Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 915526 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #930 : 26.03.09 - klo: 11.35 »
No ei tää näppisralli suinkaan ainoa syy vetäytymiseen ole, ei vaan ainakaan lisää intoa lähteä mukaan. Alunperin oli aikomus ostaa esim. dm-one ja ajaa muutama kisa, jonka jälkeen muuttaa karvattomaksi drifteriksi.... Mut ainakin toistaiseksi driftataan siis pienemmillä, katotaan kesemmällä...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #931 : 26.03.09 - klo: 11.58 »
Tietysti sääntö- ja luokkakeskustelu on yksi lähestymistapa ja hard core kisaajalle se oikea lähestymiskulma, mutta kyllä siinä keskustelussa unohtuu ainakin itselleni se olennaisin, joka ei suinkaan ole kisaaminen, vaan ajaminen ylipäätänsä ja siinä sivussa harrastaminen mitä ikinä se sisällään pitääkin. GT autot ovat erittäin kivuton tapa keskittyä juuri tähän ja äskettäin muisteltiinkin mm. Laitisen kanssa viime kesää kuinka hauskaa oli samantehoisilla autoilla ajaa "läppi" toisensa perään autot lähellä toisiaan tilanteita luoden, asia jota on vaikea saavuttaa esim. krossissa. Krossissa vain taitavimmat tähän pystyvät ja silloinkin pieni hipaisu kaverin autoon yleensä aiheuttaa jomman kumman sinkoutumisen ties-minne, jota ei tapahdu GT autoissa; kontaktia voi ottaa huolella ja meno jatkuu nokat oikeaan suuntaan. Mm. kerhoilloissa on ollut Tattiksella todella hauskaa lähes poikkeuksetta. Siitä tulee ensisijaisesti ammentaa, ei säännöistä tai kilpailuista.

Poissa jkort

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #932 : 26.03.09 - klo: 12.32 »
ok, saako sääntöjen puitteissa nyt myös hankkia tuosta GO moottorista pelkällä päätylevyllä varustetun version ? tuo HSG - pääte tarkoitti siis vetostarttia

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #933 : 26.03.09 - klo: 12.36 »
Saa. Tähän ei tarvitse vastata.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #934 : 26.03.09 - klo: 14.16 »
Mut ainakin toistaiseksi driftataan siis pienemmillä, katotaan kesemmällä...

Täältä saattaa löytyä sitten loppukesästä "vuokra-auto" jos haluu vetää lainapelillä.
Racers Group Finland Team

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #935 : 26.03.09 - klo: 18.03 »
saattaa ja saattaa...  :grin:

tässä vähän kokovertailua, HARM vitosauto, HPI 5b ja pari IGT2 :ta (ei ole mun autoja valitettavasti)


Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #936 : 26.03.09 - klo: 18.08 »
GT autoissa; kontaktia voi ottaa huolella

Käsitykseni mukaan kyse on rata-autoilusta, ei romurallista. Kontaktin ottaminen on aina väärin ja toivon että kesällä sitten ei Tattarilla tarvitse olla kokoajan katsomassa milloin joku on tulossa ottamaan "kontaktia".

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #937 : 26.03.09 - klo: 18.18 »
Joo no ei me ajeta honkkareiden päälle, keskenään Kyoshoilla niinku tähänkin asti. Mukana olleet Pieto, Mikko ja Janne tietää mitä tarkoitan.

Kisat on tietenkin toinen asia.

Joka tapauksessa sun ei tarvitse yhtään huolestua asiasta.

Poissa kanadanmajava

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #938 : 26.03.09 - klo: 18.20 »
Go:n mallimerkinnästä vielä. Hankin itse moisen, ja mallimerkintöjä tuli kovasti ihmeteltyä.

Eli merkintä on muotoa R2800-zyyxxx

z on siis sylinterikansimalli
M täysin pyöreä ulkomuoto
P ulkoreunassa koneistukset

yy on kannen väri
00 maalamaton alumiini
10 sininen maali
20 musta maali

xxx on takalevyn starttioptio
0SG umpinainen takalevy
HSG vetokäynnistin
DSG käynnistinpääty kuusiokololla
SSG Käynnistinpääty kuusiokololla 90 asteen kulmassa

Lisääkin variaatioita löytynee, mutta nuo ainakin sain selville.

Itse tilasin mallin R2800-M10DSG. Koska vetokäynnistimen poisto oli sallittua, joten en sellaisen sisältävää mallia turhaan tilannutkaan. Jostain syystä tuo kuusiokolo käynnistinpääty oli kaupassani halvin, mutta varmaankin korvaan senkin itse väsätyllä tulpalla. Jos vetokäynnistin nyt lopullisiin sääntöihin tulisikin vaatimukseksi, niin saa sen tuohon lisättyä.

Nettikaupat eivät oikein taida itsekään osata noita mallimerkintöjä, ja eri kansi laatikostani paljastui, kuin olin kuvitellut myynti-ilmoituksen kuvista. Saksalaisissa kaupoissa näkyi jotain epämääräisesti niemttyjä "evo-malleja", mutta moiset saattavat olla Go:n kireämmistä tuotteista väsättyjä.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #939 : 26.03.09 - klo: 18.25 »
Itse en ole GT autoilla ajamassa kesällä, joten en nyt siihen viitannut. Tattarilla on tarkoitus ajaa kyllä muiden luokkien autoilla, joten toivon että GT autot eivät ole työntämässä kylkeen joka välissä. Ajovuorot voisi olla ihan hyvä järjestää, jotta paletti pysyy kasassa. Toivon myös että rataa ajetaan oikeaan suuntaan (myös varikolla) ja mahdolliset kiteet otetaan huomioon jotta kaikilla on hauskaa.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #940 : 26.03.09 - klo: 18.48 »
Tottakai järjestetään, ja ajovuorot ovat siellä kopin seinälläkin. Näinhän se menee joka päivä.
« Viimeksi muokattu: 26.03.09 - klo: 18.51 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #941 : 26.03.09 - klo: 22.45 »
Joo no ei me ajeta honkkareiden päälle, keskenään Kyoshoilla niinku tähänkin asti. Mukana olleet Pieto, Mikko ja Janne tietää mitä tarkoitan.

Tässä kiteytyy asia, joka vaivaa minua kaikkein eniten ja on vaivannut alusta saakka. Minkä ihmeen takia ajattelutapa on aina me ja te tai me ja sitten ne muut?

Viime syksynä leimahti hirvittävä tulipallo, kun erehdyin sanomaan, että voitaisiinko lopettaa jaskan jauhaminen aiheesta Kyosho vs. muu maailma ja keskityttäis oleelliseen? Toki asia voi olla toisinkinpäin, en sitä sano, vaan sanon edelleen sen, että minun tapuliin ei vaan mee tämä "tallikeskustelu", varsinkaan, kun puhutaan sunnuntaiajelusta ja parkkisrällämisestä, niin kuin Mika tuossa aiemmin totesi. Jotenkin on koko ajan sama fiilis kun pikkupoikana, kun piti miettiä kenen kanssa leikki ja kenen kanssa ei.

Tiedän, että tästä alkaa taas sama vääntö, mutta siitä tietoisena otan riskin, ihan vaan sen vuoksi, että asiaa voisi oikeastikin ajatella hieman enemmän tuolta kantilta mitä esim. moukari tuolla aiemmin esitti.

Varmaan joku voi tästä suivaantuneena kaivaa esille esimerkkejä, jossa allekirjoittanutkin on em. kaltaiseen keskusteluun osallistunut. Se ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että pidän tällaista ajattelutapaa ja keskustelua lapsellisena ja naurettavana.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #942 : 26.03.09 - klo: 23.39 »
Peitsamo puhuu vain asiaa. Tässä lajiin ei lähdetä lokeroimaan mihinkään suuntaan vaan mennään radalle ja pidetään todella hauskaa kuin olis se viimeinen elonpäivä kaikilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #943 : 27.03.09 - klo: 06.13 »
peitsamo, tulkitset nyt minua hieman väärin. Se ei ollut vastakkainasettelua vaan nopea kommentti lätkämatsin tauolla että honkkareiden tai muiden päälle ei suinkaan ajeta. Vain niiden kanssa joiden sovitaan ja tässä tarkoitin kerhoiltoja lähinnä. Kyllähän muistat kuinka se oli. Pahoittelen kommenttia, mutta tosiaan pelätä ei tarvii.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #944 : 27.03.09 - klo: 06.23 »
ja siis päälle ajamisella tarkoitan pientä kontaktia en muuta. No se viesti on tuolla edellä.

