Tukki:
- auto valmistui ehkä toiseen erään.
- suoran finaalipaikan sai kun vain kiersi rataa kaatamatta tai spinnaamatta.
- finaali 2 tai 3 paikoilla kunnes uusi kaasuservo päätti kuolla 20 minuutin jälkeen. Jäi tietysti kurkku auki huutamaan. Joku sen radalle sammutti, kiitos hänelle jälkikäteen. Harmi vaan, että kone myös hajosi siihen alalenkin murskaannuttua. Servo oli ihan juntassa täysin aukiasennossa.
Buggy:
- Olikohan Tuomas kolmas alkuerien jälkeen.
- Semissä sitten meni hyvin kunnes soppa loppui 7.20 kohdalle. Ei siinä mitään, mutta seuraava tankkaus piti suorittaa ennen kuin tulee kelloon 14 minuuttia. Se jäi suorittamatta, kun taas löpö loppui. Ei ymmärrä vieläkään miksi? A finaaliin ei sitten paukut riittäneet. Se jäi 16 sekunnin päähän, jos oikein muistan.
Nostomiehiksi vei tie. Tuomas meni mekaanikoksi jollekin, minä painuin isolle hyndalle nostelemaan. Valitsin sen paikan, jotta ei tarvinnut pölyä niellä niin paljoa. Hyvin finaalistit tuon paikan ajoivat. Melkein aina kaikki hyppäsivät hyvin ylitse paitsi kytkinvikainen Artsi. Paikka on nostajalle suoraan sanottuna vaarallinen. Itse jouduin kerran syöksymään auton ali metsän puolelle. Seuraavan nostopaikan kaveri uinahti ihailemaan nostamansa auton etenemistä ja seuraava tuli ihan konkreettisesti korvan vierestä ohitse. Takahynda on hyvä, siis vaikea ajettava, mutta nostamiseen liittyy kyllä suuri riski. Olen kieltänyt Tuomakselta tuon paikan nostajana toimimisen, vaikka häntä kehuittekin ko tehtävissä. Italian b-em-kisoissa oli vähän samankaltainen nostopaikka. Sinne oli nostajille tehty suojaseinä, jonka takana he voivat olla suojassa pahimmilta erheiltä.
Hyvät kisat. Kiitokset kaikille sen tehneille!