Kirjoittaja Aihe: Voimaservoa ??  (Luettu 2483 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jallu

  • Jäsen
    • Profiili
Voimaservoa ??
« : 03.05.03 - klo: 12.55 »
Onko kellään kokemusta Hitec 645MG servosta ???

vertailukohteena Hitec 925MG ??

 voimat ja nopeus ok.. :?  hintakaan ei paha.. :wink:

Pitäs löytää sopiva servo polttiskrossiin  :?:

Siis M-8 luokkaan 8)

 ...antakaapa gurut vinkkejä... 8)

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Re: Voimaservoa ??
« Vastaus #1 : 03.05.03 - klo: 14.46 »
Vaikka en kysymystä esittänytkään, niin voisin lisätä tähän, että mikä on "tavallisen" ja voimaservon ero? Oman autoni ohjaus-servo tuntuu jotenkin väsyneeltä, eikä se jaksa kunnolla kääntää renkaita ainakaan paikallaan ääriasentoihin...toimintakin on aika hidasta. Pitäisi saada VOIMAA  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #2 : 03.05.03 - klo: 15.37 »
Voimaservossa on suurempi vääntömomentti.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #3 : 03.05.03 - klo: 15.40 »
Minkä verran sellaiset kustantavat? käytettynä? Kertokaa pari esimerkiä, jos alan metsästämään...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #4 : 03.05.03 - klo: 15.44 »
Käytetyn hinta riippuu myyjästä niinkuin uudenkin, mutta uudet ovat siinä 60-100e.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Voimaservoa ??
« Vastaus #5 : 03.05.03 - klo: 17.53 »
mulla on tollanen molemmissa Supereissa ohjauksessa ja 3 vuotta on kestänyt ongelmitta on-roadia

edit: tsekkasin ton ja se olikin HS625MG eli nopeampi kuin 645 joka vääntää hieman enemmän, mutta ohjauksessa on hyvä olla nopea kans. ainakin mulla on toiminut loistavasti. kaasussa mulla on hieman halvempi HS545BB joka on vastaavasti enemmän vääntävä kuin 525. hyvin sekin on pelannut ja jarrut pitäneet  8)

Poissa tuxo

  • Tulokas
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #6 : 30.05.03 - klo: 21.12 »
mulla on ollu käännöllä ja kaasulla/jarrulla molemmilla hitec 545BB mutta eilen pari minuutin ajon jälkeen tuo käännön servo sanoi itsensä mitäänilmoittamatta irti :(
Inferno MP6 sports

Poissa Heikkri

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #7 : 15.08.03 - klo: 23.39 »
Hitec 945 6:lla (4,8:kin riittää) voltilla ohjaukseen, niin vauhti ja vääntö riittää !!
645 hidas ja sopii monstereihin, ainakin 4,8:lla.

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #8 : 18.09.03 - klo: 14.07 »
paljonko tuo 645 kustantaa, ja käykö HPI vastariin? siis onko tuo liitin samanlainen vai pitääkö siihen itse se asentaa vanhasta servosta?

Poissa l150040

  • Veteraani
    • Profiili
    • Ari-Pekan RC-sivut
Voimaservoa ??
« Vastaus #9 : 18.09.03 - klo: 14.14 »
Hitec 645 maksaa uutena noin 60 Euroa. Jos liitin ei ole sopiva, niin noin minutin veistelyllä kuka tahansa saa sen sopimaan.

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #10 : 18.09.03 - klo: 15.43 »
Itse en suositele noita hitecin 625 ja 925, sillä ne eivät suoraan sanoen kestä M-8 luokassa, poikkeuksia tietenkin löytyy. Itselläni on ollu 3 Hitec servoa ja kaikista hajosi moottori 5l jälkeen. Jotkut kappaleet saattavat kestää, mutta monet hajoavat. En ole ainoa jolla on noita Hitecin sevoja hajonnut.  Itse olen kuullut myönteistä palautetta Hitecin digitaali servoista. Nämä hitecin digitaali servot ovat saaneeet myönteistä palautetta:
HS-5625MG-High Speed
HS-5645MG-High Torque
HS-5925MG-Super Fast
HS-5945MG-Super Strong
HS-5975HB - Resin Gear

EDIT: Noi digiservot maksaa noin 100e kieppeillä, niitä saa ainakin Pro Hobbysta.

Poissa RC_seniori

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Voimaservoa ??
« Vastaus #11 : 18.09.03 - klo: 15.55 »
Itsellä on Futaban digitaaliservo. Tuntuu toimivan hyvin, voimaa riittää ja on todella tarkka.
Ilmeisesti digitaalinen servo on paras vaihtoehto polttiskrossiin. On tarkkoja ja yleensä riittävästi vääntöä. On tosin hieman kalliinpia kuin tavalliset.
Power-Save-Racing Team