Kirjoittaja Aihe: No niin, kävin kokeilemassa. Korjataanpas kori...  (Luettu 1302 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ugli

  • Tulokas
    • Profiili
...mikäs se olikaan se paras liima korin korjaamiseen?
Sairaan hieno kori ja kunnolla halki.
Taas yksi niistä "kyllä mä noi tiiliskivet saan väistettyä, kunhan äkkiä kokeilen vähän. Huomenna sitten kunnolliselle paikalle ajaan" osumista.
Kuinka sitä voi joka kerta olla niin hölmö, että uskoo taitoihinsa...

Poissa nici

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
No niin, kävin kokeilemassa. Korjataanpas kori...
« Vastaus #1 : 08.05.03 - klo: 01.35 »
ei siihen mitään erityisen hyvää konstia ole, pikaliima ainakin haurastuttaa muovin. epoksit ja puuliimat on kanssa hoonoja tuohon eikä oikein kontaktiliima tai kuumaliimakaan toimi. kuumaliima voisi  noista toimia parhaiten, mutta ei silläkään saa siitä kovin kestävää. mie olen paikkaillut jeesusteipillä ja alumiini-levyllä ja kuumaliimalla.. ohut(ei ihan folio kumminkaan :wink: ) alumiinilevy toimii hyvin ainakin jos koritolppien ympäriltä halkeaa, tosin en suosittele mihinkään turistiin vaan ennemmin tuonne monsteripuolelle...

Poissa MattiM

  • Veteraani
    • Profiili
No niin, kävin kokeilemassa. Korjataanpas kori...
« Vastaus #2 : 08.05.03 - klo: 06.51 »
Future-RC myy Fender Mender liimaa, joka on tähän tarkoitettu. Tämän lisäksi ainakin isommissa halkeamissa pitää käyttää esim. lasikuitukangasta tukena sisäpuolella. Painoa tulee lisää jonkun verran, että tällä korilla ei välttämättä kannata lähteä kisoihin. Itse ainakin olen tällä saanut paikattua isotkin halkeamat, enkä ole huomannut uusia halkeamia kankaan alla.