Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70735 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #240 : 08.09.03 - klo: 14.44 »
Jottei tämä superi keskustelu mene aivan offtopiciksi niin tänään autoa putsatessa huomasin et molemmista etuvetareista on nivelistä irronnut yksi tappi, eli ei ole kokonaan irronnut mutta heiluu jo suht pahasti. Ihme ettei radalla kuitenkaan hajonnut.

Samalla meinaan virittää kokeilu mielessä viripillistä letkun suoraan auton taakse ettei koko kylki olisi aina p*skanen, vai joko on joku kokeillut ja todennut ettei kannata?
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #241 : 08.09.03 - klo: 14.55 »
Tietää sen kokeilemattakin, ja on siitä täälläkin ollut joskus puhetta. Eli älä tuhraa voimavarojasi tuohon, vaan hommaa rättiä ja pyyhi sitä korin kylkeä ajon jälkeen.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #242 : 08.09.03 - klo: 16.25 »
Joo, älä laita mitään letkuja. Se ei ole hyvä homma 2-tahti koneen hengityksen kannalta vaikka jossain automalleissa niitä näkeekin. Rättiä vaan peliin ja konetta **laihemmalle** - se liika öljy johtuu siitä. Kun sun kone käy 120-130 asteessa, ei öljyäkään lennä enää niin paljon.

Siis niistä etu nivelvetareista tapit poikki? Ihan totta, aika hurjaa. Mullahan meni kanssa toinen vetari rikki. Eipä ihme että puoltaa jne.

Jos takana on vielä ehjät, niin siirrä ne takaa eteen ja laita taakse perus dogbonet niinkuin mullakin (annoin sulle auton mukana). Sun ei kannata mun mielestä tilata uusia, ne on aika kalliit 50-60e tai jotain. Siirrät vaan takaa ehjät.
-Mika

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #243 : 08.09.03 - klo: 16.39 »
No olishan siinä putken ulostulon taakse vetämisen kanssa taka-ajatuksena myös hieman 1:1 autojen matkimisesta :P

Mika: siis sillon vika tankillisellahan se ei enään puoltanut mut ilmeisesti sillon on sit hajonnut toinen puoli. Mutta täytyy nyt tällä viikolla sit tehdä Mikan kuvailema vetari remppa.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #244 : 08.09.03 - klo: 17.10 »
Jees, ymmärrän, mutta se ei kannata. Tehot voi kadota samalla.
Joo, laita takaa eteen ja taas mennään. Takana voi hyvin olla dogbonet, nivelvetarit on oikeestaan aika turhaa siellä; niissä ei tuu sellasia kulmia että nivelvetareista olis oikeesti hyötyä. No olipa hyvä että saat ne takaa eikä tarvii tilailla mitään uutta, toisin kuin meikän jonka pitää saada se uus shift cam holder. Sen laatikon hampaan vois ehkä tehdä itsekin, mutta se vaatis työstämistä, työkaluja ja oikeanlaista materiaalia..taitaapa jäädä tekemättä. Jos toi uus kestää seuraavat 3 vuotta, niin eipä viitsi itse väsätä.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #245 : 10.09.03 - klo: 12.08 »
Meinaatko Lari kokeilla tuota Viskokytkintä? Taakse menee ihan heittämällä jolloin tulee hieman etuvetoisempi - monet kehuneet - mutta taakse ei taida sopia jossei ota muutamaa milliä siitä viskokytkimen kardaanista pois.

Edessä laittaa enemmän vetoa takapyörille. Taidanpa itse kokeilla taakse. Vois säästää etupyöriäkin hieman kulumiselta.

Mites auto muuten? Universaalit edessä jo?
-Mika

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #246 : 10.09.03 - klo: 12.11 »
Mika: En oikein tiedä enään kun se sillon vika tankillisella tuntu jo niin hyvältä radalla. Tosin auto on tuossa pöydällä muttereina joten ei se nyt kova homma ole siihen pistääkkään kaiken muun väsäämisen sivussa.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #247 : 10.09.03 - klo: 12.16 »
Nii just, mutta jos haluut kokeilla. Vaihto on muuten tosi nopaa auto kasattunakin; laatikko nimittäin irtoaa autosta vaikka perät jättäis irrottamatta. Toki moottori ja tankki pitää irrottaa mutta se on nopeaa. Eli käytännössä myös välitysten vaihto onnistuu koneen ja laatikon irrottamisella. Laatikko lähtee, kun pyörität kardaania niin että etukardaanin saat ekaks pois sivusuunnassa. Sitten takapää lähteekin itsestään. Vinkkinä vaan jos et vielä huomannut. Eipähän tarvii purkaa puolta autoa.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #248 : 10.09.03 - klo: 13.57 »
Juuh kun sen laatikon rattaan vaihdoin niin irrotin tosiaan vain tankin ja koneen edestä pois, mut nyt piti ihan mielenkiinnon vuoksi purkaa myös etu ja takaripustukset pois. Se kyllä näissä on hauskaa et koko auton purkaa hetkessä kun 1:1 autoissa koneen irrottamiseen saa varata ainakin pari tuntia  :mrgreen:
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #249 : 10.09.03 - klo: 15.22 »
Tänään tuli töissä hieman hiljasempi hetki niin kävin autosta hakemassa polttiksen vetarien vaihtoon niin kappas toinen taka universaalikin rikki... nooh sit menin naapuri pajassa olevan kaverin luo mikä on paljon metallin kanssa tehnyt hommia niin sen kanssa pohdittiin asiaa niin kyllä nuo kaikki vielä autoon laitetaan ;)
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #250 : 10.09.03 - klo: 17.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Juuh kun sen laatikon rattaan vaihdoin niin irrotin tosiaan vain tankin ja koneen edestä pois, mut nyt piti ihan mielenkiinnon vuoksi purkaa myös etu ja takaripustukset pois. Se kyllä näissä on hauskaa et koko auton purkaa hetkessä kun 1:1 autoissa koneen irrottamiseen saa varata ainakin pari tuntia  :mrgreen:


Hyvä homma Lari!  :D

Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Tänään tuli töissä hieman hiljasempi hetki niin kävin autosta hakemassa polttiksen vetarien vaihtoon niin kappas toinen taka universaalikin rikki... nooh sit menin naapuri pajassa olevan kaverin luo mikä on paljon metallin kanssa tehnyt hommia niin sen kanssa pohdittiin asiaa niin kyllä nuo kaikki vielä autoon laitetaan


Voi hitto. Joo, jos työkaluja löytyy niin kyllä niihin saa uudet akselit laitettua, sitä mäkin kattelin enkä heittänyt osia pois. Sama on toi vaihteen kytkin; kyllä siihenkin sais itse uuden "kielen" duunattua jos olis vaan sopivaa terästä ja kun osa olis valmiina niin sitten vaan karkaisu. Ei se paha homma olis, mutta kun ei oo työkaluja eikä puitteita. Sen takia nyt on helpompaa tilata Towerista uus, mutta jos vielä menee (tosin edellinen kesti kolme kesää) niin sitten vois jopa harkita tekemistä itse.

Jos toi vetoakselin kuntoon laitto sujuu erinomaisen helpolla, niin mulla olis kanssa yksi tappia vajaa universaali  jonka vois korjata 8)

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #251 : 10.09.03 - klo: 18.15 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
No olishan siinä putken ulostulon taakse vetämisen kanssa taka-ajatuksena myös hieman 1:1 autojen matkimisesta :P


Mitenkäs semmoinen pakoputken ulostulo tyyliin 'amis' toimisi?  :wink:  Jos joku ei tiedä mitä tarkoitan ; ylisuuri pakoputken ulostulo.
Saattaisi antaa autolle erilaiset pakoäänetkin ja semmoisessa olisi enemmän tilaakin sille pakokaasulle.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #252 : 10.09.03 - klo: 18.24 »
Täh? Unohda.. nyt ei puhuta mistään leikkikalusta vaan kilpa-autosta. Varmaan antaa äänen joo, mutta tehot katoo saman tien ja kallis mootori kärsii..

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #253 : 10.09.03 - klo: 19.03 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
No olishan siinä putken ulostulon taakse vetämisen kanssa taka-ajatuksena myös hieman 1:1 autojen matkimisesta :P


Mitenkäs semmoinen pakoputken ulostulo tyyliin 'amis' toimisi?  :wink:  Jos joku ei tiedä mitä tarkoitan ; ylisuuri pakoputken ulostulo.
Saattaisi antaa autolle erilaiset pakoäänetkin ja semmoisessa olisi enemmän tilaakin sille pakokaasulle.


Kun en oikein tuota amis rakentelua ymmärrä 1:1 niin en viitsi sitä toteuttaa näissä pienemmissäkään.  :wink:
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #254 : 10.09.03 - klo: 23.22 »
Lyhensin Lari sitä Viskokytkimen eteen tarkoitettua akselia pari milliä niin, että nyt mahtuu Visko eteen --> enemmän tehoa leveille takapyörille, ja tasaa samalla etu- ja takapyörien kierroksia.

Täytyy toivoa että pääsis vielä kokeilemaan ennen kesän loppua. Mä tarviin vaan se laatikon kytkimen ennenkuin voi ajaa  :cry:

On varmaan aika mielenkiintoinen ajaa. Ehkä se käytännössä sopii hyvin vaan eteen mutta saapa nähdä sitten radalla.

Kiihtyvyyttä se ehkä hieman tiputtaa, mutta toisaalta siinä on sen verran tiukka ekan vaihteen välitys että tuskin haittaa.. aikoinaan kokeilin Viskoa takana ja ei sitä huomannut paitsi etuvetoisemapana autona. No sillon mulla ei ollut vielä diffit kunnolla duunattu, joten jäi se Viskon testailukin vähän puolinaiseksi. Ehkä mulla oli tossa välissä leveempi pukki, joten se visko ei edes mahtunut taakse .. näin taitaa olla myös RX:n ja LD:n kanssa. Mutta eteen kyllä.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #255 : 11.09.03 - klo: 00.17 »
Mie kokeilin kans sitä viskon laittoa taakse mut ei mene ei niin jätän sitten kokonaan laittamatta, kun en ainakaa halua tuota yhtään enempää takavetoiseksi kuin se nyt on.

Takana siitä olisi ollutkin hieman apua ainakin jeesaamaan tiukkojen kurvien jälkeistä kaasun käyttöä kun ainakin viimeksi tahto ruveta aina sutimaan välillä ja pyörähtään sen seurauksena.

Onkos näitä supertenin autoja monta suomessa jos vaikka saisi joskus kunnon monen auton kisat aikaiseksi tai jopa ihan viralliseksi kilpailu luokaksi asti?
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #256 : 11.09.03 - klo: 08.35 »
ok, mut taakse pitäs mennä heittämällä.

Onhan niitä, täällä forumissakin muutamia. Voistas järjestää kisat vaikka ens kesäks. Virallista luokkaa tästä tuskin koskaan tulee; vakio luokkaa on joskus ajettu nimellä Kyosho Cup mutta modified luokkaa ei. Suosio on niin vähäistä, mutta yks mahis olis ajaa Super luokkaa Kyoshon ja HPIn modified autoilla niinkuin esim jenkeissä; siitä saatas loistava epävirallinen luokka. Tässa laittaisin painetta myös kauppiaiden suuntaan. Esim HobbyLinna oli kiinnostunut kun asiaa joskus ehdottelin.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #257 : 11.09.03 - klo: 21.16 »
Hieman SuperTen off-topiccia:

Googlella löytyi tällanen sivu missä on paljon iloisia FW04 ihmisiä
http://rcparty.fc2web.com/os8h2003.html

Kun en ymmärtänyt yhtään (Japaniksi vähän vaikeeta), niin kokeilin käääntää tolla oivalla AltaVistan käännöspalvelulla
http://world.altavista.com/

Hyvin kääntyi japani-englanti ja selvis että kyseessä on
"O.S Battle of the Four-Stroke 8 hour durable race  August 2003" :D

Kandee kokeilla!



Samalla sattui silmään tää Tamiya F201 auton pohjalta tehty nitro konversio jossa näyttää olevan Ossin LD15 kone - sama kuin mulla Superissa, tosin tossa ilman sen mustaa kantta. Ihan makee, tosin toi pakari näyttää aika säälittävältä teho mielessä. Ja lisäks ihmetyttää miksi noin kapeat (normaalit) takarenkaat.



Lisää tästä englanniksi ja lisää kuvia http://babelfish.altavista.com/babelfish/urltrurl?lp=ja_en&url=http%3A%2F%2Fwww.taishihobby.com%2Fplamodel%2FF201.html

Ja vielä tollanenkin: 3-vaihteinen laatikko Superiin


Lopuksi vielä linkki yhteen japsi valmistajaan, Cross, joka tekee Superiin osia
http://www.rc-cross.com/page/KYOSHO%20FW-04p1.html
Siellä on aika makee tää centax kytkin
hinta lienee aika suolainen..

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #258 : 11.09.03 - klo: 23.21 »
Sen verran vielä hinkkasin sen Visko kytkimen kanssa eteen että huomasin että hankaa hieman bensatankkia alalaidastaan. Ei paljon mutta ihan snadisti, ehkä joku 0.01-0.10 milliä. Tankin alalaita on hieman kallellaan keskellepäin ja jos se pysyis just siinä asennossa niin ei olis hätää, mutta ainakin tankki ei ihan niin pysy vaan nousee laidastaan ja osuu Viskokytkimeen kun se tankki on vaan 2:lla ruuvilla keskeltä kiinni. En tiedä viittiikö laittaa jos on lämpenemisen vaara, kun kyseessä on kuitenkin nitro tankki. Ilkeää jos siihen sulaa reikä..taitaapa jäädä kokeilut eteen. Pitäsköhän munkin laittaa se taakse suosiolla, ja jos tuntuu liian etuvetoiselta niin sitten panna jäykempää silikonia sisään.

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #259 : 12.09.03 - klo: 07.28 »
Mika, siirrä tankkia!

Aika hienoilta näyttää kuvat! Mahtaa olla aika suolaiset hinnat japskiosilla... Mutta hienoja olivat!
Olikohan tuo 3-vaihde ihan tehty tuohon vai oliko modattu jostain vaikkapa HPI:n tai muun valmistajan osista?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #260 : 12.09.03 - klo: 08.33 »
Tänks. Jaa-a, kyllä se vaihde on vissiin tohon tehty. Sitä tankkia ei voi siirtää; siinä on kahden ruuvin lisäksi sellanen isompi nupukukka joka tulee pohjalevyssä olevan reikään ja vaatis liikaa modaamista. Laiton Viskon taakse ja jos ei tunnu hyvältä, niin sitten sitä ei tarvita.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #261 : 12.09.03 - klo: 12.44 »
Oho, tommonen kolmivaihteinen laatikkohan olisi kuin tehty tattarille  :mrgreen: .

Pistin vetarin tapit semmosella sika kalliilla metalli liimalla kiinni ja ainakin eilisen pikkukokeilun ne kesti hienosti. Sunnuntaina meinasin mennä sitten tattarille hieman enemmän testaamaan.

Ja tuosta viskosta taakse niin vaatis koneen pukin modausta et sais viskon menemään paikoilleen. Taitaa jäädä talven urakaksi.
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #262 : 12.09.03 - klo: 20.10 »
Eiks niin  :mrgreen:

Toivottavasti pysyy, hyvä että sait korjattua  :D

Nonnii, ei tietenkään mahdu, RX:n pukkihan on leveämpi. En muistanut tuota, sorry. No, ei se visko nyt niin oleellinen ole..muilla säädöillä ja sähän pääsit hyvään vauhtiin. Mä en oo saanu vielä kaikkia osia joten pääsen radalle ehkä vasta syyskuun lopussa, toivottavasti säät vielä suosii.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #263 : 14.09.03 - klo: 22.24 »
Lainaus käyttäjältä: "Lari.Y"
Sunnuntaina meinasin mennä sitten tattarille hieman enemmän testaamaan.


Olitko testaamassa, Lari? Kuis kävi. Itsellä on vielä auto pukilla  :cry: Ens viikolla pitäs tulla se BMW LMR V12, jolla JJ Lehtokin vissiin ajoi leMansissa ja voittivat?

Samalla pitäs tulla se vaihteen uusi kytkin. Sitten pitäs vaihtaa samalla etupään bulk headit, kun puskurin kiinnitykset ei enää pidä ja muuta pientä.

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #264 : 14.09.03 - klo: 23.25 »
Mika: Juuh kävinhän mie ja ei toiminut liimatökötti vetarinmurros patentti korjaus, eli pittää keksiä muuta. Auto toimii muuten radalla hienosti ja aikaakin otettiin, 29sekunnissa mentiin nopeinmillaan ratakierros :D .
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #265 : 15.09.03 - klo: 08.35 »
Mulla oli muistaakseni alkukesästä nopein kierros jossain 23 hujakoilla, autona siis V-one R.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #266 : 15.09.03 - klo: 12.22 »
Nonnii, sehän alkaa sujua Lari. Sun täytyy nyt vaan fiksata ne vetarit. Jos ei muu auta niin paat ne vakio dogbonet jotka mullakin on takana.

Hyvä tietää mikä on ammattikuskin kierrosaika, Toni asettaa meille tavoitteita  :D  Mullakin oli rannekellosta mitattuna vissiin jotain 30s kierros joka ei päätä huimaa  8)

Poissa Lari.Y

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.sunpoint.net/~e28turbo
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #267 : 15.09.03 - klo: 14.34 »
23s  :shock:  oho pitäs siis 6sekunttia kiriä  :roll:
Kyösti superkymppi - paljon menoa ja meininkiä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #268 : 15.09.03 - klo: 14.52 »
Jep Lari, mutta muista että sillä on foamit alla eiks niin Toni ? Se helpottaa menoa kun on parempi pito. Eikös Lari sun renkaat ala vedellä aika viimesiäänkin .. noita Kyosho slicksejä saa pehmeempiä joissa on enemmän mutta ne sitten kuluu kans nopeemmin

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #269 : 15.09.03 - klo: 15.33 »
Mika: Kuten on joskus tavattu sanoa, ilman foameja ei ole pakko ajaa.......... Niissä on pidon lisäksi sekin hyvä puoli, että ne pysyy vanteella ilman pikaliimalla läträämistä. + että ne voi ajaa ns. loppuun, tosin välitys muttuu aika lailla  :D
SC10 4x4