Revon teräsvetari putosi sieltä ulosjoustossa. Vetareiden mukana tulevat kupit on syvemmät ja takana on käytössä ne. Edessä itse tehdyt, jotka samaa palaa torsenin ulostulon kanssa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #794 : 21.11.09 - klo: 12.07 »
Väänsin Spaceen koosteen tästä threadista: http://e-revo.spaces.live.com/. Siltä varalta, että kuvapalveluihin linkitetyt kuvat poistuvat. Ts. yhden sivun kooste kuvista, videoista ja linkeistä verkkokauppoihin, foorumeille ja tuotteisiin.

Uusille käyttäjille tämä threadi ei vielä tuo selvästi esille mitä akkumerkkiä/-jä voisi suositella. Samoin kolmansien osapuolenten moottori & nopeudensäädin comboista olisi vastaavat suositukset poikaa.

Väänsin eilen Google Groupsiin vastaavan tekeleen, mutta se ei ollut kovinkaan joustava ja toista foorumia ei tietenkään tarvita. Microsoftin Space oli parempi. En tiedä onko rajoituksia sitten esim. firefoxkäyttäjillä nähdä sivu oikein.

Auton speksien kohtia en osannut kaikkia suomentaa. Muutoinkin saa kommentoida. Päivitän sivua tämän threadin pohjalta.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #795 : 21.11.09 - klo: 15.36 »
Varmaan kysyit kaikkien kuvien omistajilta luvan kopioida se kuva muualle?
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #796 : 21.11.09 - klo: 17.46 »
Varmaan kysyit kaikkien kuvien omistajilta luvan kopioida se kuva muualle?
Selvähän tuo..

Sainpas tänään hieman tuota torsenia etiepäin.
Ois saannuvalmiiksikin, mut on sorvissa muutaman kumpin heitto, enkä viittiny alkaa korjaamaan.
Täytynee viiä tuolle tutulle sorvarille, ni saa tehdä ulostulot loppuun.

Löysin 6mm rosteri tankoakin miljoona varastosta, nin päätin siitä tehdä noita ulostuloja.

ns Spurri on valmis, eli tein torsenin kuoreen 4kpl kiinnitysreikiä. Nätisti mahtuu tuonne lodjun uumeniin.

Tässä on nyt itse tuote..



Ei oo mitn vielä kuulunut RCM:n Mike:ltä, onko koska tuloillaan hybrid caseja.
son loppu ny.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #797 : 21.11.09 - klo: 21.41 »
torsenista:
Mitäs liukasteita sinne kannattais lirutella ? Merkkiä ? Mallia ?
Soitin purkin omistajalle ja kysäsin, mitä siin oli: Teboil EP SAE 75W-90
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #798 : 22.11.09 - klo: 00.42 »
Ei ehkä öljypohjainen kuitenkaan ole parasta tuonne, jos pitäisi toimia kylmässä ja kuumassa samoilla litkuilla. Silikonipohjaisia olen laittanut joka diffiin, kun noita on kotona aina 10 wt iskariöljystä lapioitavaan Kyöstin 500 000 wt diffilukkosilikoniin. Ensin mainittu on vähän vettä sakeampaa ja viimeinen valuu vain aavistuksen nopeammin kuin ikkunalasi.

Tietty yksivaihtoehto on laittaa sinne ihan Ofnan torsenöljyä, tiedä sitten minkä pohjalta se on tehty. Toimivaksi on osoittautunut sekin.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #799 : 22.11.09 - klo: 01.41 »
Miksi sinne ei voi laittaa sitä alkuperäistä HongNorin torsen öljyä jota tulee uuden torsendiffin mukana?
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #800 : 22.11.09 - klo: 01.58 »
Ofnan tai HongNorin sama asia.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #801 : 22.11.09 - klo: 04.30 »
Moon käyttäny torseneissa 1:1 lootaöljyä.
Ei maksa montaa euroa, litralta...
/ Jere Siirilä

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #802 : 22.11.09 - klo: 09.17 »
Varmaan kysyit kaikkien kuvien omistajilta luvan kopioida se kuva muualle?

En ole kysynyt. Tarkoitus oli tehdä hyvää, lisäpalvelu tälle threadille ja koota tämä threadi yhdelle sivulle. Yhtenä vaihtoehtona olisi sallia pääsy vain kirjautuneille (lue: luoda verkosto).

Kuvathan löytyy esim. Googlen haulla ja videot vastaavasti YouTuben haulla. Yleistä kauraa. Väsäämäni sivu on vain paikka, johon kaikki on haettu valmiiksi - E-Revoa (brushless edition) koskien ja ilman minkäänlaisia kaupallisia taka-ajatuksia.

