Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 410206 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #180 : 26.10.08 - klo: 20.17 »
Mitäs mieltä te olette tuosta lazerista? Mä olisin nyt hommaamassa ja haluaisin tietää, kestääkö se harjattoman motin+lipon sisäajossa? Ajelisin sisäradalla, jossa olisi matto päällä, eli paljon pitoa. Hajoaako rattaat/vetoakselit/yms kun on paljon pitoa ja paljon tehoa?

Kestää, jos shimmität diffit tarkkaan. Tietty jos haluat, että kestää vielä pitempään, ni vähä slipperistä löysää.

Kerro minulle miten shimmaat diffit tässä autossa :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa toni92

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #181 : 26.10.08 - klo: 20.47 »
Minä katoin kaikki ja kolvasin moottorin johdot mutta ei muutosta :cry: :cry:
käykö tämä säädin http://www.fusionhobbies.com/Mtroniks-Viper-RV-15-ESC-p/mtviper_rv_15.htm tähän moottoriin http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=23564 :huh: :huh:
« Viimeksi muokattu: 26.10.08 - klo: 20.55 kirjoittanut toni92 »

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #182 : 26.10.08 - klo: 20.56 »
Mitäs mieltä te olette tuosta lazerista? Mä olisin nyt hommaamassa ja haluaisin tietää, kestääkö se harjattoman motin+lipon sisäajossa? Ajelisin sisäradalla, jossa olisi matto päällä, eli paljon pitoa. Hajoaako rattaat/vetoakselit/yms kun on paljon pitoa ja paljon tehoa?

Kestää, jos shimmität diffit tarkkaan. Tietty jos haluat, että kestää vielä pitempään, ni vähä slipperistä löysää.

Kerro minulle miten shimmaat diffit tässä autossa :huh:
Jerzi

- Diffilaatikossa on laakerit ulostuloissa. (alla olevassa kuvassa osa nro. 17)
- Laakerien sisäpuolella on shimmejä (osa nro. 27) ihan jo stokkina, mutta ei välttämättä juuri jokaiseen kokoonpanoon oikeissa paikoissa.
- Tarkoitus on saada diffin iso ratas (osa nro. 3) istumaan mahdollisimman napakasti vedolta tulevaa pienempää ratasta vasten (Tässä kuvassa - Main Gear - Osa nro. 2). Ei tietty kuitenkaa vääntävällä voimalla.


http://www.oople.com/rc/manuals/zx5/imagepages/zx50006.html

Ooplelta löytyy jostain keskustelua kokeneiden ZX-5 omistajien kesken ko. asiasta. En nyt löytänyt, että missä se oli.

OT: Anteeksi, jos käytin väärää termiä alkuperäisessä viestissä. Olisi ilmeisesti pitänyt puhua diffin rattaista, että olisi läpäissyt filtterin.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #183 : 26.10.08 - klo: 22.08 »

Höpöhöpö, valtsu..

Esimerkiksi ProLine Dirt Hawg:it:

Eturenkaat

Takarenkat

Noh eipä nuokaan nyt ihan turisti renkaat ole, mutta myönnetään, asvaltilla nuo varmaan toimii :roll:

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #184 : 26.10.08 - klo: 22.15 »

Höpöhöpö, valtsu..

Esimerkiksi ProLine Dirt Hawg:it:

Eturenkaat

Takarenkat

Noh eipä nuokaan nyt ihan turisti renkaat ole, mutta myönnetään, asvaltilla nuo varmaan toimii :roll:


Saako mistään lazer zx5 katu renkaita :huh:

Tuossa alkuperäinen kysymys, eikö nuo hawgit ole melko katurenkaat?
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #185 : 27.10.08 - klo: 17.06 »
Juu sitä yritin sanoa tuolla edellisellä kommentilla.



Lainaus
Minä katoin kaikki ja kolvasin moottorin johdot mutta ei muutosta cry cry
käykö tämä säädin http://www.fusionhobbies.com/Mtroniks-Viper-RV-15-ESC-p/mtviper_rv_15.htm tähän moottoriin http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=23564 huh huh

Luulisi noiden toimivan. Onko jompikumpi / molemmat laitteet toimineet sinulla milloinkaan vai oliko vika heti ostettaessa. Jos ovat aikaisemmin toimineet, niin mitä autolle on tehty ennen tätä vikaa?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #186 : 27.10.08 - klo: 17.24 »
Juu sitä yritin sanoa tuolla edellisellä kommentilla.



Lainaus
Minä katoin kaikki ja kolvasin moottorin johdot mutta ei muutosta cry cry
käykö tämä säädin http://www.fusionhobbies.com/Mtroniks-Viper-RV-15-ESC-p/mtviper_rv_15.htm tähän moottoriin http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=23564 huh huh

Luulisi noiden toimivan. Onko jompikumpi / molemmat laitteet toimineet sinulla milloinkaan vai oliko vika heti ostettaessa. Jos ovat aikaisemmin toimineet, niin mitä autolle on tehty ennen tätä vikaa?

Eivät toimi keskenään, rv15 kestää maks 15 lankasen koneen. Eli käytännössä miedon 17 lankasen. (nim. rv15 päästi savut 17 lankasella integyn koneella 10ast ennakolla)

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #187 : 27.10.08 - klo: 20.23 »
Tuskin tuo vika on siinä että kone on liian kireä. Jossain vaiheessa toimintasavut saattaa tulla pihalle, mutta epäilen että kyseinen vika on jossain muualla.

Poissa toni92

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #188 : 27.10.08 - klo: 20.37 »
vika on ollut koko ajan :cry:

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #189 : 27.10.08 - klo: 20.58 »
vika on ollut koko ajan :cry:

syttyykö nopariin valo kun laitat sen päälle? toimiiko vastari entä servo, käntyykö renkaat.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa toni92

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #190 : 29.10.08 - klo: 21.18 »
Kaikki muut toimii mutta moottori tökkii

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #191 : 15.11.08 - klo: 23.08 »
Tuli nakerrettua 3mm hiilikuidusta pohja, selkäruoto, etu- ja takaiskari tornit. Ihan hullun jäykkä tuli autosta. Saa nähä miten toimii  :lol:

laittelen kuvatusta huomenna.

edit: jaa nou kuvatus, auto toimii ja tuntus olevan ihan hyvä ajaakin.
« Viimeksi muokattu: 16.11.08 - klo: 22.58 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #192 : 19.11.08 - klo: 18.55 »
pystyykö tolla lazerilla ajamaan talvella, soralla, pehmeällä hiekalla?
onko hyvä hyppiä ja kestääkö paljon?
mikä olis parempi saman hintaluokan sähköauto?
kiitti jos vastaatte  :tongue:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #193 : 19.11.08 - klo: 19.20 »
pystyykö tolla lazerilla ajamaan talvella, soralla, pehmeällä hiekalla? onko hyvä hyppiä ja kestääkö paljon? mikä olis parempi saman hintaluokan sähköauto?
Kyosho on esimerkiksi kovan saviradan tai sisäradan auto. Hiekka ja kivet on ZX5:n vihollisia, koska autoa ei ole tarkoitettu sellaiselle alustalle ajettavaksi. Auto ei kestä hyppimistä samalla tavalla kuin esimerkiksi jotkin monster tai stadium truckit. Vastaavasti on huippuhyvä ajaa. Ei tarvitse kuin yhden napakan törmäyksen melkein täydestä vauhdista niin jotain on rikki.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #194 : 19.11.08 - klo: 21.05 »
joo kiitti :tongue:
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa juhku1

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #195 : 19.11.08 - klo: 21.23 »
mikä olis hyvä saman hintaluokan auto jolla voi ajaa soralla tai muulla alustalla
Ex rc harrastaja. Muistakaa olla ostamatta niitä kyosoja.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #196 : 19.11.08 - klo: 21.27 »
mikä olis hyvä saman hintaluokan auto jolla voi ajaa soralla tai muulla alustalla
Nelivetoisena ei välttämättä saa hirmu hyvää samaan hintaluokkaan. Jos takavetoinen riittää niin Traxxas Slash/Stampede (VXL)/Rustler (VXL) (ennemmin suoraan VXL-malli), Hpi E-firestorm/E-firestorm flux, Team Losi T-Speed tms. Sitten nelivetoisina vois löytyä 1/18 luokasta, mutta kannattaa tutkia noita muiden autojen omia aiheita niin niistä löytyy paljon tietoa ja vaikka olisikin todella työlästä niin lukea ensimmäisestä viestistä lähtien läpi tai käyttää hakua.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa juube

