Miksikäs se pitää unohtaa? ...jos lukee oikein ajatuksen kanssa huomaa että en ainakaan suositellut sitä ekaksi autoksi, vaan lisäsin sen listaan erilaisista autoista joilla tattarisuolla ajetaan.
Vaikkakin ei se minusta aivan pois suljettu vaihtoehto ekaksikaan ole, ainakaan näkemäni perusteella, kaveri aloitti c8:lla, ekalla kerralla ajeli kävely vauhtia radan laidasta laitaan mutkitellen mutta viidennellä ajokerralla hän vingutti menemään kuin vanha tekijä jo.
Pitää tietenkin olla järki päässä ja olla varovainen kaasun kanssa mutta niinhän se on melkein joka vehkeellä aloittaessa.
Eli ei se mahdotonta ole ollenkaan ja jos sellaisella haluaa aloittaa niin ei muuta kuin auto alle ja radalle, eikä ainakaan hylätä sitä sen takia että on kuulemma hankala ja liian nopea, minusta monesti liioitellaan c8:n haastavuutta ym. Lisää vaan kunkkuluokan autoja radalle.
Toki löytyy hieman helpompia ja hitaampia vehkeitä aloittamiseen, enkä väitä että tuo c8 olisi paras aloittelijoille, mutta ei se todellakaan mahdoton vaihtoehto ole.(mielestäni ajettavuus ei poikkea älyttömästi 1/10 touring autosta, eli tp-10:stä)
Sorry, karkas hiukka OT:n puolelle kun kerran sähkis puolella ollaan, piti vain kertoa oma mielipide/kokemus tuohon ehdottomasti ei näkemykseen...
Ja tämähän oli taas vain minun mielipide...jokaisella omansa.
ps. itse aiheesta sen verran että nuo kisakuskien vanhat ovat varmasti hyvä vaihtoehto(kunhan ei antiikkia osta), jos uuden kaupasta hakee niin se halvin ja muovisin versio kannattaa jättää hyllyyn vaikka ns. laatumerkki olisikin ja ainakin itsestä on mukavaa/helppoa jos varaosien myyjä on niin lähellä että pääsee fyysisesti paikan päälle katsomaan/ostamaan palikoita. Vaikkakin hyvin toimiva nettikauppa ajaa asiansa, ei vaan pääse kuolaamaan livenä viri yms. bling bling palikoita. Myös se että kyseisen auton osia on suoraan hyllyssä, eivätkä ole tilaus tavaraa helpottaa elämää, eli hankkii mallin joka on yleinen harrastajien käytössä.
Harjaton moottori ja sille sopiva nopeuden säädin kannattaa hankkia, se on pitkäikäinen ja vähän huoltoa vaativa verrattuna harjalliseen moottoriin.