Se mikä voi rassata jossain vaiheessa esim. RC10 threadeissa on se, että alkupäästä alkaa kuvat putoilemaan ja tilalla näkyy vain tyhjä laatikko.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #803 : 22.11.09 - klo: 12.36 »
Hyvä tarkoitus tai ei, niin kannattaisi silti tutustua aiheeseen tekijänoikeus. Vaikka kuvat olisivat vapaasti katsottavissa netissä tai löytyvät Googlen haulla, ei se tarkoita että niitä saa vapaasti kopioida toisaalle esitettäväksi. Itseasiassa edes kuvien linkittäminen osaksi jotain sivua ei ole sallittu ilman tekijänoikeuden haltijan lupaa, vaikka moista näkeekin aika usein harrastettavan täällä.

Onhan se valitettavaa, että kuvat katoavat ketjusta, osa ennemmin ja osa myöhemmin. Kaikki luultavasti aikanaan. Valokuvat ovat tekijänoikeudellista materiaalia ja niiden käyttämisestä ja saatavilla pitämisestä päättää yksinomaan tekijänoikeuden haltija, ellei hän yksittäisissä tapauksissa ole toisin sopinut.

Kannattaa myös tutustua Microsoftin Live -palvelun käyttöehtoihin (palvelusopimus) ja erityisesti sen kohtaan 8.

Epäilen myös vahvasti mahtaako into riittää tuon yhteenvedon päivittämiseen ja mitä sitten kun se into loppuu.

PS. Niiden 6x6x6 Revon kuvien omistajan yhteystiedot löytyvät osoitteesta http://rc.bg.ee Sain luvan käyttää niitä täällä, mutta en muualla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #804 : 23.11.09 - klo: 10.59 »
Totta töriset noista tekijänoikeuksista. Kenen E-Revon kuva ei saa näkyä nyt meidän yhteishyväsivuilla: http://e-revo.spaces.live.com/. Vastaa privana.

Miten sait yhteyden saitin http://rc.bg.ee/ tekijään/ kuviin? En keksinyt yhteysosoitetta. Kysyn häneltä luvan mikäli yhteysosoite löytyy.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa carbon666

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #805 : 23.11.09 - klo: 13.06 »
Mistäs löytäs laparenkaita revoon?
-Traxxas E-revo 1/16 vxl-  -Carson crt 4x4 petrol-  -Hpi rs4 pro2-  -Kyösti twin force (projektina)-  -2kpl kyösti fw06-
 Myytään nitro kyöstit http://www.nettivaraosa.com/916891

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #806 : 23.11.09 - klo: 23.52 »
Totta töriset noista tekijänoikeuksista. Kenen E-Revon kuva ei saa näkyä nyt meidän yhteishyväsivuilla: http://e-revo.spaces.live.com/. Vastaa privana.

Katos, siellä on kuvia mun ex Monster Energy Revostakin. :tongue:
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #807 : 24.11.09 - klo: 10.26 »
Katos, siellä on kuvia mun ex Monster Energy Revostakin. :tongue:

Ai siitä vihreästä monsterista vai? Pakko pistää kun vihreä on lempparivärini.  :laugh:

Katsoin threadia Kuvia omista RC-autoista, niin jo kolmen kuukauden ikäisistä viesteistä oli kuvia kadonnut ja viimeistään vuoden ikäisistä. Vuosi on aika lyhyt aika ja tarkoituksena lienee kuitenkin nähdä niitä kuvia. Pistin julkisen utelun tuohon threadiin.

Millä nimellä (in English) kulkee kiinnityslenkki, nauha, noille kopan pidikkeille? Sellainen versio, joka kiinnitetään korin läpi ja narujen päästä roikkuvat sitten nuo orkkikset pidikkeet.
« Viimeksi muokattu: 24.11.09 - klo: 10.49 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #808 : 24.11.09 - klo: 11.37 »
Millä nimellä (in English) kulkee kiinnityslenkki, nauha, noille kopan pidikkeille? Sellainen versio, joka kiinnitetään korin läpi ja narujen päästä roikkuvat sitten nuo orkkikset pidikkeet.

Olisko body clip retainer vaikka.. voinee esiintyä muillakin nimillä.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #809 : 24.11.09 - klo: 16.00 »
Moro,
Sanokaas minkä firman pinioneita kannattaa tilailla ja mitkä sopii tohon harjattomaan malliin?
Semmoisia mielellään mitkä kestää.
Tilaus tehdään modelsportille. Oon tilaamassa sieltä muutakin sälää.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.