  • Jäsen
    • Profiili
    • RacingFactory
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #197 : 19.11.08 - klo: 21.28 »
mikä olis hyvä saman hintaluokan auto jolla voi ajaa soralla tai muulla alustalla
Nelivetoisena ei välttämättä saa hirmu hyvää samaan hintaluokkaan. Jos takavetoinen riittää niin Traxxas Slash/Stampede (VXL)/Rustler (VXL) (ennemmin suoraan VXL-malli), Hpi E-firestorm/E-firestorm flux, Team Losi T-Speed tms. Sitten nelivetoisina vois löytyä 1/18 luokasta, mutta kannattaa tutkia noita muiden autojen omia aiheita niin niistä löytyy paljon tietoa ja vaikka olisikin todella työlästä niin lukea ensimmäisestä viestistä lähtien läpi tai käyttää hakua.

Tai associated b4 tai b44 medasecista.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #198 : 19.11.08 - klo: 22.52 »
mikä olis hyvä saman hintaluokan auto jolla voi ajaa soralla tai muulla alustalla
Nelivetoisena ei välttämättä saa hirmu hyvää samaan hintaluokkaan. Jos takavetoinen riittää niin Traxxas Slash/Stampede (VXL)/Rustler (VXL) (ennemmin suoraan VXL-malli), Hpi E-firestorm/E-firestorm flux, Team Losi T-Speed tms. Sitten nelivetoisina vois löytyä 1/18 luokasta, mutta kannattaa tutkia noita muiden autojen omia aiheita niin niistä löytyy paljon tietoa ja vaikka olisikin todella työlästä niin lukea ensimmäisestä viestistä lähtien läpi tai käyttää hakua.

Tai associated b4 tai b44 medasecista.

No eipä voi B44 suositella soramontulle, on avoin voimansiirto=kuluu kaameeta vauhtia hiekassa ajettaessa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa PaavoNokkava

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #199 : 19.11.08 - klo: 22.59 »
Tuli nakerrettua 3mm hiilikuidusta pohja, selkäruoto, etu- ja takaiskari tornit. Ihan hullun jäykkä tuli autosta. Saa nähä miten toimii  :lol:

Ei sattuis olemaan mitään piirrustuksia pohjalevystä..?


Tuli tilattua toiseksi autoksi Asson RC10T4 Factory Team, niin ajattelin vähän kikkailla ZX-5:lla... sympatiapisteitä kerää ainakin jos ei muuta  :grin:



[PRCA] [TamUa]

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #200 : 19.11.08 - klo: 23.00 »
Yokomo B-Max4 ?

Tuo olisi ainakin kardaaneilla, eli ei niin arka hiekalle etc...
« Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo: 23.08 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #201 : 19.11.08 - klo: 23.02 »
Yokomo B-Max4[url] ?

Tuo olisi ainakin kardaanilla, eli ei niin arka hiekalle etc...

Eikös tuo melkeempä yhtä arka ole kuin muutkin keppivetoset joissa ei ole koteloitu voimansiirto?
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #202 : 19.11.08 - klo: 23.04 »
Eikö tuo koteloidulta näytä, ainakin miun mielestä:



Edit:

« Viimeksi muokattu: 19.11.08 - klo: 23.07 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #203 : 19.11.08 - klo: 23.08 »
Eikö tuo koteloidulta näytä, ainakin miun mielestä:


No mutta kappas,  :grin:

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #204 : 19.11.08 - klo: 23.12 »
Ei sattuis olemaan mitään piirrustuksia pohjalevystä..?

[/img]

Sattuuhan siitä olemaan, itehän tein tuo tekniikalla Tulostin pohjalevyn kuvan jossa reikien paikat tarralle. Tarra levyyn kinni ja vetoja.

hiilarista jos meenaa tehä niin parhaiten leikkaamiseen soveltuu dremelin kaltanen vekotin. Kaikki normaalit kuviosahan terät, porat yms. voi unohtaa.

poranteräksi käy ihan kiviterä (betonille, yms tarkotettu) kesti ainakin 30reikää poraa ilman mitää. Normaalista HSS terästä katos leikkupinnat heti kättelyssä.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #205 : 11.12.08 - klo: 15.26 »
Oltiin tänää kahden kuskin voimin Winterjumpseissa.
Kolme kertaa ländistä ohi, saldona: yksi repeytynyt pohjalevy ja selkäranka + etu tukivarsi + 1 kpl moottorin roottoreita säpäleiksi.

Huomio:
Lazerin runko vääntyy ilmeisesti jotenki vammasesti isossa iskussa. Se purkaa voimat moottoripukin kautta moottoriin ja moottori pohjaa maahan. Betonille ländätessä lopputulos on joko roottorin akselin vääntyminen/katkeaminen tai magneetin säpäleiksi meno. Näbbärää!

Olin kirjoitellut juttua ekasta WJ:stä, niin kirjoitetaan nyt toisestakin osakilpailusta:
Kisat oli Vaasassa ulkorataa muistuttavalla isolla radalla, Botniahallissa, tekonurmipohjalla. Hyppyrit ja ländit oli päällystetty matolla.

Auton säätö oli vielä aika pahasti hakusessa. Jäykemmillä jousilla ja maavaran säädöllä koitin saada auton kallistelua vähän hallintaan, mutta ilmeisesti olisi tarvittu kallistuksen vakaajia niin kovavauhtiselle radalle. Niitä ei vielä ollut meikäläisen pakissa saatavilla, niin ilman piti tulla toimeen.

Heti ensimmäisissä harjoituksissa kävi selväksi, että vauhti ei riitä viidellä NiMH-kennolla, 6,5 lankaisella Speed Passionin Competition V2:lla, 17t pinionilla ja 78t spurrilla. Vaihdoin kaverilta lainaan saadun Speed Passionin LiPO:n NiMH:ien tilalle. Vielä kannettavalla Sidewinderiin ennakkoa pykälä lisää, niin alkoi pääsuoralla vauhti piisaamaan.

Tuli todettua, että harjoitukset ja alkuerät eivät vielä aivan riitä tällaiselle aloittelijalle auton säätöön, aikaa olisi tarvittu enemmän. Finaaleissa jäädytin setupin, että pystyi keskittyä ajamiseen.

Hajonneet osat:
- Etutukivarsi poikki, kun harjoituksissa meni isoimmat nokasta hyppy hieman sivuuna ja perä osui ländin reunaan ja siitä piiskalla keula ländistä sivuun tonttiin. Ei muutaku uutta tilalle.
- Viimeisen alkuerän aikana hyppäsin sitten samanlailla ohi matalammasta pöydästä. No siinä ei käynyt muuta kuin king pin korkkasi ohjauspalasta irti ja en olisi huomannut edes sen puuttumista, ellen olisi erien välillä kokeillut ohjauksen välyksiä. Muistin hypänneeni ohi erän aikan siinä kohtaa ja kävelin ländin viereen hakemaan irronneen ruuvin ja ruuvasin uuden ohjauspalan paikalleen.

Pohjalevy ja selkäruoto oli vaihdettu Carbon Composite versioon ensimmäisen WJ:n jälkeen ja se tuntuu selvästi kiertojäykkyydessä. Eikä enään tuossa lainaamassani viestissä mainittua fleksaamista tapahdu.


Tässä meikäläisen ZX-5.


Sidewinderin tuunausta kannettavalla.

Pirun siisti reissu ja rata oli todella maukas.
Seuraavat kisat, mihin otan osaa on näillä näkymin Lippulaivan WJ-kisat.

Katsotaan jos sitä ennen vielä ehtisi upgreidailla vähän autoa. Ainakin alumiinia on tulossa lisää ja iskarit pitäisi varmaan vaihtaa parempiin...

Tässä vielä videota ko. skaboista.
« Viimeksi muokattu: 11.12.08 - klo: 15.46 kirjoittanut AiR »

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #206 : 14.12.08 - klo: 17.43 »
mistäs tätä autoa saa kisa versiona.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #207 : 14.12.08 - klo: 17.52 »
Kyosho Pro-Shopista....

Kyosho Pro-Shop
Lyhtytie 12
00740 HELSINKI

(0207) 419 210

helsinki.proshop@kyosho.fi
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #208 : 14.12.08 - klo: 17.54 »
Kannattaa sit ostaa mielummin SP-versio, eikä vanhaa kittiä. SP:ssä on vähän päivitettyä iskaria, tukivartta ja muuta kivaa, mikä auttaa auton kestävyyteen ja ajettavuuteen.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #209 : 14.12.08 - klo: 18.06 »
Tilasin tänään Jaappanista uusimman Lazer ZX-5 FS -mallin. Onpa joululomalla jotain tekemistä.
SC10 4x4