Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 915052 kertaa)

0 jäsentä ja 6 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #720 : 05.03.09 - klo: 01.29 »
Nonnih...
Siinä taas yksi sääntö mikä on turha.
Aikaisemmin todettu että kyseinen pohja suoristamalla tai vaihtamalla tuohon kyseiseen st runkoon auto muuttuu paremmaksi.
No monikohan on vaihtanut tai vääntänyt pohjan...
Ja miksi ihmeessä se on kiellettyä?
En ymmärrä.
Ja jos se kerta on kiellettyä niin mitataanko kyseisen pohjalevyn kulma ettei sitä ole taivutettu???

Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #721 : 05.03.09 - klo: 01.47 »
tehkää nyt niin väljät säännöt ku voi.

ens vuonna voi sitte kiristellä tarpeen mukaan, esim tän viilauksen suhteen.

kesken kauden muuttaminen tuo kustannuksia, kun pitää vaihtaa koneita ja osia kun ne ei enää käykään.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa JL

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #722 : 05.03.09 - klo: 03.43 »

Näin järjestäjän roolissa toivoisin vielä sääntöihin jotain selkeitä teknisiä seikkoja, millä pystytään määrittelemään kelpaako joku auto luokkaan. Eli missä vaiheessa joku krossarimuunnos, ei olekaan enää krossarimuunnos vaan "liikaa rata-auto" (kardaani C-8). Samalla pitäen mielessä, että kuinka paljon noita RTR-autoja saa muuttaa (esim. tuo IGT 1:n pohjan suoristaminen ja tämän tyyppiset asiat). Muissa rataluokissa on enemmän tai vähemmän arkipäivää rakentaa autoihin uusia jousitusgeometriota ja sovittaa tukivarsia ja sen semmoisia muista autoista.


Tähän minäkin kaipaisin tarkennusta.

Voiko auto olla pohjalevyä lukuunottamatta omavalmiste, vai pitääkö olla muitakin autosarjaan kuuluvia osia esim. voimansiirto, tukivarret tms.?
Jos käytän esim. Kyosho IGT2 pohjaa, pitääkö myös muiden osien olla Kyoshon kyseisen automallin vara- tai optio-osia vai voinko kayttää myös omavalmisteisia tai muiden valmistajien osia?

Mitä osia saa vaihtaa vapaasti?

Moottorin ja renkaiden osalta olisin kaivannut yksityyppisääntöä. Moottorit olisi varmaan saatu edullisesti yhteishankintana kaikille sarjaan osallistuville kauden alussa. Joku kunnollinen EI rtr moottori, niin ei tarvitse keskustella virittelyistä.
Tai vaihtoehtoisesti moottori täysin vapaaksi.

Renkailla saattaa olla suurikin merkitys, joten ne pitäisi ainakin rajata yleisesti Suomessa myynnissä oleviin ja saatavuus varmistaa myös kilpailupaikalla.


Poissa wictro

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://personal.inet.fi/perhe/vakivalta/
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #723 : 05.03.09 - klo: 03.45 »
pitäs määritellä, mikä tekee GT auton, ja laittaa siitä säännöt.

loppu outlaw meiningillä, eli kotiviritykset kunniaan! :)

älkää ottako liian vakavasti, vaikka vakavissani olenkin.

.w
-Lithium Love Racing-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #724 : 05.03.09 - klo: 08.36 »
Moottorin ja renkaiden osalta olisin kaivannut yksityyppisääntöä. Moottorit olisi varmaan saatu edullisesti yhteishankintana kaikille sarjaan osallistuville kauden alussa. Joku kunnollinen EI rtr moottori, niin ei tarvitse keskustella virittelyistä.
Tai vaihtoehtoisesti moottori täysin vapaaksi.

Renkailla saattaa olla suurikin merkitys, joten ne pitäisi ainakin rajata yleisesti Suomessa myynnissä oleviin ja saatavuus varmistaa myös kilpailupaikalla.



Kun et näköjään ole ihan kartalla koko luokan suhteen niin valaistaanpas sullekin jälleen....
Tämä luokka on UUSI.
Tästä luokasta ei ole vielä KOKEMUSTA niin paljon että voitaisiin tehdä mitään järkeviä päätöksiä yksityyppi renkaan tai varsinkaan moottorin suhteen.
Yksityyppisyys ei muutenkaan ole aina paras ihdea harrastajan näkökulmasta.
Mikäli näin tehdään niin silloin jollain myyjällä on monopoli kyseiseen tuotteeseen.
Tämä aiheuttaa myös sen että mitään kilpailua ei ole, jolloin myöskään hinnat eivät voi halventua, vaan edustajalla on mahdollisuus jopa nostaa hintoja, kun sillä tuotteella on kuitenkin pakko ajaa.
Renkaiden suhteen kun ei olla kokeiltu kuin muutamaa tarjolla olevaa.
Eikä nekään testit ole kyllä niin laajoja että voisi oikeasti mitään päättää.
Renkaan kun pitää olla hyvä jokaisessa autossa ja jokainen joka tästä luokasta tajuaa edes vähän, tietää että autot ovat erilaisia aika paljonkin.
Koon ja painon suhteen jne.
Ja miten ihmeessä keksitään aivan hatusta joku yksityyppimoottori???
Millä ihmeen yhteishankinnalla kun ei tiedetä montako moottoria kauden aikana tarvitaan... Entäs kun kesken kautta tulee lisää harrastajia.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #725 : 05.03.09 - klo: 08.38 »
Nonnihh, ollaan tultu Draft versioon numero 10. Muutoksia edellisestä:

- Yhtäaikaa käytettävät renkaat tulee olla kooltaan samanlaisia
Öö eli renkaat pitää olla yhtä kuluneet edessä ja takana - vai? Eikö tämän voisi rajata vanteen koolla? Mikä lie tuo vanteen koko sitten onkaan... Tai sitten määritellä joku maksimi poikkeama, mutta teoriassa noi renkaat ei koskaan ole saman kokoisia kun kuluvat eri tahtia.

Tai sitten olen vain täysin ulalla mitä tällä koko asialla haetaan  :undecided:

Lainaus käyttäjältä: peitsamo
- Pohjalevyn muokkaamine kielletty, saa vaihtaa ns. "optio-osaan".
Kuten on jo aiemmissa viesteissäkin tullut, että mitä jos tekee itse? Ja miksi tuon muokkaaminen olisi kielletty, jos muitakin osia saa vaihtaa niin varmasti joissain tapauksissa joutuu poraamaan uusia reikiäkin jne. Ja jos tällä halutaan estää kössin pohjalevyn oikaisu niin se olisi melko epäreilua (jos joku sen haluasi tehdä) koska mm. honkkarissa on valmiiksi suora pohjalevy. Ja lopuksi millä ilveellä taas katsastaja osaa sanoa onko pohjalevyä muokattu?

Eikö periaate ollut, että autoja saa muuten säätää ja virittää, paitsi moottorit pidetään vakiona?
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #726 : 05.03.09 - klo: 08.46 »
Sitä ihmettelen että jos toisella merkillä on jo valmis suorarunkolevy niin miksei sitä silloin saa suoristaa niin tulee rungon suihteen sama lähtökohta kaikille auto merkeille. :huh:
Jerzi


SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #727 : 05.03.09 - klo: 08.52 »
No eihän pohjan suoruus tai muu yksiselitteisesti vaikuta auton suorituskykyyn.
Ja kyseisessä autossa ilmeisesti ei mitenkään huikea ero.
Ja vieläpä kun tuota asiaa voi pitää lähinnä säätötoimenpiteenä.
Vieläpä kun ajatellaan että pohja varmasti tulee kauden aikana jollain tavoin muokkautumaan niin tätä keulan kulmaa pitäisi tosiaan sitten valvoa mittaamalla ja kolareissa tai miten vaan itsestään muokkautunut pohja pitäisi taivuttaa oikeaan asentoon vai vaihtaa pohjalevy.

