Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525138 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1080 : 22.03.10 - klo: 19.15 »
tekevälle sattuu.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1081 : 23.03.10 - klo: 00.19 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kiristin vakaajan varsia ja eivät pysy siltikään kiinni. Miltei kaikki on kiristetty nyt niin tiukkaan, että ruuvien kuusiokolot ovat korkanneet tai pultit katkenneet. Tarkoittaa sitä, että näillä momenteilla nyt mennään tai otetaan vakaajat kokonaan pois. Olisiko jollain Traxxasin tekeleestä kuvia laittaa miten siinä on hoidettu kiinnitys? Josko kokeilisi vielä niitä ennen kuin siirtyisi omaan patenttiin eli puristaisi Teknon vakaajan raudan reilusti kiinni.

Saakeli tämän foorumin softaa kun ei voi tukea sitten valtaselaimia..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TakHVHrb4[/youtube]
EmDzei brassaa bashaamista HD laadulla
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1082 : 23.03.10 - klo: 00.27 »
Järjettömän raskas keli oli tänään ja lopputuloksena auto hyytyi ja hyytyi, kunnes nopari hajosi.

Nuoska lumi on painavaa ja takertuu voimansiirtoon. Olen huomannut, että kun on edes pari astetta pakkasta ja antaa auton "jäähtyä" ennen ajamista noin 15 min. niin eipä tartukaan.

Olisi todella hauskaa päästä ajamaan keväthangilla. Siis ns. hevoshangilla, jotka kestävät kerran seitsemässä vuodessa jopa auton painon. Saisi revittää oikein sydämensä kyllyydestä ja katsoa samalla kuinka kauas radio kantaa vai pettääkö näköelin sitä ennen.   :cool:
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa next

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1083 : 23.03.10 - klo: 06.33 »
Kyllä täällä ainakin vakaajat on pysyneet kiinni ihan kuten kuuluu. Tietty joskus mennyt poikki se väänninjousi mutta niitä joskus menee.

En muista minkämerkkiset on kiinni tällä hetkellä.

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1084 : 23.03.10 - klo: 09.31 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kiristin vakaajan varsia ja eivät pysy siltikään kiinni. Miltei kaikki on kiristetty nyt niin tiukkaan, että ruuvien kuusiokolot ovat korkanneet tai pultit katkenneet. Tarkoittaa sitä, että näillä momenteilla nyt mennään tai otetaan vakaajat kokonaan pois. Olisiko jollain Traxxasin tekeleestä kuvia laittaa miten siinä on hoidettu kiinnitys? Josko kokeilisi vielä niitä ennen kuin siirtyisi omaan patenttiin eli puristaisi Teknon vakaajan raudan reilusti kiinni.

Saakeli tämän foorumin softaa kun ei voi tukea sitten valtaselaimia..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p0TakHVHrb4[/youtube]
EmDzei brassaa bashaamista HD laadulla


Ehdotan, että otat dremelin käteen ja hiot pienet holkit siihen kohtaan mihin pikkuruuvi tulee kiinni.
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1085 : 23.03.10 - klo: 09.42 »
Tein viel hienon kuvan mun ajatuksest :D
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Viltsu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1086 : 23.03.10 - klo: 09.53 »
Sitten vielä punasella ruuvilukitteella ruuvi kiinni, ni luulis pysyvän ainakin pari akullista...
Crt.5e pro. Team Magic M8e-projekti, Inferno MP 7,5e, E-Revo, E-Firestorm, Tamiya TRF 415 MRE, Stampede, Nitro 4-Tec "e"-tekele, Losi MRC, NanoDragon ja Minirave.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1087 : 23.03.10 - klo: 13.53 »
Tein viel hienon kuvan mun ajatuksest :D

Mainio idea! Kokeilenpa vielä tätä (ja sinistä ruuvilukitetta) - mikäli saan kierrettyjä ruuveja enää auki.

E-Revon runkoon kiinnittyvä muoviosa, jonka alta vaikaimen rauta menee, on sen päällä myös pari samanlaista pientä ruuvia kuin työntövarsien kiinnikkeissä. Olen pyörittänyt nuo muoviosan pienet ruuvit pohjaan ilman minkäänlaista vaikutusta. Periaatteessahan niillä pitäisi voida asemoida vakaimen kulma. Minulla ei ole minkäänlaista vaikutusta. Mikä noiden pienten ruuvien merkitys mahtaa olla? Nyt taidan ottaa ne varaosiksi, koska työntövarsien kiinnikkeiden veljet ovat jo huonossa hapessa.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1088 : 23.03.10 - klo: 14.00 »
jos nyt oikein ymmärsin mistä puhut, niin kyseessä ovat ruuvit jotka estävät swaybarin liukumisen sivusuunnassa
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1089 : 23.03.10 - klo: 23.48 »
seuraava temppu vois olla sitten, että pyörittelet lyhyemmäks nuo tangot, kun näyttää olevan melkein niin pitkänä, kun vaan saa. vakaaja ei pääse kääntymään taaksepäin, kun ottaa kiinnitykseen kiinni ja pyrkii taittamaan väärästä kohtaa. jousitus uloimmillaan tuo vakaaja voi olla reilusti etukenossa ja jousitus pohjassa sitten pystysuorassa. takapäässä sitten taaksepäin kenossa kun jousitus on ylimmillään.

Kiristin vakaajan varsia ja eivät pysy siltikään kiinni. Miltei kaikki on kiristetty nyt niin tiukkaan, että ruuvien kuusiokolot ovat korkanneet tai pultit katkenneet. Tarkoittaa sitä, että näillä momenteilla nyt mennään tai otetaan vakaajat kokonaan pois. Olisiko jollain Traxxasin tekeleestä kuvia laittaa miten siinä on hoidettu kiinnitys? Josko kokeilisi vielä niitä ennen kuin siirtyisi omaan patenttiin eli puristaisi Teknon vakaajan raudan reilusti kiinni.

Saakeli tämän foorumin softaa kun ei voi tukea sitten valtaselaimia..

traxxasin tekeleessä on samanlaiset kiinnitykset, mutta ite vakaimet on erilaiset, jos edestä päin katsoo niin ne on about |_|

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1090 : 24.03.10 - klo: 18.46 »
Toi on kohta, johon laittasin ilman muuta nimenomaan kovaa lukitetta. Antasin kuivua rauhassa.
 Sininen, halpa tai vanha ainakaan, ei ehkä jaksa tossa. Voimia on sen verran.
1. koska toinen pää on leveämmällä, ni tulee pois työntävää voimaa.
2. koska itse kiinnitys on metelli-metalli tilanteessa "suht kaukana muovista", ni kolvin kärjellä saa purettua lukitteen. "" siis edellyttää pallon poksautusta nivelestä purkaessa.
3. Saattasin lukita sekä pallon vakaajatankoon, että  (uusilla ruuveilla) ruuvin pallonvarteen.
4. Tarvittaessa toi ura ruuville. Pakkohan sen sitten on pysyä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa rcfriikki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1091 : 01.04.10 - klo: 22.52 »
Mun mini e-revo (sähkö)...
moottori pamahti p*skaks 7 käyttökerran jälkee...
Mikä ois muute hyvä akku siihe??

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1092 : 01.04.10 - klo: 23.26 »
Väärä topikki, täs o oikee: http://rc10.fi/index.php?topic=30827.1020
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1093 : 08.04.10 - klo: 11.32 »
ja toisena, mikä oli se omasta mielestä järkeenkäyvempi vaihtoehto:

"There's a contributing problem. A motor with to light of a load can run hot. So when your losing traction, or undergeared, the motor will run hot.
As a general rule of thumb
Hot motor, and cool esc = undergeared
Hot esc , cool motor= overgeared."

Sen verran hyvää matskua, että tämä olisi syytä kääntää suomeksi.

