Kirjoittaja Aihe: rc-vene keskustelu  (Luettu 976574 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1740 : 20.07.10 - klo: 21.52 »
Ainakin mun mielestä toi vene käyttäyty hyvin tolla 440/3 potkurilla. nopeuskin nousee päälle 70/km/h neljällä kennolla mut vakio nopari todennäkoisesti ei kestä. Mittailtiin tehoja niin päälle kilowatti meni kyseisellä potkurilla ja virtaa kulu noin 88A Max
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1741 : 20.07.10 - klo: 22.22 »
Vähän myöhässä tulee tänne mutta tuossa viikonloppuna möksällä käytin gepsiä catissa ja sain pettyä pahemman kerra kun lukemaksi tuli ainoastaan 67.7km/h :sad: :sad:. Mutta mutta rangeri ehdotti että jos vaikka ajoitusta nostaisi hieman, tätä täytyy seuraavan kerran kokeilla kun ponttoniit kohtaavat veden kanssa. Isompaa potkuriakin voisi kokasta nyt siis mentiin bar backcut prather 215 potkurilla ja seuraavaksi kokeillaan prather 220 potkuria. Eiköhän se 80km/h rikkoudu, jos ei muuten niin sitten auton ikkunasta heittämällä :mrgreen: :mrgreen:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1742 : 23.07.10 - klo: 11.36 »
Uusia kuvia deltasta, johtoja ei ole vielä lyhennetty mitenkään ja kuvaus hetkellä johdot eivät edes olleet mitenkään kiinni. Tuo vastarin akku syteemikin tuli testattua ja toimii hienosti.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1743 : 23.07.10 - klo: 11.41 »
hiaano!

harmi ettei todellinen kiilto näy kuvissa, on mielestäni hyvin maalattu ja kiilloitettu  :grin: :lol: :mrgreen:
tarroittaminen nyt meni miten meni :angry:
sitten uittamaan???
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1744 : 23.07.10 - klo: 11.46 »
hiaano!

harmi ettei todellinen kiilto näy kuvissa, on mielestäni hyvin maalattu ja kiilloitettu  :grin: :lol: :mrgreen:
tarroittaminen nyt meni miten meni :angry:
sitten uittamaan???

Juu se oli yks aika proooooo maalari kun maalas ton :mrgreen: joitakin tarroja varmaan tuun poistelemaan tuosta kyllä, katellaan sitä uittamista sitten illemmalla.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa Nokka-akseli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • videoita laitteista
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1745 : 23.07.10 - klo: 13.05 »
Matti se illemmalla kuulosti hyvältä ehkä sit itsekkin pääsen mukaan leikkimään...=)
TSP-10 Tamiya TRF 418, VTR Tamiya TRF 417, Formula Tamiya F104 verII.. 3X Tamiyan kuorma-auto, ei mul muuta olekkaan.... paitsi 4 venettä ja Tamiyan Hi-lift Voittaminen on varmaan kivaa...

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1746 : 23.07.10 - klo: 13.13 »
Matti se illemmalla kuulosti hyvältä ehkä sit itsekkin pääsen mukaan leikkimään...=)

mitä? mitä? mitä? joks finnsportti on valmis???
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1747 : 23.07.10 - klo: 13.15 »
Matti se illemmalla kuulosti hyvältä ehkä sit itsekkin pääsen mukaan leikkimään...=)

mitä? mitä? mitä? joks finnsportti on valmis???

varmaa fastekkii tarkoittaa...
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1748 : 23.07.10 - klo: 20.14 »
Löysin tuossa sattumalta yhdeltä saksalaiselta nettikaupan sivustolta aivan loistavan idean rc-veneen perämoottorin trimmin toteuttamiseen. Asia luki tekstinä rc-perämoottorin tuotekuvan alalaidassa. Aion soveltaa vastaavaa tuohon Robben Prinzessiin.

Idea on yksinkertaisuudessaan mainio. Moottorin kääntämiseen käytetään suoraan kahta servoa, työntotankoja on edelleen käytössä kaksi, kuten yleensä yhdelläkin servolla. Servot yhdistetään V-miksauksella, omassa Futabassa elevon-miksaus toimii ainakin halutunlaisesti. Tuolla miksauksella saadaan molemmat servot tarvittaessa vetämään tankoja, jolloin moottorin trimmikulma kasvaa tai toisinpäin. Ohjaus toimii kuitenkin normaalisti myös trimmattuna. Miksauksilla trimmiä pystyy myös tarvittaessa ohjaamaan pelkällä kaasun asennolla, eli vauhdin kasvaessa kone trimmaa itseään suoraan positiiviseen suuntaan (ja kytkimellä tuon "automaattisen trimmin" saa taas pois päältä).

Plussana tuossa mekanismissa on vielä sekin, että kääntövoima tuplaantuu, mitään ylimääräisiä reikiä ei tarvitse runkoon porailla eikä myöskään rakennella minkääntasoista mekanismia. Graupnerilla oli aikoinaan muistaakseni GTX 600:sessa (lisävaruste) mahdollisuus trimmata perämoottoria, mutta siinä toinen servo käänsi kehdossa olevaa ohjausservoa. Trimmivoima oli siis vain yhden servon varassa, kun taas tässä mekanismissa voimaa on kahden servon verran.
Jo sivulta 10 lähtien

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1749 : 23.07.10 - klo: 20.56 »
Vihdoin se matti sai sen paattinsa maalarilta :grin: laskitko kauanko män aikaa ? Hienoja vehkeheitä on kyllä, itseä kiinnostaisi vähän pienempikokoinen..
Jeps

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1750 : 23.07.10 - klo: 20.59 »
Vihdoin se matti sai sen paattinsa maalarilta :grin: laskitko kauanko män aikaa ? Hienoja vehkeheitä on kyllä, itseä kiinnostaisi vähän pienempikokoinen..

Sen katin maalaamiseen meni yli puol vuotta ja jälki on aivan hirveää
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1751 : 23.07.10 - klo: 21.13 »
No etkö nä laittanu maalaria hiomaan paatin uusiksi ja niin monta kertaa tehrä että onnistuu :mrgreen:
Jeps

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1752 : 23.07.10 - klo: 21.35 »
No etkö nä laittanu maalaria hiomaan paatin uusiksi ja niin monta kertaa tehrä että onnistuu :mrgreen:

juu en taida hänelle enää ikinä viedä mitään maalattavaksi
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1753 : 24.07.10 - klo: 00.48 »
Tallilta kotiuduttu , kansi lakattu ja sähköt ja perälaudan kilkkeet asennettu. -ja enään omasta deltasta uupuu akkuremmit ja vesiletkut.

Huomenna ne kiinni niin voi vaikka kuvia laitella sitten.

Jos su on nätti keli niin matti timppa ja pate trio taitaa mennä sipooseen uittelemaan paatteja. :cool:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1754 : 24.07.10 - klo: 23.06 »
nonniin... Delta kasassa ja uudessa värissään.

elikkäs 7xl(matilta),200A nopari,ubec ja 12kg servo.

4kennolla mennään ja toivottavasti kovaa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1755 : 25.07.10 - klo: 23.52 »
noniin, ensiuitto takana ja ei se kovaa menny, säälittävät 74kmh :lipsrsealed:  no, ens kerralla kovempaa sitte.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PyWWd35-IXo[/youtube]
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1756 : 26.07.10 - klo: 21.08 »
Tässä minun deltasta pätkä samalta päivältä kun rangerin
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=03uZyD3tYCM[/youtube]
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1757 : 26.07.10 - klo: 23.36 »
Nokkiksen paattia

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=gr6WqU0POXc[/youtube]
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1758 : 27.07.10 - klo: 00.29 »
Ja oma ,noparin ennakkoa nostettu, ei gpssää mutta meni paremmin.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nzPF4IeU0M0[/youtube]
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1759 : 27.07.10 - klo: 16.49 »
Tänään sain nuo tilaamani potkurit ja yllätyinpä hieman, nuo valmiiksi teroitetut ja tasapainotetut potkurit ovat kyllä pirun teräviä mutta ei ne tasapainossa ole.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1760 : 27.07.10 - klo: 16.55 »
Tänään sain nuo tilaamani potkurit ja yllätyinpä hieman, nuo valmiiksi teroitetut ja tasapainotetut potkurit ovat kyllä pirun teräviä mutta ei ne tasapainossa ole.
pyyhi sinolilla kaikki balancerin liikkuvat osat ja potkuri, saattaa olla rasvaa vaan.

jos paljon heittää niin  :shocked:
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1761 : 27.07.10 - klo: 19.39 »
Moi!

Kyllä mulla ainakin Oselta tilatut potkurit on ollut ihan kiitettävästi tasapainossa mut muuten niissä on kyllä vielä viilaamista. mulla on tremeliin tehty sovitteita millä pyörittelen potkuria ja sehän kiertää melkolailla ja en ainakaan sillä ole havainnut mitään tärinää Noissa osen potkureissa. Eli jos on hivenen epätasapainossa niin ei se haittaa mitään jos käteen ei tunnu tolla mun laitteella mitään tärinää. Vai Millaista tarkkuutta te vaaditte.
Ja mikä tasapainoitus laite on niin tarkka että siinä ei olisi mitään kitkaa.
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1762 : 27.07.10 - klo: 20.21 »
Moi!

Kyllä mulla ainakin Oselta tilatut potkurit on ollut ihan kiitettävästi tasapainossa mut muuten niissä on kyllä vielä viilaamista. mulla on tremeliin tehty sovitteita millä pyörittelen potkuria ja sehän kiertää melkolailla ja en ainakaan sillä ole havainnut mitään tärinää Noissa osen potkureissa. Eli jos on hivenen epätasapainossa niin ei se haittaa mitään jos käteen ei tunnu tolla mun laitteella mitään tärinää. Vai Millaista tarkkuutta te vaaditte.
Ja mikä tasapainoitus laite on niin tarkka että siinä ei olisi mitään kitkaa.

http://kintecracing.com/images/kintec_balancer_p1nm.jpg tuollaisella tasapainottelen. Tomik78 suosittelen että vaihdat tasapainotus menetelmään, tuolla tavalla potkuria ei saa tasapainoon. Vaikka potkuri oli epätasapainossa niin et tuolla dremelillä sitä huomaa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1763 : 27.07.10 - klo: 20.44 »
No en mä sitä tarkoittanut että sillä tapaa tasapainoitan. On mulla monta erilaista laitetta esim toi sama laite löytyy myös ja laitan ne ensiksi tasapainoon vastaavilla laitteilla.
Lopuksi puöritän potkuria ja todellakin huomaa tärinän jos on epätasapainossa, kokeileppa itse kun pistät tollaisen 70mm bensapaatin rusetin pyöriin 10000rpm miin jos pahasti epätasapainossa niin laite meinaa tippua käsistä kun taas vimpanpäälle oleva potkuri ei tärise yhtää. Olen kuitenkin itse viilannut ja tasapainottanut kymmeniä potkureita eikä yksikään ole jäänyt epätasapainoon et ei mun työtavassa ainakaan vikaa ole vaan hyviä potkureita on tullut. Ainakin mun veneet liikkuu ihan kivasti täällä Tampereen päässä.
Niin ja ompa muutama kaverikin ollut ihan tyytyväisiä mun viilaamiin rusetteihin!
T:Tomi
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1764 : 27.07.10 - klo: 20.48 »
No en mä sitä tarkoittanut että sillä tapaa tasapainoitan. On mulla monta erilaista laitetta esim toi sama laite löytyy myös ja laitan ne ensiksi tasapainoon vastaavilla laitteilla.
Lopuksi puöritän potkuria ja todellakin huomaa tärinän jos on epätasapainossa, kokeileppa itse kun pistät tollaisen 70mm bensapaatin rusetin pyöriin 10000rpm miin jos pahasti epätasapainossa niin laite meinaa tippua käsistä kun taas vimpanpäälle oleva potkuri ei tärise yhtää. Olen kuitenkin itse viilannut ja tasapainottanut kymmeniä potkureita eikä yksikään ole jäänyt epätasapainoon et ei mun työtavassa ainakaan vikaa ole vaan hyviä potkureita on tullut. Ainakin mun veneet liikkuu ihan kivasti täällä Tampereen päässä.
Niin ja ompa muutama kaverikin ollut ihan tyytyväisiä mun viilaamiin rusetteihin!
T:Tomi

Ok. annoit vaan sen kuvan että ainoastaan dremelillä tasapainotat. Eipä sitä dremeliä tarvitse jos tuolla "penkillä" tasapainottaa.
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa tomik78

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1765 : 27.07.10 - klo: 21.15 »
Joo ehkä kirjoitin hassusti, mut noi kolmelapaiset mitä mulla on suurin osa niin niistä on vähän hankalia sanoa että koska tasapainossa voi näyttää että on tasapainossa mut silti täristää. Mut edelleen noi Osen rusetit on ollut ainakin mulla hyviä.
Rc-veneitä ei voi olla koskaan liikaa!!!

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1766 : 27.07.10 - klo: 21.23 »
Itse pyrin tasapainottamaan "suunnilleen" :shock: .

ei pienet painoerot lavoissa haittaa ,ainakaan käyttämissäni kokoluokissa(~35-40mm)paljon tärkeämpää on että lavat ovat samankokoiset ja terävät.

Mökillä tasapainoittaessani dippaan ensiksi potkurien lavat saveen ja katson jäljistä onko samankokoiset lavat.Sitten ohennus/teroitus/tasapainotus.
(Pitäisi varmaankin hommata muavailuvahaa tms jottei olisi niin sotkuista).

Omassa paatissa on jo akselistossa sen verran klappia ettei virheetön potkuri paljoa lohduta.
(kun jaksan niin teen tiukemman puslan kuin klappaaava sv pusla)

Näin itse toimin,muut tehkööt miten haluaa.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Linksu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1767 : 27.07.10 - klo: 21.50 »
No en mä sitä tarkoittanut että sillä tapaa tasapainoitan. On mulla monta erilaista laitetta esim toi sama laite löytyy myös ja laitan ne ensiksi tasapainoon vastaavilla laitteilla.
Lopuksi puöritän potkuria ja todellakin huomaa tärinän jos on epätasapainossa, kokeileppa itse kun pistät tollaisen 70mm bensapaatin rusetin pyöriin 10000rpm miin jos pahasti epätasapainossa niin laite meinaa tippua käsistä kun taas vimpanpäälle oleva potkuri ei tärise yhtää. Olen kuitenkin itse viilannut ja tasapainottanut kymmeniä potkureita eikä yksikään ole jäänyt epätasapainoon et ei mun työtavassa ainakaan vikaa ole vaan hyviä potkureita on tullut. Ainakin mun veneet liikkuu ihan kivasti täällä Tampereen päässä.
Niin ja ompa muutama kaverikin ollut ihan tyytyväisiä mun viilaamiin rusetteihin!
T:Tomi

Täälä ollaan tyytyväisiä. Hyllyssä odottelee yks Tomin viilaama potkuri pääsyä veneeseen  :grin:

Kuhan saadaan laiteet pöyhiin ja uutta videota sekä toivon mukaan uudet pohjat Surge Crueherille. Tai sit saadaan vaan kiinan savua  :grin: Kuten tänään tuli jo eri vehkestä    :roll:

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1768 : 27.07.10 - klo: 21.54 »
No en mä sitä tarkoittanut että sillä tapaa tasapainoitan. On mulla monta erilaista laitetta esim toi sama laite löytyy myös ja laitan ne ensiksi tasapainoon vastaavilla laitteilla.
Lopuksi puöritän potkuria ja todellakin huomaa tärinän jos on epätasapainossa, kokeileppa itse kun pistät tollaisen 70mm bensapaatin rusetin pyöriin 10000rpm miin jos pahasti epätasapainossa niin laite meinaa tippua käsistä kun taas vimpanpäälle oleva potkuri ei tärise yhtää. Olen kuitenkin itse viilannut ja tasapainottanut kymmeniä potkureita eikä yksikään ole jäänyt epätasapainoon et ei mun työtavassa ainakaan vikaa ole vaan hyviä potkureita on tullut. Ainakin mun veneet liikkuu ihan kivasti täällä Tampereen päässä.
Niin ja ompa muutama kaverikin ollut ihan tyytyväisiä mun viilaamiin rusetteihin!
T:Tomi

Täälä ollaan tyytyväisiä. Hyllyssä odottelee yks Tomin viilaama potkuri pääsyä veneeseen  :grin:

Kuhan saadaan laiteet pöyhiin ja uutta videota sekä toivon mukaan uudet pohjat Surge Crueherille. Tai sit saadaan vaan kiinan savua  :grin: Kuten tänään tuli jo eri vehkestä    :roll:

Noit varasavuja kandee muuten hankkii varastoon riittävästi että ei lopu ajot heti kesken :grin: :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa IMN

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: rc-vene keskustelu
« Vastaus #1769 : 27.07.10 - klo: 22.00 »
Onko kukaan koskaan punninnut venettään ajokuntoisena? Lähinnä olisi kiva tietää suuntaa, mihin painoihin tuollainen n. 30" vene tulee kaikki rojut sisällä.

Punnitsin alustavasti tuota omaa projektia, ja se tulisi painamaan ainakin 1.8 kg kaikkine tilkkeineen. Skaalaan 1:8 laskettuna tulee hieman painava (täysi kuorma koko ajan päällä), sillä alkuperäisen Glastron GT150:n kantavuudeksi on ilmoitettu n. 520 kg. Alkuperäistä rungon painoa en löytänyt mistään, mutta vene tyhjänä + kone luulisi asettuvan jonnekin 450 kg:n hujakoille. Skaalattu paino Prinzessille olisi siis jotain 920 kg.
Jo sivulta 10 lähtien