Päävalikko

eCRT.5 project

Aloittaja Jagemon, 26.08.08 - klo: 23.16

4wdkanootti

Jooh , mulla on napsunu se  seiverin viereinen  "kylmä" tolppa.
Lisää on tulossa, ellei jo saapunutkin...


Eteenkin kylmänä toi betoni on ilkeen kovaa törmäiltävää, eikö?

edit puskuri on näköjää pox kans..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Pitää kyllä jotain keksiä siihen.. se ilmeisesti on se puolikaan heikoin osa. :P Jos tutkis jossain välissä sen rakennetta, että voisko tehdä korvaavat osat itse jostain muusta materiaalista. Mietin jo kupariputkesta T-kappaleita. Paljonkohan maksais jos teetättäis jossain pajalla sellaset osat... amiskalla tai metallipajalla. Kai sellasista 20 eur vois maksaa jos ois kestävät. :) Ja niin.. kylmä tolppaahan se minultakin hajos. Epäilen että oisko auto hypähtänyt renkaat käännettynä ja osunut kovaan kohtaan kun tuota luntakin oli aika lailla. Pakkasta ei ollu ku ehkä se -5. Taitaa mulla olla varaosissa sellainen uusi vielä, mutta ei kyllä ehdi ennen viikonloppua korjailla ku on keikkaa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Oletko koittanut keittää ko osaa?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Enpä ole vielä. En ole edes ehtinyt asentaa sitä.. saati sitten tarkistaa että löytyykö multa ees sellasta. :D ..mutta totta.. hyvä idea olisi keittää se.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Åsgard

Tai sit ostaa alumiinisena
Team Sokeripalat

Qazu

Lainaus käyttäjältä: Åsgard - 24.01.09 - klo: 20.16
Tai sit ostaa alumiinisena
Noh noh. :D Alumiininen jää kyllä ostamatta. Eikös tästä puhuttu jo... :) Sen sijaan voisin enemmin koneistaa tai tehdä korvaavat osat.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Qazu

Dusterin horny exä sai tuulipuvun kerrastoonsa uudet tarranauhat.. jämäkältä vaikuttaa. Laiska käytti jo valmista ollutta alustaa ja kohtia missä ei komponentteja sattunut olemaan tarran paikoiksi.



Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Jooh nättiä on. Mitä siinä on pitkipäisen liikkeen rajottajina?


Mäkin laittelin akkutelinettä uusiksi, kun se plexinen loota piti uusia liian usein.
edellisessä oli sitäkin haittaa, että se hiersi hiekka välissään kutisteita.
Ostelin pari velcronauhaa enkä uskonut, ku myyjä varoitteli niitä crawlerkäyttöön tehdyiksi. Nooh, Alumiinia jatkoksi... Sitten kaukalo pehmeämmästä karkkipurkkimuovista iskuja/hiekkapuhallusta vastaan. Ylijäämä viistotuki saa toimia äkkipysäyssuuntaan mulla stopparina.
Kuvien linkkejä:

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5573806&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=5573805&alid=214178&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443#PicShow

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

#68
Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 07.02.09 - klo: 14.54
Jooh nättiä on. Mitä siinä on pitkipäisen liikkeen rajottajina?
Molemmissa päissä pikkupultit joiden päällä kumiletkua. Hitto, oli antennin johto murtunu eikä patentti riittäny pitänee vähän tutkia radioita tuossa kuhan ehtii. Kantomatka oli kovin lyhyt. :( ...No jos huomiseks sais korjattua.


Tuollainen oli siis lähtökohta kun auto oli tulossa duster1lta. Akkutelineen taakse jää myös kaksi vastaavaa akkustopparia.

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Qazu



Vaikka Flightmax akut ovatkin lyhyempiä niin tuo pitkittäinen tarranauha pitää niin hyvin ettei se pääse luisumaan. Mamban kytkintä oon pitäny tuolla takaiskaritornissa.. helppo sieltä laittaa päälle ja pois. Juotin uutta piuhaa antenniksi. Nyt vaikutti pelaavan ilman häiriöitä sisätiloissa ainakin. Olikin piuha aivan murtunut monesta kohti ja joku i*iootti oli tainnut sen väärin telineeseenkin laittaa. :roll:
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Se mun akkuteline-tekele ei sitte kestäny, ku lumisohjovallissa olikin reilun kypärän kokonen kova jääpala. Eturengas tökkäs, ohjauslinkin pää poxu, ja toi...

Teen sitte 3:nnen akkusuojaratkasun juuri päittäistuen annettua periksi!
Siinä oli siis takavaihteiston viistotuki poikittain (kardaanin alta akun yläkulmaan) nojaamassa pohjasta pystyssä olevaan ruuviin. Ja ruuvissa muovinen paksunneholkki. Kaikki
ne ja namilaatikon etupään molemmat kulmat anto periksi  auton törmiessä.

Akku ei saanut siis kuin pehmennettyjä G-voimia  :police:

Seuraavaksi pitkipäistueksi kaavailen servotolppaa läpiruuvilla, ja siihen yläpäähän taas sellanen viistotuki jolla takaiskaritukea pohjaan tuetaan.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

#71
Pitää ruveta urakalla spammaan videoita... :D Hmmh.. saapa nähdä tuliko autolle mitään... menikö servo kenties kun hävis kulku akun vaihdon jälkeen. Kuivattelis ja kahtos perästä.



...Ja ei ihan heti näy kun on processing tilassa vielä. No jopas siinä kestää... eiköhän se tämän illan aikana vielä. =)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

SuomiKP

schumacher Shotgun,  Traxxas Stampede vxl myynnissä 250e!!!

Qazu

Tovin kesti että näkyy. Eipä tuo erityinen.. kun pitää ajaa ja kuvata yhtä aikaa kännykällä. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Qazu

Nyt kun päivänvalossa uskaltaa kerrankin ajaa niin otetaas vähän videota. Alla nyt Feigao 7Xl (2382 kv), 3S Zippy ja välityksinä pisimmät mitä pakista löyty 46t/20t. Vauhtia alkaa riittää... ja kulkee muutenkin aika kevyesti.

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Vähennä pitoa vaikka leikkelemällä kumeista lavat pois, ku toi keulii sutiessaan nyt!
(siis anna muillekkin tilaisuus näyttää kaahaavalta)

Tai, no: kyl se kulkee  :mrgreen:

Kuin paljon olet ajanut tolla ilman lapakumeja, että onko vaikeempi kaarrella nyt niillä ku  vaikka piikkikumeilla?

Täällä oli nollakeli-eilisen jälkeen hankikatoa, joten 8A lipoa rämmittiin hangilla ( kesällä kallioita). Kivaa meiläkin!

Toinenkin kysymys: oletko saanut yhtään vetaria rikki noilla "pikkutehoilla"?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 10.02.09 - klo: 22.06
Kuin paljon olet ajanut tolla ilman lapakumeja, että onko vaikeempi kaarrella nyt niillä ku  vaikka piikkikumeilla?
Mulla on ilmeisesti bowtie-tyyppiset buggyrenkaat yhdet mutta niillä oon ajanut vähemmän kuin noilla laparenkailla. Ei ole ollut oikein kelejä ajaa muilla kuin laparenkailla silloin kun auto on ollu kunnossa. Jos tuollaisia buggy-tyyppisiä renkaita tarkotat vaiko ihan piikkirenkaita... jos alusta liukas niin buggy-renkailla hankalahko ajaa. Piikkirenkaita ei autossa ole ollut eikä vielä noi 2.2" monsurenkaat molemmilla akseleilla. Silloin kun laparenkaille löytyy pehmeää alustaa niin silloin niillä on helppo ajaa. Lyhyesti sama: silloin kun pitoa niin hallinta on helppoa.

Kuvassa näkyy nakit mitä löytyy. Vasemmalta alkaen prinssinakit - tulikohan vastaavat auton mukana muutenkin jo, sitten hpi yokohamat, proline dirt hawkit ja grp big blockit. Vanteita en ole vielä noille keskimmäisille hommannu ja big blockit on sen verran eri korkuiset ettei noiden kanssa käy.. tosin big blockit pystys laittaan laparenkaiden kanssa.

Lainaa
Toinenkin kysymys: oletko saanut yhtään vetaria rikki noilla "pikkutehoilla"?
En. Servosaveri on ainut rungon osa mikä hajonnut. Nyt tuo vastari on keljuillut pari kertaa... tänään viimeksi. Ehkä laitan tuon originalli vastariboksin johonkin jos mahtuu tai kehitän jotain muuta. Seuraava hajoava osa on spurri.. se roklattaa aika lailla jo ja on näyttänyt terävät hampaansa 12t pinionillekin.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Sen takia mä niitä kysyn, kun biltemakumienkin pidoilla (UUTENA!) jäisellä hiekalla meni kaikki 4 ristinivelvetaria poikki (3:n ajokerran aikana ) Tosin mä rääkkään 4S...
Sitte alkaa hurja vertailu sun välitysten ja mun välitysten välillä....

PS meinaatko että sun SPURRI alkaa syöpymään teräväksi? Onko se orkkiskeskidiffi?
Mulla on uutena pois nostettu keskidiffi pukkeineen turhana! Se, tai siitä spur irtoaisi sopivasti.. YV?
(mä leikin sillä torsenilla)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 11.02.09 - klo: 20.16
Sen takia mä niitä kysyn, kun biltemakumienkin pidoilla (UUTENA!) jäisellä hiekalla meni kaikki 4 ristinivelvetaria poikki (3:n ajokerran aikana ) Tosin mä rääkkään 4S...
Sitte alkaa hurja vertailu sun välitysten ja mun välitysten välillä....
Joo.. :) Ei onneksi vielä tuollasia hajoamisia ole vielä ollut. Niin välitykset.. .) Itse asiassa laskennallinen huippunopeus (ihan vertailtavissa oleva) tuolle mun combolle olisi joku 79~ km/h.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

aiemmin jesin antamista auton välityksistä laskeskelin jotai tommosta:
pinjoni:14            spurri: 46t(torsenin spur)
perän pinjoni: 12t    perän lautanen: 39t
jännite: 14.8         kv: 2800
renkaan halkaisija: 120 (no ballooning)

41440 rpm koneessa
8531,764 rpm kardaanissa
2625,158 rpm vetoakselissa=pyörä
kehä 120mm pyörälle 2pii_är (piiD)  = 376,9908
matkaa saa siis kiekat*kehä
989660,5544253393665158371040721 mm /minuutti
59379633,265 mm tunnissa
59379 metriä...
59.379633 km/h (ton arvon uskon ylittyvän mutuna)

******jos mäkin pistäsin ton venymisen taivaisiin***
150mm venyneellä kumilla kehä 471,2385
1237075,518183 mm/min 74,224531,09098
***
( ja tän en usko tulevan.Kokemusta inferno+6S on ollu ja sillon kulki paljon enempi ku ilman apuneuvoja pysy käpälissä jatkuvana)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 13.02.09 - klo: 11.10
59.379633 km/h (ton arvon uskon ylittyvän mutuna)
Juu, koska Dusterilla taisi kulkea 17/46 26krpm:llä 59 km/h tutkalla tms mitattuna.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Eipä noissa laskelmissa koskaan näy todellista tehollista kierroslukua.
Siis sitä jonka jälkeen kiekkaa tulee vasta reilummalla odottelulla lisää, kun kuormitetaan koko voimalla.

Ja toiseen suuntaan: sivustoilla on näkyny noita dataloggereita, ni kyllä ekat vedot SAATTAA tulla yli nimellisjännittellä...
+ / -  :afro:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Duster1

Olikohan 56.7 tarkka gps tulos.
Axial SCX 10 TR

jesi

Lainaus käyttäjältä: 4wdkanootti - 13.02.09 - klo: 11.10
aiemmin jesin antamista auton välityksistä laskeskelin jotai tommosta:
pinjoni:14            spurri: 46t(torsenin spur)
perän pinjoni: 12t    perän lautanen: 39t
jännite: 14.8         kv: 2800
renkaan halkaisija: 120 (no ballooning)

41440 rpm koneessa
8531,764 rpm kardaanissa
2625,158 rpm vetoakselissa=pyörä
kehä 120mm pyörälle 2pii_är (piiD)  = 376,9908
matkaa saa siis kiekat*kehä
989660,5544253393665158371040721 mm /minuutti
59379633,265 mm tunnissa
59379 metriä...
59.379633 km/h (ton arvon uskon ylittyvän mutuna)

Mun hyväksi todettu taulukko antoi tuosta 87,78kmh.
/ Jere Siirilä

4wdkanootti

Ton vikan vauhdin saaminen ja BILTEMA-renkaitten repeäminen vuorottelee sitten?  :police:
Jääpolanteinen, osin hiekoitettu pyörätie takaa, ettei ainakaa tota viimestä tule, ennenkuin on lähtenyt käpälistä.

Ennen seuraavaa huippujen etsintää pitää olla suht tasalaatusta pitoa, ja eri kumit alla.

PS
lapakumit tilattu suomesta, toimitus yli 2½ viikkoa..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

Täytyy vaan koittaa kestää, ettei suomessa lopu kokonaan rc-kamojen paikalliskauppatoiminta...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

4wdkanootti

Koitin pienempiä kumeja, ni auto tuntui osaavan vain kaatua eri puolilta.
Ei tuota trukkikokoisilla kumeilla niin huomannut, ja autohan on leveämpikin niillä.
Ajo päättyi takaiskarin repästyä akselinsa ulos, keinun stoppariruuvi puuttui.
Kotona huolsin iskareita, ni liki kuivat oli. Siksi oli heikkoa pysyä pystyssä.

Kuinkas usein muut niitä iskarin öljyremppoja tekee?

MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Qazu

Iskareita en oo rempannut ikuna vielä. Saattaa tosin olla että vähän on puristuksia hävinny toisista iskareista.

Ajamista ollut vähemmän nyt hornyllä. Myin XL koneen pois, kun todennäköisesti sen sitä 4S lipoa hommaa ihan lähiaikoina. Toisaalta myöskin sen XL-koneen virtasyöpöttely vähän ärsytti niin hommaan tilalle esim. Feigaon L-koneen tai sitten L/XL Medusan missä virrankulutus on ihan toista luokkaa. Kuhan maa sulaa enemmän niin pääsee paremmin hurjastelemaan. Jos ei ehdi konetta hommata niin tuo S-kokoinen Yeah racingin varakone(lie hobbywing sarja, 3300kv) saa luvan kelvata kunnes tilalle tulee vääntävämpi. Ajelee sitten vaikka pitkillä välityksillä ja originellirenkailla niin ei oo kovin raskasta menoa, kun 12t pinionin laitoin menemään XL koneen mukana. Vielä en oo asentanu uutta spurria, mutta laittelee sitten jossain vaiheessa.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

4wdkanootti

 :evil: ai meinaat ehtii mua ennen sirtyä laadukkaampiin koneisiin  :police:

Tosin taidan tarvita jo noillakin 4s nopeuksilla apuja ohjaukseen (gyron)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2