Kirjoittaja Aihe: Apua aloittelialle  (Luettu 4259 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Apua aloittelialle
« : 26.07.08 - klo: 15.01 »
Moro! olen hankkimassa nyt ensimmäistä rc-autoa ja olen tässä katsellut useita eri autoja esim. HBX racing bonzer ja annsmannin smacker EP autoja. mut kun ei ole oikeen kokemusta mistään radio-ohjattavista laitteista niin mihin minun kannattaisi kiinnittää erityisesti huomiota autoa ja radio laitteita valitessani? :huh: Ja kannattaisiko minun hommata erilliset radio laitteet, vaiko ostaa sellainen paketti jossa tulee kaikki vermeet samassa paketissa? Ja tietysti esittäkää erillaisia auto ja radio vaihtoehtoja! :wink: Ajelen pääasiassa vain hiekka/sora ja nurmikko alustalla.
ps. toivottavasti en nyt turhaan aloittanu uutta aihetta, mut kun ei löytynyt entistä sopivaa aihetta... :undecided:
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #1 : 26.07.08 - klo: 15.03 »
Ääh.. netti temppuili, niin lähetin vahingossa kaks kertaa aiheen... :embarrassed: enkä osaa poistaa aihetta... :embarrassed:
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #2 : 26.07.08 - klo: 15.48 »
No tuossa on tuo haku jota saa käyttää.
Kannattaa suoraan unohtaa kumpikin noista ehdottamistasi autoista. Ei ole kumpikaan merkki paljon kehuja saanut. Suosittelisin ostamaan erikseen radiot ja muut tilpehöörit, mutta joitain autoja saa vain RTR paketteina.

Ihan ensimmäisenä sun pitää kertoo paljonko rahaa sulla on laittaa.
Onko lähistöllä rc-kerhoa? Jos mielesi tekisi kuitenkin radalla ajamaan ja kisaamaan.

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #3 : 26.07.08 - klo: 15.57 »
eipä ole lähialueilla kerhoja... budjettina pidän maksimissaan jotain 200-300e. ehdotelkaapa jotain autoja jotka olisivat laadukkaita mutta ei hirveen kalliita.
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #4 : 26.07.08 - klo: 16.03 »
Taas tämä perinteinen kuittailu: "Jaa, sie tahtoisit hyvän ja halvan auton? Sitten kannattaa ostaa kaks autoa."

Tosipuheessa tommosella 200-300 eurolla ei saa hyvää autoa radioineen päivineen, se vain on ikävä tosiasia  :undecided:

Jos tosiaan budjetti on tämä, niin suosittelen käytettyä autoa täältä myyntipalstalta. Saat enemmän rahoillesi vastinetta lähes 100% varmuudella.
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #5 : 26.07.08 - klo: 16.24 »
Itse suosittelisin traxxas rustleria tai hpi e-firestormia, jos truggyn haluut. Käytettynä saa yleensä hyvää tavaraa, itsekin ostin oman auton käytettynä ja oli kuin uusi.

Poissa HMS77

  • TamUA
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #6 : 26.07.08 - klo: 16.55 »
Tosipuheessa tommosella 200-300 eurolla ei saa hyvää autoa radioineen päivineen, se vain on ikävä tosiasia  :undecided:

No onpa sitten kumma kun esim. Traxxas Stampede on kerännyt puheenaihetta jo 90 sivun verran ja pääasiassa kehuja. Sen ketjun palautteen perusteella itekin tuon tilasin, tein siis vissiin virheen.. :huh:
Axial Wraith | GMade Sawback | Cross-RC PG4 | Sakura D4 RWD | Sanwa MT-4

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #7 : 26.07.08 - klo: 18.33 »
No jos joku olisi ostamassa stampedea niin eiköhän täällä sanottaisi että osta vlx. Autohan on hyvä, mutta nuo harjattomat koneet on paljon parempia aloittelijoille kuin harjalliset.

Poissa silveri

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #8 : 26.07.08 - klo: 19.01 »
Jos ei kokemusta rc vehkeistä niin itse suosittelisin jotain tamiyan rtr pakettia jossa laatua saa varmasti rahoilensa vastinetta.Osia saa ihan mitä vaan jos haluaa rakentaa.

Poissa Breweri

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #9 : 26.07.08 - klo: 19.58 »

No onpa sitten kumma kun esim. Traxxas Stampede on kerännyt puheenaihetta jo 90 sivun verran ja pääasiassa kehuja. Sen ketjun palautteen perusteella itekin tuon tilasin, tein siis vissiin virheen.. :huh:

Niin. Itse(kään) en kyllä lähtisi aloittelijalle enää tänäpäivänä sähkiksistä suosittelemaan muuta kuin harjatonta. VXL Spedehän maksaa kuitenkin yli tuon 300, eikös? Jenkeistä kyllä saisi senkin jo tuohon hintahaarukkaan jos on kiinnostusta lähteä tilaamaan. Syy, miksi en myöskään puhunut stampedestä tai muistakaan traxxasin takapotkuista mitään on se, että nuo edellä mainitut autot joita Hegetti itse ehdotteli ovat nelivetoja ja oletin hänen haluavan sellaisen. Hyviä autojahan ne ovat, ei sillä...
Joku vastaus minulla kyllä oli, se vain ei sopinut kysymykseen.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #10 : 26.07.08 - klo: 20.18 »
Itse suosittelisin traxxas rustleria tai hpi e-firestormia, jos truggyn haluut. Käytettynä saa yleensä hyvää tavaraa, itsekin ostin oman auton käytettynä ja oli kuin uusi.

Vai muka Truggy :lol: Kumpikaan merkki ei edes valmista Truggya saati sitten jotain 1/8 crossia josta Truggy on kehitetty isompi versio.
Noista molemmat ovat Stadium trukkeja millä ei ole mitään tekemistä Truggyn kanssa :wink:

Ei taida tällä pallolla ollakaan olemassa sähkö Truggya tehdas valmisteisena.

Axial SCX 10 TR

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #11 : 26.07.08 - klo: 21.05 »
No anteeksi jos loukkasin jonkun truggya väittämällä stadium truggyä tryggyksi.
Mutta nuo menevät väkisinki sekaisin:
-"Tämä on HPI:n ensimmäinen takavetoinen truggy" (hobbylinnan sivuilta)
-"RC18T" T eli truggy. Siinä sinulle sähkö truggy.  :wink:

Tässä alkaa olemaan jo ainekset kauheaan älämölöön.

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #12 : 26.07.08 - klo: 21.11 »
jotain nelivetoja lähinnä olen katsellut, mutta vähän arveluttaa toi kestävyys, että hajoaako heti jos ajaa hyppyriin tai katolleen.
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa troija

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #13 : 26.07.08 - klo: 21.51 »
rc18t t eli truck  :lol:
...Sideways These Days...

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #14 : 26.07.08 - klo: 23.46 »
jotain nelivetoja lähinnä olen katsellut, mutta vähän arveluttaa toi kestävyys, että hajoaako heti jos ajaa hyppyriin tai katolleen.

Riippuu autosta ja hypystä :roll:. Itse 1/18 Mini Ravellani(harjaton Asso-kopio) ja 1/10 Revolla olen hyppinyt isojakin hyppyjä. Revollakin eräällä työmaalla kasasin noin 4m korkean hypyn ala-mäki alastulolla ja siitä voltteja heittelin, niin aina välillä putos suoraan katolleen mutta mitään ei hajonnut. Mini Ravella tulee myös heiteltyä jos jonkin moista volttia ja kärrynpyöri 40km/h vauhdissa mutta ei siitä ole hajonnut muuta kuin pari ruuvia(pussillinen varastossa :wink:). Jos ei pieni koko haittaa niin osta Mini-Rave noin 160€ RC-Realitysta. yksi miinus on onnettomat vakio radiot, ei paljoa pidemmälle kuin 10m pääse ennenkuin alkaa ottamaan häiriöitä(vastarista tosin antenni katkennut). Nyt 2.4G radioilla riittää kantama niin pitkälle kuin auton näkee :grin:!
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #15 : 26.07.08 - klo: 23.55 »
rc18t t eli truck  :lol:


Aivan.

Siitäkös sitä älämölö tuleekin, kun ei se mun maailman paras 2 veto auto olekaan oikea Truggy :lol: :p
Axial SCX 10 TR

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #16 : 27.07.08 - klo: 08.01 »
minkä lainen akku tossa mini ravessa on et kuinka kauan akku kestää? ja minkä kokonen toi on? hinta ei nyt näytä pahalta
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #17 : 27.07.08 - klo: 18.37 »
minkälainen nopeuden säädin ois hyvä, et kannaattaako olla jarrulla varustettu vai ilman?
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #18 : 27.07.08 - klo: 19.08 »
Jarru ominaisuus löytyy kaikista rc-autoihin tarkoitetuista säätimistä, pakki on sitten eri asia. ELi, jarrutus ominaisuus on vakiona ja pakitus on suurimassa osassa säätimistä.
- Tapsa

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #19 : 27.07.08 - klo: 19.55 »
miten helppo esim. ton Traxxas Stampede xl-5.sen moottori ja muut sisäiset osat on suojata? ja onko se edes semmonen, jota kannattaisi harkita ekaksi autoksi?
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #20 : 29.07.08 - klo: 09.06 »
miten helppo esim. ton Traxxas Stampede xl-5.sen moottori ja muut sisäiset osat on suojata? ja onko se edes semmonen, jota kannattaisi harkita ekaksi autoksi?

Suojaus vakiona hyvä, itsellä ei ole mennyt kiviä/muuta roskaa moottoriin. Ajossa Stampede + Rustler. Näiden auton kestävyys ollut muutenkin huomattavasti parempi kuin esim. aikaisemman Kyosho Zaboonin.

Voin lämpimästi suositella ensimmäiseksi autoksi. Tokihan näistäkin aina joskus osia hajoaa kun vauhtia on tarpeeksi.

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #21 : 14.08.08 - klo: 23.12 »
miten helppo esim. ton Traxxas Stampede xl-5.sen moottori ja muut sisäiset osat on suojata? ja onko se edes semmonen, jota kannattaisi harkita ekaksi autoksi?

Stampede on sulle hyvä eka auto, varsinkin jos sudittelet sillä lähinnä sora/hiekka/nurmi alustalla.
Stampessa on koko tehonsiirto ja pyörästö täysin suojattu---> ei ongelmia kivistä ja hiekoista.

Kaveriksi tarvitset parit hyvät nimhi akut ja pika laturin.

Kato Stampede topikki sähköautot puolelta ja valmistajan kotisivut www.traxxas.con

Onnea ja peukkua uuden auton kanssa!

Toni  :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...

Poissa Hegetti

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #22 : 15.08.08 - klo: 16.28 »
joo.. päätin sit pitkän harkinnan jälkeen ostaa hpi firestormin ja olen ollut ihan tyytyväinen autoon. :azn: kiitos neuvoista ja ehdotuksista
Hpi E Firestorm + Nosram Evil/Dragon 13.5T + 2s Lipo

Poissa SuomiKP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #23 : 17.12.08 - klo: 17.22 »
joo.. päätin sit pitkän harkinnan jälkeen ostaa hpi firestormin ja olen ollut ihan tyytyväinen autoon. :azn: kiitos neuvoista ja ehdotuksista
onko se polttis vai sähköversio?
schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Poissa ax foff

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Apua aloittelialle
« Vastaus #24 : 18.12.08 - klo: 08.11 »
Mun eka auto oli crawkeri axial rtr scorpion ja makso rf vain 400€akkuineen,latureineen ja postikuluineen :roll:,ei kovin kallis  :laugh: