Kirjoittaja Aihe: Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro  (Luettu 70881 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #300 : 28.09.03 - klo: 16.08 »
Osaisiko joku osoittaa minulle sivuston josta voin tilata käyrän novan koneeseen.
Mikä lie nimeltään, mutta samanlainen kuin Mikan novassa.

Kiitos.
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #301 : 28.09.03 - klo: 17.01 »
keke, mulla on OSsin SuperTen pakokäyrä (Ossin 12TR konetta varten mutta Novan ulkomitat ovat samat) eli vähän pidempi kuin normaali käyrä.. tämän tilasin Towerista
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBFJ5&P=7

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #302 : 28.09.03 - klo: 17.13 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
keke, mulla on OSsin SuperTen pakokäyrä (Ossin 12TR konetta varten mutta Novan ulkomitat ovat samat) eli vähän pidempi kuin normaali käyrä.. tämän tilasin Towerista
http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXBFJ5&P=7


Kiitos!
Koitin etsiä, mutta en löytänyt... taas astetta viisaampi.
Tyhjä

Poissa Niko_2

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #303 : 28.09.03 - klo: 20.54 »
mikä diffi oljyä pitäisi laitaa superteniin eteen / taakse

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #304 : 28.09.03 - klo: 23.47 »
Niko, helpommalla pääset jos laitat paksua "diff-lock" rasvaa eteen ja jätät takadiffin ilman, mutta jos haluat "pro" diffit Superteniin, niin laita eteen esim Kyoshon 40000wt silikoniöljyä ja 10000wt taakse ja sitten tiivistät ne sekä ruuvirei'istä että diffipuolikkaiden liitossaumoista silikonitiivisteellä huolella. Tällön tulee loistavat huoltovapaat diffit Superiin.

Jos laitat siis öljyä niin ne ei pysy sisällä ellet tiivistä diffejä silikonilla (turha edes kokeilla) .. rasva saattaa pysyä paremmin tiivistämättäkin.

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #305 : 29.09.03 - klo: 12.24 »
Kuvassa vissiin Lehdon voittaja auto tämän vuoden 2003 American LeMansista; tällasen kun saan toivottavasti pian laitettua omaan Superiini (tosin BMW, ei Audi kuten kuvassa) niin eiköhän ala kierrosajatkin parantua .. ilmanvastus ja downforce voi olla aika kohallaan  8) saapa nähdä..tulis vaan nyt postista hitto

 

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #306 : 29.09.03 - klo: 13.04 »
jes! Tuo on varmaankin aika makee kori, siis aerodynamiikaltaan. Eikös Kyossolla ole joku samantapainen, mutta vain umpikorinen Toyota joskus ollut? Muistelisin vain...

Hitto postista?! Aika pelottavaa  :lol: .
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #307 : 29.09.03 - klo: 18.10 »
joo, ollut joskus niinku HPI:llä on vieläkin kuten tämä bemarikin ..

jeez, tullipostista niinku ne uudet pillow ball:itkin ku oli se mälli takarenkaaseen Towerista u know

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #308 : 29.09.03 - klo: 20.11 »
Kuis nopeesti sieltä towerista tavaraa tulee?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Niko_2

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #309 : 30.09.03 - klo: 17.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Niko, helpommalla pääset jos laitat paksua "diff-lock" rasvaa eteen ja jätät takadiffin ilman, mutta jos haluat "pro" diffit Superteniin, niin laita eteen esim Kyoshon 40000wt silikoniöljyä ja 10000wt taakse ja sitten tiivistät ne sekä ruuvirei'istä että diffipuolikkaiden liitossaumoista silikonitiivisteellä huolella. Tällön tulee loistavat huoltovapaat diffit Superiin.

Jos laitat siis öljyä niin ne ei pysy sisällä ellet tiivistä diffejä silikonilla (turha edes kokeilla) .. rasva saattaa pysyä paremmin tiivistämättäkin.