Kuten jo muutamaan kertaan olen sanonut.
Säännöt mahdollisimman yksinkertaisiksi ja keskitytään vain muutamiin oleellisesti auton suorituskykyyn vaikuttaviin asioihin.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #728 : 05.03.09 - klo: 09.01 »
Nyt on tullut hyviä pointteja useita ja hoke on kyllä oikeassa että ei mitään tarkkoja säätöjä kannattaisi väsätä ehkä tässä vaiheessa.

-Autoille pitäisi määrittää mitat ja toleranssit renkaille, raideleveydelle, maanvaralle, akselivälille jne. kopat, kardaaniveto + jotain muita määreitä, joilla saadaan tietyn laiset kuten C8 autot pois sarjasta.

-Tietyt vakiomoottorit vaan listalle joilla saa ajaa, virittäminen ehkä kiellettyä jos edes tarpeellista?

Näin saataisiin mukaan mahdollisesti myös omarakenteisia autoja. Jos joku tulee sellaisella pelillä paikalle, joka on yhtä-äkkiä ylivoimainen niin siitä löytyy varmasti sellaiset rakenteet, jotka voidaan kieltää kesken kauden.
Riski sarjasta sulkemiseen olisi niillä, jotka tulevat mukaan omilla värkeillä eikä "RTR"-pohjaisilla ratkaisuilla.

Jerrykin pääsis ajamaan vanhuksella, jos saa muutettua raideleveydet ja muut kohdilleen autostaan jotta se menee spekseihin.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #729 : 05.03.09 - klo: 09.05 »
Nämähän on kaikki tehty jo, poislukien maavara jossa nyt ei ole järkeä minusta.
Otetaan vaan toi pohjalevy -sääntö pois koska kaikkien mielestä se on turha.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #730 : 05.03.09 - klo: 09.08 »
Nyt on tullut hyviä pointteja useita ja hoke on kyllä oikeassa että ei mitään tarkkoja säätöjä kannattaisi väsätä ehkä tässä vaiheessa.

-Autoille pitäisi määrittää mitat ja toleranssit renkaille, raideleveydelle, maanvaralle, akselivälille jne. kopat, kardaaniveto + jotain muita määreitä, joilla saadaan tietyn laiset kuten C8 autot pois sarjasta.

-Tietyt vakiomoottorit vaan listalle joilla saa ajaa, virittäminen ehkä kiellettyä jos edes tarpeellista?

Näin saataisiin mukaan mahdollisesti myös omarakenteisia autoja. Jos joku tulee sellaisella pelillä paikalle, joka on yhtä-äkkiä ylivoimainen niin siitä löytyy varmasti sellaiset rakenteet, jotka voidaan kieltää kesken kauden.
Riski sarjasta sulkemiseen olisi niillä, jotka tulevat mukaan omilla värkeillä eikä "RTR"-pohjaisilla ratkaisuilla.

Jerrykin pääsis ajamaan vanhuksella, jos saa muutettua raideleveydet ja muut kohdilleen autostaan jotta se menee spekseihin.

Siinä autossa ei ole mikään kohta mikä ei täytä sääntöjä, paitsi että se on  kevyempi joten siihen pitää laittaa lisä painoja, mikä ei tuota vaikeuksia lainkaan..
Siis auton koko on varmasti pienempi kuin nuo GT autot joten niitä ei todellakaan tarvita rukata mihinkään, ellei tule sääntöihin semmoista kohtaa että on myös minimi koko määritelty.
Tietynlaiset C8  :huh: säännöissä sanotaan kardaaniveto joten 99.9999999999999% C8 autoista ei pääse tähän luokkaan koska on hihnavetoisia, eikä muuten enää pääse koska on syntynyt alunperin C8 luokkaan, painotan viellä että sillä ajettiin jo -80 luvulla GT8 luokassa  :lol:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #731 : 05.03.09 - klo: 09.12 »
Nyt taitaa olla niin, että kun yksi asia saadaan selväksi, kolme uuttaa spekulaatiota alkaa. Kuten aina aiemminkin perustelen oman(yhteisen) kantani:

- Renkaat: Ajatus on, että edessä ja takana käytetään samanlaista rengasta, kumiseoksen kovuus voi olla eri. Ei siis taakse (tai eteen) leveämpiä (tai halkaisijaltaan suurempia) renkaita. Kuluminen on toinen juttu, ei ollut tarkoitus mennä mikrometritasolle.

- Pohjalevy: Ajatus oli karsia "tuumalla jatketut" pohjalevyt, jos porataan reikä tai kaksi, so what, taaskaan ei ollut ajatus mennä mikrometritasolle. Pohjalevy olisi voinut olla yksi keino rajata GT- auton peruste, jos muokkaaminen sallitaan, rajaus pitää tehdä muutoin. Tekniset mitat on tietysti absoluuttisin keino, ja ilmeisesti ainoa vaihtoehto. Eli määritellään maksimi ja minimi mitat ja -painot, akselivälit jne. Korostan nyt vielä, että aikomukseni ei ollut tässä, tai missään muussakaan asiassa sorsia ketään tai mitään. Minulla ei ole mitään muita automerkkejä vastaan, päinvastoin toivotan omasta puolestani kaikki mahdolliset merkit ja mallit mukaan kilpailuun. On vaan jokseenkin monimutkaista yrittää olla neutraali ja kirjoittaa sääntöjä siten, että lopputulos passaa kaikille. Tässä yhteydessä kehoittaisin kaikkia miettimään niitä asioita omakohtaisesti ja varautumaan kompromisseihin.

- Yksityyppirenkaat ja -mottorit: Ei ole kokemusta tarpeeksi, jotta voidaan sanoa mikä rengas soveltuisi parhaiten, toisaalta eri auto vaatii toimiakseen erilaiset renkaat. Moottoreista tuskin päästään yksimielisyyteen.

Eli silloin mittojen ja muutaman teknisen määritelmän puitteissa auton saa rakentaa just ninkuin haluaa. Kenties Jerrykin pääsee kisaan mukaan.
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo: 09.17 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #732 : 05.03.09 - klo: 09.23 »
- Pohjalevy: Ajatus oli karsia "tuumalla jatketut" pohjalevyt, jos porataan reikä tai kaksi, so what, taaskaan ei ollut ajatus mennä mikrometritasolle.

Näin minäkin asian ajattelin joten en lähtenyt sitä aiemmin kommentoimaan.

Ehkä voidaan puhua "alkuperäisissä mitoissa" olevasta pohjalevystä jos on tarpeen.
Katsastaja kyllä osaa sanoa mikä on laillista ja mikä ei, ja jos ei kelpaa kilpailijalle niin ainahan voi kääntyä tuomriston puoleen asiassa, vai mitä?
Pitäisin erittäin harvinaisena tapausta että tuon takia lähdetään ketään diskaamaan. Tarjollahan on jo nyt niin lyhyitä kuin pitkiä pohjalevyjä, joista valita haluamansa vapaasti.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #733 : 05.03.09 - klo: 10.03 »
moottorina ossi tai kössi, niin täällä voidaan keskustella.


eli voinko tulla tänne kisaamaan vaikka ossin VG-P motilla, jos puran pois V-Specin ?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #734 : 05.03.09 - klo: 10.14 »
moottorina ossi tai kössi, niin täällä voidaan keskustella.


eli voinko tulla tänne kisaamaan vaikka ossin VG-P motilla, jos puran pois V-Specin ?

UGH! :cry:

Lue myös hieman tuoreemmat viestit, niin selviää paljon. Sarjassa ajetaan "RTR-moottoreilla"
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #735 : 05.03.09 - klo: 10.20 »
Lueppas vähän tuoreempaa infoa.
Kyseinen kone ei käy.
Mikä kylläkin harmi, koska tuo olis ollu yks edullinen konevaihtoehto.

Edit. Peitsamo näköjään ehti vastaamaan.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #736 : 05.03.09 - klo: 10.48 »
Säännöt alkavat olemaan varsin hyvällä mallilla joten nyt on se hetki, että uutta "Draftia" ei enää julkaista. Keskustelua voi ja saa jatkaa ja rakentavia ehdotuksia voi antaa vielä 13.3. asti minkä jälkeen toimikunta sulkeutuu bunkkeriinsa viimeistelemään säännöt lopullisiksi kauden 2009 säännöiksi. Samalla pyritään luomaan kilpailujärjestäjien käyttöön katsastusohjeisto. Lopulliset säännöt tullaan julkaisemaan tällä palstalla kuluvan kuukauden loppuun mennessä.

GT toimikunnan puolesta,

Mikko Laitinen
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #737 : 05.03.09 - klo: 10.54 »
Jahas, eli hetki on vielä aikaa näppisreissille.
Pitääpä hetki lepuuttaa näppejä ja näpäimistöä että jaksaa ottaa loppukirin.

Pistäkääs se viimeisin vedos kokonaisuutena näkysälle että pääsee kaivelemaan rivienvälit, tulkitsemaan ja nussimaan pilkkua.
... ei vaines, vaan lukemaan ihan ajatuksen kanssa vedos läpi josko siellä olis vielä porsaanreikiä, vaikeasti ymmärrettäviä asioita tai jotain turhaa... tai ylipäätään asioita jotka eivät ole silmään osuneet.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #738 : 05.03.09 - klo: 11.02 »
Pistäkääs se viimeisin vedos kokonaisuutena näkysälle että pääsee kaivelemaan rivienvälit, tulkitsemaan ja nussimaan pilkkua.
GT-8 Säännöt_V10_Draft löytyy edelliseltä sivulta.
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #739 : 05.03.09 - klo: 11.07 »
Noku laiskuus iski eikä jaksanu lähteä metsästämään mitenkäs monta viestiä takaperin se oli...
Mutta kiitos.

Tässä linkki seuraaville laiskiaisille http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=29512.0;attach=6158

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #740 : 05.03.09 - klo: 11.32 »
Noku laiskuus iski eikä jaksanu lähteä metsästämään mitenkäs monta viestiä takaperin se oli...
Mutta kiitos.

Tässä linkki seuraaville laiskiaisille http://rc10.fi/index.php?action=dlattach;topic=29512.0;attach=6158

Eli sen verran vielä selvennykseksi, että tuohon versioon 10 verrattuna muutoksia tulee ainakin:

- Pohjalevyn muokkauskielto poistetaan
- Auton teknistä määritelmää tarkennetaan
- Luokan määritelmää ja "henkeä" pyritään tuomaan paremmin esille.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #741 : 05.03.09 - klo: 11.41 »
Muutama asia tuli heti mieleen.

-Pillin muokkaamista ei ole kielletty
-Miksi kliinereiden käyttö on kielletty renkaissa? Tuleeko siis hylky jos puhdistaa kliinerillä vanteen ja kumin välin ennen paikkaliimausta jos rengas on päässyt hieman irtoamaan???
-Aika ajosta... Jos useammalla on sama aika, sijoitus arvotaan... ehkä oikeudenmukaisempaa olisi katsoa seuraava nopea kierros.
-Finaaleissa tasapisteissä parempi aika ajotulos ratkaisee... Miksi ei parempi finaalitulos??
-Tuo että jokainen 4 kisaa ajanut saa 10 pisteen hyvityksen... Pakottaa osallistumaan jokaiseen kisaan ja jälleen heikommalle jää perus harrastajat tai aloittelijat... Ei siis mikään kaikki mukaan rennolla mielellä ratkaisu

Ja kun eikös se ole edelleenkin ideana että tämä luokka olisi mahdollisimman aloittelijaystävällinen.
Tuo sotii pahasti sitä ideaa vastaan.
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo: 14.29 kirjoittanut *HOKE* »

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #742 : 05.03.09 - klo: 11.42 »
Tässä on viralliset moottorit.

• Force .28/.21
• .21 GO R2100-M/PxxxHSG
• .28 GO R2800-M/PxxxHSG
• Kyosho GXR28 (#74025) / GXR28SG (#74026)
• Kyosho GX21 (#74023)
• Mach .28/.21

Viellä kysyn kuin "ehkä" löysin sh .21 vetostartilla oleva moottori niin kysyn HYVÄSSÄ hengessä että olisko se lailinen kisakone GT luokkaan. Vakio patahan se on ja vetostartilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #743 : 05.03.09 - klo: 11.46 »


Viellä kysyn kuin "ehkä" löysin sh .21 vetostartilla oleva moottori niin kysyn HYVÄSSÄ hengessä että olisko se lailinen kisakone GT luokkaan. Vakio patahan se on ja vetostartilla.
Jerzi

No ei.
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #744 : 05.03.09 - klo: 11.49 »
Ei ole ei...
Eli moottorin pitää olla sellainen mikä tulee kyseisen luokan automallejen rtr paketeissa.
Tosin nyt tuli mieleen että kuinkas sitten krossarit jotka muokataan tähän luokkaan... Onhan krossareissakin RTR pannuja.
Eli pitäisikö nekin sallia, vai onko kylmä linjaus että nimenomaan GT auton mukana tuleva moottori pitää olla???

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #745 : 05.03.09 - klo: 11.55 »
Viellä kysyn kuin "ehkä" löysin sh .21 vetostartilla oleva moottori niin kysyn HYVÄSSÄ hengessä että olisko se lailinen kisakone GT luokkaan. Vakio patahan se on ja vetostartilla.
Jerzi

SH-koneet olivat keskustelussa mukana alunperin. Todettiin kuitenkin, että se kuuluu jo astetta kovempaan kategoriaan ja tasapuolisuuden varmistamiseksi päätettiin jättää pois. Jos SH.21 hyväksyttäisiin, silloin myös vastaava .28 pitäisi hyväksyä.

Jos kisassa ajaa krossarikonversiolla, siinä tulee olla listan mukainen hyväksytty moottori. Säännöissä on sanottu, että listaa voi perustellusta syystä muuttaa, vaikkapa kesken kauden, joten eiköhän mennä nyt näillä.

Ei liene tarpeellista avata tätä "Pandoran Lipasta" enempää.
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #746 : 05.03.09 - klo: 12.32 »
Totta.
Moottoreista voi jauhaa loputtomiin.

Entäs kommentteja yllä mainitsemiini asioihin/kysymyksiin?

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #747 : 05.03.09 - klo: 12.41 »
Lainaus
Tuo että jokainen 4 kisaa ajanut saa 10 pisteen hyvityksen... Pakottaa osallistumaan jokaiseen kisaan ja jälleen heikommalle jää perus harrastajat tai aloittelijat... Ei siis mikään kaikki mukaan rennolla mielellä ratkaisu

Mä tykkään tosta hyvityksestä vaikka itse en ole ollenkaan varma pääsenkö kaikkiin mukaan. En siis ajattele itseäni. Se kannustaa positiivisella tavalla osallistumaan koko sarjaan ja sitoutumaan siihen.

10p on kuitenkin aika vähän, jos kaikkien kilpailujen voittajalle on jaossa yli 400p
« Viimeksi muokattu: 05.03.09 - klo: 12.45 kirjoittanut Mika R »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #748 : 05.03.09 - klo: 12.49 »
Ja nyppii jos ei pääse jokaiseen mukaan syystä tai toisesta.
Ja näinhän on nimenomaan aloittelevalla harrastajalla.

Tuo ei siis kohtele jokaista harrastajaa tasavertaisesti.

Poissa ibubu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #749 : 05.03.09 - klo: 14.21 »
minun mielestä myös auto pitää saada muuten muokata vapaasti . mutta rtr pannu.
auton mitoihin ja painoon perusuvat rajat joita ei tule ylittää!
niin ja renkaista sen verran että maksi halkaisija xxx mm kumeineen .
ja nyt joku tekemään yhteen vedon säänöistä niin saa daan hommaan tolkkua.

ja turha nysväys pois.