Kirjoittaja Aihe: auto ei kulje  (Luettu 7170 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa shumi

  • Jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« : 18.05.03 - klo: 19.37 »
No mul on sellanen ongelma, että mun auto ei oikeen lähde eikä kulje mihkään koska kaverin auto tulee ihan heittämällä ohi suoralla ja mä jään sille myös lähdössä. mun välityssuhde on 8.2 ja kaverin jotain 8.1.... Voiko se johtua akuista koska mul ei oo mitkään super hyvät akut mut luulen et se on ongelma miks mun auto ei oikeen kulje!!!!!!!!!!

Otsomaani

  • Vieras
auto ei kulje
« Vastaus #1 : 18.05.03 - klo: 19.41 »
No sullahan on syndicate kone?
Kannattais varmaan tarkistaa hiilien ja kollektorin kunto, koska niillä on suuri vaikutus moottorin tehoon.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #2 : 18.05.03 - klo: 19.51 »
Miten noita hiiliä ja kollektoria voisi huoltaa ja miten näkee missä kunnossa se on (tuntomerkit...) kun koneena on mabuchi 540SH jota ei (kai?) saa auki?

Vai onko turhaa hommaa.

Otsomaani

  • Vieras
auto ei kulje
« Vastaus #3 : 18.05.03 - klo: 19.58 »
mabuchissa ei voi noita huoltaa.

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Re: auto ei kulje
« Vastaus #4 : 18.05.03 - klo: 20.05 »
Lainaus käyttäjältä: "shumi"
No mul on sellanen ongelma, että mun auto ei oikeen lähde eikä kulje mihkään koska kaverin auto tulee ihan heittämällä ohi suoralla ja mä jään sille myös lähdössä. mun välityssuhde on 8.2 ja kaverin jotain 8.1.... Voiko se johtua akuista koska mul ei oo mitkään super hyvät akut mut luulen et se on ongelma miks mun auto ei oikeen kulje!!!!!!!!!!



sun noparissas saattaa olla jotain vialla, mun noparissa on semmonen pyöritettävä vipstaaki jota kääntämällä se antaa enemmän virtaa motille. minulla se vipu on 125% kohdalla :mrgreen:

kyl ne sun 2400 robben akut on ihan hyvii, niis ei oo vikaa.

otsomaani: Roopel (shumi)on ihan uus syndicate joka on ajettu huolellisesti sisään.

katoppa ihan tosissas onko sun noparissa jotakin pyöritettävää vipua josta saisi lisäpuhtia!
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa shumi

  • Jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #5 : 19.05.03 - klo: 13.17 »
Joo mä taas luulen sitä samaa että mun kone ei saa tarpeeks virtaa mut ostan kohta sellasen uuden ohjaimen. josta saa säädettyä sitä.

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #6 : 19.05.03 - klo: 14.01 »
Lainaus
Miten noita hiiliä ja kollektoria voisi huoltaa ja miten näkee missä kunnossa se on (tuntomerkit...) kun koneena on mabuchi 540SH jota ei (kai?) saa auki?


Kyseisin moottorin kyllä saa auki ja kiinnikkin mutta se vaatii porakonetta ja kolvia . Ja kyseistä moottoria voi virittääkkin , poistamalla tai lisäämällä käämiä . ( jos käämiä lisää niin uusi käämi pakka juotetaan vanhan rinnalle )

Jos joku vielä muistaa niin aikoinaan oli myynnissä (en tiedä onko vieläkin ) mega motor nimistä moottoria
viritetty 540 kulki lujempaa kuin mega motti .
Näin on .

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #7 : 19.05.03 - klo: 16.06 »
Kerrohan lisää? Mulla on nyt 3 noita mabuchin koneita, ja yksi niistä aika kulahtanut niin siitä voisi ottaa harjoitekappaleen.

Mitä pitää porata auki ja millä saa takaisin kasaan? Mun mielestä on kiinni vain niillä taitetuilla "leuoilla" toisesta päädystä, niitä vaan ei oikein saa taitettua millään. Vai oonko avaamassa nyt ihan väärästä paikasta?

Ja tuo kääminpoisto, onnistuuko ihan niin että katkaisee käämin jommasta kummasta päästä kiinnityskohdasta, kelaa pois kierroksia ja juottaa takaisin kiinni samaan kohtaan?

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #8 : 19.05.03 - klo: 16.57 »
Joo, minuakin rupesi kiinnostamaan tommonen, on noita mabucheja kerääntynyt tänne. :D
- Marui RACING -

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #9 : 19.05.03 - klo: 17.24 »
Jep, mabuchista 17-lankanen ja marui lähtee lentoon. :)

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #10 : 19.05.03 - klo: 17.47 »
11 lankanen mabuchi ois kans aika kiva. :D
- Marui RACING -

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #11 : 19.05.03 - klo: 18.45 »
Korjaus aikaisempaa muistelin väärin eli aikoinaan ( jotain 10 vuotta sitten ) mabuchi piti vielä erikseen porata auki . Kaivelin arkistoja ja löysin yhden ei viritettyn mabuchin. Elikkä päässä on kiinnitys klipsut jotka on hyvä taivuttaa pienellä talttapää meisselillä ja laittaa takaisin kärki pihdeillä . Ensiksi kolvi kuumenemaan ja kolvaa häiriön
poisto konkat pois tieltä . Sitten kun ne on taivutettu vaakasuoraan koneen kanssa niin tökkäisi meisselillä jäähdytys aukosta takaosaa ja se lähteekin ihan nätisti pois .

Jos poistaa käämiä niin kaikista käämi pakoista on poistetta yhtä paljon muuten moottori käy epätasaisesti . Kun lyhentää käämejä niin päistä on hyvä hio lakka kerrosta pois ja kolvata varovaisesti takaisin .

Jos lisäät käämiä niin sama homma kaikkiin pakkoihin yhtä paljon
ja juottaa olemassa olevan käämi pakan rinnan ( sama efeckti kuin poistaisi käämiä , tosin painoa tulee vähän lisää ) Jos sinulla on useampi moottorin siitä mistä poistat sitä niin kokeile lisätä ne seuraavan ja testaa kumpi on parempi .

Takaisin laitto onkin vähän vaikeampaa . elikkä heitä ankkuri sisään ja yritä tähdätä se vastakkaiseen reikään . laita takaosa paikoilleen
painamalla ja taivuta hiiliä vähäisen ruuvarilla että se menisi paikoilleen . Kun se on melkein paikoillaan niin ota pöytä lamppu avuksi ja suunta se niin että toinen hiilistä näkyy jäähdytys aukosta.
sitten ruuvarilla taivuta jäähdytys aukosta toista hiiltä varovaiseti
paikoilleen ja paina koko ajan takaosaa ettei se karkaa. Ja sama homma toiselle puolelle . sitten se meneekin kokonaan paikoilleen
Sitten kolvaat häiriön poisto konkat takaisin .

Jos haluat vielä moottoria ajoittaa niin otappa porakone ja 3-4 mm poranterä käyttöön poraa uudet  reijät olemassa olevien reikien viereen . Tätä kikkaa en ole koikeillut .

Kaikki sitten omalla vastuulla .
Näin on .

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #12 : 19.05.03 - klo: 19.00 »
lisää infoa :

Jos on varovainen niin käämejä ei tarvitse edes kolvata takaisin .
elikkä käämit on kiinni semmoisella tyhmällä metalli klipsulla kun ottaa kärki pihdeillä käämistä kiinni ja vähän kiskaiseen ylöspäin niin klipsu antaa periksi ja kummatkin käämit lähtee nätisti irti . Jos se ei siitä huolimatta irtoa niin älä yritä avata sitä väksin muuten voi käämi lanka katketa ja sitten ottaa päähän.
Näin on .

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #13 : 19.05.03 - klo: 19.28 »
Kiitos tiedosta testi !  :)  Tota pitää koitella jossain vaiheessa.
- Marui RACING -

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #14 : 19.05.03 - klo: 20.04 »
Älkää sitten käämikö mitään 5 lankaisia  :mrgreen:
Näin on .

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #15 : 19.05.03 - klo: 20.57 »
Ei tietenkään, rajansa kaikella  :mrgreen:
- Marui RACING -

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #16 : 19.05.03 - klo: 21.32 »
Mä koitin tuota kahden moottorin voimin, käytössä oli pienintä ruuvimeisseliä mitä löytyy (veitsenterävä n. 1mm leveä kärki) ja vähän suurempaa, noista neljästä metalliklipsusta sain yhden väännettyä auki ja loput ei liikkuneet mihinkään ja menivät ihan muussiksi, joten vasaralla ja _rankalla_ väkivallalla sitten avasin yhden (vanhimman koneen) että näen mitä on syönyt, se pääty ei lähtenyt rajulla hakkauksella, väännöllä, kampeamisella, lopuksi se piti vääntää koko pääty ihan ruttuun että irtosi...

Sitten tuli eteen tuo ankkuri, yhden sähkömoottorin olen itse kääminyt ja tehnyt ankkuria myöten eli täysi tumpelo en ole mutta nuo pienet klipsut käämien päällä olivat niin jäykät että ainoa vaihtoehto olisi poikkaista langat, enkä ymmärrä miksi lankoja ei voisi poikkaista ja kolvata takaisin, näin voisi pakka kerrallaan poistaa tuota lankaa eikä tarvitse kelata koko ankkuria auki ja takaisin?

Näin ollen aika ylivoimainen urakka jos tahtoisi tuon koneen vielä toimivan, ehjänä en minä ainakaan tuota saa auki enkä ehjänä kiinni.

Hyvä vinkki silti, ei täällä kyllä käytännössä onnistunut. :(

Olisi se ollut kiva kokeilla vaikka 11 lankasena tuota mabuchia miten kulkee, miksipä ei kulkisi.

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #17 : 20.05.03 - klo: 05.44 »
Ei mullakaan onnistunu, mabuchi ei auennut  kuin väkivallalla. :cry:
- Marui RACING -

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #18 : 20.05.03 - klo: 17.48 »
Hmm itse sain takaosan auki ilman väkivaltaa . Voi olla että eri vuosimallit ovat todellakin erillaisia .
Näin on .

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #19 : 22.05.03 - klo: 08.13 »
Jee ! Mabuchi saatu auki ilman väkivaltaa ja se on nyt 22-lankanen. :mrgreen:
- Marui RACING -

Poissa niko.lindvall

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #20 : 22.05.03 - klo: 16.32 »
Saiskohan Peak Pantherin auki ilman väkivaltaa??
Team Xray Finland - Team Integy - Racingfactory - Team Orion

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #21 : 22.05.03 - klo: 16.59 »
Kyllä sen kai saa... Mutta en uskaltaisi itse lähteä aukomaan uutta stanua.  :wink:
- Marui RACING -

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #22 : 22.05.03 - klo: 17.07 »
kaide, sun Yokomo Pro Stockista saattaa tulla 17-lankanen jos uskallan aukoa sitä.  :mrgreen:
- Marui RACING -

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #23 : 22.05.03 - klo: 17.15 »
Juu, en tee sitä. Ei raski särkeä hyvää stanua. :mrgreen:
- Marui RACING -

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
auto ei kulje
« Vastaus #24 : 22.05.03 - klo: 17.32 »
Ugh. Tarkoituksen käämiä hullua setamoottoria eli 130-kokoista moottoria. Ankkurista ne metalliklipsut aukaistu juotoskolvin ja pikkuisen meisselin avulla ja koneelle on tehty "ensiapusorvaus" eli niin hienolla paperilla kuin vain löytyy on "sorvattu" hieman laittamalla vaikka porakoneeseen kiinni ja sitten vain pyörimään ja hienolla paperilla hiomaan. Nyt olisi tarkoitus nyt aluksi tehdä joku 22-lankainen tai isompi sillä noissa 130-koneissa tuo lankamäärä on jo ihan hullu sillä esim. Pn Racing P03 - moottori oli jottain 38 - lankainen tai vastaava. Mutta saapa nähdä miten tuokin huristaa jos tuota uskaltaa edes setaan koittaa ettei käry käy.. Lennokkikäytössä varmasti hyvä.
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #25 : 22.05.03 - klo: 19.23 »
Tsiisus, mites mabuchi kulkee 22-lankasena, onko isokin ero nyt kun on 5 rundia vähemmän?

Mitä työkaluja käytit, millä sait sen auki ilman väkivaltaa? Miten toimit käämien kanssa, otitko klipsut auki vai poikkasitko langat ja kolvasit uudestaan kiinni? Kelasitko koko käämin irti ja sitten uudestaan vai otitko pakka kerrallaan?

Tahtoo myös viri-mabun, paitsi että jos mä saan tuon auki ilman väkivaltaa niin siitä tulee 19-lankanen. :twisted:

Poissa testi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #26 : 22.05.03 - klo: 19.33 »
Yksi klipsi lähti auki ihan nätisti loput kaksi sitten piti katkaista .
Moottori aukesi ihan hyvin talttapäisellä meisselillä .
Vähensin käämiä jonkin verran taisi jäädä jotain 10 kiekan paikkeilla ,
testasin akkulaturissa moottoria sen ottama virta oli sen verran suuri että laturin johto suli poikki , mutta sen aikaa mitä se pyöri niin oli ihan
uskomatonta .. dremelikin jää toiseksi  :mrgreen: Tosin en kyseisellä moottorilla tee mitään kun ei ole sähkö autoa . Onhan pöytälaatikossa vielä yksi 13 lankanen kone pitää sitäkin vähän modata .

Sitten vähän off topic mutta kerron senkin samalla tuli nimittäin
piiskattua viimeiset hepat mv-12 nitro koneesta ulos .  Loivensin kaikkien imuporttia kanavia . Seurauksena että kone ottaa silmän räpäyksenä kiekkoja ja vielä kylmällä koneella ja liian rikkaalla seoksella . Pitää testata vielä pakoaukon työstämistä isommaksi .
Jatkan testejä .
Näin on .

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #27 : 22.05.03 - klo: 20.05 »
Mielestäni tämä mabuchi kulkee 22-lankaisena paljon paremmin, nopeuttakin on tullut lisää ja jaksaa repiä paremmin maastossa.

Yhden klipsin sain auki talttapäisellä meisselillä ja loput katkoin.
Otin pakka kerrallaan...  :wink:
- Marui RACING -

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
auto ei kulje
« Vastaus #28 : 23.05.03 - klo: 00.50 »
No tein mäkin sitten kokeilun... yksi mabuchi oli vielä varalla, väkivalloin sen joutui avaamaan, ne metalliläpät meni muusiksi joten poikkasin ne kokonaan. Käämiä vähensin tuosta 7 kierrosta eli ~20 lankanen tuli, kolvaukset meni ihan päin *, isolla kohelolla kolvilla moottori kädessä kolvasin kun ei nyt ollut telineitä eikä muita lähettyvillä, sitten kone kasaan ja _ruuveilla_ takakansi kiinni puristamalla ruuvit takakannen ja ulkokuoren väliin, että lukitsi tuon takakannen kokeilua varten. Kone rullasi käsin pyörittäen hyvin, sitten kokeilu 1.5V, hyvin surisee, sen jälkeen autoon kiinni ja pyörittelin vähän paikallaan, ei se tuntunut sen enempää kiertävän kun normaali mabuchikaan, mutta kävi tasasemmin. Koeajo pihalla ja kas, auto on laiska kun mikä, ei kiihdy mihinkään eikä jaksa mennä, kulkee ehkä jonnin verran kovempaa kuin normaali mabuchi, kiertää tasasempaan ja vähän korkeammalle. Ja iskee komean kipinäsuihkun koneen rei-istä jos laittaa jarrua / pakkia vauhdissa...huh.

Se siitä, vakio mabuchi kiinni. :)

Kai tuohon hunteriin täytyy ostaa joku virimotti, joku 30-40EUR hintanen.

**
Tuli mieleen että ei sulla olis "testi" jotain ylimäärästä esim. 16-20 lankasta mabuchia laatikoissa, voisin sulta ostaa? Tai haluaisitko tehdä tuollaisen? Paljolla myisit?
**

Poissa Tsiisus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://www.marui-racing.cjb.net
auto ei kulje
« Vastaus #29 : 23.05.03 - klo: 06.38 »
Onko hunterissa halpismuovi rattaat ? Jos on niin en suosittele ostamaan mitään 20-lankasta pienempää...
- Marui RACING -