Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 410144 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mof

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #870 : 05.10.09 - klo: 16.29 »
Eli eli motti ja nopari combo olisi hakusessa ja tietysti edullinen sellainen.

Harjaton sensorillinen combo saisi olla ja sellanen millä pärjää kisoissa.(2,5t-6t)
Lipoja käytän ajaessa tietty....

Toivon että joku osaisi ehdotella hyvää settiä tähän kyseiseen autoon.

Sanoisin, että 5.5T-7.5T kone on sopiva. 2.5T ei ole kyllä mitään järkeä krossissa.

Tässä pari esimerkkiä (tietämättä budjettia) nopeudensäätimeksi, jotkut toki voivat tietää parempiakin vaihtoehtoja:

http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Blue-Star-108256
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/NOPEUDENSAATIMET-Nopeudensaatimet/Speed-Passion-GranTurismo-20-LPF-Carbon-Black-107509

...ja moottoreita:
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/GM-EVO3-55T-Brushless-Motor-105159
http://www.racingfactory.fi/tuotteet/SAHKOMOOTTORIT-JA-TARVIKKEET-Harjattomat-moottorit-ja-roottorit/Speed-Passion-Competition-75R-Brushless-Motor-Version-20-103616

Toki muitakin vaihtoehtoja on.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #871 : 05.10.09 - klo: 16.41 »
Juup! Nuohan on käytännössä samanlaiset noparit eri kuorissa vaan.

Kyllähän tuo 5,5t liikkuttaa jo krossiakin polttiksienkin ohi eikös??

Budjetti on jotain 100e-200e

Täytyy vielä kysyä tuosta ylemmästä linkin noparista että tuleeko mukana tarvittavat johdot??

-tauolla-

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #872 : 05.10.09 - klo: 16.46 »
Näin LiPO-aikana on trendi tosiaan ollut viimeaikoina, että nelkuissa on 5.5-7.5t koneita. Rippuu tietty valmistajasta, että kui paljon saa höökiä milläkin lankamäärällä.

Kantsii olla sensorillinen setti, niin saa hyvän tuntuman. Kisavehkeiden budjetti menee vähintään sinne 200euron tienoolle. Ota huomioon myös, että osa sensorittomista moteista on laittomia EFRA-sääntöjen mukaan.

Melkein järjestäen pitää ite kolvailla johdot. Moottori kannattaa juottaa suoraan nopariin kiinni, eli jättää liittimet pois kokonaan. Voin kertoo, että niistä liittimistä ei tuu kun sanomista.

Tuo Speed Passionin GT 2.0 pitäs olla ihan hyvä nopari. Itse olisin ostanut sen nyt tässä, jos en olis saanut käytettynä Tekiniä edukkaasti.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #873 : 05.10.09 - klo: 17.23 »
Jep! Kiitoksia vinkeistä!

Kyl aattelin suoraan hommata kunnon värkin, ettei tarvitse heti uutta hakea.
Eikös tuo SP 2.0 blue star ole sensorilla varustettu??

Niin, tuossa tulee siis johdot mukana, mutta pitää itse ne kolvailla!??
« Viimeksi muokattu: 05.10.09 - klo: 17.36 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #874 : 05.10.09 - klo: 18.28 »
kehtaako tuolla lazereiilla lähtee radalle kun siinä on sidewinderin 5700 kombo?
(kisoihin ei olla vielä lähössä kunhan vaan sais vähän tuntumaa noista oikeen kokosista radoista, ettei tartte harrastaa sitä ns. pihasuttausta.)On siinä kyllä ollu perunamaa kovalla koetuksella kun on koitettu joitan nyppylöitä siihen kyhätä. :laugh:
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #875 : 05.10.09 - klo: 18.45 »
kehtaako tuolla lazereiilla lähtee radalle kun siinä on sidewinderin 5700 kombo?

Kehtaa, kehtaa!

Itsekkin kävin radalla kokeilemassa ja mitäs siin si ihmeellistä on.
-tauolla-

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #876 : 05.10.09 - klo: 19.02 »
Jep! Kiitoksia vinkeistä!

Kyl aattelin suoraan hommata kunnon värkin, ettei tarvitse heti uutta hakea.
Eikös tuo SP 2.0 blue star ole sensorilla varustettu??

Niin, tuossa tulee siis johdot mukana, mutta pitää itse ne kolvailla!??

Kun tuota speksiä ja kuvaa kattoo, niin kyllä se on.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #877 : 05.10.09 - klo: 19.09 »
nyt olis tarvetta TODELLA huokeahintaiselle HARJALLISEN säätimellelle. moottori löytyy iteltä. ehdotuksia? hinta sais olla ALLE 60e harjaton setti on kasassa mutt harjallinen kone on nyt ilman säädintä  :sad: voisi kattokaas soveltaa harjallista johonki :grin:
« Viimeksi muokattu: 09.10.09 - klo: 14.05 kirjoittanut monsterman »
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #878 : 05.10.09 - klo: 20.24 »
Tuo SP 2.0 Blue Star pitäisi mennä hyvin paikoilleen lazer:iin??
« Viimeksi muokattu: 05.10.09 - klo: 20.44 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #879 : 05.10.09 - klo: 20.49 »
nyt olis tarvetta TODELLA huokeahintaiselle harjattoman säätimellelle. moottori löytyy iteltä. ehdotuksia? hinta sais olla ALLE 70e

http://www.swanghobby.com/hobbywing-60a-380a-electric-brushless-speed-controller-system-f-pr-161.html
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #880 : 05.10.09 - klo: 21.51 »
Tuo SP 2.0 Blue Star pitäisi mennä hyvin paikoilleen lazer:iin??

Menee, menee.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #881 : 13.10.09 - klo: 09.16 »
Ne joilla on Lazer Readyset (RTR) ja haluavat kehittää ajotaitojaan talven aikana niin miettikää menemistä esimerkiksi Espoon RC Centerin sisäradalle.

Kävin kokeilemassa viikonloppuna kisoissa ja pystyin autolla kamppailemaan jopa B-finaalin kärkisijoista (tietenkään A:han ei ollut asiaa). Joten radalle menemistä ei tarvitse arkailla tai hävetä yhtään. Luokkaa ajoi 22 kuljettajaa joka oli ihan hyvä määrä.

Itsellä oli autossa Futaban radiot, joku Hitecin hieman vakiota nopeampi carbonite halpisservo, vakio säädin (Kyosho) sekä Orionin 19 lankanen hiilikone ja Orionin 5100 nimh päkki. Tuo 19T moottori käytännössä vastaa tuota vakio G20 moottoria (sillä ajettiin kesä mutta oli syksyn kurakelien jälkeen vaihdon tarpeessa).

Vakiovälitys ja muutenkin auto vakio. Setuppikin oli suoraan paketista.
Tähän kokemukseen perustuen treenaaminen onnistuu tuolla autolla maniosti ja nopeutta voi sitten kasvattaa taitojen karttuessa. Hyvä puoli tuossa on että hajonneiden osien määrässä säästää rahaa kun auto pysyy ehjänä.

Lisäyksenä sen verran että olihan mulla autossa teräksiset vetarit, ne vaihdettiin pojalle saviradalla ajoa varten joskus kesällä (kivien takia). En kuitenkaan näe mitään syytä etteivätkö nuo vakio vetoakselit toimisi ja kestäisi hyvin noiden edellä mainittujen tehojen kanssa sisätiloissa.

Renkaina olisin mielelläni kokeillut ihan vakiorenkaita mutta ne olivat niin huonossa hapessa kesän jäljiltä että ostin Heinoselta (RF) kierroksen 3Racingin Lazerille tarkoitettuja renkaita. Ne olivat ihan hyvät. Lämppäreissä ajoin päälle 16sek kierroksia mutta itse kisassa kun sain rytmin päälle noista tippui pari sekuntia pois.
« Viimeksi muokattu: 13.10.09 - klo: 09.55 kirjoittanut Mika R »

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #882 : 13.10.09 - klo: 14.10 »
Hei.
Tämä olisi varmaan aika hyvä ensimmäinen harjaton setti. Toimisiko se tällasen akun kanssa hyvin? Tiedän kyllä että lipo olisi tehokkaampi, mutta en oikein mielellään olisi vielä siirtymässä niihin.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #883 : 13.10.09 - klo: 14.15 »
Varmaan omiaan autoon. Käsittääkseni Lazerin harjattomassa readysetissä tulee juuri tuo setti.
Ehkä harjattoman kanssa mielummin lipo akku kuten tämä http://www.rcjkl.fi/product.asp?lang=1&sua=1&tk=223298&q=y&s=1204
mutta siihen tarvitse tietty lipo laturin ja tasurin

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #884 : 13.10.09 - klo: 14.22 »
Lipot olisi varmaan paras vaihtoehto, mutta en vielä varmaan siirry niihin. Luulisitteko että tuota minun linkittämää akkua voisi käyttää tuon setin kanssa? Vai alkaisiko se pätkimään jotenkin?
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #885 : 13.10.09 - klo: 14.33 »
Ton akun pitäis toimia ihan hyvin. Ajoaika vois olla varmaan siinä 20-30 min tolla combolla.

Toi combo taitaa olla muuten parempi/tuoreempi versio kuin se readysetin vakio harjaton, joka taitaa olla tämä: http://www.modelsport.co.uk/index.php?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=31195, ellei tota Readysettiäkin ole päivitetty.

Tossa vanhassa versiossa oli vain 40A kestävä nopari ja moottorin päädyt heikosti liimattu kiinni (korkkas suht pienestä tällistä). Tossa Combo Experience 2:ssa on ainakin kuvissa kone ruuveilla kasassa. Nopari näyttää samalta, mutta tiedä sitten...


Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #886 : 13.10.09 - klo: 14.48 »
Selvä, pitänee ostaa nuo kun pääsen Jyväskylään. Uuden korin voisi ostaa samalla ja maalailla tuossa seuraavan talven aikana. Mitä kaikkea tehonsiirtoon liittyvää kannattaisi ostaa, että kestäisi harjattoman? Entäs välitykset? Spurria ei varmaan tarvitse vaihtaa, mutta minkä kokoinen pinjoni?
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #887 : 13.10.09 - klo: 14.53 »
Noi teräksiset nivelvetarit ovat aika hyvä idea minusta. Muuta et välttämättä tarvii. Ajettiin castlen harjattomalla jonku aikaa ja auto kesti ihan hyvin tehot saviradalla, mutta asfaltilla kaasuttelua ja kurvailua en suosittele kovilla tehoilla. Tosin tehoa oli radalle aivan liikaa, hiilikoneella tuli parempaa tulosta. Me ajettiin ihan samoilla välityksillä, ei ongelmaa siinäkään.
Itse maalattu kori on hyvä idea. Itse ostin uuden readyset korin espoon kisoihin, se on uudella värityksellä niin että siipi on musta ja muutenkin vähän menevämpi. Mutta onhan itse maalattu aina makeempi.
Jos kovaa meinaat runtata niin muovi iskarien tilalle voisi harkita aluminiisia ja diffien ulostuloihin terästä niinikään.

Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #888 : 13.10.09 - klo: 15.04 »
Kyllähän noihin rahaa menee, mutta onneksi oli rippijuhlat viime kesänä :grin:. Kiitos neuvoista.
Kyosho Lazer ZX-5 / TLR 22

Poissa *RC-hemmo*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #889 : 13.10.09 - klo: 15.13 »
ite ostin toho lazeriin sidewinderin 5700 kombon. toimii ihan hyvin normi tehonsiirroilla mut vaihoin 16T pinjonin kun piti alkuperänen niin pahaa ääntä. takse kannattaa vaihtaa teräksinen diffin ulostulo...
| Lazer ZX-5 || TW-738 || m05 || B4.1 FT|

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #890 : 13.10.09 - klo: 17.28 »
Ja muistutuksena, että kaikkeen voimansiirron kestävyyteen vaikuttaa slipperi, eli luistokytkin spurrin ympärillä. Jos slipperi on ihan lukossa, niin harjattomalla porsii varmasti jostain. Ei paljon tarvitse luistaa, mutta luistaa kuitenkin vähän, niin saa terävimmän väännön pois.

Itsellä oli viime talvena silleen, että kun 6.5t koneella löi matolla lämän pohjaan, niin metrin verran kuului sellasta pientä luistoa.

Löysää vaan mutterin eka silleen, että luistaa reilusti ja sit lähtee pikkasen kirimään, about 1/8 kierrosta kerrallaan ja aina kokeilee, että miten muuttuu.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #891 : 14.10.09 - klo: 12.06 »
Hyvä pointti; itse olen säätänyt manuaalin mukaan, olikohan slipperin jousen kireydelle määritelty 5mm mittaa tai jotain sinnepäin. Meillä ainakin harjattomalla ajaessa slipperi nylock lukitusmutteri löystyi joten laitoin muoviholkin pätkän estämään nylockin kiertymisen auki siheen nylockin ja kardaanin väliselle matkalle..

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #892 : 14.10.09 - klo: 13.36 »
Laitetaas lisää vinkkiä:
Ei kannata asentaa kardaanin ja pääakselin liitoksessa olevaa hahloa liian kiinni kardaaniin. Jos tekee näin, niin auton tullessa huonossa asennossa alas isosta hypystä, pohjalevy saattaa joustaa niin paljon, että kardaanin pohjaaminen hahloon vääntää pääakselin mutkalle.

RTR:n muovipohjalevy on aika fleksu, että komposiitti pohjalevy ei ole ihan surkea hankinta jossain vaiheessa. Muoviversio aiheuttaa kaikennäköstä "mielenkiintoista" joustaessaa isoissa iskuissa...

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #893 : 14.10.09 - klo: 13.39 »
Jep, toisaalta jos ei kurita autoa aivan älyttömästi, niin pieni flexi rungossa voi olla jopa eduksi...

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #894 : 14.10.09 - klo: 18.45 »
kestääkö toi orionin expreience säädin 24 hampaista pinjonia? perus moottori.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #895 : 15.10.09 - klo: 12.09 »
Jep, toisaalta jos ei kurita autoa aivan älyttömästi, niin pieni flexi rungossa voi olla jopa eduksi...

Juu sivuttain, mutta ei sen tarvii banaanille vääntyä pituus suunnassa.

nim. ihaa muutama keppi meni ku keulalleen hyppäs, hiilaripohjan vaihon jälkeen ei ole menny yhtään
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #896 : 15.10.09 - klo: 12.38 »
aivan totta. täytyy panna harkintaan vaikka ei olekaan keppi vääntynyt - vielä  :tongue:

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #897 : 15.10.09 - klo: 12.50 »
Riittäsköhän vahvistukseksi, että vaihtas ton upper dekin "carbon composite"-versioon?

SP:ssä tulee hiilarivahvisteinen pohjalevy, mutta upperdekki on normimuovia. Vois kai toimia nurinperinkin?

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #898 : 15.10.09 - klo: 12.54 »
kestääkö toi orionin expreience säädin 24 hampaista pinjonia? perus moottori.

Moottorin ominaisuuksista toi sopiva pinionin koko riippuu. Jos tarkoitat sitä G20-moottoria, niin en menis vannomaan, että toimii harjallinen kone ton säätimen kanssa.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #899 : 15.10.09 - klo: 16.30 »
Riittäsköhän vahvistukseksi, että vaihtas ton upper dekin "carbon composite"-versioon?

SP:ssä tulee hiilarivahvisteinen pohjalevy, mutta upperdekki on normimuovia. Vois kai toimia nurinperinkin?

No eipä se juurikaan auta asiaan. Tuon kun sipasee stellasta niin alkaa toimii, tällä valuutta kurssilla on kaiken lisäksi halvempi kuin kössin orkkis muovipohja

Pohja
http://www.stellamodels.net/catalog/product_info.php?cPath=140_176&products_id=3281

ylädekki
http://www.stellamodels.net/catalog/product_info.php?cPath=140_176&products_id=3276

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi