Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70575 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« : 15.05.03 - klo: 19.01 »
No niin, tällekin autolle oma voorumi.
---

Mun auton toinen päärattaista (2. vaihteen) heiluu silleen alle millin sivusuunnassa. Tuntuu niin kuin se olisi löysästi kiinni, mutta kuitenkin kiristysruuvi on kireällä. Onko se normaalia?

Kuuluuko teillä sellaista ulinaa autosta, kun olette kiihdyttäneet kovaan vauhtiin 2-vaihteella, ja heitätte vapaalle? Vähän ihmetyttää sellainen ääni.

edit: HPI Super lisätty aihepiiriin.
-Mika
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #1 : 15.05.03 - klo: 22.32 »
Hmm.. ei mun vaihdelaatikossa heilu, mutta se on vanhempaa mallia (FZW56) - tai itse asiassa kummassakaan niissä. Onko sulla toi sitä uudempaa mallia mustilla rattailla?

Eipä ihmeemmin ulise, johtuskohan tosta klapista tai jostain sellasesta? Eihän siellä oo mikään irti?

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #2 : 15.05.03 - klo: 22.37 »
Rattaat ovat valkosiniset.

Ulinan syytä en tiedä, tosin litran ajon jälkeen autostani irtosi pilot safti, joten en yhtään ihmettelis, vaikka jotain muutakin tipahtais maahan :?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #3 : 15.05.03 - klo: 22.48 »
Just, just .. ei ollut ruuvilukitetta vai menikö oikein poikki? Sinivalkoiset rattaat kuulostaa tolta FZW56 vaihteelta joka on todella hyvä ja kestävä. En ymmärrä miksi ne heiluu, mutta se selviää avaamaalla. Siellä voi olla ruuvit löysällä tai jotain.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #4 : 15.05.03 - klo: 22.54 »
No ei ollut edellinen omistaja näköjään kiristänyt tarpeeksi olan taka ja ruikannu sitä lukitetta mukaan. Ihan vaan kierteillä pysyi, oli vaan aika veikeen näköstä katella vähän levottomasti käyvää autoa siinä kori auki että miks' toi vauhtipyörä heiluu tolleen holtittomasti???

Kytkinkellon rattaat (alumiiniset?) ovat hieman kolosilla, mutta ne muoviset ovat, kuten sanoit, tosi kestävät.

Pitääpä availla ja ihmetellä tuhoja... :|
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #5 : 15.05.03 - klo: 23.47 »
zzs oliko rattaiden (pinjoni ja pääratas) välykset oikein säädetty? ja se ulina saattaa myös tulla niistä rupisista alumiinirattaista...

Hmm ne molemmat päärattaathan on kuulalaakereilla ettei pitäisi olla klappia ellei sitte oo ne kolme pikku ruuvia löysällä joilla se kakkosen ratas on siinä alumiini klimpussa kiinni...

Mika vieläkö sulla on se GS15R motti tallessa, jos on nii käytäppä se kampikammion takalevy irti ja kato onko kampiakselin päähän jyrsitty sellanen banaanin mallinen ura siitä keskireiästä ulospäin... mun orkkis motissa ei ollut mutta tässä uudessa on...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Mulle kans tuommoset
« Vastaus #6 : 16.05.03 - klo: 00.19 »




Nuo on kyllä FW-03 osia mutta kelpais siltiki mullekki tuommoset...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #7 : 16.05.03 - klo: 07.37 »
mascot, ei oo sitä GSR:ää enää, myin sen pois viime kesänä.

Joo, ihan siistejä noi alu osat, mut mä tykkään enemmän muovisista;mälleissäkin ne antaa mukavasti myöten eikä mitään oo koskaan hajonnut (paitsi koreja ja vanteita).

Toi alu päätypalkki ja laatikko on kyllä aika makeita. Toi Cross Jaappanissa tekee ihan siistejä alu ja hiilikuituosia Superiin, tsekatkaa
http://www.rc-cross.com/page/KYOSHO%20FW-04p1.html

Sieltä löytyy siisti centax kytkinkin


zzs, kyllä sun täytys käydä toi koko auto läpi osa osalta ja putsata kaikki ja tarkistaa kiristykset jne. Se on yllättävän nopeeta (päivän homma). Itse teen sitä silloin tällöin niin pysyy auto siistinä ja ehjänä; osaan koota sen silmät kiinni. Ja laita diffeihin öljyt!

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #8 : 16.05.03 - klo: 09.07 »
No huh huh, sanoisinko että DROOL... (tuttu sana tuolta Nitroreviewin Landmax foorumista!). Aika mageita noi osat, mutta maksavat varmasti mansikoita.

Mika, kyllä mä sen nyt joskus huollan ja kiristelen löystyneet ruuvit. Pitäis varmaan tehä se ennen miittiämme (tuleehan se?).

Mites on, jos sylinterin kannen kokoa kasvattaa rajatta, niin voiko aina vaan laihentaa seosta? Vai leikkaako silti kylmempänäkin kiinni, jos ei saa tarpeeksi bensaa (voitelua)?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #9 : 16.05.03 - klo: 09.39 »
Jep tulee! Eiks joo siistejä osia ja tosiaan "drool" simpson henkeen ..

Kannesta, kai siinä joku raja tulee vastaan, siis motin pääasiallinen jäähdytys on kuitenkin polttoaine. Mut mä oon huomannut että toi tuuletin auttaa itse asiassa yllättävän paljon; harkitsepa sitä vai olikos sulla jo?

Eihän sulla satu ole tutkaa tai GPS:ää, olis hauska mitata ton Lambon huiput. Veikkaan että 100 km/h menee rikki..mut olis kiva tarkistaa.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #10 : 16.05.03 - klo: 12.05 »
BTW, en oikein tiedä edes mitä toi drool tarkoittaa; mulle se on *kuolaa* :D

Tottakai mulla on se jäähdytypuhallin, mutta nyt on sitten lisäripa tehtynä. Siitä tuli sellainen 6 ripainen alumiininvärinen siisti värkki. Nyt vaan piitahnaa väliin ja jotenkin kireäksi vanhan kannen päälle

No ei satu just tutkaa olemaan, ajetaan maijan ympäri pari burnoutia ja annetaan hanaa, kun vuokot rupeavat takaa-ajoon! :lol:

Tai pyydetään vaan kauniisti poliisisedältä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #11 : 16.05.03 - klo: 13.02 »
heh heh .. ja just niin, kuolatahan se on :-)
hyvä, se puhallin todella toimii, suosittelen muihinkin autoihin!

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #12 : 17.05.03 - klo: 18.23 »
Ja taas meillä on yksi kpl hajonnutta kakkosvaihteen pääratasta... mikä ihme noissa on ettei pysy hampaat pystyssä?!? kesti kaikkiaan 5 tankillista...

pitää varmaan seuraavalla kerralla tilata sellanen soma pino noita rattaita... prkl... Mistä saa halvimmalla??

Mika mitkä välitykse sulla on Lambossa?? passaako molemmille vaihteille samanlainen välys?? vakiona oli kakkosen rattailla suurempi välys...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #13 : 19.05.03 - klo: 09.11 »
Mun 2.vaihteen päärattaan alla oleva alumiininen pyöreä kapistus, johon pääratas kiinnittyy, heiluu. Onko normaalia? Olen tarkistanut siitä kolosesta kiinnitysruuvin kireyden, mutta se ei lopeta heilumista. Mistäköhän pitäisi kiristää?

Onko noita kytkinkellon rattaita teräksestä? Alumiinisiin tulee kaikenaikaa kolhuja ym. kivistä.

Teetin muuten töissä yhdellä sorviäijällä lisäjäähdytysrivan vanhan kannen päälle. Ihan jees. 6 ripaa lisää tekee varmaan ihmeitä höystettynä piitahnalla 8)
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #14 : 19.05.03 - klo: 21.11 »
Lainaus käyttäjältä: "mascot"
Mika mitkä välitykse sulla on Lambossa?? passaako molemmille vaihteille samanlainen välys?? vakiona oli kakkosen rattailla suurempi välys...


mulla on vakio 15/19 pinjonit ja 41/37 päärattaassa. toimii ainakin mainiosti ton RX:n kanssa; ei ollu tarvetta vaihtaa. välykset on minusta ihan kohdallaan; muistathan että pinjonin ja päärattaan hampaiden yhteenlaskettu luku pitää olla sama so. 15+41 = 56 ja 19 + 37 = 56

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #15 : 24.05.03 - klo: 02.48 »
[/quote]

mulla on vakio 15/19 pinjonit ja 41/37 päärattaassa. toimii ainakin mainiosti ton RX:n kanssa; ei ollu tarvetta vaihtaa. välykset on minusta ihan kohdallaan; muistathan että pinjonin ja päärattaan hampaiden yhteenlaskettu luku pitää olla sama so. 15+41 = 56 ja 19 + 37 = 56[/quote]

Mika: kuinka niin pitää olla sama yhteenlaskettu luku hammasten määrässä? esim yhdessä setupissa olen nähnyt seuraavat luvut 1 .vaihde 16/48=64 ja 2.vaihde 19/42=61 eli kakkosvaihde on pidempi. Samat luvut tarkoittavat samaa välitystä mikäli olen asian oikein ymmärtänyt.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #16 : 24.05.03 - klo: 11.35 »
Eikös se ole aika loogista, että kakkosvaihde on pidempi? Mitä järkeä olisi vaihteistossa joka toisella vaihteelle vaihtamisen jälkeen huutaisi vaan enemmän, eikä kulkisi kovempaa  :roll:

ps. Onko joissakin autossa kakkonen muka lyhyempi?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #17 : 24.05.03 - klo: 16.00 »
Lainaus käyttäjältä: "joksa"
Mika: kuinka niin pitää olla sama yhteenlaskettu luku hammasten määrässä? esim yhdessä setupissa olen nähnyt seuraavat luvut 1 .vaihde 16/48=64 ja 2.vaihde 19/42=61 eli kakkosvaihde on pidempi. Samat luvut tarkoittavat samaa välitystä mikäli olen asian oikein ymmärtänyt.

Joksa, ei se nyt ihan niin mene, kuten kirjoitit. Mitä suurempi kytkinkellon ratas on ja mitä pienempi pääratas, niin sitä pidempi välitys, ja auto kulkee koviten. Jos taas pääratasta muutetaan erittäin isoksi, niin eihän auto kulje kovempaa, vaan paljon hiljempaa. Ajattelepa hieman niiden rattaiden kokojen vaikutusta nopeuteen... Kyllä se siitä selviää, aika hankala selittää tässä näin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #18 : 24.05.03 - klo: 20.26 »
no joo selitin liikaa mutta kyssäri oli edelleen että miksi samat yhteenlasketut luvut 1. vaihteen rattailla ja 2. vaihteen rattailla?

ymmärrän kyllä jos kytkin kellossa 1. vaihteen ratas pienempi kuin 2. vaihteen niin kierroksia välittyy vähemmän eteenpäin.

että näin.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #19 : 24.05.03 - klo: 20.29 »
Pojat, uskokaa pois, yhteenlaskettu hammasluku pitää olla sama, muuten ei toimi. Tutkikaa mitä tahansa opasta aiheesta, näin se on ja sama kerrotaan kaikissa Kyoshon 2-vaihde manuaaleissakin. Mä en viitsi edes alkaa riidellä aiheesta  :mrgreen:

Siis esim pinjonit
15 ja 19
ja päärattaat
41 ja 37
molemmissa yhteenlaskettu hammasluku 56
Jos vaihteessa on jotain muuta niin ei takuulla toimi niinkuin pitää

Poissa joksa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #20 : 24.05.03 - klo: 20.35 »
en usko, koska nämä luvut jotka ilmoitin on setup lehdykäisessä. ja autona tais olla mugen mtx-3.

ihan vaan perustelut riittää, en haasta riitaa.
Kun paljon tekee niin sattuu ja kun paljon sattuu
niin tottuu. Kohta ei satu enää ollenkaan!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #21 : 25.05.03 - klo: 09.54 »
Saahan sitä ihmetellä ja kysyä, no hätä.

Hauaisin kyllä nähdä ton manuaalin, minusta siinä ei ole järkeä. Yhteenlaskettujen hammaslukujen pitää olla samat että ei tuu klappia tmv ja välitykset pyörivät nätisti - rattaathan ovat eri kokoisia riippuen hammasluvusta ja yhteenlaskettu sama hammasluku takaa, että ne kokonsa puolesta sopivat keskenään. Muuten eivät tosiaan istu paikoilleen eivätkä pyöri niinkuin pitää.

En kyllä usko että Mugenin manuaalissa olis noin, et vaan osaa lukea sitä oikein..? Ainoa vaihtoehto on että rattaisssa on sama koko mutta hampaiden tiheys on eri, tätä en kuitenkaan usko kustannus teknisistä syistä jne

Ja muille: Toi viestien poistaminen ja teidän skeidan lukeminen ei ole niin hauskaa että sitä pelkästä ilosta tekee, joten miettikää nyt vähän edes ennenkuin painatte sitä "lähetä" painiketta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #22 : 26.05.03 - klo: 00.06 »
Ja nyt taas Superteniin...

Tuossa kuva lisäkannestani:



Ja tuossa kuva koko setistäni:

EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #23 : 26.05.03 - klo: 08.44 »
makee toi "lisäkansi"  8)

nääksmä oikein et tossa tankin kyljessä on suojalevy tmv. ?

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #24 : 26.05.03 - klo: 09.11 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
makee toi "lisäkansi"  8)

nääksmä oikein et tossa tankin kyljessä on suojalevy tmv. ?


Hyvin näät vaikka onkin  8) päässä! Ja nyt ton "lisäkannen" nimi on sitten tuplahedi 8)

On kuulemma ollut ongelmana toi tankin sijainti putken vieressä, eipähän sula nyt enää. Se on siis ihan ohut peltilevy teipattuna paksulla 2-puolisella teipillä tankkiin. Tuntuu tekevän tehtävänsä.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #25 : 26.05.03 - klo: 11.44 »
Jees, ihan kolee

Mulla ei ollu kyllä ongelmia pillin ja tankin kanssa mutta voishan se muodostua sellakseksi esim kylkeen tulleen osuman johdosta..

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #26 : 26.05.03 - klo: 11.59 »
Kannattaako tuhlata 34$ etu- ja takavakaajiin? Eli onko niistä huomattavaa hyötyä? Ja jos jollakin olisi ylimääräisiä vakaajia, niin keskustellaan hinnasta.

Entäs "Kyosho Tuned Manifold SuperTen GP" eli pyöreämpimuotoinen manifoldi 28$. Onko kellään ylimääräistä?

Tai sitten paremmat iskarit. Vaikutus ajoon?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #27 : 26.05.03 - klo: 14.12 »
Iskarit on tärkeät, suosittelen teflonisia joissa on kierteet vaikka ei noi vakiotkaan taida niin huonot olla. Ehkä tärkeempi on se öljy siellä sisällä (mulla silikoniöljy wt800), tefloniset on herkemmät ja pitää öljyt paremmin sisällän

kallistuksenvakaajilla saa aikaan paljon esim tohon ohjaukseen

jos haluut enemmän etuvetoa, niin voisit kokeilla sitä viskokytkintä taakse --> etuvetoisempi ohjaus

Otsomaani

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #28 : 26.05.03 - klo: 14.15 »
Vakaajat ovat kannattavia!
Etuvakaajalla saa hyvin vähennettyä auton kääntyvyyttää ja takavakaajalla saa lisättyä.
Jos ne maksavat 34€ yhteensä niin kannattaa hankkia.

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #29 : 27.05.03 - klo: 00.41 »
Btw. Nuo Supertenin orrkis iskarit on ihan sutta. Mulla oli nyt toisen kerran parin viikon sisällä korkannu toisen takaiskarin se alumiininen hattu ja öljyt (Schumacher 50) pihalle...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer