Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 915433 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2550 : 23.02.11 - klo: 20.56 »
Viel ois yks kyssäri... Saako etu-, taka-, ja keskidiffin vaihtaa erimerkkisiin?

-Pekka

Saa vaihtaa. Tai halutessan ne voi jättää vaikka kokonaan pois  :shocked:

Mut hihnaa et saa laittaa väliin. Kardaanit pitää olla..  :huh:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2551 : 23.02.11 - klo: 21.06 »
Kiitoksia tiedoista. No tilasinkin Lancia delta integralen korin jo tuolta Jl_importista. Alustaa odotellessa

Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2552 : 23.02.11 - klo: 21.14 »
Viel ois yks kyssäri... Saako etu-, taka-, ja keskidiffin vaihtaa erimerkkisiin?

-Pekka

Saa vaihtaa. Tai halutessan ne voi jättää vaikka kokonaan pois  :shocked:

Mut hihnaa et saa laittaa väliin. Kardaanit pitää olla..  :huh:

Taitaa Mikalla sapettaa vieläkin. Eikös sillä hihnakilpurilla ole ihan kiva ajella siinä takapihalla, etenkin näin talvella? Hommaa sitten kesäksi kisalaillinen peli, niin pääset mukaan ihan oikeisiin kilpailuihin.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2553 : 23.02.11 - klo: 22.53 »
No eipähän mene kaunis auto rikki ja kalliinpuoleinen Ferrari kori säilyy ehjänä. Parkkiksilta se on joskus alkanutkin ja täs on samanhenkisiä lähistöllä GT autoilla.

Toi hihnaveto on kyllä pehmeä ja omiaan GT autoon, edelleen väitän että luokka menettää jotain säännöt rajoittavat tollasta asiaa. Varsinkin kilpailijoita. Moottorisäännöt menee koska niillä voidaan tasata kulupuolta.

Mutta siinä olet väärässä etten pääsis oikeisiin kisoihin, TP10:llä pääsen oikein SM-kisoihin kuten viime kesänäkin ja mukava kokemus olikin. Tänä vuonna uudelleen. Renkaitakin on jo tullut tilattua, onneksi ei ole 1-tyyppirengas :wink:

Ilmeisesti ollaan samoissa kisoissa, jos molempia luokkia siellä ajetaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2554 : 24.02.11 - klo: 00.24 »
Sanoisin että vaihde on välttämätön ellei halua jäädä useampaa sekunttia per kierros.. :)

Mikäli välityksen saa tehtyä tarpeeksi pitkäksi niin vaihde ei ole välttämätön.
Nimimerkillä 2 kisaa voittoon 2 vaihteella.

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2555 : 24.02.11 - klo: 08.30 »
Kiitos tiedosta Hoke. Ajattelinkin pitää pirssin mahdollisimman yksinkertaisena turhien keskeyttämisien välttämiseksi. Tarkoitus olis ajaa tasast ajoa sijoituksista niin välittämättä. Eiköhän tohon forcen koneeseen saa aikas pitkät välitykset kun alavääntö tuntuis olevan aika hyvä.

-Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2556 : 24.02.11 - klo: 13.18 »
20 piikkinen pinioni ja 44 spurri alkaa olemaan sopiva. Miten lie kytkin kestää?
Liikaa Kyoshoja

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2557 : 24.02.11 - klo: 13.28 »
joo minäkin oon ajamassa gt8 luokan kaikki kisat.
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2558 : 24.02.11 - klo: 13.53 »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2559 : 24.02.11 - klo: 21.37 »

Veljekset kuin ilvekset. Siinä siis lähes valmis GT2 ja konversiota odottava GT. Konversio pitäisi tämän kesän aikana viimeistään kasailla ja tilata osat siihen.

Konversioon näillä näkymin tulossa:
- Turningy trackstar 150a.
- Leopard 2000kv.
- 4S / 6S lipot.
- Rally game kori.
- Vaihde vai ei? Tätä ei ole päätetty vielä, mutta periaatteessa sille sähkö konversiossa ei ole tarvetta, joten sen tilalle voi tulla MP7.5 keskidiffi.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2560 : 24.02.11 - klo: 23.00 »
Tämä saattaa kiinnostaa GT-autoilijoita Kyoshon GT2 autolla:

Dale Protoformilta sanoo R/C techissä että työn alla on uusi kori GT2:ta varten aiemman PF-8:n rinnalle (josta moni valittelee katon mataluutta koska se ei ole "scale" - samaa kuin minäkin).  Dale pahoittelee projektin olevan vuoden myöhässä mutta että sitä kannattaa odottaa..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2561 : 24.02.11 - klo: 23.42 »
Tämä saattaa kiinnostaa GT-autoilijoita Kyoshon GT2 autolla:

Dale Protoformilta sanoo R/C techissä että työn alla on uusi kori GT2:ta varten aiemman PF-8:n rinnalle (josta moni valittelee katon mataluutta koska se ei ole "scale" - samaa kuin minäkin).  Dale pahoittelee projektin olevan vuoden myöhässä mutta että sitä kannattaa odottaa..

Odotan tätä kovasti! Oli sitten lopputulos katon osalta yhtä matala tai enemmän "scale", mutta kyöstin oman korit GT2:hteen on niin kalliita, joten tämä on tulossa ainakin itselleni tarpeeseen. Vanha on todella heikossa kunnossa, mutta kyllä tuo nyt vielä kasassa pysyy. :laugh:
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2562 : 25.02.11 - klo: 08.40 »
Jep.

Tuolla Inferno GT topikissa sekä sähköpuolella on näitä GTe konversioita.
http://rc10.fi/index.php?topic=25206.msg459235#msg459235
Omani silloin kun mulla vielä oli se..



Sähköautojen on ongelma on että ne on sähköautoja eikä jaksa kauheen kauaa kiinnostaa. Sama juttu vähän joka kerta vaikka tehoa olis kuinka paljon. Juniorille se tietty on turvallisempi vaihtoehto. Edit: Pitää sen verran täsmentää että EP takaveto corri ulkona kesällä pomppuisella saviradalla kavereiden kanssa on kyllä erinomaisen hauskaa.
« Viimeksi muokattu: 25.02.11 - klo: 10.06 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2563 : 06.03.11 - klo: 02.54 »
Tämä saattaa kiinnostaa GT-autoilijoita Kyoshon GT2 autolla:

Dale Protoformilta sanoo R/C techissä että työn alla on uusi kori GT2:ta varten aiemman PF-8:n rinnalle (josta moni valittelee katon mataluutta koska se ei ole "scale" - samaa kuin minäkin).  Dale pahoittelee projektin olevan vuoden myöhässä mutta että sitä kannattaa odottaa..

Kannattaa kattoo niitä ihan oikeita coupe tai muita sporttiautoja. Niissä on katto matalalla. Perheautoissa on katto korkealla.

Ja jos haluu, että on "scale", niin kannnatta varmaan pysyy niissä Kyoshon pitkissä koreissa.
---

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2564 : 06.03.11 - klo: 08.51 »
Hehe, kyl mä olen aika monet GT kisat kattonut taivaskanavilta  :grin: Enkä ole ilmeisesti ainoa joka noin ajattelee (R/C techiä lukemalla). Mutta tää on näitä makuasia juttuja
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2565 : 10.03.11 - klo: 19.32 »


GT1/RG/DM1-spec Alpha R-2 koppa. Ei huono  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2566 : 13.03.11 - klo: 20.29 »
Olishan se mun mielestä hienoa jos olis vielä korit esikuvien näköisiä, eipä toi enää paljon tourinki korista eroa.
Mut maku asiahan se on totes musti ku niitä nuoleskeli.


Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2567 : 13.03.11 - klo: 22.00 »
Sata kertaa läpikäyty aihe. Korien lisenssisointi on niin kallista ettei persaukiset harrastajat niitä osta. Ja laittomasti niitä ei oikein voi tehdä. Joten sitten tehdään näitä nopeita touring koreja. Kai sekin parempi kuin ei mitään?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2568 : 13.03.11 - klo: 22.08 »
Offtopic, luulis että noi autofirmat antais lisenssejä mielellään näihin pikkuautoihin, jotta sais näkyvyyttä merkille. Mikään sais autokaupassa enemmän housuja märiks kun kattelis vitriinistä vaikka 1:5, 1:8 tai 1:10 polttis autoa, joka näyttää oikeasti myös alkuperäiseltä 1:1 autolta  :tongue:
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2569 : 13.03.11 - klo: 22.27 »
Totta. Ahneita ovat. Tai mistä sitten onkaan kyse, enpä tiedä.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2570 : 24.03.11 - klo: 09.00 »
Tämmönen välimallin kysymys eli minkalaisella maavaralla porukka ajelee GT autolla?
Aloin tässä joutessa Muuttamaan GTP:tä harjattomaksi niin tuli mieleen että mihinkähän
sen suunnilleen säätäsin.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2571 : 24.03.11 - klo: 09.04 »
Tämmönen välimallin kysymys eli minkalaisella maavaralla porukka ajelee GT autolla?
Aloin tässä joutessa Muuttamaan GTP:tä harjattomaksi niin tuli mieleen että mihinkähän
sen suunnilleen säätäsin.

Mun tietämyksen mukaan 1/8 gt autoissa on käytettu 7-10mm maavaroja
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2572 : 04.04.11 - klo: 17.11 »
Racers Shopin kanssa yhteistyössä on tarkoitus testata näitä Pirellin, eiku Sweepin, GT renkaita, jotka mitä ilmeisemmin ovat nousseet kovaan suosioon Amerikan maalla. Kyseessä siis kuviorengas, ei slicksi (kuten Ipanema). Tuntuvat todella laadukkaalta kädessä. Made in Korea.









[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=6Yli25U8OB8[/youtube]

« Viimeksi muokattu: 04.04.11 - klo: 18.29 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2573 : 04.04.11 - klo: 20.14 »
Kerrotko millä tavalla se laadukkuus "tuntuu kädessä"?
Flying Calacucco

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2574 : 04.04.11 - klo: 20.18 »
Jyväskylän WJ:ssä pussin läpi tuntui lähinnä Kyoshon rtr-renkaalta. Taitaa olla aika eri toimintaperiaate, kuin GRP/PMT-linjassa, jotka lämmettyään muuttuvat tahmaisiksi.
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2575 : 04.04.11 - klo: 20.25 »
Kerrotko millä tavalla se laadukkuus "tuntuu kädessä"?

Hyvän tuntuinen vanne, hyvä liimaus, kumiseoksessa hyvä grippi. Kaikinpuolin hyväntuntuinen kädessä. Juhon analyysi osuu oikeaan, mutta seos kyllä huomattavasti Kyoshon kumia paremman tuntuinen näppituntumalla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Piedro

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2576 : 04.04.11 - klo: 21.00 »
GT Warrior mikä tuo sun auto on merkiltään ja malliltaan?
Oon itelleni rakentamassa tässä Ofna GTP:tä sähköksi ja navat näyttää edestä
ja takaa samanlaisilta pivotball:eilta mitä mun autoon tulee eteen ja taakse.
Minkäköhän kokonen kone kv arvoltaan riittäis tommoseen GT autoon
jos ajetaan 4S akuilla ettei vauhti lopu kesken. Suunnittelin vähän 2200kv konetta
ja jotain 17 pinjonia mutta kokemusta ei näistä vehkeistä ole yhtään.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2577 : 04.04.11 - klo: 21.12 »
toi on italiaano BMT 081 rallygame modattuna Kössön vaihteella. hihnavetoinen joten ei mahdu nykysäännöillä sarjaan.

mulla oli GT2:ssa 2 x 2S 30C 5400 mAh sekä Orionin 1:8 2050 kv setti. Ihan hyvin kiikutti oliko se jollain 21T kellolla 1-vaihteisena. Mutta sähköt ei oo oikein mun juttu.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2578 : 06.04.11 - klo: 15.29 »
20 piikkinen pinioni ja 44 spurri alkaa olemaan sopiva. Miten lie kytkin kestää?

No heti kun pääs kuivalle testailemaan niin 1,5 tankillista ja kytkin suli tuntemattomaksi löntiksi ja välitykset vasta 18/47. Näyttäis nuo mustat kyoshon komposiitti palat olevan aika onnettomia. No nou hätä. Nyt on sorvailtu 10kpl eri materiaaleista tehtyjä kytkimiä punapronssista, pakeliitistä, 25% lasiteflonista, kaikista lämmön kestävistä nyloneista, alumiinistä ja kohta hiilikuidusta. Katsotaan mistä tulleepi vahvimmat/parhaat ja kestävimmät.

-Pekka
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2579 : 11.04.11 - klo: 19.43 »
Onko kukaan kysynyt Hobbylinnasta GRP kumien saatavuutta? Netissä näyttää ei oota. Toki noita voisi tilata suoraan myös GRP:ltä Italiasta. Toimitusaikaa tosin en vielä ole ehtinyt vielä kysyä.
Itselle tuolta tilaaminen on melko turhaa kun muutamalle (1-3)  kierrokselle kumeja postikulut on 19/24 euroa. Tosin jos samalla tilaisi enemmän kumeja, niin sitten tuota voisi harkita.. Riippuu toki myös Hobbylinan saatavuudesta, tai siitä milloin.
10 parin postit suoraan GRP:tä 27/19€
15 = 35/22€

Italiasta pari = 12.50€ + (2.50 VAT) - ja Hobbylinnassa hitusen alle 16 euroa, joten ei tuolla ole merkitstä. Suomesta voi saada jopa nopeammin ja samalla tukee Suomalaista liikettä.

Jos nyt GRP:n kumeja tulee itselle ostettua, niin kumpaa kannattaisi ostaa? X-softia vai B-softia?
...Tosin voisi odotella ehkä kun noita Sweepin kumeja tulee suomeen asti myyntiin, niin katsoo minkälaiseen hintaan. Rapakon takana ainakin on nykyään kovin suosittu.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum