Kirjoittaja Aihe: os. moottorit  (Luettu 6027 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« : 19.05.03 - klo: 14.26 »
Mistäs ootte ostanu noita os:ssin auto motteja.     :roll:
Aattelin että kun aika jättää tehot tosta Gs-15r:ästä,
niin vois kyllä vaihtaa kone merkkiä. :lol:
Kun en oo kuullu kyllä pahaa sanaa siittä merkistä. vai?
Jos tohon Tr-15 Rallyyn laittais os:sin 15-RX koneen niin mitäs oheiskamaa siihen tarttis?  Starttiboxi olis kyläkin jo.. 8)
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa AssoRacing

  • EKpa ry
    • Profiili
    • http://www.saikart.fi/
O.S.
« Vastaus #1 : 19.05.03 - klo: 15.30 »
O.S.:n mottoreita voit kysellä Suomen Lennokki liikkeestä (tuop O.S. moottoreita maahan.)

Poissa TeemuR

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #2 : 19.05.03 - klo: 21.11 »
Ja katsoppa myyntipalsta, sielä on hyvä kone TR-15 :wink:
Tamiya - racing factory/ S-Grafix /

Mika R

  • Vieras
Re: os. moottorit
« Vastaus #3 : 19.05.03 - klo: 21.19 »
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Mistäs ootte ostanu noita os:ssin auto motteja.     :roll:
Aattelin että kun aika jättää tehot tosta Gs-15r:ästä,
niin vois kyllä vaihtaa kone merkkiä. :lol:
Kun en oo kuullu kyllä pahaa sanaa siittä merkistä. vai?
Jos tohon Tr-15 Rallyyn laittais os:sin 15-RX koneen niin mitäs oheiskamaa siihen tarttis?  Starttiboxi olis kyläkin jo.. 8)


RX konversio on aika työlas/kallis.. suosittelen esim CV tai CV-R:ää, ne on "direct fit" ja tossa RX:ssä on vähän jopa liikaakin puhtia, mutta tietty itsehän päätät. OS motteja saa esim HobbyPeoplelta, HobbyPointista ja Suomen Lennokista ainakin.

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #4 : 23.05.03 - klo: 15.22 »
Kantsiko tollasta o.s:sia ostaa käytettynä??? :roll:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #5 : 23.05.03 - klo: 18.23 »
Eiköhän toi valinta uuden ja käytetyn välillä oo aina kiinni rahasta. Ei kukaan ostaisi käytettyä, jos olisi varaa uuteen. Itse ostin kyseisen merkin koneen käytettynä...vielä en ole saanut sitä, mutta itselläni ei ainakaan pahempia ennakkoluuloja ollut...

Jos on rahan puolesta mahdollista ostaa uusi, niin osta mutta esim. 3-4 litraa ajetulla koneella pääsee mielestäni ihan yhtä hyvin ja jos se on jonkun "kisakuskin" vanha, niin on todennäköisesti hyvin ajettu sisään jne...

ps. millaista konetta olet miettinyt?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #6 : 24.05.03 - klo: 23.00 »
Oon miettiny ton o.s:in 15cv-r ja 15 Rx:n välilltä. :roll:
Mutta taitaa olla toi cv-r vähän varteen otettvampi malli,
koska jos ton Rx: hankkis niin se varmaan vaatis
vähä teräs diffiä sun muuta vahvistusta. :?  
Vaikka en kyllä väheksy cv-r:n tehojakaan :!:
Noivaan tuppaa maksaan niin pirusti noi kyoshon
teräs diffi sarjat.
Vaikka olishan se kiva
kun olis sitten kisa kone omassakin autossa. :lol:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #7 : 24.05.03 - klo: 23.07 »
Paperillahan CV-R ja RX ovat yhtä tehokkaita, mutta kyllä se RX on varmasti käytännössä huomattavasti tykimpi vehje. Ainakin sen perusteella mitä olen Mikan jutuista lukenut.  :D
Kyoshon teräsdiffit ovat tosiaan ihan törkeän kalliita, yli satasen tuppaavat maksaa.  :(
Miten olisi nelitahtimotti siihen sun TR-15?
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #8 : 24.05.03 - klo: 23.24 »
Niin kyllähän se nelitahtikin olis varmaan  ihan  mukava vehje
sen luotettavuutensa kannalta.  :)  Mutta kattelin katalogista
että se nelitahdin muunnos sarja  + pakari  maksais
helposti yli 300egee + moottori 200 ekee. :oops:  
 Mutta täytyy miettiä vielä, ei mulla nyt vielä mitään
välitöntä hätää oo kun toi gs 15-r:kin toimii vielä melko hyvin..
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

  • Vieras
os. moottorit
« Vastaus #9 : 25.05.03 - klo: 10.40 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Paperillahan CV-R ja RX ovat yhtä tehokkaita, mutta kyllä se RX on varmasti käytännössä huomattavasti tykimpi vehje. Ainakin sen perusteella mitä olen Mikan jutuista lukenut.  :D
Kyoshon teräsdiffit ovat tosiaan ihan törkeän kalliita, yli satasen tuppaavat maksaa.  :(
Miten olisi nelitahtimotti siihen sun TR-15?



Joo, itse en osaa verrata koska en ole ajanut CV-R:ää. Tehokas sekin on R/C lehtien testeistä päätellen, mutta huomioi että siinä ei ole 2 v:n takuuta kuten muissa johtuen sen tehoista kokoonsa nähden kaiketi..  suosittelen kuitenkin CV-R:ää mielummin kuin RX:ää, koska pääset vähemmällä osien vaihdolla (ja RX on periaatteessa on-road motti). RX on kyllä ihan tykki, TR-15:sta tulee sillä lentokone, auton ominaisuudet ei välttämättä riitä.. Aloittelijalle en suosittele välttämättä kumpaakaan, ainakin RX on sen verran vaikea sisäänajaa että saattaa tulla äitiä ikävä jos ei tiedä mitä tekee. CV-R:n hyvä puoli on että se saa vetarilla eikä vaadi boxia kuten RX. Vetarillista mallia joudut kyllä vähän modaamaan että mahtuu TR-15 autoon, on sen verran ahdas (Ossin vetari on isompi kuin Kyoshon), mutta se kyllä mahtuu. RX:stä en osaa sanoa mahtuuko edes (.15 Big Block).

Teräsdiffit on kalliit mutta etenkin noi Hi-Ratio steel diffit on ihan sika hyvät sopivasti diffiöljyllä täytettynä. Kyllä kestää tiukemmankin motin.

Jos nelitahti kiinnostaa, mulla on koko setti (2 moottoria) sovitusosineen (sopii TR-15) myynnissä yhden motin hinnalla (voitko kuvitella!)  kts http://forum.wmhost.com/viewtopic.php?t=2849

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #10 : 25.05.03 - klo: 13.12 »
Joo kiitti Vaan Mika näistä infoista, mut
kyllä mää aattelin vielä pitää harkinnassa tota
Rx:ää. Startti boxin olen jo hankkinu.
Kyllä mää ny luulisin että se toimii tossa Tr-15 rally:ssakin
tietenkin pienien set up:pien ehdolla jos se superisaakin
workkaa.  :wink:  Ja itte ainakin pidän kyseistä autoa vielä
on Road autona...  Vai??
No joka tapauksessa luulisin että tota kokemusta ny sen verran jo
lytyis koska tätä hommaa on tullu harrastettua kohta
4vuotaa, 100kuutioisen mikroautoilun ohella. Joka ei muuten oo
ihan mitään lasten leikkiä moottorin säädön puolesta. :mrgreen:
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

  • Vieras
os. moottorit
« Vastaus #11 : 25.05.03 - klo: 21.40 »
Henkka, toihan kuulostaa hyvältä! Joo, TR-15 Rally on kyllä enemmän minustakin or-road. Kyllä sä voisit sitten ihan hyvin tota RX:ää hanrkita, jos kerran boxikin sulla on! Eräälle henkilölle forumissa myin Ossin .15 CV Hyperin ja muuta sälää TR-15 Rallyyn ja minusta hän on tyytyväinen, toi vauhtia lisää GS15R:ään nähden vaikka "vain" 0.7 HP. Toi RX on tosiaan tuplaten ja se lentää!

Teräsdiffit voit siis pistää harkintaan - tai ainakin säädät jarrun suht löysälle (ei lukitu) jotta vakiodiffit kestää (alumiinia; itsellä on menny hampaat joskus) mutta kyllä nekin ihan hyvät joten sen sitten näkee kuin käy.

Muut osat jotka joudut hankkii on
- RX pukki
- RX vauhtipyörä (malli riippuu onko 1 vai 2 -vaihteinen)
- Vespaalikytkin (muovinen ei kestä)
- pakokäyrä takapuhalteiselle
- pilli
Sitten tosiaan kannattaa miettiä tota 2-vaihteista (FZW56) että saat motista kaiken järkevästi irti. Eli ihan halpa keikka ei tule..

Yksi järkevä sijoitus vois olla myös toi Hard alu chassis (runko) joka jäykempänä takaa tasasemman menon kuin stock tolla motilla ja sitten kunnon Teflon iskarit. Siinähän sitä; flekti (tuuletin) vois olla vielä hyvä bonus. Nitroksi 16% on hyvä.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #12 : 26.05.03 - klo: 14.35 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"

CV-R:n hyvä puoli on että se saa vetarilla eikä vaadi boxia kuten RX. Vetarillista mallia joudut kyllä vähän modaamaan että mahtuu TR-15


Saako sen tosiaan vetarillisena? Ei ainakaan O.S:n sivuilla ole mitään vihjettä vetarillisesta CV-R:stä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #13 : 26.05.03 - klo: 14.40 »
sori jos on OT, mutta mistäs kohti konetta sillä starttiboksilla pyöritetään sitä konetta? onko käteviä? tarviiko erillisen hehkun miten pitkäikänen akku(kuin usein ladattava)?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #14 : 26.05.03 - klo: 14.51 »
Auto laitetaan boksin päälle ja boksin kiekko pyörittää motin vauhtipyörää siitä reiästä mikä on alustassa.
Boksin voi kytkeä vaikka auton akkuun tms.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa mike_87

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #15 : 26.05.03 - klo: 15.01 »
eiks ne oo aika olemattomat ne hampaat siinä vauhtipyörässä? ja miten sita autoo saa just piettyy siinä kiekon päällä?

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #16 : 26.05.03 - klo: 15.04 »
Boksin kiekko on kuminen eli siinä on tarpeeksi pitoa.
Ja yleensä niissä bokseissa on jonkinlaiset pidikkeet reunoilla esim. jotkut kumipalat.
Saa korjata jos meni väärin.  :|
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
os. moottorit
« Vastaus #17 : 26.05.03 - klo: 15.04 »
mike, ne hampaat riittä kyllä mainiosti

late, ossin sivulta:
11630 .15 CV-R W/10E Parts Listing
11631 .15 CV-R W/10C Parts Listing
11632 .15 CV-R(P) W/10C Parts Listing
11633 .15 CV-R (S) W/10E Parts Listing
11640 .15 CV-RX W/10ER Parts Listing
11641 .15 CV-RX W/10C Parts Listing
11642 .15 CV-RX (S) W/ 10ER Parts Listing

jossa X tarkoittaa vetaria, pilot shaftia (SG ehkä) ja S short shaftia

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #18 : 26.05.03 - klo: 15.17 »
Selvä!
Tuon kaasarin varmaankin saa käännettyä toisin päin, vai mitä?
Osaatteko arvioida hinnan tolle .15 CV-RX vipukaasarilla.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa henkka88

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #19 : 26.05.03 - klo: 17.28 »
Joo, KIITTI Mika tosta tieto paketista!!! :)  
täytynee varmaan alottaa toi projekti tosta alustan
vahivistamiseta.. Ensinnäkin aattelin että kun seuraavan
 kerran poikkeen Atalassa niin vois hankkia kaikki mahdolliset
kuulalaakerit tuhon peliin.  Ja sen jälkee toteuttaa tuo edellä mainittu lista.
Eiköhän se koneenkin hankkintakin sitten joku päivä toteutuis. :lol:  
ps. Toi muuten suuren helpoptuksen elämään ainakin mun kohdalla
 toi STARTTIBOXIN hankkiminen. :mrgreen:  
Tuppas vaan toi Gs15-r:n vetostartti oleen melkoinen rihkama     versio. :x
Xray XB8TQed, M18 / Futaba 3PK / ProLine / Ripmax

Mika R

  • Vieras
os. moottorit
« Vastaus #20 : 27.05.03 - klo: 01.36 »
Lainaus käyttäjältä: "late"
Selvä!
Tuon kaasarin varmaankin saa käännettyä toisin päin, vai mitä?
Osaatteko arvioida hinnan tolle .15 CV-RX vipukaasarilla.


saa, miksi?
hinta arviolta 250 (+-20) euroa

Mika R

  • Vieras
os. moottorit
« Vastaus #21 : 27.05.03 - klo: 01.37 »
Lainaus käyttäjältä: "henkka88"
Joo, KIITTI Mika tosta tieto paketista!!! :)  
täytynee varmaan alottaa toi projekti tosta alustan
vahivistamiseta.. Ensinnäkin aattelin että kun seuraavan
 kerran poikkeen Atalassa niin vois hankkia kaikki mahdolliset
kuulalaakerit tuhon peliin.  Ja sen jälkee toteuttaa tuo edellä mainittu lista.
Eiköhän se koneenkin hankkintakin sitten joku päivä toteutuis. :lol:  
ps. Toi muuten suuren helpoptuksen elämään ainakin mun kohdalla
 toi STARTTIBOXIN hankkiminen. :mrgreen:  
Tuppas vaan toi Gs15-r:n vetostartti oleen melkoinen rihkama     versio. :x


ole hyvä! kerro sitten kuinka projekti etenee, kuulalaakerit on eka "must" hankinta. joo, boxi rulaa

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #22 : 27.05.03 - klo: 13.53 »
Lainaus käyttäjältä: "Mika"
Lainaus käyttäjältä: "late"
Selvä!
Tuon kaasarin varmaankin saa käännettyä toisin päin, vai mitä?
Osaatteko arvioida hinnan tolle .15 CV-RX vipukaasarilla.


saa, miksi?
hinta arviolta 250 (+-20) euroa


TR-15:ssa on kaasuservo toisella puolella..
Kuinka muuten sait tuon sun slidekaasarin kiinnitettyä servoon niin, että jarru toimii tossa sun Supertenissä.
LRP - Ei tulta ilman savua

Mika R

  • Vieras
os. moottorit
« Vastaus #23 : 27.05.03 - klo: 14.19 »
ei oo tietääkseni, samalla puolella minusta eli auton meno suuntaan nähden vasemmalla puolella (siis jos auton nokka on itsestä poispäin). kumpikin slide ja rotary kaasarit sopii TR-15 ja FW04 autoon (kokemusta on), mutta vaikea neuvoa kirjoittamalla..linkityksistä vaan kiinni

Poissa Eagle

  • Jäsen
    • Profiili
    • http://www.mmsite.cjb.com
os. moottorit
« Vastaus #24 : 29.05.03 - klo: 15.23 »
O.S mottorit ovat kullemma todella kestäviä ja ladukkaita :D , mutta kalliita... :?

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #25 : 24.08.04 - klo: 17.30 »
Nostetaanpas vanha aihe esille.

Nii noista os:sin moteista tr-15 rallyyn: Kävisikö tuo 12 CV-RX rallyyn? Tehoa varmaan löytyy tarpeeksi ja eikö tuo ole vetarilla oleva versio? Mitä muita kamoja motin lisäksi täytyisi hommata jotta saataisiin motti sopimaan rallyyn? Vetaria pitää varmaa modata vähän, jotta se mahtuisi autoon...

Starttiboksia en haluaisi hommata koska se täytyisi olla aina mukana kun lähtisi ajamaan... toiseksi tulisi myös lisää kustannuksia, vaikka boxi olisi varmasti vaivattomampi tapa käynnistää motti kuin vetari.

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #26 : 24.08.04 - klo: 19.18 »
no mulla on tr-15 rallyssa sellanen ossin 15cv-rx (ehkä vissiin) sellanen veto käynnisteinen. moottori pukiin tarvitset että saat sen kiinni. mä tein sellaset palikat itse alumiini lattasta, (6x20mm) latikasta pätkät ja niihin kierteet ja kiinni. sillä lailla saa vakio kytkinkellon sopimaan. empä sitten muuta tarvinnut. onsiinä motissa ainakin 2 kertaa enemmän potkua kun vakiossa ja saa säädettyä niin että toimii.

Poissa OzmO

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #27 : 26.08.04 - klo: 15.18 »
Ok... mutta os:ssin sivuilla ei enää ole noita 15 kokoluokan motteja? Mahtuko tuo vetari hyvin paikoilleen vai pitikö jotenki modaa? Entä paljonkos maksoit tuosta sun motista?

Poissa jokke69

  • Jäsen
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #28 : 27.08.04 - klo: 08.58 »
mahtu se sinne hyvin, mut tein itse ne pukit. en tiedä sopiiko suoraan kaupan pukeilla kun sain tuolla tavalla sovitettua sen motin helposti oikeaan kohtaan. motti on sellanen standard shaft, muistaakseni. mitään en joutunut tekemään akselille. maksoin motista 125 taalaa. tilasin towerhobbystä että postikuluilla ja alvilla 170 egee.

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
os. moottorit
« Vastaus #29 : 08.09.04 - klo: 14.39 »
Onko tällä Suomen lennokki-firmalla mitään nettisivuja tai sähköpostiosoitetta?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z