Palaan vanhaan lainaukseen ja tarpeeseen kääntää tuo suomeksi. Penguin poltti Hobbywingin 80 A noparin 6-pyöräisellään nuoskaisessa hankiajossaan ja rcfriikki mini E-Revonsa moottorin. Yhteisenä piirteenä kummallekin nään edellisen englanninkielisen tekstin, josta olisi iloa.

Omaan ongelmaani ja vakauttimien kiinnipysymättömyyteen. Totta, sininen ruuvikiinnike ei ole riittävän timmiä tavaraa tuohon tarkoitukseen. Kelit ovat olleet niin märkiä etten ole raskinut ajella E-Revollani, vaan Hong Kongin 150 euron ihmeellä eli Cross Tigerillä. Olen ajatellut tinaavani vakautinrautalangan urittamisen lisäksi. Toivoisin vielä kamerallisen ihmisen kuvaa Traxxasin vastaavasta keksinnöstä nähdäkseni kuinka vakuuttava kiinnitys siinä on verrattuna tähän Teknon höpöhöpöön nähden.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1094 : 08.04.10 - klo: 13.10 »
Niin tuo käräyttämäni nopari ei sinänsä ollut yhtään kuuma ajon jälkeen, mutta se vaan ei kestänyt sellaisia virtoja, jotka sen läpi vietiin. Siitä voi tietty keskustella loputtomasti, olisiko lyhyempi välitys auttanut. Ehkä, ehkä ei. Pelkästään akkujen vaihtaminen 3S:stä 4S:ään olisi voinut riittää, sillä moottorin maksimiteho ei muutu miksikään, mutta virta olisi laskenut merkittävästi.

Noparin voi siis käräyttää myös siksi, että akkujännite on liian pieni.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1095 : 08.04.10 - klo: 14.46 »
Morjesta.

Ei oo viittiny ain tulla raportoimaa ku joku osa ollu p*skana mut nyt vähä päivitystä :)
Aika peto on kyl asvaltilla 4s akuil keulii kans mut 6s sit heittää iha volttii :D eikä vois ees lämä tiskis ajaa. Vähä tullu innostuttuu ton kaasusormen kaa niin vetoakselin saanu poikki ja axle carrierin saanu kans rikki. Tuli sit hommattuu teräsvetarit ja teräskardaaniki vetareille kaveriks. Loppupeleis oli iha simppeli asentaa nuo paikoilleen. Vähä oli nafti tuo kardaani mut löysäs vaihelootan ni sai laitettuu paikoilleen. Sais hiekkamontut sulaa äkkii ni pääsis niille ruovittelee ja sit varmaa otettuu videooki. Asvaltil tahtoo mennä ylösalasi niin ei taho kamera tykätä siint hyvää ja hyppyrii täs on ooteltu kans :)
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1096 : 08.04.10 - klo: 14.58 »
Noniin tässä kuvat traxxasin omista vakaajista, toivottavasti saat jotain irti näistä :)

Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmia näiden kanssa...
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1097 : 08.04.10 - klo: 15.02 »
vielä yksi
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1098 : 08.04.10 - klo: 18.36 »
Pikkune testiajo piti käyvä tekee. (kannattaa vähä volumee pienentää)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Pa7OD3xsrAM[/youtube]

Alun surina johtunee ku moottorinjohot ottaa koppaa kii ja alkaa resonoimaa tai tälläsee johtopäätöksee mie tulin. Onkoha mitää haittaa et pitääks täs alkaa viritellä johtoi paremmi ?
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa Shamer

  • Veteraani
    • Profiili
    • Revo 8x8 projekti
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1099 : 08.04.10 - klo: 21.46 »
Tuskin haittaa, mutta olen tosin nähnyt, että ihmiset ovat kääntäneet moottorin kellonsuuntaan niin paljon, että johtosarja lähtee tavallaan alaviistoon, poispäin escistä...
Traxxas Revo, Graupner MRX4, Revo 8x8 crawler projekti, Telaprojekti

Poissa Tomzi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1100 : 09.04.10 - klo: 18.57 »
Kun mä nyt oon saannu e revon 6S lipolla kulkee nii se kirottu luistokytkin haluaa vaa spinnata kun antaa kaasua, mä kiristin sen taas ett se jousi oli kasassa ja kun taas menin ulos ajaa nii se alko vaan huutelee se kytkin. Oon lukenu ett saa jtn viri luistimii jossa on enemmän noita paloja jotka kuluu tai jtn semmoista, mistä saa??

P.s. nätisti se keula nousee kun se on saannu vauhtia;)
Sprint 2 sport drift, E-Revo brushles edition 6s lipo :D

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1101 : 09.04.10 - klo: 19.04 »
kuules lue tätä ketjua tai käytä googlea.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Tomzi

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1102 : 09.04.10 - klo: 19.38 »
mä kokeilin jo sitä haku konetta "e revo luistokytkin" ja tuli joo tää topikki mutta revo 3.3 ett joku halus niitä varalle kun ne hajoaa kokoajan. ja jtn muita kans mut ne oli ihan muuta kun odotin.

No mikäs siinä, eikun lukemaan.
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo: 19.42 kirjoittanut Tomzi »
Sprint 2 sport drift, E-Revo brushles edition 6s lipo :D

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1103 : 09.04.10 - klo: 21.12 »
vielä yksi

Kiitos todella paljon kuvista! Täysin erilainen ja vakuuttavan näköinen kiinnitys.

Mihin ihmeeseen takapään vakaaja kiinnittyy? Pitääkö porata reikiä runkoon tai johonkin?

Minulla on sellainen tilanne etten pidä paikoillaan takimmaisia akkutilan ilmanohjureita, joihin myös akkutilan ja sen luukun toisen pään kiinnitys napsahtaa kiinni. Ts. kiinnittyykö Traxxasin oma takapään ohjainvakain juuri tuohon akkutilan ilmanohjuriin?

Uraus ei tuottanut onnea. Kiinnitys pääsee pyörimään ohjainraudan ympäri, jolloin ura ohitetaan. Olen kokeillut tinausta kummaltakin puolelta, mutta ilmeisesti vaatisi hitsausta.  ;-)

Syy epäonneeni voi juontaa mahdollisesti siitä ettei Tekno ole arvannut sellaista käyttäjää, joka on madaltanut autonsa. Madalluksella olen hakenut puhtaasti painopisteen laskemista ja parempaa kaarrekäyttäytymistä.


Onko tämä oikea tuote (Sabe)?
« Viimeksi muokattu: 09.04.10 - klo: 21.24 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1104 : 09.04.10 - klo: 21.27 »
mä kokeilin jo sitä haku konetta "e revo luistokytkin" ja tuli joo tää topikki mutta revo 3.3 ett joku halus niitä varalle kun ne hajoaa kokoajan. ja jtn muita kans mut ne oli ihan muuta kun odotin.

No mikäs siinä, eikun lukemaan.

löytyskö esim tuolta

http://www.impaktrc.com/index.php?cPath=22

http://www.rc-monster.com/

toisekseen ne tahtoo olla kuluvia osia joten niit tahtoo mennä joko on liijan kireel tai löysäl sellanen apina momentti on hyvä. tahtoo olla jos jostain ei anna vähän periksi niin sit hajoo jotain muuta.mul itel takana muutama revon alusta. ain niis jotain häikkää.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1105 : 09.04.10 - klo: 21.32 »
Mihin ihmeeseen takapään vakaaja kiinnittyy? Pitääkö porata reikiä runkoon tai johonkin?
Pitää porata, setissä tulee muistaakseni sekä poranterä että ohjuri. Ei ole vaikea rasti, tosin vaatii jonkinlaisen porakoneen. Reiät tulee jousituksen kulmapaloihin vai miksihän niitä nyt sanoisi... (tyhjä pää...).
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1106 : 10.04.10 - klo: 20.30 »
Mihin ihmeeseen takapään vakaaja kiinnittyy? Pitääkö porata reikiä runkoon tai johonkin?
Pitää porata, setissä tulee muistaakseni sekä poranterä että ohjuri. Ei ole vaikea rasti, tosin vaatii jonkinlaisen porakoneen. Reiät tulee jousituksen kulmapaloihin vai miksihän niitä nyt sanoisi... (tyhjä pää...).


rockereihin tulee vakaajan tangoille reiät. ite vakaaja tulee tuohon bulkheadin ja mukana tulevan palikan väliin.

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1107 : 11.04.10 - klo: 14.54 »
moi,

kauan tällä lipo akulla ajaa sarjassa ZIPPY Flightmax 5800mAh 3S1P 30C traxxas e-revo brushless editionilla+tekinin rx8 noparilla?

onko 174 amp tekin rx8 noparille riittävästi purkuvirtaa?
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1108 : 13.04.10 - klo: 03.55 »
rockereihin tulee vakaajan tangoille reiät. ite vakaaja tulee tuohon bulkheadin ja mukana tulevan palikan väliin.

Mielenkiintoinen ratkaisu, että tulee ihan porata. Pistin kuitenkin uuden ohjainvakaimen tilaukseen Sabelta vaikken 100 %:sta varmuutta osan oikeellisuudesta saanutkaan. Tinauksen ja ohjainraudan vääntämisen jälkeen pystyyn, Traxxasin tapaan, alkoi tämäkin Teknon keksintö pysymään kiinni. Käyttökokemusta tosin vain sileiltä asfalttipäällysteisiltä parkkipaikoilta ja jalkapallokentiltä.


Kuvaa klikkaamalla isompi kuva

Haluaisin kuulla kokeneempien ohjeita miten cambeeri ja aurauskulmat vaikuttavat. Meillä oli taaemmin tästä hieman juttua, mutta emme tainneet jakaa kokemuksia juuri vaikutuksista. Nyt alla olevassa videossa cambeerit: edessä nolla ja takana miinus "yksi kierros" eli renkaiden kulma vaikuttaa A-kirjaimelta. Aurauskulmaa kummassakin päässä noin yhden asteen verran. Auto imee asfalttilla todella hyvin tiehen, mutta soralla nopassa kaarreajossa pyrkii koko ajan heittämään perää eli auto yliohjaa. Ja kun perä lähtee, lähtee se niin arvaamattomasti ettei sille ehdi tehdä enää mitään. Auto spinnaa ympäri. Onko syynä sitten se, että kun eturenkaat nousevat, kevenevät, niin takapää saa enemmän pitoa ja näin takarenkaat pyörivät pintaan nähden nopeammin. Seurauksena juuri tuo takapään holtittomuus.

Ohjainvakaimien pysyessä kiinni eturengas tai -renkaat eivät enää nouse kovassa kiihdytyksessä. Tuossa mielessä autoa on helppo ja kiva ajaa. Asfaltilla suorastaan nautinto, mutta sorapinnalla väärät säädöt näkee helpommin.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=S05fB7lpVGs[/youtube]
Katso HD laadulla (720p)
« Viimeksi muokattu: 13.04.10 - klo: 04.00 kirjoittanut EmDzei »
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1109 : 13.04.10 - klo: 08.02 »
Takaa loppuu pito, siksi tuo lähtee lapasesta. Lisää taakse aurausta, saa olla jopa 2,5 - 3 astetta ja tarkista ettei takajousitus ole liian jäykkä. Lähinnä kai vakaaja voi tehdä siitä nyt liian jäykän eli olisiko tuossa varaa hieman löysentää perää. Jos asetukset ovat hyvät asfaltille, ne eivät voi olla sitä soralle eli auto ei saa olla soralla niin jäykkä kuin asfaltilla.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.