Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 410064 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #480 : 14.03.09 - klo: 21.32 »
Arvelinkin, että hieman joutuu askartelemaan akkujen kanssa. Onko korin alla miten tiloja muille sähköosille?

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #481 : 14.03.09 - klo: 21.38 »
Mulla on nyt autossa kiinni Orion Vortex Race spec -säädin, joka ei tarvitse tuuletinta tai siiliä, mutta aikaisemmin oli korkea tuulettimella varustettu säädin ja hyvin mahtui pellin alle, kun korissa on ne muhkurat...
Vastari mahtuu joko moottorin taakse tai säätimen viereen, katso kuva.
SC10 4x4

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #482 : 14.03.09 - klo: 21.48 »
Ok. Kuva kertoikin paljon. Kiitoksia. Itselläni on vielä mietinnän alla sähköpuoli, mutta näillä näkymillä autoon tulisi säätimeksi LRP:n TC-Spec ja moottoriksi X11 5.5 Vielä yksi kysymys, millainen auto on säätää? Löytyikö setuppi helposti? 

Poissa lefaslayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #483 : 14.03.09 - klo: 22.42 »
anteeksi tyhmyyteni mutta mitä eroa tuossa FS mallissa on tuohon ihan normi zx-5 RTR malliin?ilmeisesti ainakin moottori yms..?
edit.löytyikin nytten hyvä sivusto missä FS mallin ominaisuuksia :P
saa toki kertoa jotain kertomisen arvoista mitä vaikka google ei tiedä :)
« Viimeksi muokattu: 14.03.09 - klo: 22.49 kirjoittanut lefaslayer »

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #484 : 14.03.09 - klo: 23.09 »
anteeksi tyhmyyteni mutta mitä eroa tuossa FS mallissa on tuohon ihan normi zx-5 RTR malliin?ilmeisesti ainakin moottori yms..?
edit.löytyikin nytten hyvä sivusto missä FS mallin ominaisuuksia :P
saa toki kertoa jotain kertomisen arvoista mitä vaikka google ei tiedä :)
Oikeastaan täydellisesti eri auto, ei mitään yhteistä.Toisekseen Fs on rullaava kisakitti missä ei tekniikkaa mukana tule.

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #485 : 14.03.09 - klo: 23.14 »
Näin on. Pidempi pohjalevy ja osakokonaisuuksien erilainen asettelu.

Poissa lefaslayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #486 : 15.03.09 - klo: 08.57 »
itselläni on tuo ihan perus paketti ja olen miettinyt nytten että kannattaako tuhlata rahaa siihen ja tilata vähän kestävämpiä osia vaiko myydä äkkiä pois ja ostaa joku muu malli?en ole ajellut kisoja yms kun vasta vähän aikaa sitten hommasin ekan autoni mutta moottorin vaihto ainakin on jo mielessä.

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #487 : 15.03.09 - klo: 09.43 »
itselläni on tuo ihan perus paketti ja olen miettinyt nytten että kannattaako tuhlata rahaa siihen ja tilata vähän kestävämpiä osia vaiko myydä äkkiä pois ja ostaa joku muu malli?en ole ajellut kisoja yms kun vasta vähän aikaa sitten hommasin ekan autoni mutta moottorin vaihto ainakin on jo mielessä.


Mä sanoisin et myy pois.. Itse olen yhden laaserin rtr:stä oikeaksi autoksi rakentanut, ja rahaa siihen paloi tuhottomasti, enkä päässyt kestävyydessä enkä ajettavuudessakaan haluamalleni asteelle..

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #488 : 15.03.09 - klo: 11.36 »
Katsoin netistä conversio kitin hintaa SP->FS 149$ + mahdolliset kulut. En tiedä mitä maksaa jos Jaappanista ostaa, mutta hintoihinsa tulee.

Poissa lefaslayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #489 : 15.03.09 - klo: 13.52 »
Katsoin netistä conversio kitin hintaa SP->FS 149$ + mahdolliset kulut. En tiedä mitä maksaa jos Jaappanista ostaa, mutta hintoihinsa tulee.
muuttaako se kitti myös tuon että moottori tulee tohon eteen ?
ja miten sitten taas tuo SP eroaa normista ?
« Viimeksi muokattu: 15.03.09 - klo: 14.05 kirjoittanut lefaslayer »

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #490 : 15.03.09 - klo: 14.35 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #491 : 15.03.09 - klo: 14.47 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu

On olemassa RTR malli ja sitten kisamallit SP ja FS. SP:ssä ja FS:ssä on aivan eri jousitusgeometria kuin RTR mallissa.
SC10 4x4