ps. toiset "miehet" ovat ikuisia pikkupoikia ainakin naisten mielestä :laugh: mä olen luultavasti yksi niistä
« Viimeksi muokattu: 27.03.09 - klo: 09.16 kirjoittanut Mika R »

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #945 : 27.03.09 - klo: 09.34 »
Itse en ole GT autoilla ajamassa kesällä, joten en nyt siihen viitannut. Tattarilla on tarkoitus ajaa kyllä muiden luokkien autoilla, joten toivon että GT autot eivät ole työntämässä kylkeen joka välissä. Ajovuorot voisi olla ihan hyvä järjestää, jotta paletti pysyy kasassa. Toivon myös että rataa ajetaan oikeaan suuntaan (myös varikolla) ja mahdolliset kiteet otetaan huomioon jotta kaikilla on hauskaa.

Tässä on sama tilanne kuin muuallakin, missä mukaan tulee uutta porukkaa, joille ko. radan ja lajin pelisäännöt eivät ole vielä tulleet tutuiksi. Pelisääntöjen tarkoitus ei ole vähentää kenenkään yksittäisen kuskin hupia, vaan varmistaa, että homma pysyy hauskana kaikille radalla ja alueella oleville.

Voitaisiin vaikka tuolla Tattarisuon topicissa ottaa keskusteluun radan pelisäännöt. Hyvät pohjat löytyy jo Lippiksen ja Torpan vastaavista prujaleista. Voin lupautua tekemään lähioaikoina ensimmäisen "nauruversion".
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #946 : 27.03.09 - klo: 15.10 »
Itse en ole GT autoilla ajamassa kesällä, joten en nyt siihen viitannut. Tattarilla on tarkoitus ajaa kyllä muiden luokkien autoilla

Matti, tosiaan oletin että ajat edelleen DM1:llä kuten viime vuoden vikan kisan. Siltä pohjalta kommentit aiemmin, mutta ei palata niihin enää. Itsekin meinaan ajaa muun luokan autoa, joten ajovuorot ovat tärkeät, ei tietenkään vain tästä syystä vaan muutenkin (tasapuolisuus kaikille). Ajovuorot ovat toimineet ihan hyvin mutta varmaan vielä skarpattavaa. TP10:lläkään ei ole aikomusta törmätä sinuun eikä muihinkaa, toivottavasti näin ei todellakaan käy. Onneksi olen päässyt vähän kuivaharjoittelemaan TP10:iä Virtual RC:llä joten toivon mukaan se auttaa edes vähän "istumaan" touring auton rattiin myös. Olen tarkoituksella ajanut siinä liukkaalla radalla  :tongue:

Vaikka hieman ohi aiheen, niin sen verran vielä ettei tuossa K versiossa ole valitettavasti GT autoja, mutta VoneRRR:n pystyy säätää aika yksityiskohtaisesti. En tietenkään vielä pysty sanomaan vastaako miten lähelle totuutta. Jos mulla olisi se vanhan läppärin sijaan jossain koneessa jossa on enemmän cpua niin voisin hyvin testata sitä netin yli joidenkin kanssa mutta kun niisä on emoon integoidut grafiikakortit ja ne ei tue tuota peliä. Näillähän on myös noita kisapäiviä esim. Sedanilla keskiviikkoisin joka ajetaan Oslon radalla. Se on hyvä kun se ei ole lentokenttä ja siten lähellä meidän Tattista. Onko kukaan muu kokeillut? e: itse asiassa tänään sain verkkokauppa.com:sta vihdoin uuden grafiikkakortin vanhemmalla AGP littännällä, joten nyt toimii VRC tässä pöytäkoneessakin. Kuka haluu ottaa skabaa? :)
« Viimeksi muokattu: 28.03.09 - klo: 12.52 kirjoittanut Mika R »

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #947 : 29.03.09 - klo: 13.33 »
Mites onkos säännöt tulossa parin päivän sisällä vai odotellaanko pidempään?
Kiinnostaisi kovasti myös tietää milloin kisat olisi ja millä formaatilla/aikatauluilla.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #948 : 29.03.09 - klo: 13.45 »
Mites onkos säännöt tulossa parin päivän sisällä vai odotellaanko pidempään?
Kiinnostaisi kovasti myös tietää milloin kisat olisi ja millä formaatilla/aikatauluilla.

Eikös ollut niin Vesku että nämä menee samassa kisoissa kuin femmat, eli katso femmojen kisat niin selvennee. sori minä en muista kuin 2 ekaa eli vika viikonloppu toukukuussa ja siitä 2 viikkoa niin on tattiksella.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #949 : 29.03.09 - klo: 14.23 »
Joo kyllä minä sen tiedän mutta onko se varmaa niin sitä en tiedä. Femmojen kisojen ajankohdat on kyllä selvillä ne kun löytyy tuolta kalenterista.
Ja lisenssi asia kiinnostaa myöskin vaikka ei itseäni koske koska se löytyy jo.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #950 : 29.03.09 - klo: 17.57 »
Kiinnostava luokka tämä gt. Mutta onko tästä nyt sitten tehty päätös, että buggystä muutetulla, rtr moottorilla varustetulla kamppeella ei saa ajaa? Saako "kerhoilloissa" olla yhtäaikaa wannabe gt autolla radalla? Oma näkemykseni olisi: Jos auton alustaa saa vapaasti muutella, niin luulisi silloin saavan ajaa myös tällä itse muutetulla autolla. Esimerkkinä kaksivaihteisen laatikon voisi kyoshosta siirtää toiseen autoon, koska se on kyoshon tähän luokkaan hyväksymä, renkaat, kyoshon koritolpat jne...Vai pitääkö olla ehdottomasti olla k-kaupan rahoittaja...
tlr 22 - db10rr - cr

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #951 : 29.03.09 - klo: 18.17 »
Kerhoilloissa saat ajaa ihan millä vehkeellä tahansa, tervetuloa mukaan!

K-kauppaa ei tarvitse rahoittaa ollaksesi mukana, sitäpaitsi ratahan on NuKen omaisuutta eikä kerhoillat voi sen käyttöä rajoittaa mitenkään. Ollaan vain yksi porukka radankäyttäjiä tuolloin.


Ja sitten tähän asiaan:
>>Mutta onko tästä nyt sitten tehty päätös, että buggystä muutetulla, rtr moottorilla varustetulla kamppeella ei saa ajaa?

Jos tarkoitat kilpailuluokkaa ja kilpailemista niin vastaus on nimenomaan että saa ajaa!
(C8 autolla ei saa ajaa mutta buggylla kyllä)
« Viimeksi muokattu: 29.03.09 - klo: 20.24 kirjoittanut Mika R »

Poissa cvd

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #952 : 29.03.09 - klo: 18.31 »
Saako "kerhoilloissa" olla yhtäaikaa radalla? Voisko joku aidon gt:n omaava mitata tönärillä keskispurrista paljonko on etukardaanin ristitapin keskeltä-takakardaanin ristitapin keskelle. Vielä jos faktaa on, niin paljonko kardaani(e)n ristitapin halkaisija on ja "pääte"pallon halkaisija. Sori ot. Toki muistakin merkeistä voi ilmoitella, helpottaa swappia.
tlr 22 - db10rr - cr

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #953 : 29.03.09 - klo: 18.32 »
saa

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #954 : 29.03.09 - klo: 20.19 »
Yritetään saada säännöt sov*tun mukaisesti nippuun ensi viikon alkupuolella. Tähän kuitenkin pieni varaus vielä.
Flying Calacucco

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #955 : 29.03.09 - klo: 20.30 »
Mites onkos säännöt tulossa parin päivän sisällä vai odotellaanko pidempään?
Kiinnostaisi kovasti myös tietää milloin kisat olisi ja millä formaatilla/aikatauluilla.

Eikös ollut niin Vesku että nämä menee samassa kisoissa kuin femmat, eli katso femmojen kisat niin selvennee. sori minä en muista kuin 2 ekaa eli vika viikonloppu toukukuussa ja siitä 2 viikkoa niin on tattiksella.
Jerzi

Not so fast, Jerzi.

Meillä (UAU) on Tattarisuon radalla järjestettävänä yksi LS-5 kilpailuista, mutta vielä ei ole tullut vahvistusta sille onko päivän ohjelmassa useampia luokkia.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #956 : 29.03.09 - klo: 20.31 »
Mites onkos säännöt tulossa parin päivän sisällä vai odotellaanko pidempään?
Kiinnostaisi kovasti myös tietää milloin kisat olisi ja millä formaatilla/aikatauluilla.

Eikös ollut niin Vesku että nämä menee samassa kisoissa kuin femmat, eli katso femmojen kisat niin selvennee. sori minä en muista kuin 2 ekaa eli vika viikonloppu toukukuussa ja siitä 2 viikkoa niin on tattiksella.
Jerzi

Not so fast, Jerzi.

Meillä (UAU) on Tattarisuon radalla järjestettävänä yksi LS-5 kilpailuista, mutta vielä ei ole tullut vahvistusta sille onko päivän ohjelmassa useampia luokkia.

Asia on pihvi. Olen ymmärtänyt että nämä ampiaiset ajavat femmojen kanssa samassa kisassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #957 : 29.03.09 - klo: 22.08 »
Näin siinä helposti käy. Ehdotuksia pidetään sovittuina asioina ja toisinpäin.

GT-8 luokkaa on alustavasti kaavailtu ajettavaksi LS5 luokan yhteydessä. Mitään ei ole sovittu. Kuten sanoin, pyrimme saamaan säännöt läjään mahdollisimma pian, jolloin spekuloinnin voi lopettaa. Tällä hetkellä asiasta on vain vahvistamattomia huhuja.
Flying Calacucco

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #958 : 29.03.09 - klo: 22.48 »
Näitä vastauksia lähinnä hainkin, kiitos tiedoista.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #959 : 01.04.09 - klo: 17.13 »
Tuli hieman mutkia matkaan sääntöjen kirjoituksen suhteen, kun tietokoneesta poksasti kovalevy ja varmuuskopioita ei tietenkään ollut  :huh:

No, ei muuta kun näppäränä kaverina kahlaamaan topikkia ja "uudelleenkirjoitukseen".

Vedos on nyt Mikko L:llä vielä kertaalleen tarkistettavana ja kommentoitavana ja se julkaistaneen piakkoin. Olen pyrkinyt huomioimaan kommenttejanne mahdollisimman perinpohjaisesti ja tasapuolisesti, valitettavasti ihan kaikki kommentit eivät sääntöihin siirtyneet, mutta uskon, että tästä saadaan hyvä lähtökohta kesän kisoille.

Olen ottanut yhteyttä täällä ehdotetun mukaisesti AKK:oon kisojen järjestämismahdollisuudesta LS5-kisojen yhteyteen, mutta sieltä pallo pomppasi takaisin LS-5 lajiryhmälle, jonka jälkeen tuli täysi radiohiljaisuus. Johtopäätelmänä tästä, oma mielipiteeni on, että GT-kisat järjestettäisiin ainakin tulevana kesänä omina kisoinaan, omina kisapäivinä. Tällöin poistuu myös ongelma lisenssiasian suhteen. Valitettavasti minun aika ei kisajärjestelyihin enää riitä joten toivon, että joku ottaisi kisajärjestelyt hanskaansa ja laatisi myös katsastussäännöt (toki sarjasäännöt tarvitaan ensin).

Omalta osaltani vetäydyn tästä hieman takavasemmalle, eli kesän aikana pääpaino on polttiskrossissa, GeeTeetä ajetaan siinä sivussa. Omasta puolestani kiitän kaikkia asiallisia ja rakentavia kommentteja antaneita ja toivotan kovaa, mutta reilua GT-kisakautta kaikille.
Flying Calacucco