Muuten laitetaanko sitä rasvaa/oljyä sinne pieneen kuppiin jossa on 3 pientä hammaspyörää vai koko se diffi hokötys täyteen

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #310 : 30.09.03 - klo: 18.09 »
Se pieni kuppi jossa on ne 3 hammaspyörää on diffi ja hökötös on tod.näk. diffikotelo.
Sitä öljyä laitetaan sinne diffiin eli kuppiin.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #311 : 30.09.03 - klo: 18.36 »
juuri näin! sinne pieneen mustaan pyöreään jossa on se ratas "kantena" 4:llä ruuvilla kiinni ja sisällä ne pienet rattaat ja nimi on tasauspyörästö eli "diffi"

ilmottele Niko jos tarviit lisää apua, voin soittaakin sulle

omistat siis FW04 :n ? hienoa! meitä on sitten täällä forumissa ainakin minä, lari.y, keke, sinä ja mascot joilla on tää siisti kärry  :D

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #312 : 30.09.03 - klo: 18.38 »
Lainaus käyttäjältä: "blenheim"
Kuis nopeesti sieltä towerista tavaraa tulee?


2-3 vkoa, pienemmät paketit alle

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #313 : 04.10.03 - klo: 12.53 »
Nonnii, vihdoin sain ton avobemarin korin leikattua alustavasti ja päälle .. LD istuu todella hyvin sisään ja voisko sanoa että auto on aika matala (vrt kuva alla). Bensatankille pitää tehdä vielä pieni reikä koska se tulee korkin kohdalta hieman ylemmäs kuin moottori. Etuiskaritkin mahtuvat mukavasti alle. Seuraavaksi loput reiät bodyposteille ja pakarille ja lopuksi maalaus ja tarrat. Ei huono.



Lisää kuvia sivulta ja päältä:
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c2.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c3.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c4.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c5b.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c6b.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c7b.jpg
http://www.kolumbus.fi/mika.rinne/bmw_clear/c8b.jpg

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #314 : 04.10.03 - klo: 13.02 »
Ei paha, ei paha! Aika makeen näkönen, sopii just hyvin noihin vanteisiin! Onnea vaan maalaukseen, toivottavasti onnistuu.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #315 : 04.10.03 - klo: 15.45 »
Tänks, eihän tuo kori sillä tavalla siisti ole kuin esim toi musta Lambo ja touring korit, mutta tää auto toimi jo sillä murcielago korilla ja LD motilla niin hyvin Tattarin radalla että tuskin maltan odottaa miten tällä, kun on vielä pienempi ilmanvastus ja takasiipeä enemmän .. lisäksi alla on pehmeemmät slicksit, joten mun laskujen mukaan tuo enemmän pitoa.

Maalaus pitäs olla helppo (pelkkää valkoista) kun takasiipeä ei tarvii maalata erikseen; sitä varten tuli tarrasarjassa tarrat mukana. Auto ei oo vielä muutenkaan ajokunnossa kun odottelen vielä niin pillow ball:eja taakse jotka meni sitä pylvästä päin ajaessa (tukivarret on jo kauttaaltaan uusittu, samoin bulkheadit edessä ja takana).

Minusta installaationa tämä on aika mielenkiintoinen jos vertaa stock Superiin  :mrgreen:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #316 : 04.10.03 - klo: 17.36 »
Entäpä kuljettajan hahmo? Meinasikko senkin vetää ihan valkoisella?
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #317 : 04.10.03 - klo: 17.41 »
no siihen mulla on hopeeta ja sitten tarrat vaikka eihän se ajokorokkeelta paljon taida näkyä  :wink:

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #318 : 04.10.03 - klo: 17.59 »
No ei se tosiaan ajajakorokkeelta tahdo näkyä, mutta kun tietää, että se on siellä niin se tuottaa jonkinlaista mielihyvää. Kyllä katsojia vetää puoleensa jos on viimeistellymmän oloinen koppa.
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #319 : 05.10.03 - klo: 06.10 »
jeez, ja sähän tiedät kuinka tarkka mä olen korien suhteen  vaikka en hienoja monivärimaalauksia harrastakaan 8)

Poissa blenheim

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/blenheim
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #320 : 05.10.03 - klo: 09.19 »
Kyllä! Aiemmat ovat ainakin olleet todella hienoja koppia. Ihan innolla odotan kuvia maalatusta autosta! Mulla taas maalipinta ei ole aina kaikkein laadukkainta...  :lol:
E-tmkua | Hyvöö jouluva ja onnellista uutta vuotta!

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #321 : 09.10.03 - klo: 14.00 »
Kaikki vauhdilla lukemaan tätä:
http://www.team-orion.ch/global/global_news.asp?id=2049

Tilatkaa tuommoiset, ja pistäkää vanha autonne myyntiin.
Napsin sitten myyntipalstalta, jos rahaa riittä FW-04:sen itselleni :wink:

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #322 : 09.10.03 - klo: 14.23 »
Tatti, ihan hyvä, mutta eihän tässä sinänsä mitään uutta ole; olemmehan täällä forumissakin jo pitkään (keväästä asti) tienneet että FW05R on 1/10 eikä SuperSize ja todellakin "vain" keppivetoinen Voner eli ei siis millään tavalla sama auto kuin FW04.

Ehkä hieman yllättää on sen sijaan se ettei FW04:ää enää löydy Kyoshon Japanilaisilta kotisivuilta, joka siis tarkottaa minusta sitä ettei Kyosho enää valmista tai myy Superia (FW04:ää tai mitään muutakaan SuperSize autoa). Sinänsä tylsä juttu, koska kyseessä on kuitenkin yksi kestävimmistä ja monipuolisimmista touring autoista mitä markkinoilla on (sitä paitsi super-size on monien mielestä parempi kuin pure 1/10).

Sen sijaan ainakaan heti tämä tuskin vaikuttaa muuhun kuin uusien autojen myyntiin; varaosapuoli toiminee pitkään kuten ennenkin koska TR-15 auto (ja sen eri versiot) perustuu juuri tähän SuperTen legacyyn - pääosa esim lisävarusteista on samoja.
Siten FW04 autojen omistajien tarvitsee tuskin hätääntyä millään tavalla.

Onneksi HPI ainakin vielä tekee Superia sekä nitro että nykyään jopa sähköversiona. Siellä se siis elää vahvasti ja voi hyvin. Tämän takia tilasin juuri sellaisen itselleni ensi kesää varten FW04:n rinnalle HobbyLinnasta (tarjous 299e), josko sitä jopa lähtisi yrittämään HPI Super Nitro Challengea jossain vaiheessa. Mielenkiintoista päästä kokeilemaan nyt myös siis tätä Superia.

Poissa Tatti

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #323 : 09.10.03 - klo: 15.12 »
Tiesin, että te tiesitte, että sellainen tulee..

Mutta minulle uutena tietona tuli auton muuttuminen 1/10 skaalaan :(   Autolla saa nyttemmin sitten osallistua kisaan, mutta sudittelussa/parkkis-ajossa varmastikkin suurempi on mukavempi.

Sähkönä tuo super-size mietityttää.. Saattaa tulla koneitten kanssa lämpö-ongelmia.. Tietty harjaton moottori sopisi tuohoin, kuin pipo päähän :)

Silti varmasti auto on samaa laatua, kuin fw-04, vain pienempi kokoisena :)

------------------------------------------------------

Korjailen mahdolliset kirjoitus virheet, illemmalla, nytten on kiire harkkoihin

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #324 : 09.10.03 - klo: 17.03 »
hehee, hyviä treeneja  :D

joo, toi sähkis hpi super sai hyvät arvostelut rc car:ssa

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #325 : 10.10.03 - klo: 20.17 »
Muistanpa olleen -99 tai -98 kyoshon esitteessä superten sport EP ja Superten sport GP eliikä kyosholla oli aikoinaan rallimallisena superista sähkiäis versio.... silloinen superten gp oli tosin .12 motilla ja vain takavetoinen... viimeisen sähkiäisen näin oulun ProHobbyssä viime talvena ja meinasin sen ostaa... siinä kun oli Ford Escort Cosworthin koppa... sikamagee... tod huono aerodynamiikaltaan, mutta hyllykopaksi ihan jeesh.
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa Erkhart

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #326 : 10.10.03 - klo: 22.39 »
Mika, joko kori on maalattu?
Hpi nitro rs4 3, Micro

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #327 : 11.10.03 - klo: 08.52 »
Jees Mascot, sellanen tosiaan on vielä mun Kyoshon 2000 vuoden katalogissa jossa FW04 :kin on esillä tolla Ossin LD motilla (tosin .12 eikä .15 kuten mulla  :mrgreen: )

Erkhart, en oo maalannu vielä kun tässä on vähän pohdintaa menossa.. ostin nimittäin HobbyLinnan tarjouksena ton HPI Superin ens kesäks, joka tulee tolla ihan siistillä 300mm GT1 korilla (BMW 280).. en kuitenkaan oo vielä päättänyt pitäskö mun laittaa toi BMW kuitenkin siihen Superiin koska siinä on toi pikatankkaus mahdollisuus ja siinä HPI superissa vain 75cc tankki. Ja jättäsin Lambon tohon FW04:ään. Täytyy kattoa kun auto tulee. On sitten piiiiitkä talvi aikaa duunailla näitä autoja.

Tän topicin vois nyt siis muuten laajentaa myös HPI Supereihin  :D

Tohon HPI:n superiin tilasin jenkeistä foamit ja Hobbylinnasta 2-vaihteisen siihen ja etu-universaalit sekä racing kytkimen. Muuten ajattelin pitää ainakin alkuun lähes vakiona; voi olla että on vakiona laiska peli mutta sillä on varmaan hyvä opetella ajamaan ja saada alusta säätöihin Tattarin radalla. Ehkä sitten myöhemmin vaihdan siihen pukin ja vauhtipyörän  laitan ton T5 Novarossin siihen. Ehkä otan samalla vaihteen pois koska se ei varmaan kestä tuon tehoa (ainakin FW04 :n halvempi vaihde levis ekassa kiihdytyksessä tolla motilla).

HPI Superista löytyy tämä mielenkiintoinen artikkeli
http://www.chicagorc.com/cartruck/supernitro/supernitro.htm

Poissa Toni N

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #328 : 11.10.03 - klo: 10.24 »
Mika: hyvä artikkeli tuo osoittamasi.

Kyselin tuossa eräänä päivänä itsekkin HPI:n superien tilannetta hobbylinnassa, ja päätös pitäisi tehdä nopeasti.
Mutta vaatisi taas luopumista jostain vanhasta kalustosta, jota on ehtinyt rassaamaan kiitettävään kuntoon, joten...
Mutta kyseinen auto kiehtoo kyllä mielettömästi!!!

Topicin laajentaminen HPI:n superiin kuulostaa hyvältä :wink:
Tyhjä

Mika R

  • Vieras
Kyosho Superten FW-04 ja HPI Super Nitro
« Vastaus #329 : 11.10.03 - klo: 13.56 »
Keke, niin minustakin.

Ymmärrän tuskan, siksi päätin pitää myös FW04:n, onhan se kohta upea pala R/C historiaa nyt kun Kyosho ilmeisesti on luopunut tuon huippuauton valmistamisesta (vintage rc rules  8)  ).

HPI Superi on tosiaan kiehtova peli, ja nyt kun hintakin oli noin alhainen eli ovh hinnalla sai mukavasti lisäosia päälle. Vaikka kyllähän senkin virittäminen huippukuntoon käy lompakolle, siksi ajattelin ajaa lähes vakiolla ekaks. Siinä on se hyvä puoli ettei osat kulu niin nopeasti kuin kisakoneella  :D

Funtsin tuota koriasiaa ja ajattelin tehdä näistä molemmista leMans GP autot joten FW04 saa avo-Bemarin 280mm ja HPI GT1:n 300mm. Laitan tohon HPIhin 125cc tankin joten ei tarvii olla koko ajan täyttelemässä. Näkee samalla onko tolla 2cm pituuserolla vaikutusta ajamiseen.