Poissa lefaslayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #492 : 15.03.09 - klo: 14.59 »
teoriassa siis tuo FS kitti käy myös RTR malliin ?
http://www.infernosonly.com/Kyosho_Lazer_ZX5_SP_Conversion_Kit_p/kyolaw38.htm
toki sitten vielä pitäisi erikseen päivittää muitakin osia mutta mutta..ei viitsisi heti myydä kun juuri hommasin.tuli vähän hommattua heräte ostoksena  :grin:

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #493 : 15.03.09 - klo: 19.12 »
teoriassa siis tuo FS kitti käy myös RTR malliin ?
http://www.infernosonly.com/Kyosho_Lazer_ZX5_SP_Conversion_Kit_p/kyolaw38.htm
toki sitten vielä pitäisi erikseen päivittää muitakin osia mutta mutta..ei viitsisi heti myydä kun juuri hommasin.tuli vähän hommattua heräte ostoksena  :grin:

Teoriassa kyllä  :grin:, mutta käytännössä taidat joutua hankkimaan SP version osia ainakin etupäähän ja taakse tukivarret jotta autosta tulisi ns oikea FS. Kannattaneeko RTR:ää päivittää. Ajat vaan tuon loppuun.

Poissa lefaslayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #494 : 15.03.09 - klo: 19.27 »
taidanpa ajaa pikku hiljaa noit osia p*skaks ja sit vaihtaa aina noihin parhaimpiin versioihin  :grin:
vakio osat on aika halpaa muovia se etu puskuri systeemi hajos jo ja yks vetari meni..laitoin tilaukseen uudet paremmat osat ulkomailta :afro:
ei tunnu niin pahalta kun aina jonku muutaman kympin laittaa osiin :grin:

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #495 : 16.03.09 - klo: 13.41 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu

On olemassa RTR malli ja sitten kisamallit SP ja FS. SP:ssä ja FS:ssä on aivan eri jousitusgeometria kuin RTR mallissa.
Tässä FS:n tilausta suunnittelemassa ja mietin varaosapakettia. Onko mitä erikoisempia osia mitä kannattaisi ottaa pakkiin?
« Viimeksi muokattu: 16.03.09 - klo: 14.17 kirjoittanut Petri T »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #496 : 16.03.09 - klo: 13.45 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu

On olemassa RTR malli ja sitten kisamallit SP ja FS. SP:ssä ja FS:ssä on aivan eri jousitusgeometria kuin RTR mallissa.
Tässä FS:n tilausta suunnittelamssa ja mietin varaosapakettia. Onko mitä erikoisempia osia mitä kannattaisi ottaa pakkiin?

Tee yksi tärkeä valinta, elä tilaa FS:ää tai muutakaan kössiä.. jos kuitenkin niin saapi melkeen kaikki osat olla varalla.

itellä on lazerista enää diffiboxit ja diffit vakioo, kaikki muu on jotain muuta  mm. tukivarret ja hubit on Tamiya TRF501 mallista, pohja, ruoto ja tormit 3mm hiilikuitua ja loput osat onkun 3rasingin alumiinisiä :grin:
Ei jaksa jokaisen ajovirheen seurausena olla vaihtamassa tukivartta, vannetta, iskaritornia tms. mukavaa osaa. 
« Viimeksi muokattu: 16.03.09 - klo: 13.50 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #497 : 16.03.09 - klo: 15.36 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu

On olemassa RTR malli ja sitten kisamallit SP ja FS. SP:ssä ja FS:ssä on aivan eri jousitusgeometria kuin RTR mallissa.
Tässä FS:n tilausta suunnittelamssa ja mietin varaosapakettia. Onko mitä erikoisempia osia mitä kannattaisi ottaa pakkiin?

Tee yksi tärkeä valinta, elä tilaa FS:ää tai muutakaan kössiä.. jos kuitenkin niin saapi melkeen kaikki osat olla varalla.

itellä on lazerista enää diffiboxit ja diffit vakioo, kaikki muu on jotain muuta  mm. tukivarret ja hubit on Tamiya TRF501 mallista, pohja, ruoto ja tormit 3mm hiilikuitua ja loput osat onkun 3rasingin alumiinisiä :grin:
Ei jaksa jokaisen ajovirheen seurausena olla vaihtamassa tukivartta, vannetta, iskaritornia tms. mukavaa osaa. 

Ja sinulla kokemusta FS mallista ja sen kestävyydestä? No joo ja sitten asiaan oliko FS:ään saatavilla keraamisia kuulia diffeihin?

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #498 : 16.03.09 - klo: 15.58 »

Ja sinulla kokemusta FS mallista ja sen kestävyydestä? No joo ja sitten asiaan oliko FS:ään saatavilla keraamisia kuulia diffeihin?

Ei ole fs mallista suoraan kokemusta, fs voi kestaa pikkasen paremmin kuin zx5. Silti en ite kyllä harkitsisi edes hankintaa.
Mutta jos se sille tuntuu niin osta tilaa ihmeessä ja kokeile.

Ja saa siihen keraamisia kuulia itellä on nämä.http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/33590

Huomattavasti tärkeempi on kuitenkin laittaa hyvin toimiva painelaakeri, joka tuntus olevan se heikkolenkki diffin toimivuudessa,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa sakke_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #499 : 16.03.09 - klo: 16.01 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu
On olemassa RTR malli ja sitten kisamallit SP ja FS. SP:ssä ja FS:ssä on aivan eri jousitusgeometria kuin RTR mallissa.
Tässä FS:n tilausta suunnittelamssa ja mietin varaosapakettia. Onko mitä erikoisempia osia mitä kannattaisi ottaa pakkiin?
Tee yksi tärkeä valinta, elä tilaa FS:ää tai muutakaan kössiä.. jos kuitenkin niin saapi melkeen kaikki osat olla varalla.
itellä on lazerista enää diffiboxit ja diffit vakioo, kaikki muu on jotain muuta  mm. tukivarret ja hubit on Tamiya TRF501 mallista, pohja, ruoto ja tormit 3mm hiilikuitua ja loput osat onkun 3rasingin alumiinisiä :grin:
Ei jaksa jokaisen ajovirheen seurausena olla vaihtamassa tukivartta, vannetta, iskaritornia tms. mukavaa osaa. 
Ja sinulla kokemusta FS mallista ja sen kestävyydestä? No joo ja sitten asiaan oliko FS:ään saatavilla keraamisia kuulia diffeihin?
Tukivarret ja hubit näyttää ihan samalta kuralta ku perus kyöstissä, vierestä seuranneena kyosho poikien tuskaa voin suositella että unohtaa koko auton ja ostaa vaikka tamyan durgan ja upgreidaa siihen iskari tornit ja iskarit niin on paljon parempi biili ku kyoshon täys "sulake" auto. :)
MBX-6, X10-CR, Sanwa M11X.
Team finRC

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #500 : 16.03.09 - klo: 17.53 »
Kyllä, auto muuttuu taäysin uuden pohjalevyn ja osien myötä. Tietääkseni RTR ja SP malli ovat aika lähellä toisiaan. SP on kit eli rakennussarja ja oletettavasti paremmilla osilla kuin RTR. Korjatkaa jos olen väärässä. FS on sitten kokonaan toinen auto kisakäyttöön kuten aikaisemmin on mainittu
On olemassa RTR malli ja sitten kisamallit SP ja FS. SP:ssä ja FS:ssä on aivan eri jousitusgeometria kuin RTR mallissa.
Tässä FS:n tilausta suunnittelamssa ja mietin varaosapakettia. Onko mitä erikoisempia osia mitä kannattaisi ottaa pakkiin?
Tee yksi tärkeä valinta, elä tilaa FS:ää tai muutakaan kössiä.. jos kuitenkin niin saapi melkeen kaikki osat olla varalla.
itellä on lazerista enää diffiboxit ja diffit vakioo, kaikki muu on jotain muuta  mm. tukivarret ja hubit on Tamiya TRF501 mallista, pohja, ruoto ja tormit 3mm hiilikuitua ja loput osat onkun 3rasingin alumiinisiä :grin:
Ei jaksa jokaisen ajovirheen seurausena olla vaihtamassa tukivartta, vannetta, iskaritornia tms. mukavaa osaa. 
Ja sinulla kokemusta FS mallista ja sen kestävyydestä? No joo ja sitten asiaan oliko FS:ään saatavilla keraamisia kuulia diffeihin?
Tukivarret ja hubit näyttää ihan samalta kuralta ku perus kyöstissä, vierestä seuranneena kyosho poikien tuskaa voin suositella että unohtaa koko auton ja ostaa vaikka tamyan durgan ja upgreidaa siihen iskari tornit ja iskarit niin on paljon parempi biili ku kyoshon täys "sulake" auto. :)

Kaikki ei vain halua ajaa Durgalla, vaikka hyvä auto onkin...
Ja sehän ei ole Kyöstin vika, jos kaiken maailman teropetterit ei saa pidettyä sitä kasassa. Ja kyllä ne Durgatkin hajoaa, jopa kärkikuskeilla, niinkuin lauantaina moneen kertaan nähtiin.
SC10 4x4

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #501 : 16.03.09 - klo: 18.03 »


Oliko FS:ään saatavilla keraamisia kuulia diffeihin?

Itse tilasin kuulat ebayn Walawala storesta ja on pysyneet diffit kuin uusina.
Onneksi muuten tilasin muutaman ylimääräisen kuulan, kun ohjekirjan painelaakerin kuulien määrä ei pitänyt paikkaansa.
Varaosista kyselit aikaisemmin, laitan myöhemmin tänään YV:tä....
SC10 4x4

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #502 : 16.03.09 - klo: 20.27 »
Ja sehän ei ole Kyöstin vika, jos kaiken maailman teropetterit ei saa pidettyä sitä kasassa.

Kiitos vaan uudesta arvonimestä  :grin:

koitan laittaa huomenna kuvatusta omasta kestävästä "lazerista" (durlaksi ristitty) 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Petri T

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #503 : 16.03.09 - klo: 20.59 »
heh..kiitoksia monipuolisesta infosta ja voisin ostaa yhden Durlan vaikka heti jos on pommin kestävä  :grin:

Poissa lefaslayer

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #504 : 16.03.09 - klo: 22.22 »
olen lukenut useaan kertaan nuo ari pekan rc sivut ja vieläkin vähän hämärän peitossa tuo keskustelu diffeistä..haluaako joku valaista miten homma toimii kyoshossa?
en ajele kisoja mutta olisi toki kiva säätää yms testailla kaikkea eri ominaisuuksia.
luistamista/jäykkyyttä voidaan säätää lisäämällä tai vähentämällä kuulien painetta..heh miten kyoshossa?

Poissa _jtr_

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #505 : 16.03.09 - klo: 22.42 »
olen lukenut useaan kertaan nuo ari pekan rc sivut ja vieläkin vähän hämärän peitossa tuo keskustelu diffeistä..haluaako joku valaista miten homma toimii kyoshossa?
en ajele kisoja mutta olisi toki kiva säätää yms testailla kaikkea eri ominaisuuksia.
luistamista/jäykkyyttä voidaan säätää lisäämällä tai vähentämällä kuulien painetta..heh miten kyoshossa?

Takaa katsottaessa vasemmalta puolen rengas, iskari ja vantti irti. Sen jälkeen mahtuu vetari tulemaan pois ulostulosta.
Ulostulosta löytyy kuusiokoloruuvi joka pitää diffin kasassa, samalla ruuvilla säädetään diffin kireys, eli kuulien paine levyihin.
Yleisesti ottaen sitä ei kasauksen jälkeen juurikaan kannata ruuvailla poislukien pakolliset kiristykset diffin luistaessa. Jos haluat/joudut enempi ruuvailemaan, tai esim rattaiden vaihdon yhteydessä kannattaa toisenpuolen ulostulossa oleva nylokki uusia.
Nylokki ei toimi kovinkaan useiden säätöjen jälkeen, ja huonolla nylokilla diffi ei pysy kiinni.
Karkeasti mitä herkempi diffi sitä paremmin auto kääntyy tiukoissa mutkissa, diffi ei kuitankaan saa olla niin löysällä että se luistaa..

EDIT: Tämä siis takadiffiä säädettäessä, edessä toiselta puolelta.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #506 : 17.03.09 - klo: 12.52 »
Muutama kuva mun RTR leiseristä

http://picasaweb.google.com/simizek/Durla#
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #507 : 17.03.09 - klo: 15.45 »
onkos haittavaikutuksia jos diffi on liian kireällä??
-tauolla-

Poissa attelaut

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #508 : 17.03.09 - klo: 21.14 »
-edit
« Viimeksi muokattu: 23.05.15 - klo: 02.39 kirjoittanut attelaut »

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #509 : 18.03.09 - klo: 08.24 »
mahdollinen jumittuminen tietenki ohjattavuus siinä menee jos diffit on liian kireet ei käänny kunnolla.

Riippuu taasen kummasta päästä on kyse,

Jumissa oleva diffi kuluttaa huomattavasti enenmmän vetoakseleita ja diffin ulostuloja yms. Liukkaalla ajetaan monestikin spoolilla/todella jäykällä etudiffillä.

Lukekaa sitä Ari Pekan RC sivua,
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi