Kirjoittaja Aihe: diffi  (Luettu 3256 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa teaheino5

  • Tulokas
    • Profiili
diffi
« : 08.05.03 - klo: 11.46 »
Eli paljonko diffiin tulisi laittaa rasvaa? Täyteen,puoleenväliin vai liraus. :oops:

Otsomaani

  • Vieras
diffi
« Vastaus #1 : 08.05.03 - klo: 11.53 »
Täyteen, tai sen verran että rasvalla on vaikutus diffin toimintaan.

Poissa rc-boy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #2 : 08.05.03 - klo: 12.03 »
Täyteen??? Kysyin Atalasta muutama kuukausi sitten niin siellä kyllä sanottiin, että sen verran, että diffin rattaat saavat kunnollisen voitelun. Eli siten, että on vaikka vähän ylimääräistä rasvaa. Vai olenko väärässä?

Mika R

  • Vieras
diffi
« Vastaus #3 : 08.05.03 - klo: 13.08 »
mikä diffi - kuula vai ratas ?
itse käyttäisin ratasdiffiin mielummin diffiöljyä kuin rasvaa, jos ne haluu toimimaan kunnolla. riippuu diffistä tietty.

Poissa rc-boy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #4 : 08.05.03 - klo: 13.14 »
Mulla on silikoniöljyä, mutta pitääkö se muka olla täynnä?

Poissa fiesta6

  • Veteraani
    • Profiili
diffi
« Vastaus #5 : 08.05.03 - klo: 13.23 »
Mulla on ihan vähän sitä alkuperästä, mitä tuli paketin mukana, paksua  :P onx se nii tiivis toi kuplan diffi, et kestää sellanen liru sisällä ? pitää purkaa se... sit kun saan kuulalaakerit postista..
Taas kehissä.. ;)

Mika R

  • Vieras
diffi
« Vastaus #6 : 08.05.03 - klo: 13.53 »
Lainaus käyttäjältä: "rc-boy"
Mulla on silikoniöljyä, mutta pitääkö se muka olla täynnä?


miten mä osaisin vastata kun et vieläkään kerro minkalainen diffi on?? mutta jos se on ratasdiffi ja selanen että öljyt pysyy sisällä, niin lähes täynnä pitää olla, ei se ilma mitään siellä auta

Poissa rc-boy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #7 : 08.05.03 - klo: 14.09 »
Ai niin, on ratasdiffi. Mutta miksi se pitää olla täynnä? Kun mulle sanottiin toisin.

Mika R

  • Vieras
diffi
« Vastaus #8 : 08.05.03 - klo: 14.25 »
rasva on eri asia kuin öljy eli puhutaan varmaan eri asiasta. soita sinne ja kysy vielä toimiiko öljy vai onko rasva parempi, veikkaan et sulla on sellanen diffi ettei öljy pysy sisällä ajaessa

Poissa teaheino5

  • Tulokas
    • Profiili
diffi
« Vastaus #9 : 09.05.03 - klo: 10.11 »
Kiitos kaikille tiedoista. olen taas paljon viisaampi :mrgreen:

Poissa Jaani

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #10 : 09.05.03 - klo: 10.46 »
Joka tapauksessa diffit kannattaa saumoistaan tiivistää esim. kontaktiliimalla. Muuten sieltä valuvat öljyt ulos.

Mika R

  • Vieras
diffi
« Vastaus #11 : 09.05.03 - klo: 10.48 »
joo, mä suosittelen silikonia, toimii ja kestää, kuitenkin helppo irroittaa tarvittaessa (kun avataan diffi)

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
diffi
« Vastaus #12 : 09.05.03 - klo: 14.36 »
Ei sen diffin täynnä tarvitse olla. Vähän yli puolenvälin, jos ratasdiffeistä puhutaan. Jos sen täyteen laittaa niin sieltä tulee kaikki mömmöt ulos kun ruuvaa kannen kiinni.

Tämä kuva kertoo aika paljon, eli nuoleen asti suurinpiirtein. Riippuu diffeistäkin osittain.


Mika R

  • Vieras
diffi
« Vastaus #13 : 09.05.03 - klo: 21.39 »
joo, ihan totta (järjen käyttö on tossakin sallittu). mutta siis ei mitään ripausta pohjalle vaan ihan kunnolla sitä kamaa sinne eiks niin.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
diffi
« Vastaus #14 : 09.05.03 - klo: 22.25 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
joo, ihan totta (järjen käyttö on tossakin sallittu). mutta siis ei mitään ripausta pohjalle vaan ihan kunnolla sitä kamaa sinne eiks niin.


jees. ja tiivistys kannattaa myös muistaa, kyoshon diffit ei ainakaan pidä kamojaan sisällä ilman tiivistystä.

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #15 : 09.05.03 - klo: 23.34 »
sori off topic mutta, RC-maniac :wink:. minkä auton diffi kuvassa, onko tietoa. Omassa mugenin halpapolttiksessa näyttäs samalta.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa PT

  • Jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #16 : 09.05.03 - klo: 23.39 »
Kyoshon diffeille esim mp-7.5 täyttö on noin 80 %. Itse huomasin viime kesältä, että diffikotelon ja alustan väliin kannattaa myös laittaa silikonitiivistettä. Eipähän pöly ja kuravesi pääse kuluttamaan rattaita.

Poissa RChullu

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://rc-racing.info
diffi
« Vastaus #17 : 09.05.03 - klo: 23.41 »
Lainaus käyttäjältä: "joksa"
...minkä auton diffi kuvassa...


Hobao hyper 7.

Poissa Rc-Kriitikko

  • Jäsen
    • Profiili
diffi
« Vastaus #18 : 13.05.03 - klo: 07.37 »
Juu,Oonko käsittänyt oikein et toi on tasaus pyörästö,Katsomani perustella :roll:
Kaikissa meissä asuu Hyvä Sielu

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
diffi
« Vastaus #19 : 13.05.03 - klo: 07.45 »
diffi=Tasauspyörästö!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."